Husk meg
Brukernavn
Passord

– FFK bør satse på halvproffe spillere

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 15 sep 10, 09:08
Endret: 15 sep 10, 09:09
Endret av: Patrioten

Fredrikstad fotballklubb bør satse på halvproffe spillere i fremtiden, og ikke bare heltidsproffer som i dag, mener styrelederen i klubben.

Da blir det ikke mange kvalitetspillere igjen.

Hva er deres tanker om dette?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7293060

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 15 sep 10, 10:02

Har vi råd så bør det unngås. Vi vil vel ha et så godt lag som mulig? Selvsagt, om vi forblir i Adeccodassen er det godt mulig vi ikke har noe valg. De fleste klubbene som spiller "fast" i divisjonen har jo stort sett halvprofesjonelle.

Jeg synes vi skal avvente slike avgjørelser til sesongen er slutt og til vi vet hva som fins av kronasjer for neste sesong.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 15 sep 10, 10:12
Problemet er vel at vi ike har noe valg. I år rykker vi ikke opp og vi vil miste en rekke spillere etter sesongen. Neste år er vi klart svekket noe som fører til lavere inntekter og kostnadene må ned. At klubben ikke har råd til å leie Østfoldhallen for vintertrening og ikke har råd til å leie inn hjelp (idrettpsykolog) sier sitt om hvor ille dette er. Jeg tror dermed at vi kanskje vil ha 5-12 proffer og resten halv-proffe i framtiden.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 15 sep 10, 10:25
Endret: 15 sep 10, 10:25
Endret av: Tøfflus

Jeg må si jeg lurer på hvordan de andre lagene i toppen av Adeccoen får til å drive like gode lag som oss, med så mye mindre budsjetter. Er det avdrag på stadion som spiser av budsjettet, eller er bare alle de etablerte spillerne fordømrade godt betalt? Det kan da ikke være så forferdelig mye dyrere å drive FFK enn Bodø/Glimt?

Betaler vi fortsatt for to-tre år gammel moro?

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 15 sep 10, 10:34

Hei noen av spillerene har alt for gode kontrakter (skulle ønske jeg viste detaljene). Vi betaler vel også slik jeg forstår det høye lønninger til Grønnhagen, Karlsen; Nordlie, Gymlæreren, Henriksen og Andersen.  Mulig vi er ferdig med noen av disse skulle ønske jeg viste. Det er leit at klubben er kjørt økonomisk i grøfta pga dårlige avgjørelser som er tatt av tidligere ledelse. Saken er vel også at vi er laget alle vil slå, og at vi møtes av lag som gir 110% i kampene mot oss.

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til: 15 sep 10, 11:12

Med halv-proffe spillere så mener jeg det profesjonelle bildet av klubben forsvinner jeg da.. Selvfølgelig er det penger og spare når de må jobbe på siden av, men jeg vil jo ha en profesjonell klubb - en eliteserieklubb.

Jeg tror fortsatt på opprykk, og tror på en måte det er dette som kommer til å avgjøre hvordan ting i fremtiden.

Vil også hjelpe å bli ferdig med å betale for gammel moro, men når dette skjer og hvor mye det er har jeg ingen anelse om.

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 15 sep 10, 11:19
Første ellveren skal være profosjonell. Men tror det kan være bra at de unge får semi prof kontrakter. Tror det kan være possitivt hvis man tvinger de til skole for eksempel vedsiden av.

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 17 sep 10, 21:15

En ting er nå at man skal aktivt søke å skrive "halv-profesjonelle" kontrakter - En annen er at man skal søke å fylle hverdagen til unge talenter med ting som gjør at de har ben å stå på etter fotballkarriere...

Jeg tror nok Svein snakker om halv-profesjonelle fotballspillere i lys av dette heller enn i lys av prinsipp om halv-profesjonell status.

Norske fotballspillere trener lite (i forhold til veldig mange andre idretter), og det er slettes ikke bra å gå og slenge, og ikke bruke huet sitt på noe som er i det minste litt stimulerende og lærerikt.

Generelt mener jeg det er en svært god idé å se på opplegg som tilrettelegger for utdanning ved siden av, alternativt annen yrkesutdanning.

Jeg mener også at det er mulig, hvis man nå har en helprofesjonell tropp, å fylle en arb.dag for en fotballspiller med hauger og lass av meningsfyllte oppgaver, men det er klart det krever en god del oppfølging å få det til. Eksempelvis kan man sette spillere til å analysere fotballfaglige ting som gjør at de gradvis får større forståelse for fotball og utvikler "fotballhuene" sine også.

Dette er forøvrig helt i tråd med det gamle Eggen alltid har ment.

Svein vil aldri si at halvprofesjonelle kontrakter er bedre en helprofesjonelle kontrakter på prinsipielt grunnlag. Økonomien kan være sånn at det er tvingende nødvendig, selvfølgelig, men det er en helt annen sak. Og at man skal tenke i de baner jo før jo heller for å få en solid økonomi kan være smart hvis man vil få et forsprang på alle de andre.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til: 18 sep 10, 11:34

Er det noen her som kan forklare hva som har skjedd fra vi rykka opp fra 2 div-Adecoen til Tippeligaen?

Vi gikk fra noen hundre tilskuere til over tusen....til flere tusen også til over 10 tusen. Billett inntektene økte dramatisk.

Var det da FFK ble så store,at det måtte organiseres ASA-Sport AS-osv,osv...Var det da plutselig noen herrer,som aldri hadde gjort en innsats for klubben før,ville sitte i styre og stell?

Skulle ikke disse 'AS'ene' passe på slik at de millionene som plutselig kom (mer penger fra sponsorer,tilskuere,media avtalen) skulle brukes riktig?

Viser seg vel i ettertid,at de folka gjorde mye ugang. Er vel kun i en fotball klubb man kan hive så mange kroner i ælva,UTEN at det får konsekvenser...tenker på etterlønn ,helt syke kontrakter osv(vet ikke om innhold i kontrakter,men har mine bange anelser)

Så lurer jeg på Værste og de folka som styrer der...de er vel kompiser med Brynhildsen gutta?  Og ingen av disse er kompiser med Høili?

Er glad Kosten er her nå,uten han hadde det vært kroken på døra....tror jeg.

Nesten alle klubber er avhengig av en rik onkel,eller et A/S med pengesterke folk som kan investere i spillere for klubbene.

La oss håpe Kosten får orden på dette,og at man kan høre om Høili kan være med i styret. Tror Høili er lei,og har sagt at klubben må få orden på økonomien før han bidrar mer. Og Kosten har funnet mange 'lik' i skapet for å si det sånn. Rart de folka som har styrt går fri..........

Sorry ,dette var litt utenfor tråden,men alt styres av penger idag,og utspille til Kosten,er nok alvorlig ment...vi har kanskje ikke no valg.....så ille er nok økonomien....hva betaler vi på? Nordli,gym-kællen,Grønhagen osv? Blir vi aldri ferdig???

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 18 sep 10, 20:30

Nordlie er vi vel ferdig med, forutsatt at lønna hans ikke blir betalt i avdrag. Ang ASA så ble det vel dannet for mange år siden i 2. div fordi klubben var på randen av konkurs (ja, da også) og man trengte å få inn kapital. DVS man la ut aksjer, slik at folk kunne invistere i /eie en del av klubben. For flere detaljer, er jeg sikker på at det står et sted her.

To Telos Arheezee Torah

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 18 sep 10, 20:48

Opprinnelig postet av Kratos

Nordlie er vi vel ferdig med, forutsatt at lønna hans ikke blir betalt i avdrag. Ang ASA så ble det vel dannet for mange år siden i 2. div fordi klubben var på randen av konkurs (ja, da også) og man trengte å få inn kapital. DVS man la ut aksjer, slik at folk kunne invistere i /eie en del av klubben. For flere detaljer, er jeg sikker på at det står et sted her.

Ang. dannelsen av ASA osv:

http://lmgtfy.com/?q=aksjeselskap+ny+site%3Awww.ffksupporter.net%2Fartikler%2Fhistorikk&l=1

Søk etter "ASA" og du spretter ned til 1997. Der står det om starten...

Kai Roger

Landslagsspiller

Lagt til: 18 sep 10, 20:53

Kjempebra...tusen takk:)

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 18 sep 10, 21:29

hvordan fikk du til det der Asgeir? Det med google altså

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 18 sep 10, 22:27

Opprinnelig postet av FFKgutt1

hvordan fikk du til det der Asgeir? Det med google altså

Ikke vanskelig det, bruk denne siden.

Skriv inn et søk, og siden lager deg en link.

Kai Roger

Landslagsspiller

Lagt til: 18 sep 10, 23:15

[quote=Asgeir]

Ang. dannelsen av ASA osv:

http://lmgtfy.com/?q=aksjeselskap+ny+site%3Awww.ffksupporter.net%2Fartikler%2Fhistorikk&l=1

Søk etter "ASA" og du spretter ned til 1997. Der står det om starten...

Herlig...masse god informasjon om hva som har skjedd. Lurer på hvor mye gjeld klubben har pr idag? Hvor mye trenger klubben for å kunne begynne på  nytt?

Tenk om en eller annen riking kunne sletta alt,og sagt til Kosten: start forfra og bygg opp laget, Kan sikkert få tak i mange Bosman spillere de neste åra,og jeg tror spillere vet nå,at skyhøye lønninger er en saga blott. En anstendig fast lønn,med bonus....antall tilskuere,antall spilte kamper osv.

Vel,vell......kun en drøm tenker jeg:)

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 20 sep 10, 03:12
Endret: 20 sep 10, 03:13
Endret av: thejester

Opprinnelig postet av Kai Roger

Kan sikkert få tak i mange Bosman spillere de neste åra,og jeg tror spillere vet nå,at skyhøye lønninger er en saga blott. En anstendig fast lønn,med bonus....antall tilskuere,antall spilte kamper osv.

Vel,vell......kun en drøm tenker jeg:)

Spillere blir stort sett bosmanspillere fordi de er for gamle, hever/krever for høy lønn eller er for dårlige, eventuelt en kombinasjon av dette. Skulle ønske klubben tok vare på TKK og hans fremtidsplan. Men det er en gammel diskusjon det ikke er vits i å ta igjen Tongue out

Men, ja, hadde vært digg om en bare hadde slettet gjelden :D

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914