Høst 11ern!
4-2-3-1:
Staw
Gamboa Piiroja Gilmak Wallace
Elvestad Thomassen
Askar Borges Rafn
Odi
Ut med Vidar som ikke holder nivået som hback. Ophaug er også til de grader på vei ned. Ramberg har vært "ferdig" i lang tid...Andersson og Valencia er to late spillere jeg ikke ønsker å se i start 11ern. Henter vi en spiss nå så SKAL troppen klare opprykk! :)
Benk: Masalin, Ophaug, Shabani, Ramberg, Andersson, Valencia, Mulac.
Samt: Becken, Martinsen, Tegan.
---------------------------
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Opprinnelig postet av bateman
4-2-3-1:
Staw
Gamboa Piiroja Gilmak Wallace
Elvestad Thomassen
Askar Borges Rafn
Odi
Ut med Vidar som ikke holder nivået som hback. Ophaug er også til de grader på vei ned. Ramberg har vært "ferdig" i lang tid...Andersson og Valencia er to late spillere jeg ikke ønsker å se i start 11ern. Henter vi en spiss nå så SKAL troppen klare opprykk! :)
Benk: Masalin, Ophaug, Shabani, Ramberg, Andersson, Valencia, Mulac.
Samt: Becken, Martinsen, Tegan.
Helt enig.
En spillende høyreback og en spillende midtstopper ved siden av Piroja, medfører færre cowboytakter og meningsløse langpasninger.
Spennende å se om det er dette som skal til for at FFK skal løfte seg opp til å fremstå som en klar opprykksfavoritt.
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 10 jul 10, 15:04
Endret: 10 jul 10, 15:07
Endret av: Holters
4-4-2:
Staw
Gamboa - Ophaug - Piiroja - Wallace
Valencia/Rafn/Lala - Gilmak - Thomassen - Valencia/Rafn/Lala/Andersson
Askar - Borges
Gamboa som høyreback og Gilmak som defensivt midtbaneanker. Det er tross alt dette de begge er hentet som...
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Lasse Staw
Christian Gamboa - Jan Tore Ophaug - Raio Piiroja - Wallace F. Pereira
Gilmak - Joachim Thomassen
Alex Valencia - Celso Borges - Lalawele Atakora
Amin Askar
433
Staw
Gamboa Martinsen Piroja Pereira
Askar Gilmak Thomassen
Andersson Borges Walencia
Jeg har her benyttet 433 fordi jeg mener at dette systemet passer best til stallen vi har nå. Videre har jeg satt ut både Ramberg og Opphaug som kan være grieie å ha som back-up. Jeg synes videre at det ofte bør settes inn unge spillere som f.eks Odi/Rafn/Lala i løpet av kampen men da snakker jeg om mer enn 10 minutter.
Gilmak spiller gjerne også midtstopper, og likner mer på en Gerrbrand type enn de "cowboyene" vi har bak der per dags dato. Hverken Raio, Vidar eller Agim har roa som trengs. Ophaug er dessverre utgått på dato. En sympatisk kar jeg har sans for, men fotballferdighetene er ikke lenger som de engang var. Elvestad bør også matches nå i flere kamper så klubben finner ut om han er en mann å satse på i fremtiden eller ei.
Glimrende å få inn Gamboa, da kan vi frigjøre Askar til mer offensive roller sesongen ut. Hverken Vidar eller Agim er idelle løsninger på høyrebacken.
Slik jeg ser det virker ikke Mulac å inneha hva som behøves på dette nivået, således ikke TL nivået. Tegan er garantert ferdig i klubben når kontrakta går ut i november. Andersson er altfor lat, både som ving og spiss. Borges scorer mål, men behøves på midtbanen. Askar ønsker jeg først og fremst som ving, hvor vi behøver farta hans all den tid Valencia er en sinke uten innsats og glød. Odi er en fremtidens mann og bør få mange kamper allerede i år, men han trenger en "læremester". Ergo vi trenger en ny spiss. Dog kun hvis spissen holder TL standard, hvis ikke så god bedre å spare pengene til vi er tilbake i TL (forhåpentligvis 2011). Det er også et spørsmål om økonomi. En spiss fra nettverket til Liverød i Uruguay? :)
Costanza
Lagt til: 10 jul 10, 17:22
Endret: 10 jul 10, 17:33
Endret av: Costanza
Enig med bateman. Et av de største problemene med dagens FFK-lag er mangelen på spillende forsvarstyper, hvor savnet av Patrik Gerrbrand (i form, vel og merke) er prekært. I moderne fotball er det få velfungerende lag som bygger opp sitt midtforsvar rundt to tradisjonelle stoppere (temposvake, duellsterke, gode i lufta, upresis pasningsfot), mens viktigheten av å dyrke frem en moderne, spillende stopper har vært neglisjert i FFK. Det handler om å ha trygghet og ferdigheter til å føre ball forbi ledd og skape overtall, like mye som det handler om å finne medspillere med presise og smarte pasninger forbi pressledd. Verken Ophaug eller Piiroja har disse ferdighetene. Med Gerrbrand i laget hadde vi en stopper som i hvert fall hadde et snev av dette i sitt ferdighetsregister, noe som gjorde at han kunne føre ball høyere i banen og skape overtall på midten. Nå har vi to stoppere, som på grunn av temposvakhet og sviktende pasningskvalitet, ikke klarer å fundamentere angrepsspillet på denne måten. Alternativet er som regel å slå langt og unøyaktig, eller la en midtbanespiller komme ned et ledd for å hente ballen. Veldig lite effektivt.
Mitt håp er i hvert fall at Gilmak kan tilføre vårt forsvarsspill en offensiv styrke i tospann med Raio Piiroja. Det kollektive angrepsmønsteret starter i det ballbesittende forsvarsarbeidet, og det er et område FFK har forsømt både i fjor og hittil i år. Vi har ganske enkelt ikke hatt de rette spilletypene i laget, og midtforsvaret er komponert på en lite dynamisk og moderne måte.
Det er ekstra synd at vi ikke benytter anledningen med 1. divisjonsspill til å spille inn en ny og yngre midtstopper. Ophaug er helt sikkert en kjemperessurs i gruppa, sosialt og profesjonelt, men han vil uansett være for svak den dagen vi igjen skal spille i Tippeligaen. Burde vi ikke isteden brukt dette året på å dyrke en ung og spillende midtstoppertype ved siden av Piiroja? Dette året hadde vært en fantastisk erfaring for en slik spiller, men kanskje finnes han ikke?
Uansett håper jeg Gilmak, selv om han ikke er et lokalt talent, får sjansen i denne rollen ved siden av Piiroja ut sesongen. Med forbehold om at jeg ennå ikke har sett Gilmak i aksjon.
Jeg synes også Martin Elvestad i utgangspunktet bør matches som førstevalg i den dype midtbanerollen ut sesongen.
Og det er til slutt vanskelig å være uenig med alle som påpeker det opplagte: vi har et gedigent spissproblem. Men finnes det økonomiske muskler til å gjøre noe med det nå, såfremt spillere ikke forsvinner ut? Neppe...
Opprinnelig postet av Plankekæll
Nesten så jeg hadde skrevet det selv... Eneste forskjellen er at jeg vil ha Askar på samme plass som Valencia, at de to konkurrerer om samme plass. Så vil jeg ha en NY SPISS på topp, gjerne Fredrik Olsson fra Landskrona Bois ;) Med denne formasjonen så får vi et godt defensiv pga nok spillere på rett side i form av 2 dype midtbanespillere ( Gilmak og Thomassen ). Samtidig kan vi skyve forsvaret og midtbanen høyere opp i banen for å vinne ballen.Lasse Staw
Christian Gamboa - Jan Tore Ophaug - Raio Piiroja - Wallace F. Pereira
Gilmak - Joachim Thomassen
Alex Valencia - Celso Borges - Lalawele Atakora
Amin Askar
You`ll never walk alone...
4-4-2:
Staw/Maasalin
Gamboa/Becken/Vidar - Gilmak/Ophaug/Singh - Piiroja/Vidar/Agim - Thomassen/Gamboa/Askar
Askar/Lala - Elvestad/Gilmak - Borges/Ramberg/Thomassen - Valencia/Rafn
Tegan/Borges- Andersson/Mulac/Odi
Tror (og håper?) vi selger Wallace i sommer. Ellers ser vi han på venstre back/kant.
bateman
Ble medlem: 01 sep 04
Lagt til: 19 jul 10, 03:00
Endret: 19 jul 10, 13:23
Endret av: bateman
Opprinnelig postet av thorsen
4-4-2:
Staw/Maasalin
Gamboa/Becken/Vidar - Gilmak/Ophaug/Singh - Piiroja/Vidar/Agim - Thomassen/Gamboa/Askar
Tror (og håper?) vi selger Wallace i sommer. Ellers ser vi han på venstre back/kant.
Når høstsesongen tar til fra August har vi en meget god bredde i troppen. Disse er i klubben per dags dato (spillerne satt opp i sitt originale posisjon)
Keepere: Staw, Masalin
Forsvar: Gamboa, Martinsen, Shabani, Piiroja, Ophaug, Wallace, Becken.
Midtbane: Askar, Valencia, Lala, Ramberg, Elvestad, Gilmak, Borges, Thomassen, Rafn, Andersson.
Angrep: Mulac, Odi, Tegstrøm.
Totalt 22 spillere hvorav flere er meget anvendelige, bare for å illustrere:
Hback: Gamboa, Martinsen, Shabani, Becken, Askar, Gilmak.
Stoppere: Piiroja, Ophaug, Shabani, Martinsen, Gilmak.
Vback: Wallace, Thomassen, Gamboa, Askar.
Hkant: Valencia, Askar, Rafn, Lala, Odi, Gamboa.
Vkant: Andersson, Rafn, Thomassen, Wallace, Askar, Lala, Odi, Gamboa.
Sentral midtbane: Borges, Ramberg, Elvestad, Gilmak, Thomassen, Valencia, Askar.
Spiss: Mulac, Odi, Tegstrøm, Borges, Askar, Andersson, Valencia, Lala.
Oppdatert med Gilmak som hback, Gamboa som kantspiller høyre/venstre, Askar som vback og sentral midtbane
Du kan føre på Gamboa på høyrekant og venstrekant også bateman. Han er visst like god som kantspiller på begge sider.
Holters
Lagt til: 19 jul 10, 10:32
Endret: 19 jul 10, 10:34
Endret av: Holters
Venstreback i tillegg. Gilmak kan også spille høyreback. Askar kan spille over hele banen foruten keeper og stopper. :)Du kan føre på Gamboa på høyrekant og venstrekant også bateman. Han er visst like god som kantspiller på begge sider.
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Opprinnelig postet av Holters
Venstreback i tillegg. Gilmak kan også spille høyreback. Askar kan spille over hele banen foruten keeper og stopper. :)Du kan føre på Gamboa på høyrekant og venstrekant også bateman. Han er visst like god som kantspiller på begge sider.
Han hadde ført opp Gamboa på venstreback.
Oppdatert med Gilmak som hback, Gamboa som kantspiller høyre/venstre, Askar som vback og sentral midtbane
Ergo, en meget fleksibel gjeng med spillere. Helt etter Knut Thorbjørn Eggens hjerte
Opprinnelig postet av Holters
Du skal se han hadde brilijert der og
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Staw
Gamboa,Ophaug,Raio.Wallace
Gilmak
askar,Thomassen
Valencia/Lala Andersson/Rafn
Borges/Odi
You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry
Opprinnelig postet av bateman
Opprinnelig postet av thorsen
4-4-2:
Staw/Maasalin
Når høstsesongen tar til fra August har vi en meget god bredde i troppen. Disse er i klubben per dags dato (spillerne satt opp i sitt originale posisjon)
Keepere: Staw, Masalin
Forsvar: Gamboa, Martinsen, Shabani, Piiroja, Ophaug, Wallace, Becken.
Midtbane: Askar, Valencia, Lala, Ramberg, Elvestad, Gilmak, Borges, Thomassen, Rafn, Andersson.
Angrep: Mulac, Odi, Tegstrøm.
Totalt 22 spillere hvorav flere er meget anvendelige, bare for å illustrere:
Hback: Gamboa, Martinsen, Shabani, Becken, Askar.
Stoppere: Piiroja, Ophaug, Shabani, Martinsen, Gilmak.
Vback: Wallace, Thomassen, Gamboa.
Hkant: Valencia, Askar, Rafn, Lala, Odi.
Vkant: Andersson, Rafn, Thomassen, Wallace, Askar, Lala, Odi.
Sentral midtbane: Borges, Ramberg, Elvestad, Gilmak, Thomassen, Valencia.
Spiss: Mulac, Odi, Tegstrøm, Borges, Askar, Andersson, Valencia, Lala.
Gamboa kan vel spille kant også?
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
15.05.2010
18.08.2010
Nå må det være slutt på dette maset om Elvestad. Han er ikke god nok. og med Gilmak på plass sentralt på midten er det heller ikke plass til Elvestad på benken. Har aldri skjønt hvorfor folk etterlyser Elvestad på banen.
Opprinnelig postet av Bærra
Nå må det være slutt på dette maset om Elvestad. Han er ikke god nok. og med Gilmak på plass sentralt på midten er det heller ikke plass til Elvestad på benken. Har aldri skjønt hvorfor folk etterlyser Elvestad på banen.
Gutten har vært skadet i over et halvt år. Han har fått noen fattige innhopp i Tippeligaen de to siste sesongene som høyre midtbanespiller (!!), en posisjon han absolutt ikke behersker.
Denne sesongen blir bare å komme i matchform igjen for Elvestad. Han har allerede fått 3-4 innhopp i år, og det er over all forventning mtp skaden han har slitt med.
Nei, gi gutten en ny kontrakt på 1 år og gi han muligheten til å kjempe seg inn på laget.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914