Husk meg
Brukernavn
Passord

Medlemsmøte 11.januar?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07

Lagt til: 07 jan 10, 15:40

Det ble sagt på årsmøtet at det skulle være medlemsmøte mandag 11. januar. Men jeg har ikke sett noen innkalling eller informasjon noe sted om dette. Blir det medlemsmøte til mandag?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 07 jan 10, 15:56

Se her: http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2638/372/

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til: 08 jan 10, 08:29

Meldte meg akkurat inn - venter på faktura.

VIP loungen ja - det er stas.

2010: The new era begins.

Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09

Lagt til: 11 jan 10, 21:08

Er det noen som har vært på medlemsmøtet?

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jan 10, 21:29

Ville vært flott om de som var på medlemsmøtet fyller oss inn her, selvom det står bra beskrevet F-B. Fint med andre synspunkter inn hit også :)

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 11 jan 10, 21:33

Syns egentlig F-B har fått bra med seg alt sammen. Veldig rolig møte. Ikke spesielt mye kritikk. Mye av det kom nok av at styreleder ba om at fokuset skulle være fremover og ikke bakover. Styreleder syns egentlig møtet kom litt tidlig, noe som er ganske forstålig i og med at han regner med at mye kommer til å falle på plass de neste ukene, men det hadde også blitt feil å utsette det enda en gang.

Er det noe spesielt dere lurer på, så får dere spørre :-)

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jan 10, 23:15
Høres jo greit ut med et rolig møte, kanskje det som trengs nå :) Men var det noen som stusset over at Nordlie ikke var der?

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 11 jan 10, 23:31

Fint med innlegget til en av de fremmøtte. Spørsmålet gikk på det med at a-lagspillere ikke gadd å still på b-lagskamper om de ikke hadde spillt  a-lagskamp når det var så stort press på juniorene.

Hvordan det går an å ha slike holdninger og at slikt ble tillatt. Det ble stor applaus, salen var enig i at dette er spillere med feil holdninger. Trodde selv at jeg hørte feil når dette har vært mulig at spillerene har fått bestemme dette selv om de skal stille på b-lagskamper.  Vi får håpe det er slutt på slik idioti.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 11 jan 10, 23:24

Jo, det var stille og rolig på medlemsmøtet, men så var det også svært lite ny informasjon som kom ut. Leder gikk svært raskt gjennom organisasjonskartet, og her var det egentlig mye interessant stoff som ble forbigått i stillhet.

Det var opptil flere spørsmål fra salen ang. sportslig ansvar/trener/sportsdirektør/årsmøte osv uten at dette ble adressert på noen måte av verken leder, R. Henriksen (som forøvrig ikke sa noe på møtet), Jokke eller Terje.

Leder mente vi måtte jobbe sammen, klubb og selskap, for at dette skulle gå bra, men jeg er redd det ligger noen verkebyller der som det ikke nytter å legge lokk på. Dette kom også til uttrykk, spesielt fra de gamle guttane, som var bekymra for FFK-fotball-verdiene i dagens modell, spesielt i infernoet rundt treners posisjon.

SU, sportsutvalget, ble også kommentert fra salen, hvor det ble påpekt at SU var helt annerledes sammensatt i gamle dager, og at selskap/AS ikke burde sitte med like mange representanter som klubben. Her var det forholdsvis åpenbart at det var tildels store meningsforskjeller innad.

I det hele tatt følte jeg at forsøket på å bygge brore mellom klubb og selskap bare var til dels vellykka, spesielt de eldre medlemmene var kritiske til selskapet.

Applausen gikk mange veier, også disse spriket kraftig i alle retninger, fra appell om å backe R.Henriksen (av alle) i prosessen framover til appell om å ta tilbake sportslig makt til klubben.

Jokke sa masse fornuftig om rekruttering, stall, talentarbeid osv - Problemet er at hovedtrener er på toppen i den sportslige pyramiden, og dette ble det stilt store spørsmålstegn ved.

Jan ga et meget godt inntrykk, vil jeg si, når han fortalte om junior-laget, prestasjoner og framtid.

Det ble ikke snakka noe økonomi, fordi det var "for tidlig" for styret. Personlig syntes jeg nok man burde ha vektlagt det faktum at klubb er satt under administrasjon av Værste AS, og at det var dette som egentlig gjorde at man ikke turde si noe.

Det var gjennomgangen av A-lagstroppen som utløste en god del spørsmål, spesielt ble det nevnt stallens totale mangel på bredde, i og med at vi nå står med en 17-mannstropp, hvorav tre er tildels ute i lengre tid pga skader. Jokke mente at Thomassen skulle forbli i FFK, og at Raio kunne gå, men at det var trange tider i fotballen for tida, og at dette la premissene for hvilke muligheter spillere for tida har...

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 12 jan 10, 01:25

Godt oppsummert Asgeir!

Noen tanker:

- Personen med øverste sportslige ansvar og treneren i klubben var ikke der. Jeg synes han burde vært der og svart på noen spørsmål.
- Det virka som at det var liten interesse for spillerne våres, Borges og Wallace ble såvidt nevnt på møtet. Raio går hvis noen kommer med pengene. Thomassen vil de nødig miste. Men alle var er i utgangspunktet til salgs, hvis de betaler nok.
- Lala tar 3 år til i FFK, blir leid ut til en klubb i Norge eller Sverige i et halvt år, før man søker arbeidstillatelse på nytt for FFK.
- Folk som kjøper sesongkort vil ikke trenge å kjøpe på nytt hvis klubben går konk. Det ble så og si lovet av Svein.
- Everton ønsker klubben å hente, hvis det økonomiske blir ordnet. Men siden klubben er under "administrasjon", så kan det ikke skje noe enda.
- Antar det samme er tilfelle med TN. Hvis planen er at han skal fortsette, så kunne de bare gått ut og sagt han har tillit i styret og at han vil trene klubben i 2010. Men antakeligvis bare ønsketenkning.
- Dino Mulac (?) studerer i Oslo, fullfører bachelor dette semesteret, han har trent med klubben og skal trene med klubben når han har mulighet (det var iallefall sånn jeg forstod det.). Klubben har en god tone og en muntlig avtale med han. Har visstnok vært en del skadeutsatt i juniortia. Jokke virka ikke urolig over at andre klubber hadde kontaktet han (S08 bla.).

Svein virker ruttis og sammen med Rafn er de akkurat hva FFK trenger nå. Også hadde det ikke vært en eneste lekkasje til media denne uka, magisk nok, lurer på hvem som fora media eller brukere her før og hva som har skjedd :p

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til: 12 jan 10, 02:46

Opprinnelig postet av thorsen

Godt oppsummert Asgeir!

Noen tanker:

- Personen med øverste sportslige ansvar og treneren i klubben var ikke der. Jeg synes han burde vært der og svart på noen spørsmål.
- Det virka som at det var liten interesse for spillerne våres, Borges og Wallace ble såvidt nevnt på møtet. Raio går hvis noen kommer med pengene. Thomassen vil de nødig miste. Men alle var er i utgangspunktet til salgs, hvis de betaler nok.
- Lala tar 3 år til i FFK, blir leid ut til en klubb i Norge eller Sverige i et halvt år, før man søker arbeidstillatelse på nytt for FFK.
- Folk som kjøper sesongkort vil ikke trenge å kjøpe på nytt hvis klubben går konk. Det ble så og si lovet av Svein.
- Everton ønsker klubben å hente, hvis det økonomiske blir ordnet. Men siden klubben er under "administrasjon", så kan det ikke skje noe enda.
- Antar det samme er tilfelle med TN. Hvis planen er at han skal fortsette, så kunne de bare gått ut og sagt han har tillit i styret og at han vil trene klubben i 2010. Men antakeligvis bare ønsketenkning.
- Dino Mulac (?) studerer i Oslo, fullfører bachelor dette semesteret, han har trent med klubben og skal trene med klubben når han har mulighet (det var iallefall sånn jeg forstod det.). Klubben har en god tone og en muntlig avtale med han. Har visstnok vært en del skadeutsatt i juniortia. Jokke virka ikke urolig over at andre klubber hadde kontaktet han (S08 bla.).

Svein virker ruttis og sammen med Rafn er de akkurat hva FFK trenger nå. Også hadde det ikke vært en eneste lekkasje til media denne uka, magisk nok, lurer på hvem som fora media eller brukere her før og hva som har skjedd :p

Virket veldig bra ut det som ble sagt på møte.Viktig som de sier og se framover

You'll Never Walk Alone

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09

Lagt til: 12 jan 10, 07:56

Hei

Se referat fra medlemsmøtet her:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2641/372/

Presentasjonen som ble gjennomgått blir lagt ut på linken over i løpet av dagen.

OBS - se info nederst i saken over angående ordinær generalforsamling. Dato er satt til 18. februar klokken 1800. Mer info om den vil følge innen fristene for dette.

mvh
Thomas Torjusen

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jan 10, 08:27

Veldig bra innlegg fra dere, fint å kunne lese seg opp litt.

Personlig synes jeg det ville vært utrolig bra om vi fikk Everton, for jeg synes han er helt rå. Lurer veldig på Wallace og Borges da derimot, men da gjenstår det bare å vente og se som med alt annet.

Lurer på om det er muligheter for at Nordlie blir jeg nå?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 12 jan 10, 09:02

Opprinnelig postet av Welhaven

Lurer på om det er muligheter for at Nordlie blir jeg nå?

Det var ingenting som tydet på det. Nordlie har kontraktfestet full kontroll over det sportslige. Slik det fremkom i går var det klart at dette ikke vil gjelde for fremtiden.

Failure has a name - Tom Nordlie

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jan 10, 09:10

Oki :-) Takk for oppklaring...

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 12 jan 10, 09:25

Opprinnelig postet av MR.T

Hei

Se referat fra medlemsmøtet her:

Presentasjonen som ble gjennomgått blir lagt ut på linken over i løpet av dagen.

OBS - se info nederst i saken over angående ordinær generalforsamling. Dato er satt til 18. februar klokken 1800. Mer info om den vil følge innen fristene for dette.

Meget bra oppsummert!

MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09

Lagt til: 12 jan 10, 09:32

Da ligger også presentasjonen som ble gjennomgått på møtet i denne saken:

mvh
Thomas Torjusen

Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08

Lagt til: 12 jan 10, 10:53

Svein J er nettgjest hos FB nå.

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 15 jan 10, 17:45

Opprinnelig postet av thorsen

Svein virker ruttis og sammen med Rafn er de akkurat hva FFK trenger nå. Også hadde det ikke vært en eneste lekkasje til media denne uka

"Det er stille før stormen." er jammen et godt ordtak. Men den er kanskje ikke over med en gang?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914