FFK-VIF utsatt til 3 Mai pga TV-kamp
les mer
Det står at ffk`s 4 første kamper blir dir sent .. Lsk - FFK ... FFK - RBK og FFK - VIF men da blir Molde kampen også dir sent ?? hvem sender den da ?? :ffk:
---------------------------
1 plass. 2005
Håper det kommer mange fra Klanen uansett om det er en mandag.
Ja-ja, da får jeg ihvertfall en god grunn til å feste på en mandag (som regel vanskelig å finne gode argumenter for
det...).
Æsj.. den eneste kampen jeg håpte at Canal+ skulle sende av de første var Moldekampen, men den sender de selvsagt ikke... De andre får jeg jo med meg uansett.
- Fredrikstadgutter våre veier -
Det var jo hyggelig for de som har kjøpt sesongkort og har lang reisevei !
det står 3 av 4 kamper blir sendt; altså ikke Molde-FFK
1 plass. 2005
1 plass. 2005
-exit body, exit mind-
Opprinnelig postet av ffkerkonge
men det sto fire først .. ikke 3 av 4 .. så det så en litten forhastelses feil fra FB :ffk:
Reagerte på det selv, var mye rart som har blitt rettet opp i etapper :D
håper ikke folk blir hjemme bare pga at kampen er flyttet og at den vises på TV.. Det er nettopp i TV-kampene det må være fullt hus, slik at vi markedsfører oss selv best mulig! ingen som gidder å se på en TL-kamp på TV når det er halvfulle tribuner... MØT OPP FOLKENS!!!
dette har vel uansett ikke så mye å si for publikumsfremmøte, for det er vel ikke så mange som har Canal+.
det som er synd er at festen nå sikkert blir gravlagt for godt... men jeg frykter hvertfall ikke å drikke på en mandag!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror forøvrig ikke at det betyr at flere holder seg hjemme, men det vil forsåvidt først vise seg i ettertid om TV-kampene trekker ned publikumssnittet vårt.
Lenge leve "hjørnet"!
men du får ta deg fri fra den jobben en dag da vettu, #78!!!
Husker med bedrøvelse de kampene som ble sendt i fjor ..... Håper at guttane bryter den dårlige TV-overførte-kamper-trenden :D
Er nok en del som ikke kommer fordi kampene begynner så sent. Det er jo tross alt en del barn som er med på kampene, og alle disse får neppe lov til å være med når kampene begynner 20 og man ikke er hjemme før 22.30 på en mandag.
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Ville mye heller hatt den på en søndag kl 18 ja.
Men skjønner fortsatt at det kan bli sent.
Opprinnelig postet av Anduril
Og jeg er mer bekymret over det faktum at det er TV-kamper med FFK jeg !
Husker med bedrøvelse de kampene som ble sendt i fjor ..... Håper at guttane bryter den dårlige TV-overførte-kamper-trenden :D
Er nok en del som ikke kommer fordi kampene begynner så sent. Det er jo tross alt en del barn som er med på kampene, og alle disse får neppe lov til å være med når kampene begynner 20 og man ikke er hjemme før 22.30 på en mandag.
Synes FFK tok seg opp ganske bra jeg med tanke på TV kamper... husker dere ikke Risholt`s frispark som senket grodås og co????
Det positive med sene kamper er at FFK får brukt det nye flom lys anlegget, kostet jo tross alt en del penger, greit å bruke det....:ffk:
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Det positive med sene kamper er at FFK får brukt det nye flom lys anlegget, kostet jo tross alt en del penger, greit å bruke det....:ffk:
Arrrghh, det flomlysanlegget gjør meg KVALM! Vi har vel brukt 2-3 ganger så mye på flomlys som vi har gjort på nye spillere! Fatter ikke at klubben har så lyst til å gamble på at laget spiller bedre enn forutsetningene og holder seg i TL. Hva i allverden skal vi med det fete lysanlegget hvis vi må spille mot Vard og Pors til neste år? Er det FFK Eiendom (og Forsberg) som har griska til seg alle pengene i år? Budsjettet har økt med 15 mill eller noe sånt og av det har max 3 mill gått til økte spiller- og trener-lønninger og spillerkjøp. Resten blir brukt opp på utredninger om ny stadion, oppgradering av stadion og lysanlegg med UEFA standard.
Tror vi trygt kan si at det sportslige _ikke_ har fokus i det økonomiske! Høili: FFK Eiendom stikker av med penga dine!
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 19 mar 04, 15:49
Endret: 19 mar 04, 15:50
Er ikke noe FFK ville hvis de ikke måtte!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
fredrikstadpatriot
Lagt til: 19 mar 04, 18:15
Endret: 19 mar 04, 18:15
Hadde vært bra om de kunne ta med de nye lysa til den nye stadion en gang i fremtiden, men med den fremgangen det har hatt i det siste er det jo stor fare for at dagens flom lys er UNDER krava til NFF og UEFA når stadion endelig er ferdig, skal vi tippe 5-10 år frem i tid????? begynner å gå lei ventinga på det der nå!!!!:confused:
er ikke alltid det passer når en jobber 3 skift.
det er godt en har feriedager til god:ffk:e
PISSBOY #1
Bajs är kul :)
epostadresse er jon.kilen@tiscali.no
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Ehhhh... det er NFF som har lagt frem et KRAV til FFK om at visse ting med stadion MÅ utbedres før de kan bruke stadion i tippeligaen!!!! blant annet flomlysa!
Er ikke noe FFK ville hvis de ikke måtte!!!
Pøh...det er ingenting man _må_ gjøre, flere lag har vært i tippeligaen med disp i flere år. F.eks skal banen skal ha undervarme (det har vel knap halvpartten av lagene), det skal være plass til minst 3000 sitteplasser (Songdal har 2200), Ham-Kam har ikke lyskastere som holdere, og lista er lang.
Jeg vil jo mye heller ha et lag i TL på dispensasjon enn et lag i 1.div med smilende NFF representanter på besøk!
Gjorde vel ikke det helt uten grunn???
Men i år har NFF bestemt seg for at det skal bli strengere, og dermed vanskeligere å få disp. Derfor må nå alle installere slike flomlys, eller i det minste legge fram konkrete planer om dette..
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Dersom de nye flomlysene ikke lar seg flytte til et nytt stadion er det sikkert ikke noe problem å selge dem til en annen klubb/stadion. Det nye lyset tilfredstiller jo også de internasjonale kravene. Flomlyset kan sikkert også komme til å bli brukt flere enn 3-4 ganger pr. år. Canal+ har sagt at dersom FFK spiller underholdene og morsom fotball vil FFK bli satt opp til flere direkte sendte kamper på kanalen.
Den nye tribunen på langsiden, som forøvrig blir veldig flott, kan sikkert også demonteres og selges når det nye stadion er ferdig. :D:ffk:
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Costanza
Det ER et krav med flomlys i år, "FFK". Det har lenge vært bestemt at fra og med sesongen 2004 skal alle Tippeliga-klubber ha flomlys, dette fordi det samtiig er bestemt at alle serierunder skal gå på kvelden, selv de siste serierundene. Tidligere har jo disse gått tidligere på dagen, men nå skal de altså gå fra kl 18. Og det er et endelig krav. FFK MÅTTE sette opp flomlys og fikk ikke disp. for å bruke det man hadde. De var ikke gode nok. Uansett, flomlys måtte vi har før eller siden og disse nye kan brukes på nye stadion når den kommer.
HA!!!! se her du "FFK":cool:
Det ER et krav med flomlys i år, "FFK". FFK MÅTTE sette opp flomlys og fikk ikke disp. for å bruke det man hadde. De var ikke gode nok. Uansett, flomlys måtte vi har før eller siden og disse nye kan brukes på nye stadion når den kommer.
Det er jo som jeg sa i forrige post. Det er mange ting som er krav fra NFF, men som det allikvel ikke får særlige følger om man ikke oppfyller. Jeg er også sikker på at man har litt lavere krav på seg om man kan vise til konkrete utbyggingsplaner og i tillegg er nyopprykket.
Tror vel heller ikke spillerenes syn og tv-kameraene har blitt særlig dårligere de siste årene, flomlyset var jo veldig bra for noen år siden. Jeg er ganske sikker på at NFF ikke villle tvunget FFK ned i 3div. (?) fordi vi ikke hadde flomlys. Det må jo være lov å f.eks si til NFF at vi tar tribunene i år, flomlys neste år og nytt stadion eller undervarme året etter der. Men nei da, FFK-ledelsen skal absolutt bruke opp penga på en schvær stab (men merkelig nok ikke heltids fysioterapeut til spillerene) og en masse utbygging (men merkelig nok ingen spillere av høy nordisk kvalitet). Jeg blir i så dårlig humør over de disposisjonene som blir gjort, hvor det ser ut som om den sportslige siden får lav prioritet, og det er overhengende fare for nedrykk til neste år (ser ut som Nordlie er enig med meg i !f-b.no ) . Da blir det fint med ny stadion og stab på 25 stk? Det som kommert til å skje hvis vi rykker ned er at vi ikke får ny stadion på 10 år og at mange av de i administrasjonen må ta sin hatt å gå. Da blir det kanskje mulig for klubben å tenke på fotball igjen? At Eggen finner seg i dette er nesten utrolig synes nå jeg
Det var et endelig krav med nytt flomlys og en forutsetning for TL-spill. Mener du ledelsen i FFK skulle spille russisk rullett her, dvs. gå til forbundet for å nekte å sette opp flomlys for fremdeles å håpe de gav etter? DET hadde vært en dårlig prioritering det, som kunne fått katastrofale følger.
Angående Tom Nordlie har han veldig lite forutsetninger for å uttale seg om hva som skjer i Fredrikstad. At det er overhengende stor fare for nedrykk til året er derimot korrekt, men det er da helt naturlig ettersom vi er nyopprykkede!
Og angående ny stadion så vil den bli oppført UAVHENGIG av sportslige resultater. At det i såfall trekkes ut i tid, har ikke noe med dette å gjøre.
At Eggen finner seg i dette er vel fordi han vet hvordan denne verdenen funger. I motsetning til mange av oss andre.
Synes veldig mange i Fredrikstad er kvalmende kravstore.
fredrikstadpatriot
Lagt til: 21 mar 04, 19:25
Endret: 21 mar 04, 19:25
Helt enig Costanza!! Altfor mange har blitt altfor kravstore!!!:mad:
Her var det mye vås.
Haha, latterlig bruk av herskteknikk! Du må huske å begrunne påstandene dine!
(Blinder`n ikke hva det en gang var :))
Dette tror du ikke på sjøl engang! Russisk rulett....katastrofale følger....litt drøy eller?...ja? Det er ikke å nekte å sette opp flomlys jeg snakker om det er å argumentere overfor NFF om å kunne få bruke det underdimensjonerte vi hadde et år til!!
Det var et endelig krav med nytt flomlys og en forutsetning for TL-spill. Mener du ledelsen i FFK skulle spille russisk rullett her, dvs. gå til forbundet for å nekte å sette opp flomlys for fremdeles å håpe de gav etter? DET hadde vært en dårlig prioritering det, som kunne fått katastrofale følger.
NFF hadde _aldri_ sendt ned et lag på grunn av underdimensjonert flomlysanlegg. Så lenge NFF gir andre klubber dispensasjon for like "viktige" forhold (f.eks. Songdal og Odds manglende tribunekapasiteter), så hadde de fått seg et sivilt søksmål dersom de hadde tatt FFK for noe. Så lenge vi hadde kunne vi vise fram til gjenommførbare planer for utbedring av anlegget, så hadde det blitt umulig for NFF å gjøre noe!
Dette var det jobben til noen i FFK å ordne opp i, men hva er å forvente da, når fjoråret var voksenopplæringskurs for adm. i FFK (med unttakk av Eggen og Harry Hansen). Viste dere forresten at HH er ansatt i FFK Eiendom? Og hvilken del av FFK har fått desidert mest av det økte budsjettet?
Angående Tom Nordlie har han veldig lite forutsetninger for å uttale seg om hva som skjer i Fredrikstad.
Hæ? Hvis vi kan være enige om at Nordli er en norsk topptrener som har banka FFK tre av de tre siste møtene, hvordan i all verden kan du si at han har lite forutsetning for til å vurdere laget pr. idag?
Og angående ny stadion så vil den bli oppført UAVHENGIG av sportslige resultater. At det i såfall trekkes ut i tid, har ikke noe med dette å gjøre.
Uavhengig av sportslige resultater? Hva slags stadion skal vi klare å være med å finansiere med 1.div. budsjett da? De som tror at boligbygging og/eller forretningsbygg kan finansiere en hel stadion tar utrolig feil! Hadde det funnets så lukerative prosjekter, hadde de vært utbygd for lenge siden. Nei, det er bare å innse at FFK må ut med en del av beløpet selv, og si f.eks 20% av 200 mill=40 mill. Hvordan skal man klare å betjene et slikt lån på 1.div. budsjett og samtidig beholde en viss sportslig satsing? Derfor kan vi glemme stadion på 10 år om FFK rykker ned i år!
Haha, Costanza = Jagland! Begge elsker å bruke hersketeknikker i argumentasjonen, og er noen uenig med de, så det kvalmende.
Opprinnelig postet av Pk
Det var da fælt til personkritikk da...
Blææh! Han begynte, dessuten vet han at det ikke er så veldig farlig :)
Og jeg tror fremdeles du er svært naiv dersom du tror NFF ville gitt etter på flomlys-kravet. Tror du virkelig ledelsen i FFK er så inkompetente at de ikke har forsøkt hva de kan i håp om å beholde det allerede da eksisterende flomlyset? Klubbene har i flere sesonger visst at alle TL-lag skal ha flomlys med spesielle krav før 2004-sesongen. Det var et definitivt krav for TL-spill. Kravet kan ikke sammenlignes med sitteplass/ståplass-problematikken ettersom det ikke er avgjørende for at alle kampene skal spille samtidig samt muligheter for tv-overføringer. Man har mulighet for mer fleksibilitet mtp stå-/sitteplasser, men man ser jo f.eks. gjennom Brann at også det kravet har vært SVÆRT vanskelig å få disp. for. I Branns tilfelle umulig.
At Tom Nordlie har sett FFK i tre kamper er langt fra ensbetydende at vi skal ta inn over oss hva han i tabloide former forteller en FB-journalist. Interessant å høre hva utenforstående "eksperter" sier om FFK selvsagt, men velger heller å tro at Eggen (som ser laget hver dag i trening og alle kampene) har langt bedre grunnlag for å ta de rette beslutningene mpt spillerstallen han besitter.
Når det gjelder stadionbygging uavhengig av sportslige resultater så viser jeg bare til hva de sentrale aktørene som står bak stadion hele tiden har sagt. Personlig har jeg dårlig med forutsetninger til å vurdere hvorvidt det er mulig. Men det er jo klart man bør ta sikte på å bygge en stadion uavhengig av om man spiller i 1.div eller Tippeligaen. Fotballen er jo dynamisk og man kan aldri med sikkerhet vite at man forblir et topplag. Man kan ikke kalkulere med slikt når man bygger stadion. Det blir for risikofult og kan aldri tenke meg man gjør det heller. Egentlig bør sportslig fremgang komme som ledd i et resultat av moderne stadionanlegg og fasiliteter, ikke som en konsekvens av det.
Sammenligningen med Jagland tar jeg for øvrig som en personlig fornærmelse, Kristin.
Og jeg tror fremdeles du er svært naiv dersom du tror NFF ville gitt etter på flomlys-kravet. Tror du virkelig ledelsen i FFK er så inkompetente at de ikke har forsøkt hva de kan i håp om å beholde det allerede da eksisterende flomlyset?
Om ledelsen er inkompetent er jo selvfølgelig et definisjonsspørsmål, men jeg regner med at Eggen, klubbens mest kompetente og erfarne, ikke bryr seg med flomlys. På neste plass har vi Harry Hansen med trenererfaring fra aldersbestemte lag...etter de to er det vel relativt mye voksenopplæring i Tippeliga administrasjon? Jeg nevner i fleng Bagstervoll (Hvor er forresten årskortet mitt!!!!!), Robert Nilsson
Tror fortsatt ikke at NFF hadde sendt noen ned på en teknisk detalj, til det er der for mye penger på spill, og jeg tror NFF hadde fått en litt sur tlf fra UEFA dersom det hadde pælma noen ut av TL på grunn av noen fættige LUX fra eller til!
Kravet kan ikke sammenlignes med sitteplass/ståplass-problematikken ettersom det ikke er avgjørende for at alle kampene skal spille samtidig samt muligheter for tv-overføringer.
...men velger heller å tro at Eggen (som ser laget hver dag i trening og alle kampene) har langt bedre grunnlag for å ta de rette beslutningene mpt spillerstallen han besitter.
Med den argumentasjonen, så kan du si at en som sitter midt oppi FFK ikke er i stand til å vurdere laget mot andre lagene! (sånn nesten da)
Dette var det jo Ivar Hoff klasse over. Det må jo nesten komme en egen sticky "Høydare på ffksupporter", som vi kan samle inn slike godbiter på! (Ikke det at min sti er fri for slike godebiter heller :))
Egentlig bør sportslig fremgang komme som ledd i et resultat av moderne stadionanlegg og fasiliteter, ikke som en konsekvens av det.
Sammenligningen med Jagland tar jeg for øvrig som en personlig fornærmelse, Kristin.
Den tok det faktisk litt tid før jeg skjønte!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 22 mar 04, 00:36
Endret: 22 mar 04, 00:38
Nå må du snart inrømme at du tar feil og slutte å vri dette over til et personangrep på dem som prøver å forklare deg problematikken på en saklig og ordentlig måte.
Opp med humøret, nå er det bare 3 uker til FFK`s første poeng i tippeligaen.: :ffk:ffk:
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Nå er det vel snart nok med dine påstander vedr. flomlys FFK.
Nå må du snart inrømme at du tar feil og slutte å vri dette over til et personangrep på dem som prøver å forklare deg problematikken på en saklig og ordentlig måte.
Opp med humøret, nå er det bare 3 uker til FFK`s første poeng i tippeligaen.: :ffk:ffk:
Blæj! Brun-nese! Nå skal jeg punge snabbussen på bortekampen mot Tromsø :D
Vi får aldri vite om jeg eller Costanza har rett. Hvis FFK rykker ned, så kan jeg si "Hva var det jeg sa" før jeg drar hjem å denger kona! Holder vi oss i 1.div, så sier jeg bare at Eggen dro ukjente krefter ut av laget.
PS: Jeg gleder meg til seriestart, og har trua på at Eggen og guttane drar iland dette, det er bare den gjengen med siklende kålhhoder som administrerer jeg er redd for...
(dumt nick, vet jo ikke om man snakker til deg eller klubben)
Slutt å bruk så store ord og ro deg ned. Kanskje det er best du går og legger deg nå, så du blir frisk og opplagt imorgen. :D:ffk:
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av FFK
Blæj! Brun-nese! Nå skal jeg punge snabbussen på bortekampen mot Tromsø :D
Hehe, genial du FFK :D
Men jeg leste at Sollied innførte begrepet "nedrykk med humør" når han var trener for Rosenborg, siden alle trodde de ville gjøre det dårlig (De satte TL rekord i poeng den sesongen). Så nå har jeg bestemt meg for ikke å irritere meg mer over følgende:
1. Dårlige økonomiske disposisjoner av administrasjonen, og pinglete opptreden overfor NFF.
2. At staben på 25 i administrasjonen ikke inneholder en fysioterapeut (som er svært skadeforebyggende). Er det noe lag i TL som vil slite like mye som FFK om sentrale spillere blir skadet?
3. At det ser ut som om det vil bli samme utrednings- og behandlingstid for ny stadion som det var for nytt rådhus.
4. At Bagstervoll har avspist meg med billettremse istedenfor et ærverdig, laminert årskort!
Og isteden glede meg over følgende:
1. Ringberg kommer til å score mer i år enn i fjor.
2. Risholt på landslaget
3. 6 poeng etter de to første kampene.
4. Søderstjernas gjennombrudd i norsk fotball!
5. Wests parkering av samtlige forsvarsspillere.
6. Hagens nye vår, med pansertaklinger, Carlos-raid og Beckham-innlegg i alle kamper.
7. Trondsens blir solgt til Real Madrid (han har jo tross alt fortjent en sjanse :)). Vi kjøper Rio Ferdinand som en mager trøst.
8. Sørlie, spilleren med flest feberredninger, iskald i feltet og tippeligaens desidert laveste tyngdepunkt!
Ahhh, bare tre uker igjen!
I diskusjonen mellom hvem som har rett av Nordli og KTE, kan ikke KTE svare noe annet enn at dette går bra. Han er forpliktet til å motivere spillerne. Så dette blir for usaklig.
Nordli har derimot fullstendig riktig, når han påstår at en klubb med 34 mill i budsjett, må ta seg råd til noen nye spillere.
1. Det er ikke administrasjonen som fastsetter budsjettet, det er det styrene i henholdsvis FFK Sport ASA og FFK som gjør. På generalforsamlingen ble Fellesstyret som gjør at kommandolinjene ble mye kortere.
2. FFKs administrasjon består i dag av:
- Jon Petter Andersen (marked)
- Robert Nilsson (marked)
- Liv Thue (regnskap 1/2 stilling)
- Bjørn Bagstevold (spesielt ansvar for arrangement)
- Frode Kværneng (arbeidende styreleder i FFK Sport ASA i 1/2 stilling)
I tillegg har FFK ansatt Harry Hansen (50% sport og 50% eiendom), Knut Torbjørn Eggen (trener) og Per Egil Ahlsen (trener). Wiggo Karlsen, Tore Jan Solvang og Arne Skaug er også ansatt som trenere, dog ikke fulltidsansatt. I tillegg har FFK kontakter med fysioterapeut, lege og kiropraktor, dog uten at de er ansatt i klubben.
I tillegg til disse personene er Arnie Johannessen ansatt deltid i Byprosjektet.
Et budsjett kan ikke inneholde bare penger til spillerkjøp og spillerlønninger. Det er også andre hensyn å ta. En god og effektiv administrasjon er en nødvendighet for å lykkes. Sponsorpenger kommer ikke inn av seg selv.
Når du snakker om 25 i administrasjonen, teller du nok også med alle spillerne, men de skal vel helst holde seg på gressteppet?!?
Når du hevder at FFK har oppført seg pinglete overfor NFF tror jeg ikke du vet hva du snakker om. NFF har hele tiden sagt at kravene som FFK nå oppfyller er absoluttkrav i 2004. Klubbene i Tippeligaen har hatt ca 5 år på seg for å innfri disse kravene, FFK på sin side har hatt en vinter. Selvsagt kan man hevde at kravene om nytt flomlys etc er urimelige, men det er ikke bare FFK som må investere i det. Stabæk har den samme utfordringen. Brann må bygge ut flere sitteplasser osv osv.
NFFs krav er basert på UEFAs krav, og dermed noe FFK er nødt til å respektere og overholde.
3. Ingen kommentar til den
4. Her har jeg heller ingen kommentar annet enn at administrasjon har vurdert hva som er mest hensiktsmessig basert på blant annet erfaringene fra i fjor, hvor svindel med sesongkortene var mer utbredt enn man skulle tro, og innført et system hvor man unngår dette.
Generelt vil jeg si det er mye synsing på dette forumet. Uten at jeg sitter med alle fasitsvarene blir konklusjoner tatt her inne ofte fattet på et synsegrunnlag, og da blir det ofte feil.
Ellers er det jo bare å håpe at dine punkter fra 1-8 på den positive siden slår til.
mvh
Pål Johansen
Webansvarlig FFK
Jeg mente vel at adm. var alle som ikke var spillere og som jobbet for klubben, enten som ansatte eller innleide (og da tenker jeg også på Simensen og Co, banemestere etc.)
Du har helt rett i at jeg ikke vet hva jeg snakke om når det gjelder hva NFF har sagt der og da, men jeg forstår ikke at det er gjort større motstand mot NFF. Det er helt tydlig at FFK som nyopprykket lag får pålegge fra NFF som gjør at de ikke har de samme mulighetene til sportslig satsing som de andre klubbene . Det er da min mening at klubbadministrasjonen ikke har gjort jobben sin godt nok! De penga vi har fått fra sponsorene har nok blitt brukt litt anneledes en det giverene hadde tenkt! Jeg tror ikke tanken bak UEFAs krav var at det skal være vanskelig å etablere seg i toppserien pga utenomsportslige krav!!
4. Svindel av sesongkort er vel ikke noe vanskeligere enn svindling av biletter. Det er vel dessuten vanskelig å svindle til seg numrerte kort/billetter?
Og: Selvfølgelig er det mye synsing...hadde det ikke vært det, hadde det jo bare vært folk i FFK som kunne uttalt seg her? Vi har jo ikke fakta på bordet og storkoser oss isteden med ryktemakeri, skryt, jug, uberettiget kritikk, forbeholdsløs ros og utilslørte personangrep!
Problemet i fjor med sesongkort var at plastkortene ble kastet over gjerdet slik at venner etc kunne gå inn på samme kortet. Dette vil ikke være mulig med billettene som er innført i år.
Jeg skal ikke nekte noen å ha meninger om det skjer i FFK, men når meningene er basert på feilinformasjon blir det vanskelig å føre en skikkelig debatt.
mvh
Pål Johansen
Opprinnelig postet av palajoha
Problemet i fjor med sesongkort var at plastkortene ble kastet over gjerdet slik at venner etc kunne gå inn på samme kortet. Dette vil ikke være mulig med billettene som er innført i år.
Det er ikke noe problem å beholde sesongkort og samtidig unngå at det misbrukes på akkurat denne måten. Det går fint an å anskaffe et sesongkort som merkes ved inngang til hver kamp, tilsvarende at billettene har et felt som rives av. En slik løsning ville ihvertfall gjort at misbruk av denne sorten forsvinner. Likevel forstår jeg klubbens løsning, da dette helt sikkert en en enklere og rimeligere løsning.
Har hatt lyst til å sette denne "FFK" på plass i den posten her, men var vel bedre at du gjorde det.:D Veldig bra forklart av deg.
Til "FFK": Hvis du ikke klarer å innse at det stilles en del krav til toppklubbene i norsk fotball(noe som forøvrig bare gagner norsk fotball på sikt) og at klubbene må ta hensyn til disse, så spar oss hvertfall for dine usaklige meninger og helt uberettiga kritikk av FFk`s adm. Det blir bare for dumt, syns jeg.
Lenge leve "hjørnet"!
Du vil altså ha en politikk fra NFF som gjør det svært vanskelig for klubber som befinner seg lenger nedover i systemet å kjempe seg oppover? Hva ska f.eks klubber som Kjelsås (som var svært nære å rykke opp til TL for noen år siden), Oslo-Øst, etc gjøre da? De har ikke økonomi til å ta slike løft på ett år, og vil dermed bli nektet å delta i tippeligaen pga. noen lux i flomlyset og at noen ikke har tak over hode når de ser på fotball. Det er denne problemstillingen jeg ønsket at FFK skulle utfordre NFF på.
Dette kommer jo til å ende opp med en gruppe på 20 klubber som har mulighet til å komme opp i toppserien, ene og alene på grunn av økonomi, og at de var i toppserien før disse latterlige kravene kom og hadde nådd en omsettning som tillatter slike investeringer.
Uten Høilis 5 mill hadde vi ikke hatt lysanlegg og ikke noen nye spillere + mista Trondsen. Da hadde vi ikke hatt mannskap til å spille i TL i det heletatt + at det ikke hadde gjort noe fordi flomlyset ikke var kraftig nok, så vi hadde ikke fått spille i TL allikevel.
Det er det som er mitt poeng!
FFK på toppen i 2005
Du svarte ikke på spørsmålet mitt heller!
Politikken til NFF er vel å gjøre at alle norske lag overholder reglene til UEFA.
FFK har som alle andre klubber mulighet til å påvirke NFF gjennom Fotballtinget (norsk fotballs øverste organ, som ble avholdt for ikke lang tid tilbake. Så vidt meg bekjent var det ingen klubber som tok opp anleggskravene og de øvrige lisenskravene.
Som FFK uttalte før jul: uten at noen setter krav, får man heller ingen utvikling.
Konsekvensen for alle klubber som eventuelt ikke mottok klubblisens var degradering fra toppfotballen. Både Bryne og Vålerenga var vel ikke veldig langt unna en slik skjebne. Selv om det selvsagt var for andre grunner.
Klubblisensen er et "must", og uten godkjente flomlys ville ikke FFK fått klubblisens.
Selvsagt kan man hevde at reglene er stivbente, men klubbene har vist om dette lenge, og har kunnet prioritere utfra dette.
Konsekvensen av å ta denne kampen mot NFF, tror jeg ville vært at man ikke hadde fått se tippeligafotball i Fredrikstad i år.
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 22 mar 04, 14:37
Endret: 22 mar 04, 14:43
Uansett om NFF hadde satt de kravene eller ikke så har fotballen hatt en utvikling internasjonalt og nasjonalt som har gjort at økonomi har en vel så viktig rolle i en fotballklubb som det sportslige. Skal man klare å bli en toppklubb som er man fullstendig avhengig av å ha gode rammebetingelser for å oppnå sportslig utvikling.
Jeg syns det er veldig klokt av FFK å prioritere dette på lik linje med sportslig satsning, for det er veldig viktig for at klubben på sikt skal kunne etablere seg i norsk toppfotball.
Lenge leve "hjørnet"!
Lenge leve "hjørnet"!
Jeg vil minne på at idrettsanlegg ikke er et klubbanliggende.
Fra www.fotball.no
Det er Stortingsmeldingen om idrett og friluftsliv fastslår at bygging, rehabilitering og drift av idrettsanlegg er et offentlig ansvar. Imidlertid viser det seg at idretten selv må ta initiativ, ofte gjennom hele byggeprosessen, for å få realisert et nytt anlegg eller rehabilitert et eldre. Når det gjelder driften av anleggene, utføres den mye av klubbene selv, med eller uten offentlig støtte.
Tippeligaklubbene bygger nå ut sine stadionanlegg for betydelige beløp. Nye krav fra UEFA må oppfylles for å kunne arrangere hjemmekamp i E-cupene. TV og øvrige media krever stadig mer, publikums krav til komfort og service øker, sikkerhetskrav for aktører og publikum skal innfris m.m. Dette krever en betydelig kompetanse i de enkelte klubbene og i NFF.
Dette er grunnen til at det ramler inn med krav til de enkelte fotballarenaene. Det er vel ingen tvil om at det trengs en fornyelse på stadion, den er nærmest en antikvitet.
Det må være lys nok til at kampene kan sendes på TV, det må være sitteplasser nok til å ta et normalt publikumsantall og fordi FFK har et stort hjemmepublikum må de ha mange sitteplasser (jeg mener at det måtte være sitteplasser til ca 70 % av gjennomsnittet) og derfor kan Oslo-Øst ha 100 sitteplasser til sammenlikning.
Kan ikke se at du har stillet meg noen spørsmål.
Angående alle dine meninger vedr. FFK`s adm. flomlys etc. etc. så er den debatten lagt død for mitt vedkommende. Både jeg og andre har sagt nok om det nå. Forøvrig kan jeg nevne at idag har lysmastene kommet, en kranbil står klar, så nå er nok flomlyset snart på plass tenker jeg.;):ffk:
FFK på toppen i 2005
og overskyet er på 5/1, månelys 250.000/1). Krav til lysstryrke på et kontor ligger på 500 lux. Jeg tror 400 lux vil holde for å bedrive seriøs toppfotball!
Det er altså et latterlig krav som blir tredd nedover småklubber. Det er sikkert fint for Champions League-produksjoner, men dustete for norsk fotball som har 10-20 europacup-kamper i året! Man har altså et krav på 30 toppklubber * 3 mill, det er altså 90 mill som skal brukes på 10-20 kamper! Problemet er at det er klubbene som spiller kampene som får mesteparten av pengen og dermed betalt for investeringen. De andre 25-27 lagene har bare blitt påført en stygg utgiftspost i investering, drift og vedlikehold! Reglene gjelder jo for de to øverste divisjonene. Vard har et budsjett på rundt 4 mill. Skal de også kjøpe et anlegg til 3 mill?
Og er det noen klubb som kunne sagt imot NFF, så er det FFK, med sitt publikumstekke og sterke navn!
Så når alt kommer til alt, er det de allerede "rike" klubbene som tjener på dette paragrafrittet, da de allerede har investert i anleggene sine, og de ser at motstanderene blir "kastrert" av NFF.
Men jeg skjønner at det omtrent bare er jeg som synes en slik praksis er forkastlig!
Det var jeg som foreslo deg å bytte nick, kl. 14.21 og ditt svar kom rett etter mitt kl. 14.27. Da er det vanskelig å skjønne at det var et spørsmål til Snæbbussaristokrat#78:confused::confused:
FFK på toppen i 2005
Men, det er klart det kan trekke opp verdien på tomtene: "Boligtomt med eksklusiv hage - plen med undervarme. Få grønt gress før naboen!" Men man forstår jo også kravet om undervarme: Mens vi på Stadion vasser i gjørme med litt gress på i mars, spiller Hamkam treningskamp mot Rosenborg på Briskebyen i innlandsnorge takket være undervarme.
Lars Thoresen, stolt aristokrat
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Jeg skal se om jeg finner oversikten med kravene til stadionanlegg i toppdivisjonene. Har den hjemme et sted.Det tror jeg du skal slite med å finne detaljert nedtegnet. De kravene er kommet fra fotballtinget, og er et oppkok fra UEFAs krav for deltakelse i UEAF-cup`ene. At fotballtinget har godtatt slike forutsetninger fatter jeg ikke. Hos Bryne FKs sider finner mann litt nyttig ang. krav til infrastruktur. Høydepunkter er Myrvolds argument for økt komfort:
"spillerne er høyt lønnet, de krever sitt med tanke på komfort på sin faste arbeidsplass"
og Ravndals svar på hvordan de små klubbene skal få råd til å følge kravene:
" Norges Fotballforbund vil selvfølgelig bidra med startkapital. Men hvor mye som skal gjøres, og hvordan det skal gjøres er mye opp til baneeiere, klubben, kommune og fylkeskommune. Det finnes uendelig mange løsninger på hvordan en kan gjøre dette." Startkapitalen holder vel til lyspærer i flomlyset, og resten er jo opp til klubbene, kommunen og fylkeskommunen. "Hei Haabeth, jeg vet det er lite penger til skolen om dagen, men kan ikke vi få 3 mill til undervarme?"
Lars Thoresen, stolt aristokrat
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914