Husk meg
Brukernavn
Passord

Dyrere å gå på kamper ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 07 jun 10, 23:02
Endret: 07 jun 10, 23:05
Endret av: Patrioten

Det vil bli lagt på 8 % moms på alt av billetter til idrettsarrangement i Norge. Dette vil i tilfelle tre i kraft fra 1 juli, og beslutningen blir tatt 10 juni.

Det var synd, for da kunne vi brukt de 8 % på å skaffe oss spilleforsterkninger isteden.

Som en annen foreslo her inne.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 07 jun 10, 23:31

kan vel gjøre det for det vi... ingen som nekter FFK

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 jun 10, 23:36

Det går litt opp i opp. Klubbene vil nå (forenklet) ha mulighet til å trekke fra 25 % moms på innkjøp. Kjøp utgjør ikke så mye av omsetningen, da det meste er lønnskostnader, men det finnes jo poster som spillerkjøp, investeringer i anlegg og utstyr.

Kort og godt betyr dette at klubbene trolig vil ha en netto fortjeneste som følge av dette. Klubbene må trolig strengt talt ikke å øke billettprisene som følge av at det innføres 8 % moms, men vil gjøre det uansett (med momspålegget som unnskyldning), slik at fortjenesten øker ytterligere.

Kopierer et innlegg fra VGD, så kan de som vil lese seg opp gjøre så:

---

Hmm.. ser ut til at jeg må trekke tilbake mine bekymringer til en viss grad. Gjort litt kjapp research på andre tilfeller der det har vært omlegging av mva.-systemet, og finner som flere økonomer og ikke-økonomer her inne, at dette burde gå i pluss for klubbene.

Et eksempel fra kino-bransjen:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/nouer/2008/nou-2008-7/20.html?id=504026

Ellers, med unntak av Miljøverndepartementet, så har det vært en reduksjon i offentlige kostnader påført av staten på næringslivet:

http://www.regjeringen.no/upload/NHD/Vedlegg/rapporter_2010/Utvikling%20i%20n%C3%A6ringslivets%20administrative%20kostnader.pdf

Det har jo vært en drastisk utvikling innenfor rapportering, der det meste skjer elektronisk enten gjennom systemene som leveres fra de forskjellige regnskaps og årsoppgjørssystemleverandørene som Finale, Mamut osv osv... i tillegg til implementeringen av Altinn.

Kort og godt, så burde det være grunnlag for reduksjon i billettprisene på sikt.

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 07 jun 10, 23:54

Opprinnelig postet av Holters

Det går litt opp i opp. Klubbene vil nå (forenklet) ha mulighet til å trekke fra 25 % moms på innkjøp. Kjøp utgjør ikke så mye av omsetningen, da det meste er lønnskostnader, men det finnes jo poster som spillerkjøp, investeringer i anlegg og utstyr.

Kort og godt betyr dette at klubbene trolig vil ha en netto fortjeneste som følge av dette. Klubbene må trolig strengt talt ikke å øke billettprisene som følge av at det innføres 8 % moms, men vil gjøre det uansett (med momspålegget som unnskyldning), slik at fortjenesten øker ytterligere.

Kopierer et innlegg fra VGD, så kan de som vil lese seg opp gjøre så:

Du har helt rett, Holters. Billettprisene vil bli tillagt 8 % moms, mens klubben da som blir momspliktig, det vil si driver virksomhet innenfor avgiftsområdet i mva-loven, vil få fradrag for inngående avgift. Det vil nok være fordelaktig for klubben, egentlig er det publikum som sitter igjen med regningen, 8 % påslag på billettprisen.

Off-topic: Det er noe som ikke funker på siden når vi skal sitere eller svare på innlegg, hvorfor er verktøylinjen med smiley etc. borte?

Og så kom linja når jeg skulle redigere.

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 08 jun 10, 02:05

Opprinnelig postet av Patrioten

Det vil bli lagt på 8 % moms på alt av billetter til idrettsarrangement i Norge. Dette vil i tilfelle tre i kraft fra 1 juli, og beslutningen blir tatt 10 juni.

Det var synd, for da kunne vi brukt de 8 % på å skaffe oss spilleforsterkninger isteden.

Som en annen foreslo her inne.

Moms eller MVA er det alltid sluttbrukeren som betaler, dvs i dette tilfellet bilettkjøperen/publikum. Typisk AP (AvgiftsPartiet, nå vil vel Norges svar på Jimmy Hoffa her inne skalpere meg, men pytt sann), bra at jeg har sesongkort, så dette gjelder ikke meg føre neste sesong...

To Telos Arheezee Torah

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 08 jun 10, 09:04

Opprinnelig postet av Kratos

Moms eller MVA er det alltid sluttbrukeren som betaler, dvs i dette tilfellet bilettkjøperen/publikum. Typisk AP (AvgiftsPartiet, nå vil vel Norges svar på Jimmy Hoffa her inne skalpere meg, men pytt sann), bra at jeg har sesongkort, så dette gjelder ikke meg føre neste sesong...

Flytt til Hellas kratos. Der betaler dem nesten ikke skatt og avgifter...

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 08 jun 10, 09:05

Det er jo lov å håpe at dersom klubbene sparer penger på de nye momsreglene, at de med litt press fra tilskuerne lar litt av besparelsen komme oss tilskuere til gode.

Uansett vil effekten av momsen på oss tilskuere og våre lommebøker bli mer eller mindre nullet ut over tid. Klubbene må jo sette prisen ut fra hva som vil gi dem mest penger, og for høye priser betyr færre folk. Dersom 200 kroner i dag er det som er optimalt, så vil ikke 216 kroner være optimalt med nye momsregler. Sagt på en annen måte, dersom FFK i utgangspunktet har tenkt å øke billettprisene tilbake til 270 kroner på langsidene dersom vi rykker opp, ut fra en avveining av tilbud kontra etterspørsel, så bør de nå ta 270 kroner inkludert moms. Når han Raymon skal bestemme seg for om han har råd til å gå på kampen, spiller det ingen rolle om 20 eller 0 av de 270 kronene går i statskassa.

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914