Husk meg
Brukernavn
Passord

3-5-2???

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 14 mar 04, 02:30
Med det laget vi har per i dag mener jeg at for at hver enkelt spiller skal få spille der de er best, hadde det vært best å spilt en 3-5-2 formasjon.. hvordan dette ville fungert kollektivt sett, vet jeg ikke...

Se her:

Sørlie

Czwartek
Trondsen
Helland

West
Koskela
Risholt
Brenne
Søderstjerna

Hornseth
Ringberg

Begrunnelse:
- Vi har ingen venstrebacker som holder TL-standard.
- Vi har en "overbefolket" midtbane. Mao mange midtbanespillere som egentlig bør få spille med tanke på det laget vi har i det store og hele

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 mar 04, 02:35
Tror nok ikke det er veien å gå. Dessuten har Eggen avfeid tanken ganske nylig (sist han var nettgjest på f-b.no) Det tar tid å innarbeide ny formasjon, og dessuten er det ytterst få lag som mestrer 3-5-2. Vi må nok ta utgangspunkt i 4-4-2, men det er klart vi kan ha offensive sidebacker og heller en sentral midtbanespiller som er defensiv og holder igjen. I såmåte kan det i praksis bli 3-5-2 når vi angriper. Helland eller Risholt er slike typer som kan holde igjen i forsvaret, hvorpå vi da evt. kunne utnyttet Stian Johnsen og Pål A. Cwartek på hver sin side offensivt. Spesielt Johnsen er jo langt bedre offensivt enn defensivt, og Cwartek har også mye å bidra med. Eller kanskje henter Eggen inn Odd Inge Olsen som jo hadde vært nærmest perfekt som høyre vingback...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 14 mar 04, 09:15
3-5-2 strider jo mot FFK grunnprinsipper...FFK har alltid og skal alltid spille 4-4-2 med offensive sidebacker og godt gammeldags spill langs vingene! :) Sånn for å være ordentlig gammeldags...hehe :)

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 14 mar 04, 10:34
Dersom en velger å gå nye veier ang. spillestil, hvorfor ikke gjøre som Drill, GRRRRRRRRR:mad::D. 4-5-1 og satse på å ødelegge for andre.
Være destruktive, og spenn og spark!!!!
:confused:
"Don`t be Cruel:p

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 14 mar 04, 12:43
Er helt enig med ajg.
At med FFK`s spille materiell idag vil dette kanskje være en god løsning. Så vidt jeg kan forstå så vil et 3-5-2 system være slik når vi angriper. Når motstanderen presser oss vil to fra midtbanen falle ned som midtforsvarere, slik at systemet blir 5-3-2. I FFK`s tilfelle vil både Risholt og Koskela være som skapt til en slik rolle.:ffk:

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 04, 14:20
Opprinnelig postet av Pk
3-5-2 strider jo mot FFK grunnprinsipper...FFK har alltid og skal alltid spille 4-4-2 med offensive sidebacker og godt gammeldags spill langs vingene! :) Sånn for å være ordentlig gammeldags...hehe :)

I fare for å drite meg ut.... er ikke FFKs "tradisjonelle formasjon" 4-3-3? Jeg opplevde jo selv ikke storhetstiden, men klubben spilte jo den taktikken i alle år jeg fulgte med fram til Eggen kom, og hadde en følelse av at det da var tradisjon å spille 4-3-3 med vingspill i FFK.

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 14 mar 04, 15:19
Tradisjoner Ja.
FFK spilte jo lenger enn mange andre i 1:divisjon i gamle dager med 2 backer og hallfer. Er så gammel at jeg husker :o Dramaskrika da Frigg begynte med 4back linja!
Så når det gjelder tradisjoner, betyr det ofte fra hvor den enkelte begynner si tidsregning!
:cool:

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 04, 15:46
Costanza nevner at FFK i sin storhetstid spillte 4-3-3. Dette er nok veldig nærme sannheten. Antidrillo nevner Drillostilen og 4-5-1 som noe veldig negativt. Sannheten vedr. 4-5-1 er vel egentlig at det er nesten det samme som 4-3-3. 4-5-1 blir til 4-3-3 når man erobrer ballen og går i angrep og er 4-5-1 når man forsvarer seg.:ffk:

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 04, 15:50
Sier som de fleste trenere: tallkombinasjon er ikke viktig og ofte misvisende. Det viktige er hvordan man faktisk opptrer på banen.

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 14 mar 04, 16:52
Enig "Constanza" det var vel noe slikt jeg mente med det forrige innlegg. Tall blir ofte var vi sjøl legger idet.
det er heldigvis inegn statiske spillemønster i forball. det er det vel bare Bowling, ( He- He9:p

Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03

Lagt til: 14 mar 04, 21:41
Vil vel si meg helt enig i at FFK i 70 og 80 åra spilte 4-3-3- Men at det blir 4-5-1 i forsvar er jeg ikke enig i. Alle 3 på topp sto som regel igjen på midtbanen da motstanderlaget gikk i angrep. Ingen har vel sett Kai Roger Olsen falle helt ned i forsvar?. Men iår blir det 4-4-2.

En ærlig FFK supporter!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 15 mar 04, 00:18
Nå var det vel snakk om forskjellen på 4-5-1 og 4-3-3 slik det vanligvis blir praktisert i dag.
4-5-1 behøver ikke nødvendigvis være et defensivt system, det kommer mere ann på hvordan laget blir komponert og hvilke spilletyper man har, slik jeg forstår det.
Uansett så blir det nok 4-4-2 på FFK iår. Ringberg kan ikke spille alene på topp og det ser jo ut til at FFK satser på ham som bankers i startoppstillingen. Personlig er jeg litt redd for at Ringberg skal falle litt igjennom mot de beste lagene pga. fartsproblemer.:ffk:

FFK på toppen i 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914