Sånn vil vi ha det på FMV!
disse sidene
---------------------------
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Hvis ikke FFK får ut fingeren vil det nok være hakket mer attraktivt å spille for Viking i Fremtiden enn det vil være for FFK.
Uansett ser det ut som Stavanger kommune har stått for en stor del av finansieringen (50 mill). Tviler på om Lille Fredrikstad kommune kan hjelp FFK på samme måten. Er nok avhengig av betydelig giverglede fra det lokale næringslivet.
En mulighet er jo å selge ut stadion, type "Brynhild svingen" og "Høyli Langside?" :D
Helt enig med han som startet denne tråden....bygg stadion på FMV og kjøp arkitekt tegningene av Viking...
Any given sunday
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 10 mar 04, 11:28
Endret: 10 mar 04, 11:29
Hva er det som gjør vår stadion dyrere? Kanskje de folka som står bak Vikings nye stadion kan komme opp med en bedre løsning på vår nye stadion også?
Dette har jeg veldig lite greie på, men må begynne å lure når jeg ser hva Viking har fått til.
Lenge leve "hjørnet"!
Hadde ikke vært meg i mot om vi hadde fått en klin lik en på FMV, de har i alle fall skjønt at en stadion skal ha lukkede hjørner. Er ikke særlig glad i åpne løsninger når man snakker om stadiosvinger.
Akkurat hva som gjør vår stadio dyrere vet jeg ikke, men Viking har vel et "Green field"-prosjekt, dvs at de bygger på en i dag åpen plass. Avhengig av plassering på FMV må en del rives, og grunnen der ute kan inneholde masse morsomme stoffer fra skipsbyggerdagene. En slik opprensing vil være dyr i så fall.
Synes at de burde få bestemt seg for plassering innen kort tid, og jobbe ut i fra det. Nå virres det mellom ditt og datt og frem og tilbake.
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Gla`buss gutter våre veier...
de hadde på ett tidspunkt planer om å anlegge banen på en lekter som de skulle slepe ut og inn av en svær dokk, hvor tribunene skuklle være. på den måten fikk gresset luft og de beste solforhold. artig tanke, om enn noe søkt.
det kjedelige med dagens bygging er at de ikke klarte å få den til å ligge i næreheten av sentrum. mao. må folk bruke tog eler bil for å komme seg på kamp.
på vinger over europa
Alle håper selvsagt på en ferdig stadion i morgen, men det er mye mer å tenke på enn det vi vet om. Så jeg tror faktisk at en dose tolmodighet er eneste medisin.
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 10 mar 04, 16:09
Endret: 10 mar 04, 16:10
Når det gjelder det forsberg har sagt så håper jeg det stemmer!
PÅ TIDE AT DET SKJER NOE SNART FFK, VI KAN IKKE VENTE I EVIGHETER!!
Var det forresten ikke sånn at FFK fikk lov til å bruke dagens stadion med få utbedringer KUN fordi at FFK har "planer" om ny stadion???:confused:
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Har aldeles ikke for vane å blottlegge mine egne, intime følelser,
...og da særlig ikke på et offentlig forum.
Må endog vedgå følgende,
...føler en aldeles ubeskrivelig misunnelse ! :mad:
FFK and Wisla Krakow forever...
Dette er noe vi bør tenke på FMV, jeg mener også at det er rette stedet, at ikke næringsinteressene tar det estetiske fra en flott stadion.
Vi får håpe at tomtevalget blir bedre og at næingsutbyggingen skjer på riktig avstand.
Til pss - byggetid for stadion er ca 20 mnd (Tønsberg gress), noe kortere i Stavanger ca 16 mnd og det er fra byggestart - ikke medregnet Forsberg-utvalg og kommunal behandlingstid. Hvis vi kommer i gang rundt årsskiftet, kan stadion stå ferdig til sesongstart 2006 (tidligst).
Opprinnelig postet av bjorn
Dette er gode nyheter, kanskje det blir litt fart på sakene ?!
Ja la oss håpe det blir fortgang med et sluttresultat tett opptil det Viking FK har fått til i Stavanger!!
Neste milepæl bør kanskje være ølservering på nye stadion?
:D:cool:
**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914