Tom Freddy trekker seg?
Blir det flere skuffende resulatater framover, tror jeg presset blir for stort på han og da ser han ikke noen annen utvei, enn at gir seg i FFK.
Han vet jo selv, at det ikke fungerte noe særlig i fjor og kommer de negative tankene fram fra den tiden, så da føler han kanskje at han er inne i samme blindgata. Med at han ikke nådde fram til spillerne og resultatene uteble og at klubben ikke var fornøyd med han, slik at Nordlie kom.
Hvor realitisk er det at TF trekker seg?
Ikke veldig realistisk akkurat på nåværende tidspunkt tror jeg, men jeg synes han var veldig ivrig på å ta på seg "skylda" for resultat og spill på videointervjuet som lå på FB på nett.
Det jeg undrer litt over nå, er dette som har blitt nevnt tidligere om Aune på forumet.. Om at spillerne ikke har full respekt for han, og at han ikke klarer å få frem potensialet i laget vårt.
Det har vært flere artikler, blant annet fra Staw og Piroja f.eks, hvor de sier at humøret er på topp og treningene går bra. Kan disse uttalelsene være en gjenspeiling i forhold til at spillerne kanskje ikke har nok respekt for Aune? At han ikke er streng nok og at spillerne ikke sliter og svetter skikkelig på trening?
Bare en tanke.. Ville vært interessant å hørt om noen andre har gjort seg opp noen tanker rundt dette.
---------------------------
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!
TFA har kontrakt i et par år (hvis jeg ikke husker feil). Hvis det blir noe bytte på ting er så blir vel TFA igjen asistent trener
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvor realitisk er det at TF trekker seg?
Like realistisk som at du blir positiv.
Opprinnelig postet av hasse33
TFA har kontrakt i et par år (hvis jeg ikke husker feil). Hvis det blir noe bytte på ting er så blir vel TFA igjen asistent trener
Hvem skulle evt. tatt over? Har vi i det hele tatt cash til å skaffe oss ny trener? Hvis ikke, så er det jo bare å glemme snakk om at han skal trekke seg.
2010 er året vårt!
Opprinnelig postet av Welhaven
Hvem skulle evt. tatt over? Har vi i det hele tatt cash til å skaffe oss ny trener? Hvis ikke, så er det jo bare å glemme snakk om at han skal trekke seg.
Den våte drømmen til noen folk her er vel unge Eggen ??
Den våte drømmen til noen folk her er vel unge Eggen ??
Ser sånn ut, men er det i det hele tatt noen vits å ta opp emnet hvis vi ikke har penger til det? Det fungerer tydeligvis ikke HITTIL med Aune, men uten penger har det ingenting å si desverre.
2010 er året vårt!
3 kamper er ikke god nok tid til å si noe som helst om aune sine ferdigheter. TN klarte heller ikke å lage gull ut av kobber.
Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009
hvis det skulle gå så dårlig (noe jeg ikke håper) så kanskje eggen kunne vært et svar hvis han godtok normal lønn
250 til 300000 i året .
metallica 14 april yiihaaa
Opprinnelig postet av madcow
3 kamper er ikke god nok tid til å si noe som helst om aune sine ferdigheter.
Til dels enig, men når det er så sinnsykt mye å tak i, selv etter å ha hatt hele pre-season samt treningscamp i La Manga til rådighet. Allikevel er det svært lite som er bra ute på banen. Samtidig lyser det frem HVA slags trener Aune er, når han selv ikke i en kamp som bør bli seier og spillerne ikke gjør som han har gitt instrukser om å gjøre (Mjøndalen-kampen), da med tanke på at han ikke engasjerer seg utenfor den lille plastikkbåsen på sidelinja. Da får jeg frysninger nedover ryggen...
2010 er året vårt!
Opprinnelig postet av madcow
3 kamper er ikke god nok tid til å si noe som helst om aune sine ferdigheter. TN klarte heller ikke å lage gull ut av kobber.
Sant nok, men jeg har aldri sett FFK så planløst som i de 3 siste kampene. Eier ingen plan eller struktur. Tror nesten jeg skulle klart det bedre selv. Både som trener og spiller.
Fredd
Opprinnelig postet av Fredd
Sant nok, men jeg har aldri sett FFK så planløst som i de 3 siste kampene. Eier ingen plan eller struktur. Tror nesten jeg skulle klart det bedre selv. Både som trener og spiller.
Stemmer på deg jeg vel! ;-)
BTW: Straks 1000 innlegg på deg Fredd - det er solid. Hehe.
2010 er året vårt!
Stygg overskrift, den ga forhåpninger!
Han trekker seg nok ikke.
Rykker vi ikke opp med det mannskapet vi har, er det skandale! Vi har den soleklart beste troppen i Adecco.
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 19 apr 10, 16:04
Endret: 19 apr 10, 16:06
Endret av: Holters
Opprinnelig postet av ffkmufc
Vi har den soleklart beste troppen i Adecco.
Hvordan kan du påstå det? Vi har muligens de beste elleve individene, og således kan en påstand om at vi har den beste startelleveren forsvares, men jeg er ikke så sikker på om lagsammensetningen er den beste. Vi mangler kvalitet i viktige posisjoner, og det er ikke alltid slik at de best betalte er de beste spillerne.
Å påstå at vi har den soleklart beste troppen er i hvert fall på viddene, da troppen vår er altfor tynn. Vi klarer jo ikke å mønstre en full benk engang!
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Hvilke staller mener du er bedre? Eneste i nærheten er B/G.
Mener du virkelig ikke at vi bør få mere ut av dette laget?
Vi har tross alt gode spillere.
Jeg kan nevne toppspillere: Borges, Thomassen, Wallace, Piiroja, Ophaug, Andersson, Askar, Staw.
Gode adecco spillere: Valencia, Martinsen, Ramberg, Tegstrøm, Masalin, Shabani.
Store talenter: Dino, Rafn, Becken, Elvestad.
Jeg står fast ved at vi har den beste troppen, til tross for at den er tynn. Til nå har vi heller ikke slitt med skader, så det er ingen unnskyldning.
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 19 apr 10, 16:31
Endret: 19 apr 10, 16:39
Endret av: Holters
Vi har mange kvalitetsspillere, men om stallen er godt nok komponert stiller jeg store spørsmåltegn ved. Det hjelper ikke å ha mange gode individer om lagsammensetningen ikke er god nok. Det er ikke hvor profilert navnet er eller lønningsposen som avgjør kvaliteten.
Vi mangler et skikkelig oppspillspunkt. Tegström er og blir en nesten-spiller. Vi må bruke venstrevingen Andersson som midtspiss i 4-4-2, noe som åpenbart ikke er ideelt. Videre er han for svak defensivt til å spille kant. Det blir svært lite flyt med ham på banen.
Høyrekanten Valencia, som spillemessig ikke har prestert noe som helst siden 2005, blir fortrukket på venstrekant. Deretter mangler vi en løpssterk, defensiv sentral midtbane (Wehrman-typen), og vi har heller ingen høyrebacker i stallen. Keeperen er ung og talentfull, men usikker og dårlig med ball, noe som forplanter seg til forsvarsfirern.
Det er mulig det ikke finnes lag som på papiret har et bedre lag enn oss, men det finnes lag som har bedre eller minst like gode spillere i nøkkelposisjoner, og som generelt er bedre sammensatt, selv om enkeltindividene kanskje ikke er like gode.
Dessverre har det seg slik at vi burde hatt en spiss, en sentral midtbanespiller, en venstrekant og en høyreback for å komplettere stallen.
Mitt poeng er uansett det samme som jeg frontet før sesong: Jeg fryktet at folk ville tro at Adeccoligaen ville bli en dans på roser, men så lett er det faktisk ikke. Jeg gikk hardt og ofte ut og sa at FFK ikke burde gå ut med opprykk som målsetting, da dette bare ville bite klubben i baken om det skulle butte imot. Allerede etter tre (!!) serierunder har folk begynt å miste tålmodigheten. Det forteller alt.
FFK må skynde seg langsomt, bygge et godt økonomisk fundament, og bygge opp et nytt lag fra bunnen av.
I tillegg er det jaggu på tide at det sportslige følger opp det styret sier vi skal gjøre: Satse på ungguttene! Både Rafn og Becken spilte mye i treningskampene, ingen av de fikk kortere innhopp enn tyve minutter når de var innbyttere, men så fort det blir alvor, så får de ikke sjansen. Det er frustrerende å observere. Hvorfor Valencia, uten én fullført trening på tre uker, ble foretrukket på bekostning av Rafn i går fatter jeg ikke.
Hvis unggutta ikke får sjansen nå, når skal de da få den?
Til slutt vil jeg også understreke én ting: Det har bare gått tre kamper! Det er ingen krise så langt. Matta på stadion er dårlig, og det petimeter angrepsspillet FFK drev med i treningskampene kommer ikke til sin rett. I lokaloppgjør har FFK alltid vært dårlige, så et tap mot Sarpsborg kom vel nesten som forventet.
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Opprinnelig postet av Holters
Vi har mange kvalitetsspillere, men om stallen er godt nok komponert stiller jeg store spørsmåltegn ved. Det hjelper ikke å ha mange gode individer om lagsammensetningen ikke er god nok. Det er ikke hvor profilert navnet er eller lønningsposen som avgjør kvaliteten.
Det er der treneren kommer inn. Det er han som skal samkjøre spillerene, ha en spilleplan, få spillerene til å tro på den spilleplanen, få spillerene til å gjennomføre den spilleplanen, desuten skal han lede laget under kamp. Ta taktiske grep underveis om ting ikke funker, bytter osv. Her mener jeg TFA har falt totalt igjennom.
Mitt poeng er uansett det samme som jeg frontet før sesong: Jeg fryktet at folk ville tro at Adeccoligaen ville bli en dans på roser, men så lett er det faktisk ikke. Jeg gikk hardt og ofte ut og sa at FFK ikke burde gå ut med opprykk som målsetting, da dette bare ville bite klubben i baken om det skulle butte imot. Allerede etter tre (!!) serierunder har folk begynt å miste tålmodigheten. Det forteller alt.
Jeg mista all tru på opprykk i år da TFA tok over, men så dårlig som guttane har spilt i de 3 første kampene hadde jeg aldri forventa, spesielt etter jeg så kampene mot Lyn og Moss... Fortsetter det spillet, går det rett ned i 2. div...
FFK må skynde seg langsomt, bygge et godt økonomisk fundament, og bygge opp et nytt lag fra bunnen av.
Tåler Fredrikstadpublikumet at FFK rykker videre ned til 2 div da ? FFKs viktigste intektskilde
Jeg syns klubben bør se litt på hva den vil. Vil den være en toppklubb, må det satses. Hvis den er fornøyd med å være en breddeklubb må det komuniseres utad, med den publikums-svikten det medfører
I tillegg er det jaggu på tide at det sportslige følger opp det styret sier vi skal gjøre: Satse på ungguttene! Både Rafn og Becken spilte mye i treningskampene, ingen av de fikk kortere innhopp enn tyve minutter når de var innbyttere, men så fort det blir alvor, så får de ikke sjansen. Det er frustrerende å observere. Hvorfor Valencia, uten én fullført trening på tre uker, ble foretrukket på bekostning av Rafn i går fatter jeg ikke.
Hvis unggutta ikke får sjansen nå, når skal de da få den?
Spot on...
Til slutt vil jeg også understreke én ting: Det har bare gått tre kamper! Det er ingen krise så langt. Matta på stadion er dårlig, og det petimeter angrepsspillet FFK drev med i treningskampene kommer ikke til sin rett. I lokaloppgjør har FFK alltid vært dårlige, så et tap mot Sarpsborg kom vel nesten som forventet.
Joda, for folk ser at det dårlige spillet og den dårlige instatsen fra i fjor fortsetter, desuten ble det jo sagt akuratt det samme i fjor, "det er ikke krise enda, det er x antall kamper igjen"....
To Telos Arheezee Torah
Opprinnelig postet av lordofwhat
hvis det skulle gå så dårlig (noe jeg ikke håper) så kanskje eggen kunne vært et svar hvis han godtok normal lønn
250 til 300000 i året .
Normallønn så sier du 250 til 300 000. Hmmmmm ikke mye normalt det med tanke på at gjennomsnittslønn for en arbeidstager i norge er 400 000. Ingen i verden som tar på seg en så krevende jobb med så mye personalansvar med den lønna. Tror nok du må sjekke virkeligheten litt først lordofwhat før du kommer med lønnskrav hehe.
There's only one United. Leeds United
Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)
Vi har den soleklart beste troppen i Adecco.
Å påstå at vi har den soleklart beste troppen er i hvert fall på viddene, da troppen vår er altfor tynn. Vi klarer jo ikke å mønstre en full benk engang!
Holters,det virker som om du er en oppegående fyr med mye fotballkunnskap. Her derimot,tror jeg du bommer litt. Kan du vise meg ETT Adeccoligalag med bred stall og god dekning på hvert ledd? Det virker som om dere glemmer litt at dere ikke er i Tippeligaen lenger. Der hadde dere hatt en svært tynn stall,men i Adeccosammenheng synes jeg akkurat den unskyldningene blir rimelig tynn. Si hva dere vil,men flere av spillerne dere har på benken ville gått rett inn på et "lavbudsjetts" Adeccolag.
Evig blå
skulle gjerne hatt litt papirer på hvor mange i norge som tjener over 400000 årlig i en vanlig jobb
butikk feks eller industriarbeidere.
Noe som viser at en gjennomsnittlig månedslønn i Norge ligger på kr 34200.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
ja da tok jeg feil
beklager til mystikal og alle andre
ja da tok jeg feil
Skjerpe deg altså.....!
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!
ja da tok jeg feil
Er lov vet du, mange som går i fella å regner med alle, altså de som er arbeidsledige og trygda da blir snittet mye lavere.
Ikke rart det er dyrt å leve i dette landet så grådige som vi arbeidstagere har blitt hehe. På tide at vi får senket lønna litt
There's only one United. Leeds United
Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)
Ville jo vært spennende å se hvem som hadde tatt over om TFA hadde gitt seg
Jokke
Even Juliusen
Rafn
Enerly
Er neppe Penger til så mye mer
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Av de du nevner der, er nok Even Juliussen den eneste aktuelle.
Jeg har hørt at Rafn er et multitalent... Bare nevner det.
2010 er året vårt!
Det er nok nå. herregud det er nok!!!!!!
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Ville jo vært spennende å se hvem som hadde tatt over om TFA hadde gitt seg
xx
xx
Rafn
xx
Er neppe Penger til så mye mer
Ha ha.. Må være årets morsomste
Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.
Opprinnelig postet av Rafn
Ha ha.. Må være årets morsomste
Hehe - tenk deg det da Jan!
2010 er året vårt!
Håper inderlig ikke Aune trekker seg. For det første har ikke FFK råd til en "dyrere" trener. Vi betaler tross alt fortsatt lønn til Grönhagen og Nordlie.
Håpløstå påstå at han skal være for snill med spillerne, og at de derfor ikke tar ut alt på trening. Ingen blir motivert av kjeft, og dette er profesjonelle idrettsutøvere. Dette er de gutta som var strebere i gymtimen, og ikke de som sluntret unna.
Selv om spillergruppa var blitt fortalt, og var klar over, at alle kamper på Stadion ville bli "cupfinaler" for motstanderene så har nok dette kommet som ett sjokk. Selvfølgelig er laget som spilte på søndag bedre enn motstanderen, spiller for spiller. Men når Mjøndalen gir 120 % så utlignere de dette. Og da blir det senes ut som om man spiller uten mål å mening.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 21 apr 10, 16:19
Endret: 21 apr 10, 16:21
Endret av: Patrioten
Hvis han trekker seg, skal han selvssagt ikke ha noen penger av FFK.
Ellers går det rykter om at Eggen er på Stadion fortiden.
Er kanskje en grunn til at han sa nei Kongsvinger.
Han er nok trener for klubb snart, kanskje FFK?
Klubben har ikke råd til å hente en trener.
Ellers går det rykter om at Eggen er på Stadion fortiden.
Har det ikke gått rykter om det helt siden han sluttet?
"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"
@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 21 apr 10, 16:49
Endret: 21 apr 10, 16:50
Endret av: Rey
Eggen er trener for G17 landslaget. Det kan jo derfor ha en sammenheng med at han vil titte på et par av våre spillere.
The colour of her eyes
Ser ofte Eggen på hjemmekampene våre, så også på søndag. Tipper han bare fortsatt er interessert i fotball, og FFK. Er nok ikke snakk om noe trenerskifte, fatter ikke at noen kan tru det.
Tipper han bare fortsatt er interessert i fotball, og FFK.
Det har han vel også uttalt mange ganger?
"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"
@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
Blir for dumt å diskutere eggen og Aune. Aune har jo nesten nettopp signert kontrakt til 2012 så tviler sterkt på at Eggen skal tilbake.
Men å hatt eggen i systemet i fredrikstad hadde vært konge.
Jeg har troen på Aune bare han slutter med lange pasninger! Spill langs bakken og spill mye fortere så blir det nok bra.hehe
You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry
Opprinnelig postet av kjell-H
Jeg har troen på Aune bare han slutter med lange pasninger! Spill langs bakken og spill mye fortere så blir det nok bra.hehe
Enig..! Vi for å ta litt og litt.
Derimot er jeg ikke overbevist om hans respekt i gruppa, samt motivasjonsferdigheter. Det vil vi derimot se til Lyn-kampen, da etter artikkelen i FB igår blant annet, der han virker å kjøre en streng stil.
2010 er året vårt!
Fredd
Ble medlem: 24 mar 03
Lagt til: 22 apr 10, 09:01
Endret: 22 apr 10, 09:02
Endret av: Fredd
Du kan være så streng du bare vil, men hvis en ikke har respekten vil den strenge linjen til Aune slå tilbake på han. Men jeg føler som mange andre her at han ikke har nok autoritet. En får ikke autoritet av å være autoritær. (Der kom jeg faktisk med et visdomsord i mitt innlegg nr 1000!)
Fredd
Du kan være så streng du bare vil, men hvis en ikke har respekten vil den strenge linjen til Aune slå tilbake på han. Men jeg føler som mange andre her at han ikke har nok autoritet. En får ikke autoritet av å være autoritær. (Der kom jeg faktisk med et visdomsord i mitt innlegg nr 1000!)
Enig.
Hvis han derimot har vært mer kompis med gutta, og brått blir autoritær, så kan det også slå i hans favør i forhold til respekt, men også andre veien. Derfor det blir spennende å se på Lyn-kampen!
Det er bare en kamp, men faktisk veldig mye som står på spill føler jeg, og mye som skal bevises.
2010 er året vårt!
Enig.
Hvis han derimot har vært mer kompis med gutta, og brått blir autoritær, så kan det også slå i hans favør i forhold til respekt, men også andre veien. Derfor det blir spennende å se på Lyn-kampen!
Det er bare en kamp, men faktisk veldig mye som står på spill føler jeg, og mye som skal bevises.
Jeg tror ikke man kan skru på eller av en knapp så er man autoritær og sterk leder eller ikke, det er ikke så fort gjort å endre spillernes holdninger til trener ved å switche en knapp heller.........tror jeg. Slikt tar tid.
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Opprinnelig postet av Willy René
Jeg tror ikke man kan skru på eller av en knapp så er man autoritær og sterk leder eller ikke, det er ikke så fort gjort å endre spillernes holdninger til trener ved å switche en knapp heller.........tror jeg. Slikt tar tid.
Nettopp, men om han har begynt, så er det bedre sent enn aldri. Spørs veldig hvor "lydig" eller responsive er til dette da, men igjen; det gjenstår å se til kampen.
Utenom nedrykkskampen, så blir denne min 2. mest betydningsfulle kamp føler jeg. Hehe.
2010 er året vårt!
En treners utfordring går nok mer på fotballfaglig troverdighet enn autoritet. Det viktigste er at spillergruppa har tro på at treneren er den som er best egnet til å være hærfører. Faglig styrke og evnen til å kommunisere dette, samt utøve lederskap er trenerens viktigste egenskaper. Så skal man selvfølgelig ha litt flyt også. Tar man taktiske grep og lykkes med dette er man geni. Hvis motstanderen har et godt mottrekk er man idiot. Det er overhengende fare for at motstanderene denne sesongen, spesielt på stadion, tar mer hensyn til hvordan FFK vil spille og vil være destruktive. Sånn sett vil det være vanskeligere å ha et eget spill enn det var i tippeligaen(men det har vi vel sett alt).
Høres ut som om vi trenger Mourinho.. Klump i magen min ja! Vil ha kamp NÅ!
2010 er året vårt!
Tror ikke vi skal overdrive den cupfinale tankegangen for motstanderene våre heller og unnskylde oss med det. Rosenborg spiller vel nesten cupfinale hver uke dem, og vinner stort sett serien hvert år alikevel. Start, Molde og Stabæk som er andre "store lag som har rykket ned, har gått rett opp igjen. Beveger vi oss til England er det samme med utd og Chelsea. Newcastle gikk ned og feier rett opp igjen. Og så har vi Leeds da, ja der begynner jeg å bli lei unnskyldningen om ekstra mobilisering fra motstanderene...
Patrioten
Lagt til: 06 mai 10, 06:20
Endret: 06 mai 10, 06:51
- Jeg har forventninger til alle som får tillit. Vi har fylt opp rekkene med unggutter, så nå er det virkelig kamp om plassene, sier Aune som regner med en tøff batalje midt inne i de dype skoger.
- Vi forventer en krig og da regner jeg med at alle står opp for hverandre, sier han til http://www.f-b.no/ffk/borges-spiller-fra-start-1.5229879
TF forventer og forventer, synes han uttaler dette til det kjedsommelige før hver kamp.
Kan umulig være kamp om spissplassene, for der spiller jo svenskene hver gang, samme hvor dårlige de er.
«Skal slå tilbake»
Den verste skuffelsen etter nederlaget mot Sarpsborg 08 har lagt seg. Nå er det kun fokus på søndagens oppgjør mot Mjøndalen.
I formiddag trente FFK-troppen på den gamle Stadion, hvor intensiteten var høy.
- Alle vet at resultatet mot Sarpsborg ikke var bra, men nå skal vi gjøre alt for å slå tilbake mot Mjøndalen, lover trener Tom Freddy Aune. http://www.f-b.no/ffk/skal-sla-tilbake-1.5172248
- Så lavt nivå at det er slitsomt å se på
Det er så lavt nivå at det nesten er slitsomt å se på.
Tom Freddy Aune hevet røsten og ga spillerne klar beskjed om hva han mente om spillerens innsats på onsdagens trening.
http://www.f-b.no/ffk/sa-lavt-niva-at-det-er-slitsomt-a-se-pa-1.5191255
Spillerne skuffer han kamp etter kamp og tydeligvis på treningene også.
De bryr seg ikke om hva han sier.
Hadde det vært slik på en vanlig arbeidsplass, ville nok den ene etter den andre fått sparken.
Men, selvsagt ikke i FFK, for der er jo spillerne selv sine egne sjefer og gjør akkurat som de vil.
Nei, TF du er nok en trener som FFK trenger. Du er ikke sjef nok.
Hjelp FFK, trekk deg, før vi er på vei ned i 2.divisjon.
- Hvor lenge får Aune fortsette?
http://www.f-b.no/ffk/hvor-lenge-far-aune-fortsette-1.5232071
Synes det er håpløst å ta opp dette når laget har spilt en god kamp
Det hjelper ikke å spille gode kamper, så lenge seirene uteblir og vi blir hengende lenger og lenger etter. En trener blir ikke målt i gode kamper, men poeng. Og vi har kun kapret ni poeng på seks kamper og det er for dårlig, er du ikke enig i det?
Personlig vingler jeg frem og tilbake på om dette faktisk er godt nok eller ikke.. Synes 0-0 mot Nybergsund er for dårlig, i en kamp hvor vi burde senke 3 poeng. Samtidig holder de fortsatt på med disse langpassningene - virker jo som om spillerne ikke tør noenting og ikke har tillit til hverandre.
Ikke vet jeg.. Min oppfatning iallefall.
2010 er året vårt!
Det hjelper ikke å spille gode kamper, så lenge seirene uteblir og vi blir hengende lenger og lenger etter. En trener blir ikke målt i gode kamper, men poeng. Og vi har kun kapret ni poeng på seks kamper og det er for dårlig, er du ikke enig i det?
Så hvis de ubrukelige spissene våre hadde satt 2-3 av ballene i mål i går så skulle også Tom-Freddy trukket seg? Sorry, men han kan faktisk ikke gå ut på banen og kælke den jævla ballen i mål selv. Det må spillerne selv klare. Om treneren heter Guardiola, Nordlie, Aune eller Drillo spiller ingen rolle, SPILLERNE må fortsatt skyte ballen i mål.
Det er faktisk fremgang i selve spillet, det får vi bare ta med oss. Glimt-kampen var et steg i riktig retning, og denne kampen var ennå bedre. Kun udyktighet foran kasse gjør at vi ikke vinner komfortabelt mot Nybergsund.
Bare så det er sagt, vi har spilt dårlig til nå i år. Men vi har tatt 9 poeng og ligger på kvalikplass. Når spillet begynner å sitte, og målene kommer (for det vil dem gjøre) tror jeg vi vil klatre oppover på tabellen.
Vi er faktisk et ADECCOLAG, ikke et Tippeligalag. Vi kan ikke oppføre oss som om vi skulle rundspilt alt og alle hele tiden, vinne 5-0 i hver kamp og surfe gjennom divisjonen. Så gode er vi faktisk ikke. Her må det kjempes som løver, og det av 11 spillere. Ikke av 7-8 stk som det blir gjort nå.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Så hvis de ubrukelige spissene våre hadde satt 2-3 av ballene i mål i går så skulle også Tom-Freddy trukket seg? Sorry, men han kan faktisk ikke gå ut på banen og kælke den jævla ballen i mål selv. Det må spillerne selv klare. Om treneren heter Guardiola, Nordlie, Aune eller Drillo spiller ingen rolle, SPILLERNE må fortsatt skyte ballen i mål.
Her må det kjempes som løver, og det av 11 spillere. Ikke av 7-8 stk som det blir gjort nå.
Her mener jeg du motsier deg selv litt. En trener har faktisk sammen med spillergruppen ansvar for at det kjempes som løver av alle. Og når Andersson får starte når han ikke har kjempet i noen kamper til nå i år, så sender det litt feil signaler.
Hvis vi vant med 2 eller 3 mål i gårsdagens kamp, så hadde jeg fortsatt ment at TFA burde vurdere sin stilling, da han som du sier ikke, ikke klarer å få spillerene til å kjempe som løver. Jeg er trener selv for to håndballag, det ene relativt seriløst, og hadde jeg stått på sidelinjen å sett den innsatsen flere av spillerene legger ned i hver kamp, så håper jeg at jeg hadde vurdert om jeg var rett mann for jobben.
Det jeg mener går ikke nødvendigvis på TFA som person eller det fotballfaglige, men det går på om han har nok autoritet på en spillergruppe som er bortskjemte og vant med å få det slik de vil.
Fredd
Generelt er jeg enig. Tror likevel at dette fører noe godt med seg. Omgivelsene har nærmest krevd at laget skal cruise gjennom adeccoligaen. Kan se ut som om spillerne hadde begynt å tro på det selv. Nå har de fått realitetene servert og må faktisk jobbe litt for det. Det kan det bare komme godt ut av om bare omgivelsene er tålmodige nok. Er de ikke det kan dette bli stygt.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Generelt er jeg enig. Tror likevel at dette fører noe godt med seg. Omgivelsene har nærmest krevd at laget skal cruise gjennom adeccoligaen. Kan se ut som om spillerne hadde begynt å tro på det selv. Nå har de fått realitetene servert og må faktisk jobbe litt for det. Det kan det bare komme godt ut av om bare omgivelsene er tålmodige nok. Er de ikke det kan dette bli stygt.
Jeg er enig i at tålmodighet er viktig, men jeg tror spillerene mener at de fortsatt var for gode til å rykke ned fra TL. Noen av spillerene har innsett realiteten, det har vi sett i de to siste kampene, mens enkelte leverer en så dårlig innsats at det er flaut å se på. Er Aune tøff nok til å sette de på benken? Han har jo ikke så mange muligheter med tanke på såpass liten stall, men det skal ikke være noen hvilepute for spillerene. Da mener jeg at Aune ikke har autoritet nok. Vi må nok ta noen kamper til før vi avsier vår dom.
Fredd
Vi må nok ta noen kamper til ja, men er helt enig i forhold til den autoritære biten. Det er ingen logikk i at Andersson starter når han ikke presterer eller gidder det. For det første går han ut i media og sier han ikke makser på trening for å spare seg til kampen, men når ikke den "taktikken" gir noen resultater i det hele tatt på kamp, hvor i all verden er holdningene til mannen?
2010 er året vårt!
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det er spilerene selv som faktisk har lagt opp til, ved å si at bare nordlie forsvant, så skulle alt bli så mye bedre... Det ble nok bedre, for spillerene selv, ikke for klubben.
Desuten når andre enn fredrikstadfolk/supportere begynner å inse at Aune ikke er rett mann for FFK, bør det ringe ei bjelle for FFK-styret. Jeg så ikke 1 omg i går, men 2. omg var bare rot. Ramberg ble feks tatt fra balllen uten en gang å bli taklet. Telte 4 pasninger innad i laget 1 gang i løpet av hele 2 omg. Ingen går i dueller. TFA står på sidelinja og virker helt handlingslammet. Bytter inn Odi 2 min (!) før slutt. Lar svenskespissene spille kamp etter kamp samme hvor dårlige de er, spesielt nå som vi har to ung-gutter som er sultene på å få vise seg fram. Drit i om de er unge og uferdige/urutinerte spillere, det kan umulig gjøre det værre en de to svenskene....
To Telos Arheezee Torah
FFK spillerne ble belønnet med bowling av TF i dag.
For en trener, rister på hodet av han.
Det er jo ikke noe rart at spillerne vil han han.
Hør på dere selv a! Greit vi har spilt pissdårlig! Men vi ligger på en 5 plass, 4 poeng bak B/G! Så skal vi fjerne aune? Kontinutet er et stikkord mange glemmer! Så får heller supersupportere som gnåler og griner etter 6 serierunder gnåle videre! Om Fredrikstad virkelig hører på hylekoret legger jeg perosnlig ned min supportervirksomhet for ei god stund! Da er toppen av lavmål nådd!
Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!
Samhold og kjærlighet, det kommer en langt med!
For en trener, rister på hodet av han.
Det er jo ikke noe rart at spillerne vil han han.
Næmmen fysjameg!! Bowling?? Ha det litt moro? Nei det må vi ha en slutt på.
Frem med spikermatter, strømpistoler, pisker og luftgevær!! Her må det kraftigere skyts til! I samme slengen synes jeg spillerne skal ha husarrest helt til de spiller Barcelonafotball med svære glis kampen igjennom. Vi må ikke tillate at spillerne tilbringer tid sammen på fritiden. Den fritiden burde heller gått med til styrketrening og intervalltrening og litt innleggstrening og mental trening.
Nei helt seriøst Patrioten, nå må du snart slappe av litt. Kanskje akkurat slike sosiale ting som dette kan få opp humøret litt i spillergruppa? Jeg synes det er klar fremgang fra de første kampene da det var surmuling og klaging på dommerne konstant fra spillerne. Nå er det hvertfall litt innsats, selv om kvaliteten ikke er allverden.
Jeg tror dette sitter mentalt i gruppa, og litt bowling skader hvertfall ikke.
Jo forresten, du som er kritisk til det aller meste. Har du noen konkrete forslag til hva man skal gjøre annerledes? Ny trener? Sikkert flott det. Hva om det går dritt med en ny trener etter 2-3 kamper? Da vedder jeg ganske mye på at du kvesser kniven igjen. Hva om den nye treneren kun bruker unggutta og de ikke slår til? Da er det vel unggutta som får på pukkelen slik du regelrett æreskjelte og slaktet Lasse Staw gjennom hele fjorårssesongen.
Spillergruppen trenger hjelp av en idrettspsykolog el lign mener jeg. Vi har hatt en svært lang nedtur og det vil ikke ta slutt desverre og da kan det være bra med nye impulser med tanke på å snu dette. Ledelsen burde også forsterke terner-teamet på de områdene hvor Aune er svakest. Jeg følger at dette er mer fornuftig enn å bytte hovedtrener i den sportslige og økonomiske situasjonen vi er i nå.
Opprinnelig postet av Erikk
Spillergruppen trenger hjelp av en idrettspsykolog el lign mener jeg.
Det kan godt hende at det er smart. Noe er åpenbart gæli, og som sagt tror jeg det sitter mellom øra på flere av spillerne.
Så, så gutta :-)
Er ikke feil med bowling - det har utrolig mye positivt med seg å finne på slike ting, og nå som vi er en så tynn stall så kan vi iallefall dra det positive som vi kan ut av det; f.eks at det er lettere å skape en god og sammensveiset gjeng.
Da får de jo mer tillit til hverandre, og dette vil slå positivt ut på banen.
Selvom man kan diskutere frem og tilbake i evigheten om Aune er rett mann eller ikke, så er det jo nå slik at han er trener i skrivende stund, og vi får vel tro å håpe at det er en grunn til at han fikk jobben!
Det er tidlig, det er kort vei til toppen, vi har progresjon selvom mengden kan være diskutabel. Veldig viktig å ikke glemme hvor vi kommer fra heller; nemlig fra et år med helvete og med så mye støy at det hadde nok gitt de fleste en psykisk knekk. Derimot kan vi se nå at det løsner seg, synes Thomassen og Staw er gode eksempler her. Fortsetter det sånn så blir dette her bra til slutt! Nå ser vi frem mot kampen til søndag :-)
2010 er året vårt!
Spillergruppen trenger hjelp av en idrettspsykolog el lign mener jeg. Vi har hatt en svært lang nedtur og det vil ikke ta slutt desverre og da kan det være bra med nye impulser med tanke på å snu dette. Ledelsen burde også forsterke terner-teamet på de områdene hvor Aune er svakest. Jeg følger at dette er mer fornuftig enn å bytte hovedtrener i den sportslige og økonomiske situasjonen vi er i nå.
Synes Enerly skulle fått en slik type rolle - motivator-aktig.
2010 er året vårt!
Det er tidlig, det er kort vei til toppen, vi har progresjon selvom mengden kan være diskutabel. Veldig viktig å ikke glemme hvor vi kommer fra heller; nemlig fra et år med helvete og med så mye støy at det hadde nok gitt de fleste en psykisk knekk. Derimot kan vi se nå at det løsner seg, synes Thomassen og Staw er gode eksempler her. Fortsetter det sånn så blir dette her bra til slutt! Nå ser vi frem mot kampen til søndag :-)
Jeg synes det er godt sagt.
Vi får se fremover mot søndag, da starter den store oppturen!
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 06 mai 10, 13:41
Endret: 06 mai 10, 13:46
Endret av: Rey
Greit å ha korrekte fakta. De bildene er fra forrige uke og ikke i dag.
Det er heller ingenting i veien med å ha noe slikt på ettermiddag-/kveldstid for å få bedre samhold i gruppa.
The colour of her eyes
Opprinnelig postet av Plankekæll
Jeg synes det er godt sagt.
Vi får se fremover mot søndag, da starter den store oppturen!
Takk!
Men vi må vel møte et lag som er så dårlig at selv med en halvveis dag på jobben, så skal vi overkjøre dem? Sånn skikkelig knusende seier så gutta får satt inn litt mål og fått litt selvtillit? Hehe.
2010 er året vårt!
Opprinnelig postet av Rey
Det er heller ingenting i veien med å ha noe slikt på ettermiddag-/kveldstid for å få bedre sammhold i gruppa.
Haha.
Det er heller ingenting i veien med å ha noe slikt på ettermiddag-/kveldstid for å få bedre sammhold i gruppa.
Rey ordner opp! I like it. Da var det en unødvendig porsjon av negativitet der må jeg si!
2010 er året vårt!
Bare postitvt med litt bowling da. Hadde Borges vist like mye spilleglede på fotballbanen som på bowlingbanen tror jeg fort han hadde hevet seg et par hakk.
Rey ordner opp! I like it. Da var det en unødvendig porsjon av negativitet der må jeg si!
Da bør jo FFK presiere at det er et arkivbilde.
Eller så bør du slutte å være så negativ, lese teksten og se at det ikke står et ord om at de har vært på bowling.
Hva tenker du forresten at treningsdagen i dag bør ha bestått av etter 0-0 borte mot Nybergsund i går? Håper du kan svare meg helt konkret på dette spørsmålet, Patrioten.
FFK pra sempre
Ble medlem: 08 okt 08
Lagt til: 09 mai 10, 16:57
Endret: 09 mai 10, 17:03
Endret av: FFK pra sempre
Synes Fredrikstad folk som er ekstemt skuffa nå viser sin sanne arroganse.
Men det er ganske forventet. Så mye for å gi ungutta tilitt og tid.
For det første Adecco ligaen er faktisk en tøff liga duellmessig, det betyr at fintspillende lag som FFK blir veldig dårlige offensivt, når spillet ikke flyter. Men når det først snur, blir det veldig gjøy.
Laget er som alle vet praktisk talt nytt, og svekket fra i fjor. Det gjør det naivt å tro at vi skal surfe oss opp igjen.
Alle lag slår alle foreløpig, det er akkurat som i fjor. Det er sjeldent noen lag som er veldig overlegne.
Vi har holdt nullen i to kamper på rad noe som er ett kjempebra utgagnspunkt å bygge videre på.
Vår bakre firer er best i ligaen uten tvil.
At vi sliter med å score mål, kan ikke komme som en overraskelse på en eneste sjel. Tegstrøm har levert en sesong i Adecco, og det er mange år siden nå. Når vi ikke fikk på plass Everton eller annen spiss, mått vi vite at det ville bli tøft å score mål.
Men det vil overraske meg stort om ikke det er nettopp spissplassen vi kan forsterke i sommervinduet, i tillegg til en back og en midbanespiller eller to.
Om mdtbanen nøyer jeg med å si at den, mangler både en skikkelig motor og ett par hjul.
Dere som har hengt dere opp i bowling, har dere noen gang vært i en profesjonell prestasjonsgruppe av noe slag?
Det er faktik når det går tyngst og resulatene uteblir, at behovet for bowling o.l er størst.
Håper vi kan legge denne debatten død inntil den er relevant, er dritt lei av å bli ledd av på vegne av klubben og byen vår.
Behold troen, mas om forsterkninger og støtt laget positivt sier jeg.
http://twitter.com/GardC
Opprinnelig postet av Lemmy
Eller så bør du slutte å være så negativ, lese teksten og se at det ikke står et ord om at de har vært på bowling.
Hva tenker du forresten at treningsdagen i dag bør ha bestått av etter 0-0 borte mot Nybergsund i går? Håper du kan svare meg helt konkret på dette spørsmålet, Patrioten.
Nå skal jeg forandre holdningen min framover og kutte ut all den negativiten jeg har spydd ut.
Negativitet hjelper ingen og gjør ting bare verre, det er en slags gift til tankene våres.
Positive tanker, gjør alt mye lettere og kan forandre og gjøre ting bedre.
Nå skal jeg forandre holdningen min framover og kutte ut all den negativiten jeg har spydd ut.
Negativitet hjelper ingen og gjør ting bare verre, det er en slags gift til tankene våres.
Vi tror det ikke før vi får se det.
Da håper jeg du, jeg og andre fortsetter sånn! Godt å lese Patrioten, ting blir så mye mer gøy hvis man er litt positiv. Jo flere positive Fredrikstadfolk, jo flere folk på kampene, jo bedre stemning osv. Og så slipper spillere som spiller dårlig å få masse piss etter seg hele tiden, det hjelper kun motstanderen!
En for alle og alle for en!
Nå skal jeg forandre holdningen min framover og kutte ut all den negativiten jeg har spydd ut.Negativitet hjelper ingen og gjør ting bare verre, det er en slags gift til tankene våres.
Tror vel kanskje helvette fryser til is før det skjer
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
Patrioten
Lagt til: 10 mai 10, 06:46
Endret: 10 mai 10, 07:21
Det er ikke lett dette, jobber hardt med seg selv nå.
Men, jeg får kanskje ta det pent til å begynne med¨.
Selv om vi møtte Strømmen, som ikke var det helt store laget og som skal slås.
Så er det hverdageskapene som man lett kan gå undervurderingsfella og tro at kampene skal vinnes før de er spilt.
Men i går synes jeg vi spilte bra i 1,omgang og produserte flere gode sjanser som lett kunne gjort at vi kunne ledet med flere mål til pause og kanskje avgjort kampen etter de første 45.minuttene, men vi var uheldige med avslutningene våres og da måtte vi avgjøre det i 2.omgang.
Tenker vi hele kampen, med alle sjansene vi hadde, burde vi vel vunnet med 4, eller 5-0?
Og noe annet positivt, er vel at Strømmen ikke hadde noen farlige sjanser og at vi holdt nullen igjen.
Dette var forrørig, Lasses og lages tredje kamp uten å slippe inn mål. Og vi står fortsatt med kun et tap.
Jeg tror vendepunktet kom spillemessig onsdag mot Nybergsund, for da fungerte forsvaret bra og vi skapte flere store sjanser, som kunne endt flere mål. Bare så synd at de hadde en god keeper.
Så nå sitter i hvertfall forsvarsspillet og at vi har en god keeper, som skaper trygghet for hele laget. Det er den viktigste lagdelen for laget og da tør spillerne slippe seg mer løs og da kommer sjansene også, noe vi har sett i de siste kampene mot både Nybergsund og mot Strømmen i går. Fint å se at kælkingen forsvinner og at vi spiller langs bakken igjen.
Og det er nok ikke lenge til at kommer til å score flere mål fram over også.
Joda, dette går riktige veien. Nå ligger vi 3.plass og bare tre poeng opp til toppen.
Me kommer snart til å toppa heila driten
Lenge siden jeg har vært så positiv
Bravo Patrioten!
Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Welhaven
Ble medlem: 09 nov 09
Lagt til: 10 mai 10, 12:35
Endret: 10 mai 10, 12:35
Endret av: Welhaven
Vi må gi Tom Freddy skryt idag! Han var _veldig_ aktiv på siden, stod ved linjen og var MED laget sitt. Kjempe bra å se! Ble utrolig glad av å se dette her, samtidig som han er engasjert (trampet i bakken flere ganger). Hehe..
Og at han lot Odi starte; synes det er et stort skritt!
EDIT: Skrivefeil.
2010 er året vårt!
Han skal ha skryt for at han fikk ut "Svenskespissene" og at laget har spilt bedre de 3 siste kampene enn hva som var tilfelle de 4 første. Bra at Odi fikk en mulighet til å vise seg frem, og jeg håper vi får se mer "nytt" i cupkampen også.
Han skal ha skryt for at han fikk ut "Svenskespissene"
Skal han ha skryt for at Tegan er skada?
Noen andre som så hvor irritert TFA ble når Odi jogget i greit tempo når han ble byttet?? Han stod nærmest å hoppet og ba ham GÅ istedet for å løpe Fikk en god klem når han kom ut da
Veldig fornøyd med coachinga igår!
Opprinnelig postet av Gardarson
Noen andre som så hvor irritert TFA ble når Odi jogget i greit tempo når han ble byttet?? Han stod nærmest å hoppet og ba ham GÅ istedet for å løpe Fikk en god klem når han kom ut da
Veldig fornøyd med coachinga igår!
Hehe jeg så det faktisk.
Coachinga likte jeg virkelig godt. Har sansen for den Aune som viste seg igår, en som er veldig engasjert og TØR å gjøre omrokkeringer på lagoppstillingen fra start. Stå på sier jeg bare!
2010 er året vårt!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914