Husk meg
Brukernavn
Passord

Hussain og Duré tatt ut på G18-landslaget

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 06 okt 11, 00:30

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4421/372/

Selvsagt morsomt at de blir tatt ut, men likevel håpløst at de går glipp av to viktige kamper på grunn av dette. Klubbene blir altså straffet hardt for å gjøre talentene sine gode og verdifulle for laget. Her burde man fått utsatt kampene.

Det enkleste (selv om det kanskje ikke lar seg gjøre) hadde jo vært om U- og G-landslagene fulgte terminlistene til A-landslagene. Da hadde det uansett vært stopp i Tippeligaen.

ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06

Lagt til: 06 okt 11, 01:00

Synes de bør holdes tilbake, ny tippeligakontrakt burde vel være viktigere enn G18 spill. Jeg hadde forstått det hvis det var hovedlanslaget eller til nød G21/23 det var snakk om. Men for all del bør ikke guttene tvinges til noe heller, hvis det er G18 de vil.

Er forøvrig helt enig i at aldersbestemte landslag burde følge hovedlandslagets terminliste, da ville vi ikke hatt dette problemet in the first place! Skjønner ikke hvorfor det ikke er slik.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 06 okt 11, 01:04

Opprinnelig postet av ari_lg
Er forøvrig helt enig i at aldersbestemte landslag burde følge hovedlandslagets terminliste, da ville vi ikke hatt dette problemet in the first place! Skjønner ikke hvorfor det ikke er slik.

Spesielt nå som fler og fler unggutter FAKSTISK får sjangsen til å SPILLE.
Det må da være mulig å være mindre evneveik enn det NFF?  

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07

Lagt til: 06 okt 11, 01:14

Nei, sa dæven!

Full forståelse for at EM-kvallik for G18 er viktig for norsk fotball. Men disse spillerene er faktisk sentrale brikker i et FFK lag som skal spille en utrolig viktig kamp mot Start. Her håper jeg det blir en løsning, og den bør innebære at Durè og Hussain i det minste spiller den kampen.

Svaberget for alltid!

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07

Lagt til: 06 okt 11, 07:59

Ber de ærede leserne gå gjennom vedlagte tråd. Jeg rotet med 3 spillere osv, men poenget står fortsatt. Norske klubblag skal ikke straffes for å få frem g-18, g-19 eller u-21 spillere til det norske landslaget. Såvidt jeg kan se, så var Lemmy den eneste som så det prinsipille poenget når det gjaldt at Sarp skulle få flyttet sin kamp.

Øvrige konkluderte med at det at var tough luck at Magnar/ygg (egenutviklede sarpinger også, ikke innkjøpte) skulle spille landskamp og kampen skulle ikke flyttes.

Jeg syns ffk-start bør flyttes. Jeg regner med at dere andre er like konsekvente og ønsker at kampen ikke skal flyttes. Man har da standpunkter Cool

http://ffksupporter.no/forum/emne.php?eid=13768&fid=251982&side=alle

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 06 okt 11, 09:04

Det faktum at du rotet med 3 spillere og så videre gjorde vel strengt tatt det meste av argumentasjonen i den tråden irrelevant for det prinsipielle poenget? Det var da ikke noen som hadde noe imot ditt prinsipielle poeng i den tråden - det virket snarere som det var enighet og lutter glede om akkurat det. I den aktuelle tråden klaget du din nød over at S08 ikke fikk en utsatt kamp, og påpekte det du mente var urimeligheten i at FFK fikk utsatt en kamp fordi Piiroja og Borges (to nøkkelspillere på laget, selvskrevne i startoppstillingen) var på landskamp, mens S08 ikke fikk det. Sånn sett er den tråden et sidespor i forhold til denne. Vis gjerne hvem som mener at S08 sin kamp ikke skulle vært flyttet dersom spillerne det var snakk om hadde oppfylt NFFs kriterier?

I denne tråden har man vel foreløpig ikke klaget sin nød over annet enn at norske G18-landskamper, som man må tro NFF har en viss innflytelse over, spilles samtidig med tippeligakamper i stedet for å spilles på internasjonale datoer hvor Tippeligaen har spillefri. Dette vil føre til at enten må seriekamper utsettes, eller så vil klubber straffes for å basere seg på at unge talenter som Hussain og Dure spiller fast.

Dersom de ikke har spilt fast i kampene før Start-kampen (noe som i praksis vil si spilt minst to av de siste tre, altså kampene mot 08, Sogndal og Haugesund i Dures tilfelle og Godset, 08 og Haugesund i Hussains tilfelle (han sonet for gule kort mot Sogndal)), kan ikke FFK kreve å få utsatt Start-kampen. Da vil situasjonen være lik den som førte til at S08 ikke fikk utsatt den kampen du snakker om. Dersom begge spiller fra start mot Haugesund er det ingen tvil om at de oppfyller kriteriet, og kampen vil da bli utsatt om FFK ber om det, så sant det er praktisk mulig.

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 06 okt 11, 09:28
Endret: 06 okt 11, 13:41
Endret av: thorsen

Opprinnelig postet av Tøfflus
Dersom de ikke har spilt fast i kampene før Start-kampen (noe som i praksis vil si spilt minst to av de siste tre, altså kampene mot 08, Sogndal og Haugesund i Dures tilfelle og Godset, 08 og Haugesund i Hussains tilfelle (han sonet for gule kort mot Sogndal)), kan ikke FFK kreve å få utsatt Start-kampen. Da vil situasjonen være lik den som førte til at S08 ikke fikk utsatt den kampen du snakker om. Dersom begge spiller fra start mot Haugesund er det ingen tvil om at de oppfyller kriteriet, og kampen vil da bli utsatt om FFK ber om det, så sant det er praktisk mulig.

Godt svar! Regner med du mener Molde, istedet for Godset, for Hussains sin del?

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Tid-sted-og-bane-for-kamper/Utsettelse-pga-representasjon-pa-lands--eller-kretslag/ 

Har ingen tro på at dette blir utsatt. Vi har pdd. ikke rett på utsettelse. Start-kampen kommer en uke etter kampen mot Haugesund og det er nok litt for kort tid for NFF, iallefall når vi egentlig kan søke allerede nå. Jeg ser FFK opplyser her om at det finnes mulighet for FFK å holde de tilbake. Det avhenger nok mye av hvordan det går mot Haugesund og hvordan Start gjør det mot Brann den 17. Argh... frustrerende. Hvorfor spilles ikke disse kampene i denne landslagspausen?

Var trøtt i morres gitt.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 06 okt 11, 09:44
Endret: 06 okt 11, 09:52
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av thorsen

! Regner med du mener Molde, istedet for Godset, for Hussains sin del?

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Tid-sted-og-bane-for-kamper/Utsettelse-pga-representasjon-pa-lands--eller-kretslag/ 

Har ingen tro på at dette blir utsatt. Vi har pdd. ikke rett på utsettelse. Start-kampen kommer en uke etter kampen mot Haugesund og det er nok litt for kort tid for NFF, iallefall når vi egentlig kan søke allerede nå. Jeg ser FFK opplyser her om at det finnes mulighet for FFK å holde de tilbake. Det avhenger nok mye av hvordan det går mot Haugesund og hvordan Start gjør det mot Brann den 17. Argh... frustrerende. Hvorfor spilles ikke disse kampene i denne landslagspausen?

Ja, Molde var det. Jeg gadd ikke slå opp i terminlista, og dermed stokket jeg om på rekkefølgen av de siste kampene. Vi møtte jo også Odd etter Godset.

Det burde være mulig å sende en forbeholden søknad? Altså at dersom spillerne oppfyller kriteriene etter Haugesund-kampen så blir kampen mot Start utsatt? Dog vil dette selvsagt være uheldig på den måten at den søknaden vil påvirke et eventuelt laguttak til Haugesund-kampen.

Uansett - tåpelig av forbundet å ikke legge disse kampene til denne landskamphelga, dersom de hadde mulighet til det.

- Sir Alex Ferguson

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07

Lagt til: 06 okt 11, 10:22

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det faktum at du rotet med 3 spillere og så videre gjorde vel strengt tatt det meste av argumentasjonen i den tråden irrelevant for det prinsipielle poenget?

Av mine mindre heldige inngrepener den med 3 spillere, men mitt prinsipielle poeng var at NFF fortsatt har mulighet til å flytte kamper eget skjønn (ville blitt et helvete med forskjellsbehandling osv men det er en annen sak)

Jeg argumenterte med at det var "urettferdig" at Sarpsborg mistet to gode forvsvarsspillere grunnet NORSKE landskamper. Det ble jeg hudflettet for..

FFK er nå i samme situasjon og jeg legger merket til at trådstarter argumenterer med kampflytting og at neste innlegg går på at NFF er evneveike..

Jeg savner bare litt konsistent hudfletting og regelonani også når det går imot FFK..

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 06 okt 11, 10:53

Foreløpig er det da ingen avgjørelse som har gått hverken for eller mot FFK, siden FFK ikke har søkt om å få flyttet noen kamp. Kritikken mot NFF her går på at G18-landskamper spilles på datoer hvor det også spilles Tippeliga-kamper. Det er en ganske annen diskusjon.

Urettferdigheten du snakker om, var ikke til stede, i og med at de aktuelle spillerne ikke var faste etter det kriteriet NFF hadde satt. Det var derfor du ble motsagt i den andre tråden.

- Sir Alex Ferguson

matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til: 06 okt 11, 12:32

Ser at for at man skal  få utsatt kampen må minimum to aktuelle spillere ha startet 2 av de 3 siste kampene. Har Etzaz gjort det? 

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 06 okt 11, 12:58

Ja, siden kamper hvor spilleren var utestengt ikke teller har han det (de tre siste kampene er altså Sarp borte, Molde hjemme, Odd borte, og Etzaz startet mot Sarp og Odd).

- Sir Alex Ferguson

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 06 okt 11, 14:13

Hvis jeg ikke husker helt feil så blir ikke kamper utsatt pga u18 kamper, derimot så kan FFK si nei til å sende gutta på landslaget

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 06 okt 11, 14:49

Opprinnelig postet av mysthical

Hvis jeg ikke husker helt feil så blir ikke kamper utsatt pga u18 kamper, derimot så kan FFK si nei til å sende gutta på landslaget

Du husker nok helt feil. For å friske opp minnet ditt kan du lese linken til Thorsen, hvor reglene slår fast at også spillere på G18-landskamp kan gi utsettelse av seriekamp.

Kampen kan for eksempel spilles cupfinalehelgen. Det var jo uansett FFK-Start vi alle ønsket oss som cupfinale, var det ikke? Wink

- Sir Alex Ferguson

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 06 okt 11, 14:55

Kampen kan vel ikke utsettes ettersom det ikke er internasjonal kampdato. Men på grunn av at det ikke er det så kan FFK holde dem igjen. (Kun mine spekulasjoner, jeg har ikke sjekket regelverket, men synes det høres riktig ut)

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 06 okt 11, 15:05

Opprinnelig postet av Rey

Kampen kan vel ikke utsettes ettersom det ikke er internasjonal kampdato. Men på grunn av at det ikke er det så kan FFK holde dem igjen. (Kun mine spekulasjoner, jeg har ikke sjekket regelverket, men synes det høres riktig ut)

Ingen grunn til å spekulere når reglene står svart på hvitt i Thorsens link. Du har rett i at vi kan holde dem igjen, og det er fordi det ikke er en internasjonal dato. Men dette har ingenting med eventuell utsettelse å gjøre. Kamper ble jo utsatt tidligere i år fordi spillere fra flere TL-klubber var opptatt med turneringsspill for diverse mellom- /nordamerikanske lag, selv om disse var utenfor internasjonale datoer.

Hvis G18 kampene hadde vært satt opp på internasjonale datoer, ville vi sluppet problemstillingen, for da ville de ikke kollidert med tippeligakamper.

- Sir Alex Ferguson

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914