Er dette en god kombinasjon ?
Aune og Tjernås ?
http://www.f-b.no/ffk/analysesjef-tjernas-skal-delta-mer-1.3209043
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 09 feb 10, 20:01
Endret: 09 feb 10, 20:38
Endret av: Knuty
Er han fortsatt ansatt i 60% stilling?
Foreløpig har vi jo hørt veldig lite om hva konkret Tjernås har bidratt med. Gitt et temmelig stramt budsjett, er dette virkelig nødvendig? Jeg er ikke sikker.
Når det er sagt, så håper jeg virkelig at Aune lykkes, jeg har tro på at han kan gjøre en god jobb. Gitt at samarbeidet med Tjernås virkelig fungerer bra, og gir resultater, så må de gjerne holde på for min del. Vi har hatt nok av dyre bytter av trener og ledelse de siste sesongene.
Hvorfor ikke la Tjernås bli hovedtrener?
TF har jo ikke blitt enig med FFK ennå, kanskje det er tegn på at Tjernå kommer til å ta over?
Tjernås er jo en bedre og mer erfaren trener enn TF.
Har faktisk tro på den kombinasjonen. Ingen tvil om at Tjernås er en fyr med massevis av fotballfaglig innsikt/forståelse.
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvorfor ikke la Tjernås bli hovedtrener?
TF har jo ikke blitt enig med FFK ennå, kanskje det er tegn på at Tjernå kommer til å ta over?
a) Du er en mester på å tolke store ting ut av bagateller. Det er nok noen småting som gjenstår før Aune blir trener, du hadde vel ikke forventet at han umiddelbart skulle si ja til en så stor utfordring som det faktisk er å være FFK-trener?
Det er en klubb med økonomiske problemer, og mediepresset kommer til å være ganske stort om det går galt (selv om vi er i Adecco).
b) Tjernås har vel noen problemer med stemmebåndene som gjør at det er vanskelig for ham å være sjef på treningsfeltet.
Jeg tror disse to og Even Juliussen kan gjøre en knalljobb sammen. De står for mye av det samme rent fotballmessig, og mens Aune har "ungdommelig" pågangsmot har Tjernås erfaring.
Tror klubben er i trygge hender hvis dette blir trenerkonstellasjonen.
Vet du noe ikke vi vet eller..?
Mer erfaren kan jo ikke diskuteres. Bedre? Kanskje, kanskje ikke... Meningene kan sikkert være delte, men det var i alle fall litt av en påstand uten noe som helst form for begrunnelse....
---------------------------
Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2
Pep Guardiola begynte å trene Barcelonas B-lag i 2007 og er 40 år gammel.
Rutinert? Nei. Dyktig? Slå på Canal+ på lørdagskvelden og se Barcelona spille fotball, så har du svaret. :-)
Men hadde Aune hatt evner i nærheten av Guardiola så hadde han ikke vært i FFK..
Skjønner påenget, men Guardiola har jo igjennom en lang og innholdsrik karriere som spiller, og med tradisjoner fra FCB eget junior lag og gått gradene. Hatt eminente trenere som lærermestre og fått utviklet sine evner på øverste nivå. Aune har vel ikke akuratt hatt de beste forutsetningene for å lære hvordan fotball skal gjøres.
Men synes det er ett klokt valg av FFK og la Aune trene i år, billig løsning, samt at spillerne har skjønt alvoret. Og klubben får tid til å kartlegge behovene på den sportslige satsninga.
Regner med at flere av de som sitter i sportselig avdeling og i medisinsk avdeling blir vurdert som for dårlig når sesongen er omme. Klubben bør begynne å se etter rette folk i rette posisjoner frem til vi enten kommer til TL, eller til vi bestemmer oss for å rykke opp igjen.
Tjernås som trener?Nei takk.hehe.Men er bra han gidder å være litt mer med i systemet så ffk kan bruke han til litt forksjellige ting.
Når det gjelder Aune så har jo alle trenere i verden startet et sted en gang.og ffk jobber jo veldig for å satse på talenter og Aune er et trener talent som jeg synes er helt greit at man gir han full tillitt.Enten går det dårlig el så vil han slå gjennom som trener i fredrikstad.Er den sjangsen værdt å ta?Ja det synes jeg.Skal man satse ungt og lokalt blant spillere så kan man oxo satse ungt og lokalt på trener staben oxo.Er dere ikke enige?
---------------------------
You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 09 feb 10, 23:52
Endret: 09 feb 10, 23:52
Endret av: Knuty
Opprinnelig postet av kjell-H
Skal man satse ungt og lokalt blant spillere så kan man oxo satse ungt og lokalt på trener staben oxo.Er dere ikke enige?
Helt enig. I den situasjonen klubben er i per i dag, syns jeg absolutt det er rett å gi Tom Freddy og Even full tilitt. Billig løsning, som også har potensiale til å fungere meget godt.
Håper bare inderlig folket i denne byen makter å gi mannen tid. Vi har kappet nok hoder i denne klubben de siste årene, på tide vi klarer å tenke litt langsiktig.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914