1. runde NM: Korsvoll - FFK, søndag 1. mai kl 18:00
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 01 mai 11, 14:31
Endret: 01 mai 11, 15:08
Endret av: Knuty
1-0. Borges. Fredrikstad tar ledelsen. Mads Hansen fosser fram på venstrekanten. Han slår ut til Borges, som scorer kontrollert.
2-0. Borges på straffespark.
3-0. Ruud Tveter på straffespark. Gamboa skaffet straffen.
4-0 ved Tarik Elyounoussi.
---------------------------
http://www.twitter.com/banksy8
Knuty
Lagt til: 01 mai 11, 16:12
Endret: 01 mai 11, 16:17
Opprinnelig postet av General Gardener
4-0 ved Tarik Elyounoussi.
Askar med målgivende på 4-0.
Askar satt selv inn 5-0 etter en corner. Eventuell målgivende ikke oppgitt på liveoppdateringa.
Tarik setter inn 6-0, som også blir sluttresultatet. Ruud tveter med målgivende.
Det virker jo som dette var en greit gjennomført kamp - jobben er gjort, og så kan vi kanskje håpe på et Østfold-lag i andre runde ... hvis det er noen andre igjen enn oss og smurfene da?
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Knuty
Lagt til: 01 mai 11, 16:35
Endret: 01 mai 11, 16:48
Opprinnelig postet av Tøfflus
Det virker jo som dette var en greit gjennomført kamp - jobben er gjort, og så kan vi kanskje håpe på et Østfold-lag i andre runde ... hvis det er noen andre igjen enn oss og smurfene da?
Moss røk mot Hasle-Løren i alle fall. Smurfene vant knapt over Sprint.
Drøbak-Frogn spiller mot Kvik Halden i morgen. Kvik hadde jo vært en artig motstander i mine øyne i alle fall.
thorsen
Ble medlem: 05 aug 08
Lagt til: 01 mai 11, 16:59
Endret: 01 mai 11, 17:07
Endret av: thorsen
0-1: Borges (Hansen)
0-2: Borges (straffe, Thomassen)
0-3: Ruud-Tveter (straffe, Gamboa)
0-4: Tarik (Askar (iflg. f-b live))
0-5: Askar (Martinsen??)
0-6: Tarik (Ruud-Tveter (iflg. f-b live))
Direkte rødt kort til en Korsvollspiller i starten av andre omgang. Pga. hissig munnbruk etter at Korsvoll ikke fikk corner. Må ha vært noen saftige gloser, dommærn så sinna ut.
Usikker på de tre siste. Men NRK hadde kamera der, så kommer nok høydepunkter etterhvert.
Knuty
Lagt til: 01 mai 11, 17:02
Endret: 01 mai 11, 17:09
Opprinnelig postet av thorsen
0-4: Tarik (??? Borges?)
0-6: Tarik (???)Usikker på de tre siste. Men NRK hadde kamera der, så kommer nok høydepunkter etterhvert.
I følge en liveoppdateringa (live.nettavisen.no etc) hadde Askar assist på 4-0. Liveoppdateringa på f-b.no er enig.
Begge sider er også enige om Ruud Tveters assist på 6-0.
5-0 er mer usikkert. F-b sier bare den stusses videre til askar, uten å oppgi fra hvem. Live.nettavisen.no har ikke oppført målgivende pasning.
Det stemmer sikkert. Det ble kaldt etterhvert, så jeg fikk det nok ikke med meg selv.
Opprinnelig postet av Knuty
Opprinnelig postet av thorsen
0-4: Tarik (??? Borges?)
0-6: Tarik (???)Usikker på de tre siste. Men NRK hadde kamera der, så kommer nok høydepunkter etterhvert.
I følge en liveoppdateringa (live.nettavisen.no etc) hadde Askar assist på 4-0. Liveoppdateringa på f-b.no er enig.
Begge sider er også enige om Ruud Tveters assist på 6-0.
5-0 er mer usikkert. F-b sier bare den stusses videre til askar, uten å oppgi fra hvem. Live.nettavisen.no har ikke oppført målgivende pasning.
0-1: Celso Borges (Mads Hansen)
0-2: Celso Borges (straffe, Joachim Thomassen)
0-3: Alexander Ruud-Tveter (straffe, Christian Gamboa)
0-4: Tarik Elyounussi (Amin Askar)
0-5: Amin Askar (Vidar Martinsen)
0-6: Tarik Elyounussi (Alexander Ruud-Tveter)
Iflg saken på Fredrikstadfk.no
Her er Korsvolls eget syn på kampen. Jeg fikk dessverre ikke sett kampen (prioriterte Roger Waters-konsert ).
http://korsvoll-a.blogspot.com/ (NB ! Verktøyet for liming av linker og div andre ting komme ikke opp )
La spesielt merke til denne og fikk noen assosiasjoner til enkeltes (mitt også) syn på Ondos filming mot Stabæk.
Fra god tribuneposisjon så dette ut som en klar filming, hvor FFK-spilleren hadde straffe i tankene fra det minuttet han gikk ut av bussen ved ankomst Korsvollbanen. Backen hevder for øvrig sin uskyld i Fredrikstad Blad, men det kan vel sies så enkelt som at vi tror bare ikke på deg, Christian. Løper du som en potetsekk og faller som en potetsekk, da er du mest sannsynlig en potetsekk.
Liker ikke å se slik uansett hvilket lag spilleren representerer.
Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.
Opprinnelig postet av Rafn
La spesielt merke til denne og fikk noen assosiasjoner til enkeltes (mitt også) syn på Ondos filming mot Stabæk.
Man kan se situasjonen her. Gamboa faller nok alt for lett, men han gjør det som en reaksjon på armbruket til Korsvollspilleren ser det ut som. Kunne uansett fint ha spilt videre.
Opprinnelig postet av ffkmats
Opprinnelig postet av Rafn
Man kan se situasjonen her. Gamboa faller nok alt for lett, men han gjør det som en reaksjon på armbruket til Korsvollspilleren ser det ut som. Kunne uansett fint ha spilt videre.
Filming eller ikke, situasjonen starter så vidt jeg kan se utenfor 16 meteren, er det ikke sann at da skal frisparket tildeles der det startet eller hvordan er reglene der?
There's only one United. Leeds United
Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Så situasjonen første gang nå, og det skal være frispark på utsiden av 16 m.
Det er kontakt mellom spillerne så noe filming er det vel ikke.
Men det er feil idømt straffespark.
Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.
Opprinnelig postet av mysthical
Filming eller ikke, situasjonen starter så vidt jeg kan se utenfor 16 meteren, er det ikke sann at da skal frisparket tildeles der det startet eller hvordan er reglene der?
Mener det var en regelpresisering før sesongen om at frisparket skal tas der forseelsen avsluttes. Det vil si at hvis en holding starter utenfor 16m men fortsetter innenfor 16m så blir det straffe. Finner dessverre ingen link til de regelpresiseringene nå.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Knuty
Lagt til: 02 mai 11, 12:44
Endret: 02 mai 11, 13:26
Opprinnelig postet av Rey
Finner dessverre ingen link til de regelpresiseringene nå.
Rune Pedersen uttaler seg i alle fall litt om denne presiseringen til Aftenposten. Merk at det presiseres at holdingen må fortsette også inn i straffefeltet. Det tror jeg ikke skjedde i dette tilfellet.
En link til Regelnytt og retningslinjer 2011 finnes her.
Opprinnelig postet av NFF
Ved holding som starter utenfor 16,5 meter og som fortsetter innenfor straffesparkfeltet skal det dømmes straffespark.
Litt off-topic, men kan forøvrig anbefale bloggen til Martin Rødvand. Skriver vettugt om fotballdommere, regelendringer etc. Se f.eks denne om omtalen av regelnytt og retningslinjer for 2011.
Opprinnelig postet av Rey
Mener det var en regelpresisering før sesongen om at frisparket skal tas der forseelsen avsluttes. Det vil si at hvis en holding starter utenfor 16m men fortsetter innenfor 16m så blir det straffe. Finner dessverre ingen link til de regelpresiseringene nå.
Det er greit nok, men holdingen er vel avsluttet før spillerne kommer inn i 16-meteren. Det er ikke hvor angriperen faller som teller, men hvor holdingen avsluttes. Der fikk vi en skitbillig straffe.
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914