Husk meg
Brukernavn
Passord

--nytt navn - Aristokratene, synspunkter om det?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 01 mar 04, 23:58
Jeg leser at noen foreslår en navnendring fra Plankehaugen til Aristokratene.

Det er klart at jeg synes det at en slik debatt ikke bør feies bort, men det er jo ikke navnet som er viktigst, men innholdet i supporterklubben.

Plankehaugen kun et navn og ved et skifte til Aristokraten vil det kun være en kosmetisk forandring.
Supporterklubben og folkene i klubben forandres ikke til en gjeng med hooligans eller til holygans av den grunn.

Aristokratene er et fint navn som bare bygger videre på det gode imaget Plankehaugen har. Personlig synes jeg alle supporternavn som slutter på "berget" er veldig dårlige og lite oppfinnsomt. "Haugen" kommer etter mitt syn i samme kategori. På fredrikstad dialekt ville det vært riktigere å kalt det for "Hævven", men da hadde det blitt litt mere slum over det hele.

Navn som "Fredrikstad ultras" og "Fredrikstad fineste" "bad boys"og lignende er jo helt dølt.

Aristokratene er et fint nanv som skjemmer ingen og som har en god tradisjon i vår kjære fotballklubb.

Jeg synes et navnskifte vil bare være positivt, bortsett fra de som har tattoert panna med "Plankehaugen" da.

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 mar 04, 00:25
Ofte jeg skriver her...En eventuell navneendring kommer nok når vi må bytte logo. For det må vi, men akkurat denne sesongen er det for sent. Ting er bestillt, osv. Men å kalle supporterklubben det samme som kjælenavnet/kallenavnet/nicknamet til klubben blir litt rart. Aristokratene er navnet på klubbe/laget..."Aristokratene i norsk fotball". Klanen kaller seg for klanen og ikke bohemene, Kjernen for Kjernen og ikke Troillungan...Kråkevingen ikke kråkene osv... Navnet Aristokratene blir litt hellig for meg. Derimot har navnet Aristokratiet vært diskutert som et mulig nytt navn innad i Plankehaugen. Nesten likt, men ikke helt, Hvis vi må bytte, så går jeg for det. Men at vi skal bytte bare for at noen synes Plankehaugen er døvt, blir for døvt.. Navnet ER litt døvt, enig der, men samtidig litt kozt, og Haugen har byggd opp en så stor goodwill i byen, klubben og næringslivet at saken har flere sider. Vi eksisterer først og fremst for klubbens beste, når allt kommer til allt.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 00:31
godt talt, langejon!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 02 mar 04, 00:36
Hvorfor må dere bytte logo?

Personlig ville jeg gått for Aristokratene, da dette dekker og omtaler folk som personer. Likte ikke helt klangen til "Aristokratiet".

Ellers kjøper jeg argumentene dine om døvhet og lignende, men når også dere i styret til Plankehaugen har diskutert å bytte navnet, så burde vel kanskje noe skje snart?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 02 mar 04, 01:35
Spør som Holters jeg, hvorfor må dere bytte logo? :confused:

Er enig med Jon om at Aristokratene bør holdes "hellig" med tanke på klubben.

Synes at Plankehaugen skal beholde navnet jeg! Artig navn!!:ffk:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 01:38
aristokratiet var hvertfall helt forferdelig dårlig

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 02 mar 04, 02:49
Endret: 02 mar 04, 02:51
Vil for ordens skyld minne om at Jon S. gikk ut av styret i Plankehaugen før jul. Akkurat det med logo er ikke avklart ennå, men du skal ikke se helt bort fra at klubben er i ferd med å sette seg på bakbeina når det gjelder bruken vår av den logoen. Det er jo en viss likhet med FFKs logo...men vi har nå hatt den logoen i noen år nå uten at det har vært noe problem. Er vel en del av proffesjonaliseringen av klubben osv.. Det som forundrer meg er at vi har hørt en del kommentarer om det med logoen vår fra folk rundt klubben, men egentlig aldri fra noen sentralt i styre og stell. Ville vel ikke vært så unaturlig å ringe lederen i Plankehaugen eller på annen måte ta offisiell kontakt med styret i Plankehaugen? Men, det blir vel jeg som må ta det opp med klubben når jeg likevel skal prate med dem om et par andre viktige ting i morgen... Vi har for eksempel 14.000. brødposer som er trykket opp med logoen på, så vi må få lov til å bli kvitt dem før vi eventuelt tar i bruk en ny logo...

Moralen blir: Kjøp Plankehaugenbrødet!!

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 02 mar 04, 03:00
Bildene Thoresen??

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.

Elendigheta må snart snu!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 02 mar 04, 11:10
Endret: 02 mar 04, 11:10
Bildene? Mener du det du tok av piken fra det blide sørland hvor du ber henne om å ta på seg selv i det du tar bildet? Klart du skal få det, he, he...en av tidenes mest originale måter å få bildeobjektet til å smile. Nei, spøk til side. Jeg skal legge ut noe på sidene i løpet av denne uken. Så skal jeg se om ikke jeg får svidd en cd eller tre etter hvert også:-) Ørngutt hei, Ørngutt hei, hei, hei... Gikk forresten dømmingen bra? Du hadde ikke glemt gamle kunster i "ferien"?

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


svante

Juniorspiller
Ble medlem: 10 okt 03
Innlegg: 107

Lagt til: 02 mar 04, 14:10
er ikke medlem selv, men synes baade logo og navn er flott! Skjonner ikke vitsen med at dere skal bytte det, vil jo bare bli kaos....
Litt kjipt for de som har tatt plankehaugen tatoveringer ogsaa da:D

---------------------------

Trallalla........


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 02 mar 04, 18:20
Plankehaugen er et negativt ord..-haugen..dodraugen. Nei, bytt før det er for sent.

Om alle som ikke er medlem i Plankehaugen melder seg inn nå, har de stemmerett og kan bidra til å bytte navn!!!!
Som Røkke sier; det blir en vinn vinn situasjon. Suporterklubben vokser og får et mye bedre navn. Meld dere inn folkens.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 02 mar 04, 18:32
Hvorfor i all verden er Plankehaugen et negativt ord ? Fredrikstad har vært kjent som Plankebyen i mange flere år enn FFK har vært kjent som Aristokraten.

Har ikke noe spesielt i mot et navnbytte heller, men at det blir så mange flere medlemmer av et slikt navnbytte tror jeg ikke så mye på.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 02 mar 04, 18:57
Skal vi være helt ærlige ser vel ffks-supporterkjerne mer ut som en plankehaug enn som en gjeng aristokrater :D. Dessuten kan det jo skje ting og tang rundt kampene som vil kunne trekke Aristokrat navnet ned i gjørma....

*Ser i gru for seg en tv2-sporten reportasje med Wathne som kommentere bilder av en full og pissende ffksupporter: "Her ser vi hvordan en ekte aristokrat oppfører seg".... og vips var Aristokratene et negativt navn....

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 02 mar 04, 19:48
Ja..ok, da vil jeg bare minne om at klanen var beryktet og fryktet på alle arenaer....-klanen klinger godt ennå det!

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 20:45
Endret: 02 mar 04, 20:46
Opprinnelig postet av FFK
Ser i gru for seg en tv2-sporten reportasje med Wathne som kommentere bilder av en full og pissende ffksupporter: "Her ser vi hvordan en ekte aristokrat oppfører seg".... og vips var Aristokratene et negativt navn....

Skjønner ikke helt sammenhengen du her refererer til...:confused:

Om vi så pisser på hverandre, kaster bananer etter negere, ev. kniver for den saks skyld,
...så er vi fortsatt Aristokrater.

Jeg vil vel heller påstå at kontrasten mellom navn og handling bare vil virke positivt...

La oss ikke blande kortene,
...det er selve navnet vi her diskuterer.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 02 mar 04, 20:45
Må ikke finne på å bytte navn da! Plankehaugen er det uovertruffent beste navnet jeg har hørt på en supporterklubb!

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 20:50
Endret: 02 mar 04, 20:51
Forresten,
...hvorfor har vi to tråder som omhandler samme sak :confused:

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 02 mar 04, 21:04
Opprinnelig postet av Radoslaw
Forresten,
...hvorfor har vi to tråder som omhandler samme sak :confused:


Fordi dette er FRYKTELIG spennende og viktig for oss kanskje :D
Aner ikke .... For å gjøre verden til et litt mer forvirrende sted er kanskje et like godt forslag.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 02 mar 04, 22:39
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Bildene? Mener du det du tok av piken fra det blide sørland hvor du ber henne om å ta på seg selv i det du tar bildet? Klart du skal få det, he, he...en av tidenes mest originale måter å få bildeobjektet til å smile. Nei, spøk til side. Jeg skal legge ut noe på sidene i løpet av denne uken. Så skal jeg se om ikke jeg får svidd en cd eller tre etter hvert også:-) Ørngutt hei, Ørngutt hei, hei, hei... Gikk forresten dømming:D:Den bra? Du hadde ikke glemt gamle kunster i "ferien"?


Selvfølgelig gikk alt bra!!
Tenkte ikke akkuratt på det bilde, men tenkte mer på det da Roy B reiste hjem tell morra si for å sova :D:D:D:D

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.

Elendigheta må snart snu!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 mar 04, 00:24
Ja, det var også et av helgens høydepunkter. Du skal ikke se helt bort fra at det blir nevnt i den nært forestående utgaven av Evig Aristokrat. Hvem vet, foreløpig er forsiden og baksiden i boks...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 03 mar 04, 00:46
Brenner du en CD tell oss i Vingen??

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.

Elendigheta må snart snu!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 mar 04, 09:28
Ja kjære:-)

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 03 mar 04, 12:08
Opprinnelig postet av Møklegård
Ja..ok, da vil jeg bare minne om at klanen var beryktet og fryktet på alle arenaer....-klanen klinger godt ennå det!

Det var ikke det jeg mente. Vålerenga har aldri hatt kallenavnet Klanen, men FFK har kallenavnet Aristokratene, og det er ikke noe særlig lurt å ta sjansen på å skitne til det ærefulle aristokratnavnet med streakere og muligheter for tribunebråk...

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 03 mar 04, 12:56
Blir helt feil å kalle supportklubben for Aristokratene.

Det er Fredrikstad FK som er aristokratene i norsk fotball.

Hvis noen finner på å gjennomføre dette mener jeg dere driter dere ut, dette er noe man bare ikke gjør!

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 03 mar 04, 13:20
Kan vel ikke bytte navn nå... Brukt all den tiden for å markedsføre navnet slik at plankehaugen for folk flest lyder positivt og ikke negativt, også skal vi plutselig bytte navn...
NEI FOR :ffk:FAEN

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340