Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-VIF utsatt til 3 Mai pga TV-kamp

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 22 mar 04, 16:12
Endret: 22 mar 04, 16:16
Det er ikke noe problem å tv-sende bilder fra stadion med det flomlysanlegget vi hadde. Øyne og kameraer har justeringsmuligheter for lysfølsomhet og ffks gamle anlegg hadde rundt 40% (400 lux) styrke av kravet. Det holder i massevis! (Husk at forskjellen i lysstryken på sol fra klar himmel
og overskyet er på 5/1, månelys 250.000/1). Krav til lysstryrke på et kontor ligger på 500 lux. Jeg tror 400 lux vil holde for å bedrive seriøs toppfotball!

Det er altså et latterlig krav som blir tredd nedover småklubber. Det er sikkert fint for Champions League-produksjoner, men dustete for norsk fotball som har 10-20 europacup-kamper i året! Man har altså et krav på 30 toppklubber * 3 mill, det er altså 90 mill som skal brukes på 10-20 kamper! Problemet er at det er klubbene som spiller kampene som får mesteparten av pengen og dermed betalt for investeringen. De andre 25-27 lagene har bare blitt påført en stygg utgiftspost i investering, drift og vedlikehold! Reglene gjelder jo for de to øverste divisjonene. Vard har et budsjett på rundt 4 mill. Skal de også kjøpe et anlegg til 3 mill?

Og er det noen klubb som kunne sagt imot NFF, så er det FFK, med sitt publikumstekke og sterke navn!

Så når alt kommer til alt, er det de allerede "rike" klubbene som tjener på dette paragrafrittet, da de allerede har investert i anleggene sine, og de ser at motstanderene blir "kastrert" av NFF.

Men jeg skjønner at det omtrent bare er jeg som synes en slik praksis er forkastlig!

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 22 mar 04, 16:14
Snæbb 1: Les en gang til så ser du at det var til Snæbb 78.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 22 mar 04, 16:24
Til "FFK"!
Det var jeg som foreslo deg å bytte nick, kl. 14.21 og ditt svar kom rett etter mitt kl. 14.27. Da er det vanskelig å skjønne at det var et spørsmål til Snæbbussaristokrat#78:confused::confused:

FFK på toppen i 2005

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 22 mar 04, 17:13
Man må ha sitteplasser tilsvarende publiumssnittet forrige sesong. For FFKs del skulle vel det bli rundt 5500 sitteplasser, som man nå får med den nye tribunen. Ideelt sett skal maks 20 prosent av publikumskapasiteten være ståplasser, hvertfall på nye anlegg. Jeg skal se om jeg finner oversikten med kravene til stadionanlegg i toppdivisjonene. Har den hjemme et sted. Noen krav er absolutte krav hvor det i utgangspunktet ikke gis dispensasjoner, for eksemple når det gjelder undervarme. Et unntak er når det foreligger konkrete utbyggingsplaner. Derfor må nok utbyggerne av Stadion få ut finger`n snart. Det gis ikke dispensasjoner i all evighet, og hvis man også må ordne undervarme på nåværende anlegg, begynner det å bli litt for dumt å bygge ny stadion på FMV. Da har man nok investert litt for mye penger til at man bør kaste dette ut av vinduet.

Men, det er klart det kan trekke opp verdien på tomtene: "Boligtomt med eksklusiv hage - plen med undervarme. Få grønt gress før naboen!" Men man forstår jo også kravet om undervarme: Mens vi på Stadion vasser i gjørme med litt gress på i mars, spiller Hamkam treningskamp mot Rosenborg på Briskebyen i innlandsnorge takket være undervarme.

Lars Thoresen, stolt aristokrat

teoball

Knøttespiller
Ble medlem: 24 apr 03

Lagt til: 22 mar 04, 18:52
Mange bra innlegg på denne tråden, men kanskje på tide med en annen overskrift enn: FFK-VIF utsatt til 3 Mai pga TV kamp. Hva med: Hvorfor i helv... må vi bytte flomlyset på stadion. Forøvrig fører jo "FFKs" provokasjoner til endel oppklarende innlegg, og det er jo positivt. FFK har jo også et poeng når han sier at diverse pålegg fra NFF, angående utbedringer av stadion, fører til mindre ressurser til bruk på spillere. Kanskje noe å tenke på for alle som ikke er fornøyd med dagens stall.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 22 mar 04, 19:16
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Jeg skal se om jeg finner oversikten med kravene til stadionanlegg i toppdivisjonene. Har den hjemme et sted.
Det tror jeg du skal slite med å finne detaljert nedtegnet. De kravene er kommet fra fotballtinget, og er et oppkok fra UEFAs krav for deltakelse i UEAF-cup`ene. At fotballtinget har godtatt slike forutsetninger fatter jeg ikke. Hos Bryne FKs sider finner mann litt nyttig ang. krav til infrastruktur. Høydepunkter er Myrvolds argument for økt komfort:
"spillerne er høyt lønnet, de krever sitt med tanke på komfort på sin faste arbeidsplass"

og Ravndals svar på hvordan de små klubbene skal få råd til å følge kravene:
" Norges Fotballforbund vil selvfølgelig bidra med startkapital. Men hvor mye som skal gjøres, og hvordan det skal gjøres er mye opp til baneeiere, klubben, kommune og fylkeskommune. Det finnes uendelig mange løsninger på hvordan en kan gjøre dette." Startkapitalen holder vel til lyspærer i flomlyset, og resten er jo opp til klubbene, kommunen og fylkeskommunen. "Hei Haabeth, jeg vet det er lite penger til skolen om dagen, men kan ikke vi få 3 mill til undervarme?"

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 23 mar 04, 00:24
Mener på at jeg har noe greier fra NSA et sted som oppsummerer de viktigste a-krav og b-krav som det vel heter. Så vi får se hvor stor letelysten er.

Lars Thoresen, stolt aristokrat

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914