Minner......., og forventninger......
Willy René
Ble medlem: 24 aug 07
Lagt til: 28 jan 11, 20:26
Endret: 28 jan 11, 20:44
Endret av: Willy René
Jæ husær, ja for sånn sa vi før i tiden, vi sa ikke "jeg husker", vi sa "Jæ husær", og det gjør jeg.
Jeg tror det var i 1967 eller 1968, Nei, det var i 1969!!!!!!,ikke helt sikker, (sikker nå)men det var i barbersjappa til onkelen min, han Onkel Thorleif, også kalt "Såpa". Han drev ei barbersjappe nede i Farmannsgate på et hjørne der og jeg pleide selvfølgelig å klippe meg hos han Onkel Thorleif. "Kort i nakken og ved øra eller "snill hest""? Snill hest var når håret stod rett opp som på Bjartmar Gjerde for de som husker han.
Mens han klippet meg så kom han Klemet inn i sjappa, Klemet Johansen som var sjefs-undertakeren i byen, han drev begravelsesbyrå, og han var ganske så fotballinterressert. "Nå får døm et kannon-lag der nere" sa han Klemet. Det var like før sesongstart og han hadde vel sett noen treningskamper. Og jeg hadde akkurat blitt så gammel at jeg hadde begynt å interessere meg for fotball, og kjente at jeg fikk forventninger, han Klemet sa at nå var det et kannonlag på gang, og han hadde jo greie på det.
Første seriekamp dette året var mot Lyn på stadion, og kampene begynte jo klokken 13.00 på søndagen den gang, og jeg gikk på kamp og opplevde det store at FFK vant 2-0 over Lyn, som den gang var Norges beste lag, og nær hadde slått ut Barcelona i Europacupen året før.
Jeg husker hvor stolt jeg var, gikk hjem fra stadion og hadde opplevd det store at Lyn var blitt slått, Nye FFK som man nesten kunne kalle det den gang blomstret opp til å bli et topplag fra året før å ha vært et av bunnlagene. Arve Heie og Jan Fuglseth fikk sine gjennombrudd denne sesongen.
De forventningene jeg følte den gang i barbersjappa til han Onkel Thorleif var litt unike. Jeg har liksom ikke følt slike forventninger siden, men nå........
Nå kjenner jeg nesten på samme måte.
Etter kampen i dag, hvor LSK ble slått, kanskje et B-preget LSK, men det var vitterlig et B-preget FFK også. Etter en sesong med sorg og kaos, hvor alt som het fotballsupporterglede falt i grus, så kjennes det nesten som om det var greit det som skjedde.
Når man endelig føler at klubben er på rett vei igjen, styrer den etter den vanskelige økonomiske kompassnålen inn i smult farvann, satsing på unge norske talenter, legge kaoset bak seg, "gjort er gjort og spist er spist".....
......så er forventningene der igjen, at Fuglen, Fugl Fønix skal stige opp av asken, med sine røde og hvite farger som igjen skal bergta FotballNorge med sin teknikk, hurtighet og den uforglemmelige FFK-stilen.
Arve Heie og Jan Fuglseth, nå kommer vi igjen, forventningene er til å ta å føle på.
---------------------------
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914