Husk meg
Brukernavn
Passord

Runar Henriksen vil fjerne Tom Nordli?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til: 29 des 09, 10:12
Endret: 29 des 09, 10:14
Endret av: Welhaven

Leste til min store forbauselse om dette i artiklene fra Fredrikstad Blad (http://f-b.no/article/20091229/FFK/712299999/1220/NYHET) og Dagbladet (http://www.dagbladet.no/2009/12/29/sport/fotball/adeccoligaen/fredrikstad/tom_nordlie/9696429/).

Noen som vet noe mer rundt dette her? Dette er det siste jeg så for meg med alle pengeproblemene og alt dette. Noen som tror dette her blir mer enn ord, og at Nordli forsvinner?

Grunnene skal være:

* Spillerne ved flere anledninger ha gjentatt at de er misfornøyd med Nordlies lederstil.
* Samtlige ansatte i administrasjonen skal ha uttrykt sin misnøye med hovedtreneren.
* Misnøye i deler av det sportslige apparatet.
* Markeds- og salgsavdelingen har informert om at flere sponsorer har trukket seg på grunn av den sportslige ledelse.
* En av hovedaksjonærene i klubben har vedtatt at de ikke vil legge mer penger på bordet så lenge Nordlie/Hanssen er ansvarlige, eventuelt vil redusere sin lønn vesentlig.
* Betydningsfulle investorer i Fredrikstad Spillerinvest uttalt at de ikke kan godta kostnadene rundt trenerteamet og ønsker endring.

Dette er jo tung kost!

---------------------------

2010: The new era begins.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 29 des 09, 10:42

Jeg tror han redder klubben fra et nytt nedrykk hvis han klarer å fjerne Nordlie. Min spådom før dette var som følger:

Vi staret sesongen svakt med en masse intern uro og etter halvspillt serie ligger vi på 8. plass. Vi taper de neste 4 kampene og ligger dermed på nedrykkplass. Det blir mer og mer bråk hvor spillere går ut i avisene og klager på Nordlie og mange spillere underpresterer. Nordlie sparkes og Aune kommer inn for å redde oss fra nytt nedrykk. Redninsaksjonen til Aune misslykkes og vi rykker ned i 2. div.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 29 des 09, 10:48

Opprinnelig postet av Welhaven
* Samtlige ansatte i administrasjonen skal ha uttrykt sin misnøye med hovedtreneren.

Samtlige ansatte i administrasjonen? Det var ikke så rent lite heller det. Enkelte har jo lagt skylden på spillerne for at de ikke takler Nordlies lederstil og burde holde kjeft, men at samtlige i administrasjonen har uttrykt sin misnøye med Nordlie, samt flere i det sportslige apparatet har gjort det, tyder vel på at spillerne ikke er alene om dette.

Nå må vel styret snart innse at de får svelge sine kameler? Dette er verken bra for klubben eller Tom Nordlie selv. Han kan ikke si opp uten å ha en ny jobb å gå til, og han gjorde strengt tatt ingen ting galt ved å ta FFK-jobben. Det er styret som må ta avgjørelsen her.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 29 des 09, 11:04

Men de ansatte i administrasjonen skal da strengt tatt ha lite å gjøre med Nordlie, så jeg ser ikke helt hva de skal blande seg inn i dette for. Hvis da ikke Nordlie blander seg inn i jobben deres også?

Uansett skjer det nok ingenting på denne siden av nyttår. Det avgående styret kan ikke finne på å sparke treneren nå, når det kommer et nytt styre 4. januar.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til: 29 des 09, 11:57

Håper virkelig dette blir en virkelighet, men jeg trodde det ble for dyrt å fjerne Nordli økonomisk, og at vi ikke hadde råd til det. Nedsiden er jo at det kan bli dyrere å beholde han, og det er kanskje det som begynner å gå inn nå.

2010: The new era begins.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 29 des 09, 14:48

Opprinnelig postet av Welhaven

Håper virkelig dette blir en virkelighet, men jeg trodde det ble for dyrt å fjerne Nordli økonomisk, og at vi ikke hadde råd til det. Nedsiden er jo at det kan bli dyrere å beholde han, og det er kanskje det som begynner å gå inn nå.

Gammelt nytt at Runar Henriksen har prøvd å få mandat fra styret for å fjerne Nordlie. Det har han forløpig ikke fått. At Nordlie forsvinner tror jeg nesten er helt sikkert. Økonomisk så vil det (som jeg har skrevet mange ganger før her inne) lønne seg å få ut Nordlie nå. Lenger han blir jo dyrere blir det..

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 29 des 09, 14:50

Det kommer litt sent spør du meg. I følge ryktene, så var det jo en utenfor klubben (en bemidlet sådan) som stod klar med cash for å løse ut Nordlie dersom styret ville bli kvitt ham. Og svenske Norling stod klar til å ta over trener-jobben. Av en eller annen grunn gikk Vestvik ut i avisa og sa at Nordlie hadde full tillit av begge styrene. Så da måtte vi si bye-bye til Norling. Og klubbstyret stilte sine plasser til disposisjon. Og nå vil både spillere og administrasjon bli kvitt Nordlie (samt halve Fredrikstad by). Men har vi nå råd til å si ham opp? stiller vedkommende vel-bemidlede person fortsatt opp  med katapult-kontantene? Og har klubben noen erstatter for hånden? Hvorfor gjorde de ikke dette for noen uker siden? Da man hadde både midler til å la Nordlie gå samt hadde Norling for hånden? Var det fortsatt pga prestisje for noen av styremedlemmene som ikke måtte miste ansikt siden det var de som i sin tid ansatte Nordlie? 

PS! Hva har skjedd med Tjernås? Hever han fortsatt lønn i klubben? burde ikke han også fristilles pga overflødighet i en tøff økonomisk hverdag?

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 29 des 09, 14:55

Opprinnelig postet av aavdst

Var det fortsatt pga prestisje for noen av styremedlemmene som ikke måtte miste ansikt siden det var de som i sin tid ansatte Nordlie? 

Lukter vel det ja..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914