Husk meg
Brukernavn
Passord

Trond Amundsen suksesfaktoren?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 26 jul 10, 09:03

Lager en tråd om hans innvirkning på trenerteamet og at spillet til FFK sitter mer og mer. Nå spiller vi langs bakken og en offensiv og fin fotball. Når TF var uten han, var det ikke den samme strukturen over laget og spillet, da gikk det i kælking og lange baller og til Raio som spiss. Nå slipper vi å bruke denne kjedelig måten å spille på og trenger ikke lenger ha Raio i angrepet, siden vi klarer å spille ut mostandernes våres før det nærmer seg slutten av kampene.

Er dette Trond Amundsen sin fortjeneste?

P.s. Dere får følge med på NRK Østfold i dag, da de skal lage en sak på dette.

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 26 jul 10, 10:48
Hvor mye pateriot er du egentlig? Har lest innleggene dine og de er gjennomsyret av splitt- og konsperasjonsteorier. Det er ikke sånn at en mann gjør alt og betyr alt. FFK har som alle andre klubber et treningsteam. Hvor teamet har noe forskjellige oppgaver. TFA er vår hovedtrener og leder av teamet Amundsen er med som ass. og gjør sine viktige oppgaver. Dette kalles teamarbeid. Slutt å lag slike splittinger mellom mennesker i FFK.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 26 jul 10, 11:09
Kan vi ikke gi en masse skryt til Aune siden det han som var pådriver for å få Amundsen med i trenerteamet?

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 26 jul 10, 11:17

Opprinnelig postet av Topscorer
Hvor mye pateriot er du egentlig? Har lest innleggene dine og de er gjennomsyret av splitt- og konsperasjonsteorier. Det er ikke sånn at en mann gjør alt og betyr alt. FFK har som alle andre klubber et treningsteam. Hvor teamet har noe forskjellige oppgaver. TFA er vår hovedtrener og leder av teamet Amundsen er med som ass. og gjør sine viktige oppgaver. Dette kalles teamarbeid. Slutt å lag slike splittinger mellom mennesker i FFK.

Godt innlegg. Jeg er helt enig.

Vi skal heller være fornøyd med å ha 3-4 dyktige trenere som samarbeider bra.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 26 jul 10, 11:19
hva som har skjedd i kulissene vet bare de som var involvert. DE hadde Tjernås i klubben, men han ble tatt av. Det som er helt sikkert er at det bleet slags vendepunkt med Amundsen, det ble mer plan over midtbanen og angreps spillet.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 26 jul 10, 11:26

Opprinnelig postet av tomroar
hva som har skjedd i kulissene vet bare de som var involvert. DE hadde Tjernås i klubben, men han ble tatt av. Det som er helt sikkert er at det bleet slags vendepunkt med Amundsen, det ble mer plan over midtbanen og angreps spillet.

Så er spørsmålet om dette vendepunktet hadde kommet uten Amundsen også.

Jeg tror det hadde gjort det, for FFK var også på gang spillemessig før Amundsen kom også. Det var et tidsspørsmål før det løsnet. At det har løsnet etter Amundsen kom tror jeg er tilfeldig. Men at Amundsen gjør en god jobb i FFK er jeg ikke i tvil om. Han er en mann som passer perfekt inn i FFKs tenkemåte.

At Aune og Amundsen funker såpass bra sammen er en kjempefordel, men kanskje ingen overraskelse siden de kjenner hverandre godt fra før og har samme måte å tenke fotball på.

Tjernås måtte gå pga høy lønn og at han ikke tilførte klubben en damn shit. Overflødig og overbetalt.

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 26 jul 10, 12:09

Og kanskje det at Amundsen har kommet inn og latt TFA få mer tid til sine saker er en grunn? TFA var vel overarbeidet til de grader før Amundsen kom inn...

Prøver ikke ta vekk noe fra Amundsen her. Han har nok gjort en strålende jobb, jeg synes det er fantastisk å høre intervjuer med han, i pausa spesielt, hvor intervjueren blir stående stum etterpå :)

Men i bunn og grunn er dette trenerteamet sin fortjeneste, og trenerteamet ledes av TFA. Skal han ha skylda når alt går galt, så skal han faen meg ha skryt når alt går bra også. Kjenner jeg blir kvalm over visse supporteres (personlige?) agenda mot enkelte mennesker i klubben.

Det er gøy å se at ting bygges solid for tiden, korthus begynner jeg å bli lei nemlig!

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 10, 12:24
Overarbeidet er ofte subjektivt. Skal man vurdere dette i fotballsammenheng, er det bare å se hva de andre klubbene har av resurrser på dette området i Adeccon. Tror ingen av de andre klubbene har så mange i trenerapparatet og andre funksjoner som FFK.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 26 jul 10, 12:33
Endret: 26 jul 10, 12:38
Endret av: Rey

Hvis vi går for bare trenerapparatet til FFK, har de nå tre trenere som er ansatt for å trene a-laget. Aune, Amundsen og keepertrener Høgmo.

På juniorlaget har de Even Juliussen (jobber også med a-laget til tider) og Per-Egil Ahlsen.

Sarp08 har per i dag en hovedtrener, en assisten og en keepertrener for a-laget og to trenere for juniorlaget. Med andre ord eksakt det samme antallet. (Hvordan det ligger ann i Byprosjektet vs SAMS aner jeg ikke, men det er heller ikke veldig relevant)

Heller ikke i den administrative biten eller støtteapparatet rundt a-laget/juniorlaget generelt har FFK flere folk enn Sarp08.

Vi hadde med andre ord en trener mindre enn det Særp hadde før Amundsen kom inn.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 26 jul 10, 12:36

Jeg tror absolutt Amundsen har hatt en viktig innvirkning. Det er ingen tvil om at han har peiling på fotball, og han virker også som en flink formidler.

Så kan man spekulere i mange årsaker, men jeg tror det er en blanding. Amundsen kommer inn som den treneren med mest fotballfaglig kompetanse (virker det hvertfall som), men like viktig er det nok at de andre får mer tid til enkeltspillere og færre arbeidsoppgaver.

For meg så ser det også ut som om de tre i trenerteamet samarbeider godt. I det hele tatt virker det som om det er få konflikter i klubben om dagen, og det er jo en ny hverdag for FFK! Morsomt!

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 10, 12:55
Endret: 26 jul 10, 12:59
Endret av: tomroar

Jonsson er vel også med rundt A-laget.

Tvler på at S08 har like mange om man ser på hele støtteapparatet ink adm.

I hele 100 % stillinger tror jeg FFK overgår alle de andre i Adeccon med god margin

FFK har tilsammen 20 personer i adm og trenerapparat

Rey

Moderator

Lagt til: 26 jul 10, 13:04
Endret: 26 jul 10, 13:06

Jokke er med rundt a-laget som sportssjef, ikke som trener. Han var vel med på treningene før Amundsen kom. Om han fortsatt har en rolle i trenerapparatet vet jeg ikke, men de to treningen jeg har vært på i sommer har han enten ikke vært til stede på eller han har ikke vært med på selve treningen. Stillingen hans blir vel noe ala Cato Klaussen rolle som lagleder i Særp?

Med administrasjonen vet jeg ikke, ettersom dette ikke er listet opp på noen av sidene til klubbene. Uansett er administrasjonen uinteressant da det er lite de kan tilføre på treningsfeltet. Det er trenerne og resten av de knyttet opp mot det sportslige som er relevant.

Men av personer rundt a-lag og juniorlag ligger Særp og FFK likt. (Stillingsbrøkene er selvfølgelig ukjente).

The colour of her eyes

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 10, 13:15
Enig i det med stillingsbrøkene, med FFK's budsjett sier vel sitt. Det er vel over 150 % større enn S08

Rey

Moderator

Lagt til: 26 jul 10, 13:22
Endret: 26 jul 10, 13:24

Nå er vel også budsjettet til klubbene mindre relevant i denne sammenhengen ettersom diskusjonen gikk på om Aune var overarbeidet eller ikke. Han blir hverken mer eller mindre overarbeidet av å tjene mer enn det hans kollega i Særp gjør. Her går det på antall timer tilgjengelig for a-laget og det er det samme uansett hvilken lønn han har. Det er vel også ofte sånn i fotball at en som har en 50% stilling i et trenerteam gjerne jobber mer enn dette? Høyere budsjett gir rom for høyere stillingsbrøk men det er ingen automatikk i at en med 100% stilling jobber mer enn en som bare har 70%? (Nå snakker vi om fotballen hvor mye går på frivillighet nedover i divisjonene)

The colour of her eyes

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 10, 13:31

Det er vel ikke helt urelevant  med 100 % stillinger. Man kaa kreve mer av de som er fulltidsansatt.

Det er mulig med flere oppgaver om det er fulltidsstillinger. Det gjelder for alle i trenerapp og sporslig ledelse.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 26 jul 10, 13:35

Vel, nå er det slik at vi har tre lag og fire trenere + en keepertrener. Jeg er ikke sikker på om Ahlsen har en 100%-stilling heller.

To av disse lagene trener så og si hver dag + kamper, og det tredje har èn kamp i uka. Jeg syns hvertfall at antall trenere er helt kurant.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914