FFKs økonomiske situasjon
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 03 aug 10, 08:25
Endret: 03 aug 10, 09:38
Endret av: Per Egil
Tenkte vi kunne ha en tråd om dette, når det kommer fram nytt, så kan vi legge inn siste nytt her,
Tøffere enn jeg forventet
-Jeg var klar over at det ble mye å ta tak i, da jeg sa ja til vervet som styreleder i FFKs klubbstyre. Men jeg visste ikke at det skulle bli så tøft. Det viste seg å være langt verre i klubben enn det jeg hadde forestilt meg.
Her er en sak fra http://www.demokraten.no/ffk/article5209667.ece, kanskje ikke så mye nytt, men en stausrapport pr. august.
Opprinnelig postet av Patrioten
Tenkte vi kunne ha en tråd om dette, når det kommer fram nytt, så kan vi legge inn siste nytt her,
Tøffere enn jeg forventet
Dette er totalt misvisende å linke denne overskriften til artikkelen.
Bruker en denne artikkelen som utgangspunkt bør det heller være en hyllest til en som brettet opp armene når vansklighetene tårnet seg opp. En hyllest til en som ikke ville la det negativt få sette dagsorden.
Vi kan bare ane hvilken innsats som er lagt ned for å få orden på økonomi, omdømme og samtidig skape en ny giv i klubben.
Vi som for det meste sitter på forumet kan bare bøye oss og si takk for at ildsjeler som Svein Johannessen valgte å ta tak og snu skuta.
Det er selvsagt flere enn Svein Johannessen som har bidratt til dette - takk til alle som valgte å satse konstruktivt og ikke ville la all negativitet få råde.
TAKK:
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 10 aug 10, 07:18
Endret: 10 aug 10, 09:05
Endret av: Per Egil
Uten opprykk er FFK konk?
I følge Demokraten er situsjonen så alvorlig som overskriften. Økonomisk er klubben kraftig ute og kjøre og er ikkr nærheten av å klare å gjøre opp sine forplitelser. Situasjonen er trolig mye verre enn hva folk fleste synes å tro. Alt annet enn opprykk kan bli helt avgjørende for FFK. Elitserie neste sesong er avgjørende for klubbens videre liv. Verken mer eller mindre. Svein Johannessen og hans medhjelpere har gjort en stor jobb, men de kan ikke trylle. Når det knapt finnes penger til merking av banen, eller til å gjøre opp forplitelsene til lokale klubber, forteller det hvor ille situasjonen er.
Mod (Per Egil): Flyttet denne til en eksisterende tråd som du selv har startet. Det er ikke nødvendig med en ny tråd for hver eneste Demokraten-sak.
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvis vi sliter slik vi gjør, synes jeg det er rart at ledelsen ikke reduserer lønningene til spillerne. Spillerne var jo villig til det, bare Nordli forsvant fra FFK. Hva tror dere er grunnen til at ledelsen ikke foretar lønnskutt, når spillerne var villig til å gjøre det?Fordi de beste spillerne - altså de som har alternativer - selvsagt ikke er villige til det. Da kan de be om å bli fristilt, og da hadde det i hvert fall blitt baluba i byen.
---------------------------
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
TIl FB uttaler leder for FFK Sport AS Bjørn Borg at likviditeten ikke er akutt problem nå. Siden den utsatte kampen mot Sogndal er spilt og hjemmekampen mot Sarpsborh som det nesten var 11.000 tilskuere hjalp på likviditen.Han tror at det vil gå bra i år, så lenge det går bra ute på banen.
Han beskriver likevel den likvide situasjonen som en utfordring. Siden det fremdeles ser ut for at det går mot et underskudd på åtte millioner kroner.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914