Husk meg
Brukernavn
Passord

Laget 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 28 nov 10, 14:03

1 Lasse Staw 22 år - Testes i Midtjylland
25 Jon Henrik Masalin 24 år
Fredrik Tervaniemi 30 år - borte

2 Cristian Gamboa Luna 21 år
4 Vidar Martinsen 28 år - Får antakeligvis ikke ny kontrakt?
5 Agim Shabani 22 år - Kontrakt ut året. A-lags erfaring, bør forlenges.
9 Raio Piiroja 31 år
14 Sanpreet Singh 17 år - Hvis flere ledd i forsvaret forsvinner, så er det på tide å inkludere denne karen i a-stallen.
17 Wallace Fernando Pereira 24 år - solgt
23 Jonas Becken 19 år - Kontrakt ut året. Ligger vel en billig forlengelse i lufta her?
4 Jan Tore Ophaug 33 år - Lønningspose som ikke kan forsvares. Ranheim var interessert?

3 Gilmak Queiroz da Silva 23 år - Borte
6 Hans Erik Ramberg 34 år
7 Alex Marcel Lund Valencia 31 år - Med den lønna så har ikke klubben råd til å takke nei uansett.
15 Joachim Thomassen 22 år
16 Martin Vigdal Elvestad 21 år - Kontrakt ut året. Bør forlenges?
18 Amin Soleiman Askar 25 år
20 Lalawele Atakora 20 år - Returnerer til Togo.
21 Simen Rafn 18 år
22 Celso Borges Mora 22 år
33 Roger Risholt 31 år - Kontrakt ut året.

10 Mattias Christer Andersson 29 år - Borte
11 Gunnar Heiðar Þorvaldsson 28 år - Kontrakt ut året.
19 Andreas Tegström 31 år - $$$, Takk får alt!
27 Dino Mulac 21 år
28 Odilon Kashama 19 år - Uviss kontrakt. Ser ikke han drar noe sted.

Summerer vi opp så har vi ganske sikkert:

1  Keeper
4  Forsvar
6  Midtbane
2  Spisser
-------------
13 Spillere

Det er jo ikke levbart. Hvem ønsker folk at det forlenges med? Jokke har uttalt at klubben må forsterke med en spiller i hvert ledd (nå også keeper, hvis Staw drar).

Jeg ser gjerne at Agim, Elvestad og Gunnar (+ Becken, er han fortsatt junior?) forlenger, hvis økonomien strekker til. Skal det hentes inn noe på midten, så blir vel det i den defensive rollen, dermed kan ikke en lønningspose til Risholt lenger forsvares.

Juniorer? Her har ikke jeg peiling. Men:

• Zlatko og Sabah bør banke på døra? 
  • Hvordan er det med denne Hernandez, var han på utveksling og forsvinner, eller noe? 
  • Lars Erik Johannessen og Erlend Thorvaldsen forsvinner? Militær og USA?
  • Andre?

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til: 28 nov 10, 14:21

Jeg har ikke vært med her før i våres 2010. Kan noen si meg noe om Elvestad. Hører mange prater om han,men har forstått at han har vært uheldig med skader iår,og kanskje ifjor?

Hvos spiller han,hva slags type spiller er han,hvilken rolle kan han bekle?Hva slags type menneske er han?(reningsvillig,leder type)

takk for svar:)

ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 28 nov 10, 14:57
Endret: 28 nov 10, 17:24
Endret av: ffk1903

Gjør meg ikke så mye om både Ophaug og Ramberg blir solgt. Klart de har erfaring som er viktig, men syns ingen av dem fremstår som de mest rutinerte på laget. Det er flere andre som tar større ansvar. 33 og 34 år er de også, med god lønn vil jeg tro. Syns heller ingen av dem har levert varene som forventet i Adeccoligaen, så da vil de vel heller ikke gjøre det i Tippeligaen til året vil jeg tro.

Lasse Staw har vi ventet på i seks år skal ta det neste steget til å være en profilert Tippeliga-spiller. Han har fått prøve seg med ulike keepertrenere og hovedtrenere, men har aldri fått ut potensialet sitt. Enten er feilen hos Staw selv eller FFK, eller litt begge steder. Uansett, så er det kanskje tiden inne for å skille lag for å se om han kan gjøre det bedre andre steder.

Når det gjelder Martin Elvestad så står han litt i samme bås som Staw. Forskjellen er vel at Staw har fått mange sjanser til å vise seg frem, mens Elvestad knapt har fått tillit over tid, kun sporadiske innhopp mellom skadene. Syns FFK skal gjøre et valg her. Gi han sjansen eller la han gå. Om han er utsatt for skader, så er det kanskje like greit å la han gå. Nå vet jeg ikke om det har skjedd endringer i det medisinske apparatet til FFK, men har liten tro på at de kan hjelpe Elvestad til å bli skadefri over lengre tid.

Hva med Vidar Martinsen? Har gjort en grei jobb denne sesongen, men hadde håpet han skulle være et nivå eller to bedre som 28-åring da vi hentet han. Jeg regner Piiroja som selvskrevet på FFK også til neste år. Som makker vil jeg ikke ha Martinsen, men en løpssterk midtstopper som kan starte angrep bedre enn Piirojas hestespark. Martinsen er dog veldig grei å ha som back-up, men det er kanskje på tide å gi yngre krefter sjansen? "Alle" andre Tippeliga-klubber tør å gjøre dette, og de fleste har suksesss, så hvorfor ikke prøve?

Om vi får en sterk forsterkning i hver lagdel så vil jeg ikke tro at nedrykk er noen fare til neste år. La gjerne noen av dem være talenter, men ser helst at i hvert fall en av spillerne er et typisk kapteinemne som har vært ute en vinternatt før. Om Ophaug og Ramberg forsvinner, så er det vel kun Valencia og Piiroja som er "voksne", og jeg ser på ingen av dem som kapteinsemner og som virkelig tar ansvar, selv om Piirojas innsats alene kan være inspirasjon for hele laget.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 28 nov 10, 17:19

Opprinnelig postet av ffk1903

Lasse Staw har vi ventet på i seks år skal ta det neste steget til å være en profilert Tippeliga-trener.

Hva??

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.

ffk1903

Moderator

Lagt til: 28 nov 10, 17:25

Opprinnelig postet av Scout
Hva??

Kremt, spiller, selvfølgelig. Rettet opp nå!

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 29 nov 10, 01:41

Lasse Staw har vi ventet på i seks år skal ta det neste steget til å være en profilert Tippeliga-spiller. Han har fått prøve seg med ulike keepertrenere og hovedtrenere, men har aldri fått ut potensialet sitt. Enten er feilen hos Staw selv eller FFK, eller litt begge steder. Uansett, så er det kanskje tiden inne for å skille lag for å se om han kan gjøre det bedre andre steder.

Ikke for å være aggressiv, men jeg er drittlei av at folk glemmer at Staw var en av de beste keeperne i TL før skaden han fikk halvveis ut i sesongen i 2008. Han var også inne i landslagsdiskusjonen. Det vil jeg si er å få ut potensial.

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 29 nov 10, 05:24

Gjør meg ikke så mye om både Ophaug og Ramberg blir solgt. Klart de har erfaring som er viktig, men syns ingen av dem fremstår som de mest rutinerte på laget. Det er flere andre som tar større ansvar. 33 og 34 år er de også, med god lønn vil jeg tro. Syns heller ingen av dem har levert varene som forventet i Adeccoligaen, så da vil de vel heller ikke gjøre det i Tippeligaen til året vil jeg tro.

Når det gjelder Martin Elvestad så står han litt i samme bås som Staw. Forskjellen er vel at Staw har fått mange sjanser til å vise seg frem, mens Elvestad knapt har fått tillit over tid, kun sporadiske innhopp mellom skadene. Syns FFK skal gjøre et valg her. Gi han sjansen eller la han gå. Om han er utsatt for skader, så er det kanskje like greit å la han gå. Nå vet jeg ikke om det har skjedd endringer i det medisinske apparatet til FFK, men har liten tro på at de kan hjelpe Elvestad til å bli skadefri over lengre tid.

Hva med Vidar Martinsen? Har gjort en grei jobb denne sesongen, men hadde håpet han skulle være et nivå eller to bedre som 28-åring da vi hentet han. Jeg regner Piiroja som selvskrevet på FFK også til neste år. Som makker vil jeg ikke ha Martinsen, men en løpssterk midtstopper som kan starte angrep bedre enn Piirojas hestespark. Martinsen er dog veldig grei å ha som back-up, men det er kanskje på tide å gi yngre krefter sjansen? "Alle" andre Tippeliga-klubber tør å gjøre dette, og de fleste har suksesss, så hvorfor ikke prøve?

Om vi får en sterk forsterkning i hver lagdel så vil jeg ikke tro at nedrykk er noen fare til neste år. La gjerne noen av dem være talenter, men ser helst at i hvert fall en av spillerne er et typisk kapteinemne som har vært ute en vinternatt før. Om Ophaug og Ramberg forsvinner, så er det vel kun Valencia og Piiroja som er "voksne", og jeg ser på ingen av dem som kapteinsemner og som virkelig tar ansvar, selv om Piirojas innsats alene kan være inspirasjon for hele laget.

Når det gjelder å holde seg i Tippeligaen, så rykker jo bare to lag ned og ingen kvalikk, så her har vi jo en fordel i forhold til i år

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 29 nov 10, 08:09
Halvveis ut i 2008, begynner snart å bli 2 år siden. Tror han har gått av et miljøskifte.

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03

Lagt til: 29 nov 10, 12:27
Endret: 29 nov 10, 12:33
Endret av: Mustang

Tror ikke vi skal være med på noe kjøpefest til året. Vi bør satse på det vi har i og med at økonomien er som den er. Alle lag trenger å utvikle egne spillere, gi de selvtillit, la de vokse frem og bli endel av et slagkraftig lag. Slike vil blø for laget fordi de har klubbfølelse! Motsetningen er ofte slik at det kun blir et utstillingsvindu til andre klubber.

Hønefoss gikk bananas og handlet inn gamle avdanka spillere (eks Hagen, Ørn-Sigurdsson). Hvordan gikk det? Jo rett ned....

PS: Vil også føye meg inn i rekka og gratulere med opprykket! Hadde ikke mulighet å gå på den siste kampen, men fulgte de siste 20min fra tv-skjermen. Grattis:-D

Laughing

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*

ffk1903

Moderator

Lagt til: 29 nov 10, 15:46

Opprinnelig postet av thejester
Ikke for å være aggressiv, men jeg er drittlei av at folk glemmer at Staw var en av de beste keeperne i TL før skaden han fikk halvveis ut i sesongen i 2008. Han var også inne i landslagsdiskusjonen. Det vil jeg si er å få ut potensial.

Tja... I følge spillerbørsen her inne så fikk han 11 kamper, en 7er (meget god), fire 6ere (god), tre 5ere (godkjent) og tre 4ere (under pari). Om han virkelig hadde fått ut potensialet, så hadde han vel stått litt bedre, og i tillegg kommet seg opp på det nivået igjen. Han har vel i ettertid ettertrykkelig bevist at det er langt frem til potensialet som er i han. Det var ikke få blundere han gjorde i 2009, og fortsatte jo litt inn i denne sesongen også, blant annet klønemålet mot Sarpsborg. Jeg hadde forventet at han nå hadde luket bort mange av disse "barnesykdommene", men det ser ikke ut som han får selvtilliten som han trenger mens han er i Fredrikstad.

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 30 nov 10, 00:36

Tja... I følge spillerbørsen her inne så fikk han 11 kamper, en 7er (meget god), fire 6ere (god), tre 5ere (godkjent) og tre 4ere (under pari). Om han virkelig hadde fått ut potensialet, så hadde han vel stått litt bedre, og i tillegg kommet seg opp på det nivået igjen. Han har vel i ettertid ettertrykkelig bevist at det er langt frem til potensialet som er i han. Det var ikke få blundere han gjorde i 2009, og fortsatte jo litt inn i denne sesongen også, blant annet klønemålet mot Sarpsborg. Jeg hadde forventet at han nå hadde luket bort mange av disse "barnesykdommene", men det ser ikke ut som han får selvtilliten som han trenger mens han er i Fredrikstad.

Joda, jeg kan godt være enig i at han har hatt to svake sesonger. På en annen side synes jeg ikke Bråthen (i fjor) og Masalin (i år) har vært milevis foran hva gjelder prestasjoner.

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05

Lagt til: 30 nov 10, 11:19

Joda, jeg kan godt være enig i at han har hatt to svake sesonger. På en annen side synes jeg ikke Bråthen (i fjor) og Masalin (i år) har vært milevis foran hva gjelder prestasjoner.

Bare en liten oppklaring til 1903. Lasse ble skadet i 2008( Jumpers kne) De valgte å la være å opperere, men prøvde å trene det opp i stedenfor. Dette medførte at han 2009 sesomgen spilte med tilldels store smerter, dette vil da gå utover teknikken . Han ble opperert i fjord høst, og var i trening igjenn i Januar. Så i realiteten har han ver skadet fra sommeren 2008 til i januar 2010, Det har i år av treneren sin side fokusert mye felt og fot som er forbedret, han har utover i sesongen spilt bedre og bedre syntes jeg da. Men som keeper trenger man tillit, og såppas ung lasse er så trenger han både det og spille tid. Men jeg er heller ikke blind og ser når hen gjør feil, men de er desverre ikke til å ungå for noen keepere. Sammenligner du med Jhon hadde Lasse blitt halshugd for samme feilene han gjør, ser du Løv Ham kampen om igjenn kunne han faktisk ha kostet opprykke på tre av feilene sine, en som vet litt om keepere ser det. Jhon er desuten også 2 år eldre, noe som kanskje hadde utviklet Lasse noe også ? Samtidig er din påstand at han er forventet å vere en stabil TL spiller i 6 år direkte feil, gutten er vel ikke mer en 22 år. Etter din påstand skulle han vert en stabil TL keeper siden han var 16 ??? Min påstand etter å ha sett Jhon er at Lasse har et større potensiale. Da tenker jeg felt, utkast, utspill, skudd distangse, kommandering. Men en ting er jeg enig i det er at Lasse trenger nye utfordringer.

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 30 nov 10, 11:46

Opprinnelig postet av Anne
Bare en liten oppklaring til 1903. Lasse ble skadet i 2008( Jumpers kne) De valgte å la være å opperere, men prøvde å trene det opp i stedenfor. Dette medførte at han 2009 sesomgen spilte med tilldels store smerter, dette vil da gå utover teknikken . Han ble opperert i fjord høst, og var i trening igjenn i Januar. Så i realiteten har han ver skadet fra sommeren 2008 til i januar 2010, Det har i år av treneren sin side fokusert mye felt og fot som er forbedret, han har utover i sesongen spilt bedre og bedre syntes jeg da. Men som keeper trenger man tillit, og såppas ung lasse er så trenger han både det og spille tid. Men jeg er heller ikke blind og ser når hen gjør feil, men de er desverre ikke til å ungå for noen keepere. Sammenligner du med Jhon hadde Lasse blitt halshugd for samme feilene han gjør, ser du Løv Ham kampen om igjenn kunne han faktisk ha kostet opprykke på tre av feilene sine, en som vet litt om keepere ser det. Jhon er desuten også 2 år eldre, noe som kanskje hadde utviklet Lasse noe også ? Samtidig er din påstand at han er forventet å vere en stabil TL spiller i 6 år direkte feil, gutten er vel ikke mer en 22 år. Etter din påstand skulle han vert en stabil TL keeper siden han var 16 ??? Min påstand etter å ha sett Jhon er at Lasse har et større potensiale. Da tenker jeg felt, utkast, utspill, skudd distangse, kommandering. Men en ting er jeg enig i det er at Lasse trenger nye utfordringer.

Du virker å ha god innsikt når det kommer til Lasse.

Hvordan er samarbeidet mellom Lasse og Høgmo? De er selvfølgelig profesjonelle, men det må da være litt vanskelig for Lasse når klubben henta inn læregutten til Høgmo? Er det en av årsakene til at Lasse drar?

Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08

Lagt til: 30 nov 10, 11:55
Hvis initialene er AMS, så har hun god innsikt...vil jeg tro

You`ll never walk alone...

ffk1903

Moderator

Lagt til: 30 nov 10, 13:21

Opprinnelig postet av Anne

Du har sikkert helt rett i at han har spilt med skader en god stund, men jeg syns ikke det forklarer en del av tabbene hans for det. Dette er egentlig barnesykdommer hos en keeper som skal reduserers kraftig. Å for eksempel ta ballen utenfor feltet uten altfor mye press slik han gjorde mot Moss har ingenting med om han er skadet eller ei.

Med slike blemmer i hodet, så får kanskje Staw en del mer kjeft enn Masalin for sine feil her inne. Men kritikken kommer jo heller ikke ubegrunnet.

Mulig jeg ordla meg klønete, eller at du ikke leste riktig. Jeg mener i hvert fall ikke at Lasse Staw skulle vært en profilert TL-keeper fra han debuderte mot Viking i siste serierunde i 2004. Men de fleste av oss har ventet siden på at han skal ta det neste steget. Det et er dermed ikke sagt at han skulle gjort dette med en gang, men vi har ventet siden.

Om man har ventet i hele år på opprykk, så betyr ikke det at man har forventet at det skulle skje etter første kamp.

Miljøskiftet vil helt sikkert gjøre godt. Kanskje i en klubb hvor publikum ikke er like kravstore og hele byen er engasjert og trykket er stort. Og kanskje et bedre medisinsk apparat.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914