FFK med to landslagsforfall
Både Simen Rafn og Lasse Staw har meldt forfall til sine landslag. Begge forfallene skyldes skader.
Synd for FFK-spillerne, men morsomt at vi opprinnelig har tre landslagsspillere. Det er også blitt klart at Håvard Åsheim fra FFKs juniorlag og Adrian Kaaber fra Trosvik (95-modeller) skal delta på Solskjærs Statoil-akademi i sommer. Det gror godt i klubben.
Er det lysken Staw sliter med fortsatt?
Opprinnelig postet av Lemmy
Det er også blitt klart at Håvard Åsheim fra FFKs juniorlag og Adrian Kaaber fra Trosvik (95-modeller) skal delta på Solskjærs Statoil-akademi i sommer.
Hva er egentlig dette akademiet? Talenter fra hele landet? I Molde? Jeg orker ikke å google...
Det er en slags landslagssamling, hvor de beste guttene og jentene på 15 og 16 år (i år 95- og 94-modeller) samles og blir trent av meget kompetente trenere. Blant annet er Solskjær der, ettersom det er hans akademi.
Akademiet har blitt noe kritisert, ettersom det er nokså sannsynlig at den egentlige hensikten med akademiet er å kartlegge spillere for Manchester United, og at agent Jim Solbakken skal få nye spillere under sine vinger.
Det er uansett et tiltak som gjør at speidere og landslagstrenere får god oversikt over Norges talenter, og at spillerne selv får smake på hvilket nivå de må opp mot.
Samlingen foregår i Porsgrunn, mener jeg. Ikke 100% sikker på dette.
Thank you Little Einstein.
Tidligere har det vært i Kristiansund i alle fall, vet ikke om det er tilfelle fortsatt..
Du har helt rett, Knuty, det er i Kristiansund. Jeg som blandet med en regionssamling som er litt tidligere på året, den er i Porsgrunn. :-)
Ja, er vel logisk med Kristiansund - Solskjærs hjemby.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914