Fristen for flytting av kamper som skal vises på TV?
Som rødhvit i trøndereksil på åttende året, prøver jeg selvsagt å komme meg hjem noen ganger i året for å støtte laget verbalt. Helgeturer hjem, med fly, er som alle vet billigere om man bestiller i god tid.
Dog er det jo synd om man bestiller flybillett med retur mandag morgen, for så å finne ut at kampen blir flyttet fra søndag til tirsdag, slik jo en del kamper i Adeccoligaen ble i fjor. Derav kommer spørsmålet, som jeg håper noen her vet svaret på:
Hvor lang tid i forveien må NFF (og NRK) bestemme hvilken kamp de skal sende og når den skal spilles? Kan jeg for eksempel være trygg på at hjemmekampen mot Sogndal (den 30. mai) vil bli spilt denne dagen?
(I England praktiseres det så vidt jeg vet at Premier League og TV-selskapene i samarbeid må ha dette klart seks uker før opprinnelig kampdato).
---------------------------
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Jaja, ingen som visste dette. Jeg kan i hvert fall fastslå at 16 dager tydeligvis er helt OK for forbundet.
Kampen mot Sogndal, satt opp den 30. mai, er faen meg flyttet til den 14. JULI!
Burde sende regning til NFF og be dem refundere tusenlappen jeg har betalt for fly tur-retur Rygge den helga. Ubrukelige nisser.
- Benjamin Franklin
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 14 mai 10, 17:17
Endret: 14 mai 10, 17:21
Endret av: Knuty
Opprinnelig postet av fotball.no
4.5 OMBERAMMELSER:
Berammelse, omberammelse og eventuelt utsettelse av kampene i NFF Adeccoligaen skal skje med minst 48 timers varsel, hvis ikke begge klubber samtykker i kortere frist.Flytting av kampstart til annet tidspunkt samme dag eller flytting av kampen til en nærliggende
bane, er ikke å anse som omberamming, men skal være godkjent av NFF.
For øvrig jfr. Kampreglementets § 12-2.
Dette er hentet fra turneringsbestemmelser for Adeccoligaen 2010.
Om det er egne regler for TV-sendte kamper er ikke sikker på, men det høres ikke usannsynlig ut.
Opprinnelig postet av Tøfflus
Burde sende regning til NFF og be dem refundere tusenlappen jeg har betalt for fly tur-retur Rygge den helga. Ubrukelige nisser.
Det er FFK som ønsket å flytte kampen, da Thomassen og Staw er på U21-landslagsoppdrag, Simen Rafn på U18-landslagsoppdrag, og Celso Borges trolig på landslagsoppdrag med Costa Rica...
NFF har bare innvilget FFKs søknad...
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Opprinnelig postet av Holters
Det er FFK som ønsket å flytte kampen, da Thomassen og Staw er på U21-landslagsoppdrag, Simen Rafn på U18-landslagsoppdrag, og Celso Borges trolig på landslagsoppdrag med Costa Rica...
NFF har bare innvilget FFKs søknad...
Jeg fant ut det selv, etter å ha undersøkt hvorfor i alle dager dette kunne gjøres.
Vel, da får jeg bite i det sure eplet - og håpe at de spillerne som er på landslagssamling denne dagen storspiller mot Sogndal i juli ...
- Benjamin Franklin
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914