FFK-VIF utsatt til 3 Mai pga TV-kamp
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Det positive med sene kamper er at FFK får brukt det nye flom lys anlegget, kostet jo tross alt en del penger, greit å bruke det....:ffk:
Arrrghh, det flomlysanlegget gjør meg KVALM! Vi har vel brukt 2-3 ganger så mye på flomlys som vi har gjort på nye spillere! Fatter ikke at klubben har så lyst til å gamble på at laget spiller bedre enn forutsetningene og holder seg i TL. Hva i allverden skal vi med det fete lysanlegget hvis vi må spille mot Vard og Pors til neste år? Er det FFK Eiendom (og Forsberg) som har griska til seg alle pengene i år? Budsjettet har økt med 15 mill eller noe sånt og av det har max 3 mill gått til økte spiller- og trener-lønninger og spillerkjøp. Resten blir brukt opp på utredninger om ny stadion, oppgradering av stadion og lysanlegg med UEFA standard.
Tror vi trygt kan si at det sportslige _ikke_ har fokus i det økonomiske! Høili: FFK Eiendom stikker av med penga dine!
---------------------------
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 19 mar 04, 15:49
Endret: 19 mar 04, 15:50
Er ikke noe FFK ville hvis de ikke måtte!!!
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
fredrikstadpatriot
Lagt til: 19 mar 04, 18:15
Endret: 19 mar 04, 18:15
Hadde vært bra om de kunne ta med de nye lysa til den nye stadion en gang i fremtiden, men med den fremgangen det har hatt i det siste er det jo stor fare for at dagens flom lys er UNDER krava til NFF og UEFA når stadion endelig er ferdig, skal vi tippe 5-10 år frem i tid????? begynner å gå lei ventinga på det der nå!!!!:confused:
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
er ikke alltid det passer når en jobber 3 skift.
det er godt en har feriedager til god:ffk:e
PISSBOY #1
Bajs är kul :)
epostadresse er jon.kilen@tiscali.no
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Ehhhh... det er NFF som har lagt frem et KRAV til FFK om at visse ting med stadion MÅ utbedres før de kan bruke stadion i tippeligaen!!!! blant annet flomlysa!
Er ikke noe FFK ville hvis de ikke måtte!!!
Pøh...det er ingenting man _må_ gjøre, flere lag har vært i tippeligaen med disp i flere år. F.eks skal banen skal ha undervarme (det har vel knap halvpartten av lagene), det skal være plass til minst 3000 sitteplasser (Songdal har 2200), Ham-Kam har ikke lyskastere som holdere, og lista er lang.
Jeg vil jo mye heller ha et lag i TL på dispensasjon enn et lag i 1.div med smilende NFF representanter på besøk!
Gjorde vel ikke det helt uten grunn???
Men i år har NFF bestemt seg for at det skal bli strengere, og dermed vanskeligere å få disp. Derfor må nå alle installere slike flomlys, eller i det minste legge fram konkrete planer om dette..
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Dersom de nye flomlysene ikke lar seg flytte til et nytt stadion er det sikkert ikke noe problem å selge dem til en annen klubb/stadion. Det nye lyset tilfredstiller jo også de internasjonale kravene. Flomlyset kan sikkert også komme til å bli brukt flere enn 3-4 ganger pr. år. Canal+ har sagt at dersom FFK spiller underholdene og morsom fotball vil FFK bli satt opp til flere direkte sendte kamper på kanalen.
Den nye tribunen på langsiden, som forøvrig blir veldig flott, kan sikkert også demonteres og selges når det nye stadion er ferdig. :D:ffk:
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Costanza
Det ER et krav med flomlys i år, "FFK". Det har lenge vært bestemt at fra og med sesongen 2004 skal alle Tippeliga-klubber ha flomlys, dette fordi det samtiig er bestemt at alle serierunder skal gå på kvelden, selv de siste serierundene. Tidligere har jo disse gått tidligere på dagen, men nå skal de altså gå fra kl 18. Og det er et endelig krav. FFK MÅTTE sette opp flomlys og fikk ikke disp. for å bruke det man hadde. De var ikke gode nok. Uansett, flomlys måtte vi har før eller siden og disse nye kan brukes på nye stadion når den kommer.
HA!!!! se her du "FFK":cool:
Det ER et krav med flomlys i år, "FFK". FFK MÅTTE sette opp flomlys og fikk ikke disp. for å bruke det man hadde. De var ikke gode nok. Uansett, flomlys måtte vi har før eller siden og disse nye kan brukes på nye stadion når den kommer.
Det er jo som jeg sa i forrige post. Det er mange ting som er krav fra NFF, men som det allikvel ikke får særlige følger om man ikke oppfyller. Jeg er også sikker på at man har litt lavere krav på seg om man kan vise til konkrete utbyggingsplaner og i tillegg er nyopprykket.
Tror vel heller ikke spillerenes syn og tv-kameraene har blitt særlig dårligere de siste årene, flomlyset var jo veldig bra for noen år siden. Jeg er ganske sikker på at NFF ikke villle tvunget FFK ned i 3div. (?) fordi vi ikke hadde flomlys. Det må jo være lov å f.eks si til NFF at vi tar tribunene i år, flomlys neste år og nytt stadion eller undervarme året etter der. Men nei da, FFK-ledelsen skal absolutt bruke opp penga på en schvær stab (men merkelig nok ikke heltids fysioterapeut til spillerene) og en masse utbygging (men merkelig nok ingen spillere av høy nordisk kvalitet). Jeg blir i så dårlig humør over de disposisjonene som blir gjort, hvor det ser ut som om den sportslige siden får lav prioritet, og det er overhengende fare for nedrykk til neste år (ser ut som Nordlie er enig med meg i !f-b.no ) . Da blir det fint med ny stadion og stab på 25 stk? Det som kommert til å skje hvis vi rykker ned er at vi ikke får ny stadion på 10 år og at mange av de i administrasjonen må ta sin hatt å gå. Da blir det kanskje mulig for klubben å tenke på fotball igjen? At Eggen finner seg i dette er nesten utrolig synes nå jeg
Det var et endelig krav med nytt flomlys og en forutsetning for TL-spill. Mener du ledelsen i FFK skulle spille russisk rullett her, dvs. gå til forbundet for å nekte å sette opp flomlys for fremdeles å håpe de gav etter? DET hadde vært en dårlig prioritering det, som kunne fått katastrofale følger.
Angående Tom Nordlie har han veldig lite forutsetninger for å uttale seg om hva som skjer i Fredrikstad. At det er overhengende stor fare for nedrykk til året er derimot korrekt, men det er da helt naturlig ettersom vi er nyopprykkede!
Og angående ny stadion så vil den bli oppført UAVHENGIG av sportslige resultater. At det i såfall trekkes ut i tid, har ikke noe med dette å gjøre.
At Eggen finner seg i dette er vel fordi han vet hvordan denne verdenen funger. I motsetning til mange av oss andre.
Synes veldig mange i Fredrikstad er kvalmende kravstore.
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
fredrikstadpatriot
Lagt til: 21 mar 04, 19:25
Endret: 21 mar 04, 19:25
Helt enig Costanza!! Altfor mange har blitt altfor kravstore!!!:mad:
Her var det mye vås.
Haha, latterlig bruk av herskteknikk! Du må huske å begrunne påstandene dine!
(Blinder`n ikke hva det en gang var :))
Dette tror du ikke på sjøl engang! Russisk rulett....katastrofale følger....litt drøy eller?...ja? Det er ikke å nekte å sette opp flomlys jeg snakker om det er å argumentere overfor NFF om å kunne få bruke det underdimensjonerte vi hadde et år til!!
Det var et endelig krav med nytt flomlys og en forutsetning for TL-spill. Mener du ledelsen i FFK skulle spille russisk rullett her, dvs. gå til forbundet for å nekte å sette opp flomlys for fremdeles å håpe de gav etter? DET hadde vært en dårlig prioritering det, som kunne fått katastrofale følger.
NFF hadde _aldri_ sendt ned et lag på grunn av underdimensjonert flomlysanlegg. Så lenge NFF gir andre klubber dispensasjon for like "viktige" forhold (f.eks. Songdal og Odds manglende tribunekapasiteter), så hadde de fått seg et sivilt søksmål dersom de hadde tatt FFK for noe. Så lenge vi hadde kunne vi vise fram til gjenommførbare planer for utbedring av anlegget, så hadde det blitt umulig for NFF å gjøre noe!
Dette var det jobben til noen i FFK å ordne opp i, men hva er å forvente da, når fjoråret var voksenopplæringskurs for adm. i FFK (med unttakk av Eggen og Harry Hansen). Viste dere forresten at HH er ansatt i FFK Eiendom? Og hvilken del av FFK har fått desidert mest av det økte budsjettet?
Angående Tom Nordlie har han veldig lite forutsetninger for å uttale seg om hva som skjer i Fredrikstad.
Hæ? Hvis vi kan være enige om at Nordli er en norsk topptrener som har banka FFK tre av de tre siste møtene, hvordan i all verden kan du si at han har lite forutsetning for til å vurdere laget pr. idag?
Og angående ny stadion så vil den bli oppført UAVHENGIG av sportslige resultater. At det i såfall trekkes ut i tid, har ikke noe med dette å gjøre.
Uavhengig av sportslige resultater? Hva slags stadion skal vi klare å være med å finansiere med 1.div. budsjett da? De som tror at boligbygging og/eller forretningsbygg kan finansiere en hel stadion tar utrolig feil! Hadde det funnets så lukerative prosjekter, hadde de vært utbygd for lenge siden. Nei, det er bare å innse at FFK må ut med en del av beløpet selv, og si f.eks 20% av 200 mill=40 mill. Hvordan skal man klare å betjene et slikt lån på 1.div. budsjett og samtidig beholde en viss sportslig satsing? Derfor kan vi glemme stadion på 10 år om FFK rykker ned i år!
Haha, Costanza = Jagland! Begge elsker å bruke hersketeknikker i argumentasjonen, og er noen uenig med de, så det kvalmende.
Opprinnelig postet av Pk
Det var da fælt til personkritikk da...
Blææh! Han begynte, dessuten vet han at det ikke er så veldig farlig :)
Og jeg tror fremdeles du er svært naiv dersom du tror NFF ville gitt etter på flomlys-kravet. Tror du virkelig ledelsen i FFK er så inkompetente at de ikke har forsøkt hva de kan i håp om å beholde det allerede da eksisterende flomlyset? Klubbene har i flere sesonger visst at alle TL-lag skal ha flomlys med spesielle krav før 2004-sesongen. Det var et definitivt krav for TL-spill. Kravet kan ikke sammenlignes med sitteplass/ståplass-problematikken ettersom det ikke er avgjørende for at alle kampene skal spille samtidig samt muligheter for tv-overføringer. Man har mulighet for mer fleksibilitet mtp stå-/sitteplasser, men man ser jo f.eks. gjennom Brann at også det kravet har vært SVÆRT vanskelig å få disp. for. I Branns tilfelle umulig.
At Tom Nordlie har sett FFK i tre kamper er langt fra ensbetydende at vi skal ta inn over oss hva han i tabloide former forteller en FB-journalist. Interessant å høre hva utenforstående "eksperter" sier om FFK selvsagt, men velger heller å tro at Eggen (som ser laget hver dag i trening og alle kampene) har langt bedre grunnlag for å ta de rette beslutningene mpt spillerstallen han besitter.
Når det gjelder stadionbygging uavhengig av sportslige resultater så viser jeg bare til hva de sentrale aktørene som står bak stadion hele tiden har sagt. Personlig har jeg dårlig med forutsetninger til å vurdere hvorvidt det er mulig. Men det er jo klart man bør ta sikte på å bygge en stadion uavhengig av om man spiller i 1.div eller Tippeligaen. Fotballen er jo dynamisk og man kan aldri med sikkerhet vite at man forblir et topplag. Man kan ikke kalkulere med slikt når man bygger stadion. Det blir for risikofult og kan aldri tenke meg man gjør det heller. Egentlig bør sportslig fremgang komme som ledd i et resultat av moderne stadionanlegg og fasiliteter, ikke som en konsekvens av det.
Sammenligningen med Jagland tar jeg for øvrig som en personlig fornærmelse, Kristin.
Og jeg tror fremdeles du er svært naiv dersom du tror NFF ville gitt etter på flomlys-kravet. Tror du virkelig ledelsen i FFK er så inkompetente at de ikke har forsøkt hva de kan i håp om å beholde det allerede da eksisterende flomlyset?
Om ledelsen er inkompetent er jo selvfølgelig et definisjonsspørsmål, men jeg regner med at Eggen, klubbens mest kompetente og erfarne, ikke bryr seg med flomlys. På neste plass har vi Harry Hansen med trenererfaring fra aldersbestemte lag...etter de to er det vel relativt mye voksenopplæring i Tippeliga administrasjon? Jeg nevner i fleng Bagstervoll (Hvor er forresten årskortet mitt!!!!!), Robert Nilsson
Tror fortsatt ikke at NFF hadde sendt noen ned på en teknisk detalj, til det er der for mye penger på spill, og jeg tror NFF hadde fått en litt sur tlf fra UEFA dersom det hadde pælma noen ut av TL på grunn av noen fættige LUX fra eller til!
Kravet kan ikke sammenlignes med sitteplass/ståplass-problematikken ettersom det ikke er avgjørende for at alle kampene skal spille samtidig samt muligheter for tv-overføringer.
...men velger heller å tro at Eggen (som ser laget hver dag i trening og alle kampene) har langt bedre grunnlag for å ta de rette beslutningene mpt spillerstallen han besitter.
Med den argumentasjonen, så kan du si at en som sitter midt oppi FFK ikke er i stand til å vurdere laget mot andre lagene! (sånn nesten da)
Dette var det jo Ivar Hoff klasse over. Det må jo nesten komme en egen sticky "Høydare på ffksupporter", som vi kan samle inn slike godbiter på! (Ikke det at min sti er fri for slike godebiter heller :))
Egentlig bør sportslig fremgang komme som ledd i et resultat av moderne stadionanlegg og fasiliteter, ikke som en konsekvens av det.
Sammenligningen med Jagland tar jeg for øvrig som en personlig fornærmelse, Kristin.
Den tok det faktisk litt tid før jeg skjønte!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914