FFK spillerne har gått kraftig ned i lønn
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 19 aug 10, 07:17
Endret: 19 aug 10, 10:02
Endret av: Per Egil
Dette kom fram på medlemsmøte til Plankehaugen i går. Men, Svein Johannessen ville ikke røpe hvor mye penger det var snakk om. Får håpe at disse pengene blir brukt til å kjøpe en spiss.
Opprinnelig postet av Patrioten
Dette kom fram på medlemsmøte til Plankehaugen i går. Men, Svein Johannessen ville ikke røpe hvor mye penger det var snakk om. Får håpe at disse pengene blir brukt til å kjøpe en spiss.
Selvom en spiller eller flere spillere har gått ned i lønn, så er ikke dette synonymt med at vi får en spiss til klubben. Husk vi har en del millioner i underskudd og trenger å kutte kostnader der vi kan.
Svein har jo sagt hele tiden at skal det komme en ny spiller til klubben så trenger man eksterne midler.
---------------------------
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 19 aug 10, 08:04
Endret: 19 aug 10, 08:08
Endret av: Patrioten
Før lønnskuttet kom, hadde vi vel fem-seks kamper på rad uten tap. Etter det har vi ikke vunnet på de tre siste kampene. Nå er kanskje ikke spillerne motiverte nok slik de var før, da seirerene kom på rekke og rad. Kan dette kanskje være grunnen til at vi ikke vinner kamper lenger?
Før lønnskuttet kom, hadde vi vel fem-seks kamper på rad uten tap. Etter det har vi ikke vunnet på de tre siste kampene. Nå er kanskje ikke spillerne motiverte nok slik de var før, da seirerene kom på rekke og rad. Kan dette kanskje være grunnen til at vi ikke vinner kamper lenger?
Opplevde at det ikke var noe i veien med verken innsats eler tenning i kampen mot Særp. Tror ikke det er grunnen. Men opplever at vi sliter med å score mål i kamper hvor motstanderen ligger med 2 forsvarsfirere.
Kanskje de har byttet bort en del av den faste lønnen og fått en opprykk-bonus isteden?
Patrioten, du har ikke vurdert å søke jobb i Se og hør? ps. ta et hint.
Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!
Opprinnelig postet av Husgutt
Patrioten, du har ikke vurdert å søke jobb i Se og hør? ps. ta et hint.
Hehe Patrioten får pes altså, men har på en måte begynt å skjønne smått hvorfor nå i det siste..
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!
Jeg husker en maidag, hvor Patrioten noe overraskende skulle endre holdning, og ikke se det negative i alle situasjoner. Innlegget er her.
Opprinnelig postet av Patrioten, 9. mai 2010
Nå skal jeg forandre holdningen min framover og kutte ut all den negativiten jeg har spydd ut.Negativitet hjelper ingen og gjør ting bare verre, det er en slags gift til tankene våres.
Positive tanker, gjør alt mye lettere og kan forandre og gjøre ting bedre
Hva skjedde med planene?
Opprinnelig postet av Knuty
Det er litt fram og tilbake, hi,hi.Jeg husker en maidag, hvor Patrioten noe overraskende skulle endre holdning, og ikke se det negative i alle situasjoner. Innlegget er her.
Opprinnelig postet av Patrioten, 9. mai 2010
Nå skal jeg forandre holdningen min framover og kutte ut all den negativiten jeg har spydd ut.Negativitet hjelper ingen og gjør ting bare verre, det er en slags gift til tankene våres.
Positive tanker, gjør alt mye lettere og kan forandre og gjøre ting bedre
Hva skjedde med planene?
Tror du virkelig at spillere er villig til å gå ned i lønn for å få tak i en ny spiss??? Jeg hadde hvertfall ikke gått med på dette hvis jeg hadde vært i arbeid... Henger liksom ikke på grep at de ansatte må ned i lønn for å få inn en ny person..Dette kom fram på medlemsmøte til Plankehaugen i går. Men, Svein Johannessen ville ikke røpe hvor mye penger det var snakk om. Får håpe at disse pengene blir brukt til å kjøpe en spiss.
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Så er jo ikke idrett sammenlignbart med og jobbe på et kontor, i kassa på rimi e.t.c
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Opprinnelig postet av GurrBass
Skjønner jo det, bare satt litt på spissen, eller ønsket det. Klart de ikke går med på det, skulle bare mangle.Opprinnelig postet av Patrioten
Tror du virkelig at spillere er villig til å gå ned i lønn for å få tak i en ny spiss??? Jeg hadde hvertfall ikke gått med på dette hvis jeg hadde vært i arbeid... Henger liksom ikke på grep at de ansatte må ned i lønn for å få inn en ny person..Dette kom fram på medlemsmøte til Plankehaugen i går. Men, Svein Johannessen ville ikke røpe hvor mye penger det var snakk om. Får håpe at disse pengene blir brukt til å kjøpe en spiss.
Spillerne gikk ned i lønn for å avhjelpe en vanskelig økonomisk situasjon.
Alternativet hadde vert null lønn de siste mnd i år.Les konkurs spøkelse. Nå er jeg litt usikker på det totale lønnsbudsjetet i klubben.
Men tar en utgangspunkt i 20 mann, med en snitt på ca 500 000 i året+ arbeidsgiveravgift, dette vil da gi en ca på 12 mil på et år.
Dette er da rene lønninger, det andre som er kostnadsberegnende i forhold til totalkost på spillerene vil da ikke bli rammet.
Om dette gjelder i 6 mnd og 10% i reduskjon på lønnen vil besparelsen for klubben ligge i størelseorden 600 000.
Dette forutsetter at spillergruppen har stått samlet og alle har gått ned likt.
Dette har jeg da vondt for å tro. Jeg vil tippe at de mest profilerte spillerene, som er salgsobjekter,eller aktuelle for andre klubber ikke har akseptert lønnskutt.
Dette begrunner jeg med at alternativet da er å selge, billig, eller fristille de det gjelder.
Vil også tro at de yngste med lærlingelønner, ref Rafen, dino etc er skånet da de allerede er lavt lønnet.
Mit tips er at klubben sparer maks 400 000 på de siste mnd, dette er tall jeg ikke har belegg for, men tror ikke det er langt fra sannheten.
Så kraftig lønnskutt jeg vil være en sannhet med modifikasjoner.
Det som er viktigst med denne nedgangen mange av spillerene har tatt vil vere signalefekten ovenfor sponsorer, der de viser de er med å drar lasset.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914