Nettavisen skal få seg en real overraskelse
Bra publikum
FFK har en massiv støtte i et patriotisk publikum. Det kan gi laget en ekstra kick på hjemmebane i plankebyen. Men det er også en fare for at det kravstore publikummet vender sine egne ryggen i motgang. For eksempel gikk 3.000 hjem et kvarter før slutt da Fredrikstad lå under for Alta i fjor sommer.
-Faan, jeg visste at det ville bli brukt mot oss. ALDRI gå hjem før kampen er ferdig. Skulle blitt banka opp på opprykksfesten de som gikk!!!
---------------------------
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Den kampen var en skam for Fredrikstd-publikumet. Jeg husker at jeg satt og dirret av harme, og det var ikke fordi laget spilte en dårlig kamp.
Det var pga alle de patetiske sutre-koppene som klaget høylytt før de reiste seg og gikk hjem.
I år vil vi være avhengig mer entusiasme på Stadion. Det er sant at det ofte er liv på Stadion, men ofte ikke før FFK leder med to eller tre mål. I motgang er det ofte så stille at du kan høre fuglene kvitre.
Med den kanlltøffe sereåpningen vi får
Lillestrøm (borte), Rosenborg (hjemme), Molde (borte), Vålerenga (hjemme) og Odd (borte) er det viktig at publikum backer laget. Med litt uflaks er det faktisk mulig (skal vi si 15-20 % sjans?) å ryke på fem strake tap, selv om laget spiller god fotball.
I Ålesund i fjor klarte et entusiastisk hjemme-publikum nesten å heie laget til fornyet-kontrakt.
Kanskje det hadde vært lurt av plankehaugen å ha en liten holdningskampanje? Lage flyveblader (som deles ut ved inngangene) som beskriver god supporterkultur, og som samtidig oppmuntrer til støtte selv i motgang. Mange trenger nok bare å bli bevisst på eget ansvar.
Ellers kan en representant gripe en mic og stille seg fram og formane massene i pausen...
Stadion på FMV!
Frode
Synes at det er UTROLIG RART at ledelsen ikke vil sikre seg mot bunnkampen på forhånd ved å hente inn forsterkninger nå. Hva er vitsen med å drøye til etter sommern, da vi allered kan ha et ben i grava(les 1. divisjon). Hvorfor er det så vanskelig å innse at et nedrykk koster myyye mer enn å bruke 3-4 mill på noen sikkelige gladlakser? Jeg synes holdningen er for dårlig når man HÅPER at dette skal gå bra. Jeg vil ha VISSHET om at dette skal gå bra, og det får jeg ikke med dagens mannskap. Sorry, men sant.
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Jeg tror Eggen føler seg rimelig trygg på å beholde plassen jeg. Men det er litt utaktisk å være "høy på pæra".
Det koster flesk å kjøpe inn gode etablerte spillere, noen vil nesten si umulig i og med at FFK er ett nyopprykket lag, med gammel stadion, og mye å bevise.
Du må nok bare belage deg på å leve i uvisshet. Det er dette som er spennende med fotball. Husk, det er kun 1 lag som vinner...hva er det da å spille om for de andre, om ikke opplevelsen av spenning. Bra med engasjement, men ikke ha for høye forventninger.
FFK er ett lag med potensial, men vi må være tolmodige. Det er mange her som utaller seg som det skulle være august og vi står med 11 poeng....
Pr. dags dato har vi vunnet like mye/lite tippeliga poeng i 2004 som RBK og LSK! ;-)
Frode
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
-De vil ikke bytte HELE laget, av sammspill grunner
-De vil se hvem som hever seg, slik at de forsterker der det trengs mest.
-De har ikke funnet den/de rette spillerne, som vil til FFK for den rette prisen.
-De vil ha økonomi til å kunne erstatte langtidsskader.
-De TROR faktisk at dagens stall med samspill, topp form og innsats kan sanke nok poeng til å beholde plassen
Viktig at vi ikke glemmer at spillerne utvikles under Eggen & Co. Er rimelig sikker på at Brenne og Hornseth vil bli spillere av god tippeligaklasse i løpet av sesongen eller neste...som ett eksempel.
Frode
Opprinnelig postet av BøgeJon
...
Synes at det er UTROLIG RART at ledelsen ikke vil sikre seg mot bunnkampen på forhånd ved å hente inn forsterkninger nå.
...
Et poeng er vel at det å handle kvalitetsspillere ikke er som å gå i butikken. Man kan ikke bare plukke det man vil ha for så å betale i kassa. Spillere som ønskes som forsterkninger må jo også VILLE komme hit! Jeg føler, muligens med urette, at de som klager på ledelsen for ikke å hente inn forsterkninger tror det bare er å legge pengene på bordet, og så kommer spillerne strømmende. Sånn er det nok ikke.
Når det gjelder TV2s tips, så er vel det å forvente - spesielt med så dårlige treningsresultater.
Bjørn Jervell Hansen
Se på hvilke spillere vi har fått:
Brian West: 7 landskamper for USA, som ligger på 11. plass på FIFA rankingen. West blir desidert Tippeligaens raskeste spiller.
Tero Koskela: Aspirant til det Finnske landslaget, i kamp med Jari Litmanen.
Simen Brenne: Ung lovende Norsk ungdomslandslags spiller, som KTE kjenner godt.
Dag Frode Hornseth: 22 åring, som ikke klarte å spille seg til plass på Rosenborg. En spiller som KTE har fått gode rapporter på fra sine gode venner i Rosenborg.
Jeg trenger ikke nevne flere spillere enn disse fire, som helt sikkert alle vil bli å finne i 1. ellveren. Dersom man sammenligner disse med de spillerne som disse tar plassen fra, uten å nevne navn, så er det i hvertfall helt åpenbart for meg at her har FFK forsterket laget vesentlig.
I tillegg har flere av de andre spillerne fra sist år hevet seg flere hakk feks. Vebjørn Hagen.
Til alle skeptikere/bekymrede/negative/sutrende: Gled dere, dere vil alle bli positivt overrasket i år. :ffk::D
FFK på toppen i 2005
Det at alle tipper oss rett ned betyr jo kun at vi kan overraske:)
Ære være plankebyen!
1. divisjon i fjor var den beste "ever" i følge ekspertene.
Vi har forsterket oss betydelig i form av kjøp, og mest sannsynlig i form av utvikling av spillerne vi har.
Aalesund kjøpe ikke i fjor og rykket ned med 1 poengs margin. Vi har betydelig bedre sjanser på å bli med de argumentene jeg la frem over.
Jeg står for det jeg har tippet. FFK blir nr. 9 i Tippeligaen 2004! ;-)
Frode
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 19 mar 04, 14:18
Endret: 19 mar 04, 14:20
Jeg nevnte 4 spillere som vil forsterke FFK i år, men vi har også flere, som før eller senere vil bli nyttige spillere. Kan nevne Mommo (regner med at det ordner seg), Garro, Mc Donald, Holberg osv. I tillegg regner jeg med at Stian Johnsen kan bli veldig nyttig i år, dersom han kan holde seg skadefri.:D:ffk:
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Frode
Snæbbussaristokrat 1: Vi er jo rimelig på bølgelengde da.
1. divisjon i fjor var den beste "ever" i følge ekspertene.
Vi har forsterket oss betydelig i form av kjøp, og mest sannsynlig i form av utvikling av spillerne vi har.
Aalesund kjøpe ikke i fjor og rykket ned med 1 poengs margin. Vi har betydelig bedre sjanser på å bli med de argumentene jeg la frem over.
Jeg står for det jeg har tippet. FFK blir nr. 9 i Tippeligaen 2004! ;-)
Enig i mye av det du sier her, men den plaseringa på tabellen synes jeg ser urealistisk ut, men det er bare min mening, håpet er noe ganske annet! Som jeg har skrevet tidligere, holder FFK seg skade frie (i den grad det går ann) og ikke får noen særlig mange karantener pga gule/røde kort tror jeg på en 11 plass kanskje kvallik(som vi vinner selvsagt:D)
Men hadde jeg fått det som jeg ville hadde FFK tatt god avstand fra nedrykks streken å heller kjempet om medalje og kvallik til royal league....:ffk:
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Frode
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 19 mar 04, 15:53
Endret: 19 mar 04, 15:54
Det hadde blitt ett par kroner til ffk: det!! he he:D
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914