Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK i 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 14 nov 10, 15:02

FFK 2011

Laget i en 4-2-3-1 formasjon

Keeper: Lasse Staw (er den av våre keepere med størst potensiale, trenger tillit over tid til å utvikle seg) Mashalin som en veldig god back up.

Høyre Back: Gamboa (Visst seg som ett klart 1'valg, litt urutinert, men er ung og lovende) Ingen direkte backup, men Vidar Martinsen og Amin kan brukes her, greit nok så lenge det ikke blir for mye skader og suspensjoner på førstevalget. Mulig Joonas Becken kan være ett alternativ.

Høyre Midtstopper: Ny mann. Sanpreet Singh ?(FFK trenger en ny spillende midtstopper, som kan demme opp for Raios duellstil. Og som kan styre han) Ingen gode backuper på A-laget i dette øyeblikket. Mest utsatt og trenger å hente opp fra junior eller hente inn flere i disse posisjonene. Mulig Jonas Becken.

Venstre midtstopper: Raio Piroja ( Rutinen, vinnervilje. Mangler mye på ballbehandling og passningsspill, men går altid foran, renser unna alt) Vidar er ingen god back up, men er av samme type, bare annet kaliber.

Venstre Back: Joakim Thomassen ( Klareste alternativet på denne plassen) Backup trengs på sikt. Thomassen kommer til å forsvinne fra FFK en gang om han fortsetter å utvikle seg.

Sentralmidtbane høyre: Agim Shabani ( passningssikker, rolig, spilleforståelse. Moden spillere som kan bekle en dyptliggende rolle, slår gode nøyaktige passninger. Er en å bygge laget rundt) Back up, Martin Elvestad.

Sentral midtbane venstre: Amin Askar ( Mye løpskraft, jobber hardt begge veier, er en spiller som kan skyte, takle og løpe igjennom) Back up, Hans Erik Ramberg, blir nok siste året til Hansi. Klubben trenger flere spillere i midten. Håper klubben henter opp noen av Juniorene. Jokke er veldig god i denne rollen. Men pga få alternativer på back ser jeg ingen andre muligheter en så lenge. Evt Zlatko Krickic, Eirik Laabak

Høyre Kant: Alex Valencia ( God på innlegg, mye rutine, manglere mye på duellspillet, men har fart og godt blikk for spillet) Også en plass som på sikt trenger forsterkninger, Alex er mye skadet og inntet klart førstevalg. Håper fortsatt på Lala, spillern har kvaliteter, men med ett ungt urutinert lag i motgang er det vanskelig å kapre en plass i start 11.

Venstre Kant: Simen Rafn ( Reinkarnasjonen av Tarik, teknisk briliant, vært blant de beste FFK spiillerne de siste kampene, løper utrettelig, herlig innstilling på banen og vår neste landslagsspiller?) Lala er back up, samme som over.

Sentral Offansiv midtbane: Celso Borges ( Har det meste, men mangler fart. Kan bli bedre på å sette opp medspillere, ønsker han i en fri kreativ rolle mellom midtbane og angrep) Lala, Hansi.

Spiss: Dino Mulac ( Mye kan sies om Dino, er egentlig en målskårer, men har blitt brukt på kant og har ikke kommet til sin rett. God på mye, små flater og i lufta, trenger å bygges opp over tid) Klubben trenger en target spiss, kraftspiss, med noe fart og god på hodet, og med et godt skudd. Back up her. Odi mener jeg blir en feil type spiss om han ikke utvikler seg på flere områder. Har kun hurtighet som eneste fordel nå. Om han jobber med ferdigheter som møtende spiss og får opp arbeids/løpskapasiteten sin og får blikket opp kan han på sikt bli en ok spiller.

Spillere ut:

Ophaug,Risholt,Tegstrøm,Thorvaldson.

Uansett hva som skjer med klubben håper jeg vi vil få se ett lag med en klarer strategi i neste sesong, de siste kampene har jeg sett att FFK har hatt tendenser til godt backspill, med offansive backer, samt en Borges som stråler. Det FFK mangler er struktur mellom leddene, her funker det dårlig både defansivt og offansivt. Virker som om spillerne ikke helt vet hva de skal gjøre med kula. Mye er overlagt til tilfeldigheten, når det funker er det vakkert, men når det ikke funker ser det veldig dumt ut. FFK trenger spillere som kan slå gode passninger mellom leddene. Spillere som kan føre ball fremover på banen, og som kan skyte, avslutte på mål når mulighetene byr seg. Ellers har man spillere som har gode dødballferdigheter og luftstyrke, frispark skyttere og spillere med gode innlegg. Ellers som jeg nevner over her, en god target spiller.

Jeg er stolt av klubbens valg om å ikke presse seg økonomisk som bla å hente inn dyre spillere, men har is i magen og satser på billige alternativer. Inntill de spillerne som virkelig faller innenfor den kategorien vi trenger kommer.

På trener siden har FFK valgt en underlig løsning, men vi har i hvert fall ett ungt trener team i klubben, Tom Freddy, Trond og Even, er trenere med ett visst potensiale, de begynner nå å kjenne spillerne og har fått en god oversikt over hva som trengs for å utvikle laget. Spørsmålet er om de har kvalitetene som skal til for å utvikle klubben vidre. Even virker som han er en veldig god mann for Junior.

I det sportselige apparatet savner jeg at klubben trenger en ny struktur. Klubben trenger en øverste sportselig ansvarlig som kan bygge opp ett godt sportselig apparat, en som har ansvaret over klubbens sportselige satsning slik vi tenkte oss med MA og TKK, en man som har ideer og visjoner. Morgan Andersen var tydelig, medievennlig og klar på hva han ville for FFK, Tor Kristian Karlsen forstår hvordan internasjonal fotball fungere og har ett godt nettverk, samt hadde med seg ideer fra ett fotball europa i endring. Men klubben trenger en med tyngde, som kan stå for det han mener og kjempe for det. Joakim Jonsson er ikke rett man i denne rollen for meg, men fungerer helt ok i en speider rolle. Vi trenger en som tenker på utviklingen til laget, og som tenker på økonomien til klubben. Som kan hente unge spillere med utviklingspotensiale, og som kan forhandle frem gode inntektsbringenede avtaler.

For 2011, håper jeg FFK spiller i TL.

At stallen fremstår som en blanding av Rutine, talent og lokale spillere. Bestående av 20 a-lags spillere, samt 5 aspirerende junior spillere.

Keepere: 2 stk + 1 jr

Backer: 4 stk + 1 jr

Mitstoppere: 4stk + 1 jr

Midtbane: 6 stk stk + 1 jr

Angrep 4 stk + 1 jr

At vi har en sportsjef.

At vi har en utviklings strategi for hvordan klubben skal bli bedre fra uke til uke.

At vi har trener som jobber med å utvikle laget og spillere.

At vi har 3-4 A-landslagsspillere.

At vi har flere spillere på aldersbestemte lanslag.

At vi har en av landets beste juniorstaller.

Og at vi spiller cupfinale på ullevål 2011.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til: 14 nov 10, 15:26

Mye interessant her,men jeg venter til etter 25,november. Må se hvor vi skal spille neste år:)Wink

Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07

Lagt til: 17 nov 10, 12:07
Endret: 17 nov 10, 13:34
Endret av: Ramp

Keeper: Jon Masalin (Lasse Staw)

Høyre back: Christian Gamboa (Martinsen / Askar / Shabani / Becken)

Midtstopper: Ny (Martinsen / Shabani / Becken)

Midtstopper: Raio Piirjoa (Martinsen / Shabani / Becken)

Venstre back: Ny (Martinsen / Shabani / Thomassen / Becken)

Høyre kant: Amin Askar (Valencia / Lala)

Sentral midtbane: Roger Risholt (Elvestad / Borges)

Sentral midtbane: Joachim Thomassen (Elvestad / Borges)

Venstre kant: Simen Rafn (Valencia / Lala / Thomassen)

Spiss: Kjøp: Gunnar Heidar Thorvaldson (Mulac / Odi)

Spiss: Celso Borges (Mulac / Odi)

Ut: Ophaug, Ramberg, Tegström

Dermed sitter man igjen med en tropp på 20 spillere. Martinsen er egentlig en spiller jeg mener ikke er god nok men han er vel aktuell hvis man tar økonomiske hensyn. I tillegg ønsker jeg meg en forsterkning på midten, gjerne Ardian Gashi, selv om han trolig er for dyr. Han har vel signalisert at han trolig forlater Helsingborg, og familien er vel fortsatt bosatt i Fredrikstad. Jeg kunne også ønsket meg en forsterkning på topp, Eirik Markegård har vel vært nevnt. Et annet alternativ kunne kanskje være Andreas Moen fra Strømmen? 16 mål på 29 kamper i år (http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=player&personId=88762&tournamentId=2&seasonId=332&teamId=340)

I tillegg har vi juniorene Sanpreet Singh og Eirik Laabak, som vel har vist takter, kanskje spesielt sistnevnte.

Desverre setter vel økonomien raskt kjepper i hjulene for det meste av overnevnte, men ved opprykk er det vel kanskje ikke helt urealistisk. Det viktigste er uansett å klare å snu økomien til et nullresultat eller bedre, men dette kommer nok til å ta tid. Forhåpentligvis kommer de utestående millionene fra den gamle stadiontomta snart inn, så får vi i det minste kvittet oss med masse regninger på gammel morro.

Trener: Nils Arne EggenLaughing

Edit: Etter hva man kan lese her er kanskje en Gashiretur ikke noe å snakke om alikevel http://fotbolldirekt.se/gashi-tänker-om-stannar-och-förlänger

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914