Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - Asker: Søndag 15.04 kl 18:00 - Møt opp på stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 07 apr 18, 17:40

Siste treningskamp er ferdig og sesongstart står for døren.

Vi har tidvis spilt veldig godt i treningskampene, noe vi også gjorde i generalprøven mot Arendal, men vi sliter med å omsette sjansene til mål. Dette er noe vi har slitt med over flere sesonger, så jeg føler en viss uro. I tillegg er måla vi slipper inn i dag ganske så enkle.

Men fordi vi tidvis rundspiller Arendal i dag og har gode resultater ellers i oppkjøringen er jeg forsiktig optimist.

Asker møtte tidligere i dag KFUM, en kamp som Asker tapte 2-4. På Askerlaget finner vi forøvrig fjorårets FFK-spiller, Patrik Karoliussen.

Hvilket lag bør vi så stille mot Asker?

På keeperplassen er Jenssen selvskreven så lenge han er skadefri

På høyreback står valget mellom Åsheim og Westgaard. Jeg føler vel at Westgaard er hakket foran.

Den ene stopperen blir Nielsen som har storspilt så langt i år. Den andre plassen er mer usikker, men jeg faller ned på Viitikko. Leko har dessverre for mye personlige feil, noe han også har i dagens generalprøve. Slike enkle baklengsmål har vi ikke råd til.

Venstrebacken blir Begby. Ferdig snakka

Midtbanen er den absolutt vanskligste å ta ut. Rocky, Mæland, Rekdal, Veteli og Farah er vel de fem som er nærmest å starte og en av de kommer til å bli skuffet. Syns dette er et kjempevanskelig valg. Mæland er nok den som er sikrest en plass i startoppstillingen. Farah har vist i treningskampene at han bør starte. Det samme syns jeg Rekdal har gjort, så da står det mellom Rocky og Veteli om den siste plassen. Jeg tror det blir Rocky som starter på bakgrunn av Vetelis dårlige sesongoppkjøring, men håper på Veteli. Men jeg er usikker på Veteli i høyrekantrolle

På topp blir det garantert Sellin selv om han har vist scoringsvegring i oppkjøringen. Sammen med han tror jeg vi får se Rino. Det fordi Tim Nilsen har vært syk siden treningsleiren og ikke viste seg spesielt fram i dag. Vi var mye bedre med Rino til å stresse Arendals forsvar.

Laget blir da som følger

Jenssen

Westgaard - Nielsen - Viitikko - Begby

Veteli - Mæland - Rekdal - Farah

Falk Larsen - Sellin

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 08 apr 18, 10:30

Kampen mot Aranedal opplevde jeg slik; De tok ledelsen med en gang og på sitt første skudd på mål. Vi presset hardt og skapte mye og fikk også mål. I andre omgang ble vi dårligere og dårligere og til slutt scorer Arendal på sitt andre skudd på mål. Hvor mange slike kamper får vi i sesongen? Jeg tenkte at noen av våre styrker er at vi har flere som kan score, kampen i går var ikke særlig styrkende for denne teorien.

Vedr laget mot Asker tenker jeg at vi må ha med både Farah og Rekdal fordi treningskampene har vært gode for beegge disse, spesiellt Farah. Jeg mener også at Falk Larsen må spille på topp fordi han gjør de andre bedre med spillet sitt. Konsekvensen av dette er at Veteli. Lekaj og Nilsen ikke starter, men de vil jo få en rekke muligheter til å spille seg inn i laget. Vedr stoppere synes jeg ikke Leko var god i går, og det første målet var "hans".

Dermed kommer jeg til den kjeldeige konklusjonen at jeg er helt ening med Rey 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 11 apr 18, 19:12

Med Viitikko skadet så og Veteli usikker, så ser det ut som det blir samme lag som startet mot Arendal. Var ikke så ille det heller

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 13 apr 18, 09:00

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Hogmo-skal-gjenskape-FFK-arven-etter-Eggen--glemmer-aldri-vennskapet-og-samtalene-253464b.html

 

Jeg er ..... ganske klar for seriestart!

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 13 apr 18, 12:30

Ja endelig. Fotballfesten har begynt for lenge siden, men har blitt perifere aktører som kun er invitert til kaffen. Men på en måte har vi også kommet "hjem igjen" da vi er på samme nivå, og med samme utgangspunkt, som for 16 år siden.

Jeg er spent på denne sesongen. Jeg tror vi må ha resultater med en gang for å lykkes, og flaks for å oppnå dette. Men jeg har trua.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 13 apr 18, 14:15

Jeg tenker at nå har dette blitt hauset veldig opp og jeg er vedlig spent på hvordan spillerne takler dette. Vi har en målsetning om å rykke opp og da trenger man veldig mange poeng og nedturen blir stor hvis vi ikke vinner kampen på søndag.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 13 apr 18, 14:52

HamKam som rykket direkte opp i avd 1 i fjor, hadde kun seire hjemme, mens de hadde 2 uavgjort og 3 tap borte.

Nest-Sotra, som rykket opp i avd 2, hadde heller ingen tap hjemme, men 4 uavgjort. Borte hadde de 5 uavgjort og 2 tap. De tok opprykkspalssen på målforskjell.

Bryne, som hadde et større budsjett enn vi har i år, havnet på 3. plass i avd 2, 7 poeng bak opprykk.

Dette sier litt om hva som må til. Det er ikke rom for mange bananskall.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 15 apr 18, 17:57

Veldig lett midtbane!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 15 apr 18, 20:50

Deilig å endelig komme i gang igjen og deilig med god stemning på tribunen (i hvert fall i første omgang).

Syns kampen i dag minnet veldig om siste treningskamp mot Arendal. Vi kjører til tider over motstander i første omgang men klarer ikke det samme i andre omgang. Om det har noe med at Falk Larsen byttes ut til fordel for Tim Nilsen og derfor ikke har en som presser og løper like mye som førstenevnet eller om det er andre årsaker aner jeg ikke... men jeg liker løpskapasiteten til Rino.

Første omgang likte jeg godt og vi har sjanser nok til å score flere mål, men et holder i massevis. Fantastisk innstilling av Filip på det målet forresten. Den ballen så fortapt ut nede ved cornerflagget men jaggu klarer han å holde den inne og komme seg forbi forsvarer. Bakover er det litt rusk. Asker kommer litt for lett igjennom et par ganger.

Ellers har vi vel stort sett kontroll i andre omgang på tross av tverrliggerskuddet  som det er griseflaks at spretter rett ned i armene på keeper. Vi skaper lite, men slipper til lite også.

Banens tre beste i mine øyne: Farah, Westgaard og Nielsen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 apr 18, 21:07

Må vel si at jeg ikke er imponert av det som foregikk på stadion idag, men det er poengene som teller. Syntes Farah var frisk selv om det kan bli litt for mye dribling innimellom. 

Til å være sesongstart mot et lag som de fleste har tippet i toppen så var det en helt ok start. Man ser at vi har mye å jobbe med offansivt for at vi skal skape mer sjanser. Vi trenger mer fart i spillet, og ikke stoppe opp hele tiden. Var mange ganger som jeg reagerte på at det gikk for sakte fremover når vi hadde muligheten.

Når det kommer til tverrliggerskuddet i 2 omgang fra Asker så mener jeg at dommeren skulle blåst offside i forkant. Jeg satt ganske godt plassert, og jeg er ganske sikker på at det var offside,  Jeg var rett og slett livredd når jeg så Karoliussen stilte seg opp for å ta det siste frisparket. Hadde vært veldig typisk om han hadde skoret på den. Heldigvis så fortsatte han med å skyte slik som han gjorde for oss ifjor.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 15 apr 18, 21:21

Jeg synes vi spiller en bra førsteomgang. Kunne ha ledet med et par mål til. Andre omgang blir vi baktunge og lar Asker komme inn i kampen. Jeg satt bare å venta på et mål imot.

Midtbanen virker litt lett og omstendlige, jeg vil vel ha Falk Larsen inn der. Han er mye verre å kontrollere når han kommer på løp bakfra.

Nielsen var banens beste. Sellin skuffa meg. Virka tung, Og tapte veldig mange dueller. Spissparene blir for like. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 15 apr 18, 21:49
Endret: 15 apr 18, 21:54
Endret av: Erikk

Jeg er kjempefornøyd, tenk hva slags forventinger som skulle innfris i dag? Se også på Hønefoss som er en av favorittene i vår avdeling tape hjemme mot Grorud. Asker var ikke dårlige og vi var ikke effektive, men vi klarte å holde målet rent. Jeg tenkte i 2. omgang at kampen kunne gå to veier, vi scorer igjen og punkterer eller at Asker utligner. Når Asker får det frisparket over tre minutter på overtid og Karioliussen skal ta det fikk jeg skikkelig dårlige følelser. For første gang på 5 år vinner vi den første seriekempen.

Vi har også flere tilskuere enn Særp som spiller mot Brann


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 15 apr 18, 22:27

Opprinnelig postet av Rey

Banens tre beste i mine øyne: Farah, Westgaard og Nielsen

Synes det lugget bakover,  spesielt når Westgaard falt av og lurte Nielsens offsidefelle. Heldigvis var ikke Asker gode nok til å utnytte våre feil. Men jeg synes de så farligst ut i første omgang. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 15 apr 18, 22:31

Opprinnelig postet av Erikk

Vi har også flere tilskuere enn Særp som spiller mot Brann

Vi har flere tilskuere enn alle andre norske kamper denne runden bortsett fra Molde - LSK. Det er slettes ikke ille

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 15 apr 18, 22:32
Endret: 15 apr 18, 22:55
Endret av: madcow

Soleklart banens beste: Westgaard. Jobbet knallhardt gjennom hele kampen og var magikeren bak målet vårt.

Det var en VELDIG bra første omgang.. andre omgang minnet mye om hvordan vi var i Eliteserien i starten.. det ble veldig "ligge bakpå og forsvare ledelsen i 40 minutter", noe som i og for seg er greit. Det trenger ikke se pent ut. Jeg stoler på den fotballkompetansen som er tilstede i ledelsen og sier takk for 3 poeng! Jeg er sikker med mer matchtrening så sitter også 2. omgang bedre. Asker er et av de sterkeste lagene vi kommer til å møte.

Gleder meg til neste kamp :) 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 15 apr 18, 22:34

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

Banens tre beste i mine øyne: Farah, Westgaard og Nielsen

Synes det lugget bakover,  spesielt når Westgaard falt av og lurte Nielsens offsidefelle. Heldigvis var ikke Asker gode nok til å utnytte våre feil. Men jeg synes de så farligst ut i første omgang. 

Enig med deg i at det så farligst ut i første omgang. Da kom dem litt for lett igjennom bak stopperne våre. La ikke merke til om det var Westgaard som oppheva eventuelle offsider, men syns det var litt for stort rom mellom og bak stopperne våre. Stoler fortsatt ikke på Leko og mener han gjør for mye rart. Dog spiller han seg opp i andre omgang

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 15 apr 18, 22:44
Endret: 15 apr 18, 22:45
Endret av: madcow

Kampstatistikk:

Fredrikstad FK - Asker Fotball 1-0

Tilskuere: 5691

FFK: Jenssen - Westgaard, Leko, Nielsen, Begby - Lekaj (62 minutter spilletid før bytte med Åsheim), Mæland, Rekdal, Farah - Falk Larsen (45 minutter med spilletid før bytte med Nilsen), Sellin (84 minutter med spilletid før bytte med Chaib)

 

Gule kort (sinnataggen):

62 min Eirik Vespestad Mælan
72 min Kjell Rune Sellin

 

Mål:

26 min Anas Farah

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 15 apr 18, 22:52

Første omgang var bra forover og usikker bakover. Andre omgang det stikk motsatte - blodfattig forover og trygt bakover. Men siden dette var en seriepremiere hvor i hvert fall jeg var svært spent på nivået på motstanden (og forsåvidt nivået FFK har inne) så synes jeg det er greit. FFK alt i alt det beste laget, 1-0 er bedre enn 1-1, og vi slipper i det minste å dra til Moss med vissheten om at et dårlig resultat der vil få fram kriseoverskriftene før vi skriver mai.

Om det som ble vist i dag holder til opprykk? Tja, hvis Asker er blant de beste motstanderne så gjør det vel det, men jeg tror nok nivået må opp noen hakk. Og jeg tror det vil komme opp noen hakk også, når Høgmo finner ut av hvilke spillere som passer sammen.

Og 5691 tilskuere i 2. divisjon? Det tror jeg bare to klubber i Norge kunne matchet, RBK og Brann.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 654

Lagt til: 16 apr 18, 10:32

jeg er veldig fornøyd med kampen i går. Masse tilskuere,seier og ok spill. Finspillet kan komme etterhvert,det viktigst nå er å få en god start. Tipper det var mye nerver i går. 


alestr1

Knøttespiller
Ble medlem: 02 aug 11
Innlegg: 74

Lagt til: 16 apr 18, 10:39

Westgaard blir flere ganger veldig alene på høyresiden, spesielt defensivt. Rocky «jukser» en del som ving, og tar mange initiativ innover i banen. Da blir han ofte feilposisjonert idet Asker bryter, og høyresiden vår veldig sårbar for kontringer. Dette gir jo oss også en offensiv X-faktor, da Rocky står for en del av det kreative utpå der, med blant annet skuddet som leder til 1-0 og et annet skudd som går i tverra. Åsheim kommer innpå utover i 2. omgang, og da virker vi tryggere defensivt.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340