Husk meg
Brukernavn
Passord

NEI til Jesus på stadion!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03

Lagt til: 05 mar 04, 12:54
Ifølge dagens FB lovpriser Robert Nilsson et misjoneringsprosjekt kalt "barneparkering" iversatt av et sekt som kaller seg 3:16. Som stadiongjenger gjennom alle år, far og medmenneske stiller jeg et STORT spørsmålstegn ved dette. Vi og våre barn trenger et fristed, fritt for religiøse og politiske fremstøt. På stadion skal det være "foppball" som gjelder, og kun det.
Foreslår en massiv protest mot denne misjoneringen gjennom e- post til Robert Nilsson; robert.nilsson@fredrikstadfk.no og håper Plankehaugen også tar tak i dette. Dette er alvorlig!!
Fikk plutselig lyst til å droppe sesongkort.

tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03

Lagt til: 05 mar 04, 12:59
Nå må du slappe av litt.
Det er snakk om barnepass ikke frelse og omskjæring.

Jello B

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 13:05
Omskjæring er det nok ikke snakk om, men litt frelse skal du ikke se bort ifra, noe annet ville være naivt å tro.

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 05 mar 04, 13:09
Det kan ikke være oppgående folk i FFK`s ledelse som kan gå med på dette!!! Eller er dette et nytt eksempel på manglende kompetanse fra ledelsen.

ATM

Juniorspiller
Ble medlem: 23 feb 04

Lagt til: 05 mar 04, 13:21
Opprinnelig postet av orion
Det kan ikke være oppgående folk i FFK`s ledelse som kan gå med på dette!!! Eller er dette et nytt eksempel på manglende kompetanse fra ledelsen.

Nei nå må dere ta dere sammen !!!

Barna blir tatt godt vare på - og vær ikke redde det er ikke smittefarlig.

---------------------------

Røde og hvite kællær ut på banen tællær

Jello B

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 13:31
Endret: 05 mar 04, 13:32

Barn blir gjerne "tatt godt vare på" i kristne miljøer, det er det mange eksempler på, men det er ikke det vi diskuterer.
Vi trenger bare ikke religiøs indoktrinering på stadio`n også, et sted må det gå an å få være i fred!!

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til: 05 mar 04, 13:34
det er ingen tvang. du må ikke sette ungene dine der. for min del har jeg vært med på stadion siden jeg var en liten knabe og har ikke lidd noe overlast av den grunn.

lurer forøvrig på hva du mener med "ett nytt eksempel på manglende kompetanse fra ledelsen". Hvilke andre saker referer du til?

på vinger over europa

Jello B

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 13:35
Opprinnelig postet av hiawata
det er ingen tvang. du må ikke sette ungene dine der. for min del har jeg vært med på stadion siden jeg var en liten knabe og har ikke lidd noe overlast av den grunn.

lurer forøvrig på hva du mener med "ett nytt eksempel på manglende kompetanse fra ledelsen". Hvilke andre saker referer du til?

GODAGMANNØKSEKAFT?

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 05 mar 04, 13:42
Må si meg helt enig med de som er skeptiske til å dette barnepass-prosjektet.

Når jeg først leste ingressen så tenkte jeg at dette var sikkert en god idé, men når det etterhvert gikk fram at det var en menighet som skulle stå for greia så kommer ikke jeg til benytte meg av tilbudet ihvertfall.

Fritt fram for de som liker andakt i pausa, men jeg sier nei takk.

www.carlberner.no

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 05 mar 04, 13:45
I Pancoveien 9 på Ørebekk vil barna få utfolde seg fritt i forbindelse med FFKs kamper.

Mulig jeg er en smule paranoid men jeg har problemer med slike "sekter".

Jeg ville aldri satt igjen ungen min i en lagerbygning laaaangt unna med ukjente sektmedlemmer ;)

orion

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 13:58
Svar til hiawata

Manglende kompetanse :
Hvor er det blitt av de store forstekningene til laget ?
Hav slagt skadeforebyggende tiltak er iverksatt på trening ? Halve laget har gått med skader og i følge Håkan er FFK det eneste laget i TL som ikke har fysioterapaut tilgjengelig på treningene, slik at skader kan tas med en gang og ikke få lov til å sette seg fast.
B
"Biffen" var vel ikke så dårlig at han kun var verdt to treningskamper, jeg menre at nivået på laget ble senket etter at han er "solgt", vi får håpe at han blir erstattet med en som hever nivået og ikke en ukjent som "skal være så god" og som ikke innfrir.
Over til Jesus på Stadion, hvis tilbudet skal under FFK`s paraply, så burde det heller vært fotballrelatert enn HerreJesus. Vi må jo prøve å bygge opp fotballinteressen i byen. Det er like dumt som at vi blir invitert til gudstjeneste hver søndag - og som et kjempetilbud kan ungene møte på stadioen til fotballtrening i regi av FFK, de voksne blir kjørt gratis i buss fra stadion og til kirke.

Jello B

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 14:00
Opprinnelig postet av bjorn
Mulig jeg er en smule paranoid men jeg har problemer med slike "sekter".

Jeg ville aldri satt igjen ungen min i en lagerbygning laaaangt unna med ukjente sektmedlemmer ;)

Nei, grøss og gru....
Får bare håpe at ingen er uansvarlige nok til å sette igjen ungene sine hos en sekt.... Ta de med på kamp!!

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til: 05 mar 04, 14:04
GODAGMANNØKSEKAFT?[/quote]

ikke så veldig vanskelig å forstå.
dette er et tilbud til folk med unger. der er ingen tvang. du kan ta med ungene dine på stadion, eller plassere dem et annet sted. er enig i at en tett kobling mellom fotball(FFK) og ett eller annet kristent miljø er problematisk. men slik jeg ser det er det her snakk om et tilbud, som hverken binder klubben eller folk.

på vinger over europa

orion

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 14:21
Endret: 05 mar 04, 14:41
Det er nok riktig at dette er et tilbud, MEN når det blir tilbudt via FFK - er det noen som henge seg på i kjølevannet og sko seg på FFK`suksess. Når det gjelder frikirkelige grupperinger (jeg antar at 3:16 er det) får de greie seg selv. Andre som skal få spinnoff effekt av FFK, må tegne seg som sponsor.

Klipper litt f-b.no : Vi har også planer om å opprette en egen fotballkafe i Pancoveien, slik at foreldrene kan samles sammen med barna etter kampslutt. Der vil det trolig også bli høydepunkter fra matchen på storskjerm og i tillegg håper vi å kunne få besøk av enten en spiller eller trener i etterkant av kampene, opplyser Nilsen.
Hvis ikke dette er knyttet til FFK, så har jeg problemer med å forstå dalig leder i FFK Sport ASA.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 05 mar 04, 15:02
Herre gud for noe vrøvl Jello B!
Må bare si to ting:
1. INGEN tvinger deg eller noen andre i å benytte deg av tilbudet (har selv ingen anelse om hvem som står bak dette), men alle mennesker og grupperinger som elsker FFK må da få lov til å lage fine opplegg rundt kampene. Selv om du ikke er kristen må vel andre folk for all del kunne benytte tilbudet!!! Blir for dumt dette vettø. Samme som om hvis jeg ikke liker MC-miljøer, så skulle jeg lage et helvetes leven for at det planlegges et MC/Fotball-treff ifm VIF kampen... Eller hvis jeg hadde vært avholdsmann, så måtte jeg få stoppet at folk feirer på Mets før og etter kamp.Du må ha et mer åpent sinn og ikke være så jævla Ludvig med lua i hånda; detta er fali det... Eller er det kanskje du som har fått i oppgave å regulere hvem og hvilke miljøer som skal arrangere happenings ifm FFK??? Da må du i så fall ha meg unskyldt

2. Dette blir mer personlig og her kan du forsåvidt være uenig. Men landet du bor i p.t. er faktisk bygd opp på kristne verdier og vi har en kristen historie. I motsetning til deg så er jeg sjeleglad at jeg har vokst opp i Norge med vår kultur og historie og ikke et annet ugga-bugga-land. Så hvis disse folka er ryddige (noe det virker som i avisa) finnes det faktisk langt verre ting å gjøre enn å sende dem til dem. Utrolig mange av oss har vært innom søndagskole en gang i barndommen uten å ta skade av det, heller tvert i mot.

Det hadde kansje vært lurt for 3:16 å si hvem de er. Da hadde det kanskje vært letter for folk å ta stilling til hva det dreier seg om.

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 05 mar 04, 15:12
meget godt innlegg bøgejon! jesus elsker bøger også han.. hehe...

nei dette synes jeg er latterlig av folk og reagere på.
1. det er helt frivillig.
2. hensikten med dette er å passe på barna og det er også et fotballrelatert tiltak.. blir jo storskjerm etter kampene og greier... det er en kristen organisasjon, men de kommer ikke til å ha noe "kristendom" når de er der..
3. hva tror du de kristne gjør med barna? tror du de skal drepe dem? hva skader om de synger noen sanger, hvis det er tilfelle??

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

orion

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 15:15
Her er det noen som blander voksne og barn. Om du, BøgeJon, vil ta deg en tur på Mets eller i kirken før du går på fotballkamp er revnende likegyldig. Det er noe helt annet når de skal indoktrinere barna under "FFK`s" -navn og etterpå skal de voksne samles sammen med barna i en kristelig fotballkafe og få et gudsord sammen med reprise av kamphøydepunktene (vi får håpe det bli noe å sende) og stakkars den som slipper et bannord når FFK brenner en straffe. "Nei, det var ikke bra og velsigne deg - nestegang går sikkert straffen inn." 3:16 får drive på med hva de vil, MEN ikke koble misjonsarbeidet sitt til FFK.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 05 mar 04, 15:29
Endret: 05 mar 04, 15:29
Snakk om å blande orion... Hvis du ikke har lyst til å la dine barn bli "indoktrinert" eller utsatt for fete-kællær-med-skjegg og-svarte-skinnvester på MC/FFK treff, så ER DET JO SÅ ENKELT SOM Å LA VÆRE!!! Det er det som er poenget mitt. Men hvem som helst må kunne arrangere hva som helst så lenge det er innenfor loven.

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 05 mar 04, 15:45
orion:
hvorfor er du så redd for dette? virker som at du prøver og fortrenge det, og ikke vil ha noe med dette å gjøre fordi du er redd og usikker på dette området.. hva er det med dette som gjør at du tror barna blir skada?

synes forøvrig at denne tråden egentlig burde stenges for dette er vel religiøs hets?

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

orion

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 15:48
Du har nok ikke tatt poenget mitt.
Jeg har ikke noe i mot den ene eller den andre - jeg kjører MC selv. Det som er problemet er at noen "misjonær-engler" skal benytte FFK`s markedsverdi til å spre budskapet sitt. På den måten får de "godkjenning og annerkjennelse" fra FFK for sitt arbeid, for alle (håper jeg i alle fall) støtter jo FFK.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914