Er det lov å håpe?
På mandagens generalforsamling viste det seg at FKH i sitt endelige regnskap likevel ikke hadde inntektsført tomtegaven fra Alf Saltveit, som klubben hadde fått taksert til 6 millioner kroner.
Revisoren hadde endret oppfatning, ble det opplyst på møtet.
Dermed ble underskuddet på ni millioner kroner. Og egenkapitalen minus 5,2 millioner.
Som kjent krever Norges Fotballforbund (NFF) positiv egenkapital for å tildele elitelisens.
FKH fikk lisens i januar etter å ha levert et revidert foreløpig regnskap med tomtegaven ført som inntekt.
15. mars skal NFF ha det endelige regnskapet på bordet. Uten at daglig leder i FKH skjelver i buksene av den grunn.
- Aksjeemisjonen som ble avsluttet i januar, ga oss 6 millioner kroner. Med den så har vi positiv egenkapital. Dette går greit, sier Jan Hauge.
Det er jo rart at de har fått lisens når de hadde minus, kan vi håpe på at NFF, straffer de nå og at FFK tar plassen deres?
http://www.h-avis.no/sport/fkh-minus-far-trolig-ikke-folger-1.4777250
Jeg håper ikke FFK får spille i Tippeligaen, da rykker vi rett ned igjen. Nei, det er bedre å bygge seg opp dette året, og forhåpentligvis rykke opp etter sesongen er ferdigspilt.
Det skjer nok ikke noe nå før seriestart.
Enig med Plankekæll.
Vi har altfor tynn stall til å spille TL. Og det er mye lettere å slippe til ungguttene i Adecco, noe vi er avhengig av i år.
Bedre å rykke opp i høst og spille TL neste år, som vi er helt nøtt til!
Spillerne vi har tapt er jo tapt, og samme gjelder eventuelle investorer og sponsorer, så jeg føler vi ikke har noe spesielt å tjene på å rykke opp i Tippeligaen igjen!
Enig med de to over meg, at vi skal kjøre på i Adeccoen og bygge opp laget igjen. Samtidig er Adecco-ligaen mye bedre trening enn Tippeligaen med tanke på våre unggutter. Større rom for å bygge selvtillit og større rom for å få til ting i Adeccoen.
---------------------------
2010: The new era begins.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914