Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK i endring

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 02 des 09, 14:58
Endret: 02 des 09, 16:34
Endret av: Ebenfalk2

En liten oppsamlingstråd i forhold rundt alle endringene som skjer, oppdater gjerne med ting jeg ikke ar med.

Fredrikstad Fotballklubb

Spillere som drar:

ryktes at nærmere 50% av spillerstallen ønsker seg bort pga dårlig arbeidsmiljø

Ansatte/Frivillige i administrasjon som er borte:

Svein Erik Waters (kontroversiel type, blir muligens ikke savnet)

Bjørn Bagstevold (Samme kategori, men har vært lenge i klubben, vært en tro tjener)

Terje Sørlie (Godt likt bussjåfør, vært med som frivillig lenge)

50-60 frivillige har levert fra seg sitt utstyr i protest mot sittende sjef og mot behandlingen av ansatte

Alle ansatte bortsett fra de 5 toppjobbene som er besatt måtte søke på nytt i påvente av om de var ønsket med videre, resultat av nedskjæring.

Flere styrerepresentanter har iløpet av sesongen trekt seg pga lite tid og pga uenigheter innad.

Endringsprossesens gang:

Til nå har det virket på utenforstående som om Styrene i FFK klubb og Sport AS opptrer med panikk. Evaluering har blitt lovet.

Til nå se det ut om om denne har blitt tatt internt, og av hvem vites ikke. Resultatet har ihvertfall blitt at flere som ryktes i å være i opposisjon til sittende ledelse har blitt fjernet. Spillere med lang fartstid har vært kritisk til ledelsens håndtering av interne stridigheter og til ledeslens håndtering av konflikter mellom spillere og nå mot trener. Det ryktes at bakgrunden for konflikten mot trenern er hans "mobbing" av spillere, bakgrunden for konflikter mellom spillere er uærlighet og illojalitet, som fikk pågå over lang tid. Ansatte og frivillige har vært sterkt kritisk pga deres overordnede(med lang fartstid) har blitt avskjediget eller har sagt opp pga dårlig arbeidsmiljø.

FFK er en klubb i stor økonomisk krise, selv om klubben ligger i den berømte kategori 2 hos lisens nemda. Dette er alvorlig, men klubben får ny lisens. Rykter vil ha det til at FFK har en mye større gjeld en det faktisk ser ut til at de har. Det snakkes om beløp i millionklassen som kommer til å løpe på fra nyttår(bare løse rykter).

Det kan virke som om det er skjulte kontrakter med spillere hvor annen lønn blir betalt ut til selskaper i spillerns hjemland.  Raio Piiroja saken. 1 mill i året, merkelig nok har han kontrakt i 3 år til og hans overgang sum er satt til 3 mill. For en av TL beste spillere i fjord. Hans lønn i FFK er 500.000,- hans lønns krav hos Aafk var altfor høye for de.

Flere spillere har gått ut og kritisert FFK for å være en uprofesjonell klubb, ledelsen og styrene har fått massiv kritikk fra, Barsom, Kaesy og Kvisvik.

Supportere og folk i gata lurer på hva som EGENTLIG skjer og er frustrert.

Ledelsen i Klubben representert ved Styreleder Sport AS Arvid Vestvik, Styreleder Klubb Carl-Morten Gjeldnes og Adm.Dir Runar W. Henriksen samt Hovedtreener Tom Nordlie har fått massiv kritik fra supportere og spillere, men styrene virker som om de fortsatt har tillit til sine men.

Ungdoms satsningen  til FFK som har hatt gde resulater siden sin oppstart, har kanskje hatt sin beste sesong, ved å gjøre en god sesong med FFK 2, og med Junior laget, på tross av deres unge alder. Trener og oppmenn får skryt for jobben de gjør. Siste tilskudd på ryktebørsen er at Even Juliussen er på vei bort fra klubben pga det som kan se ut som en nedskjæring av denne satsningen.

Oppsumering:

Styrene ønsker stabilitet, de ønsker å lage en ledergruppe som de kan satse videre på og som er lojale mot deres mål, mulig de ønsker å bygge opp igjen tilliten til supporterne. De holder helt kjeft, ingen lekasjer.

Adm Dir. Har opptråd serdelses klønete i 12 mnd, ryktet sier han ikke vil forlate en klubb i krise og ønsker å bidra slik at han kan forlate en ryddig klubb. Presset som leder i FFK var større en han trodde når han startet.

Hovedt Trener. Har det fulle og hele ansvaret for den sportselig satsningen. Dette være seg både langsiktig og kortsiktig. Trener er kjent for å være kontroversiell, havner ofte i konflikt med omgivelsen, har en imponerende merritliste mtp oppsigelser. Kjent for å være en beihard trener mot sine spillere. Krever enormt med innsats og har rykte på seg for å trene spillerne sin ihjel med lange krevende treningsøkter.

Styreleder Gjeldnes: Har siden "kuppet" i 2007 sitet som øverste leder i Klubben. Prøvde seg tidlig på å kritisere Jon Brynildsen angående Værste/Stadon saken, men ble fort kneblett og har vel vært stort sett vært usynlig siden bortsett fra ett par bilder i f-b i frbindelse med "hemmlige" møter!! Fremstår som en mann uten ryggad.

Styreleder Vestvik: Kontroversiell mann, FRP politikker, cowboy, foretningsmann og entrepenør, har Fredrikstadrekord i antall styreverv og har samarbeidsevner på lik linje med Espen Lie, virker som en arrogant og tøff type. Er AS mann, representert ved FEV, eid 51 % av fredrikstad kommune, kom inn halveis i sesongen pga flere styremedlemmer og leder trakk seg.

Andre ting som har skjedd underveis i sesongen 2009, ingen sprtssjef, da han ble skviset ut i en konflikt mot tidligere og nå avgått hovedtrener.

Konklusjon:

For meg ser det ut som om FFK nå ønsker å bygge seg opp på nytt igjenn. Selv om det har vært ett enomt trykk i år og ledelsen har vært i krig til hverandre har de nå funnet ut at de må stå samlett. Så alle feil som er gjort er glattet over, og de prøver å fremstå samlett slik at ikke konfliktene skal komme frem lengre. De har skjønt at de har dummet seg ut for hele Norge i snart ett år, og klubben har virket som noe helt annet en hva den ønsker å stå for. Derfor beholder Runar Henriksen og Tom Nordlie jobben.

Mitt spørsmål er, er det slik vi ønsker at FFK skal være?

Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09

Lagt til: 02 des 09, 18:59

Mitt svar er like enkelt som at ballen er rund: Nei.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 02 des 09, 19:04

Nei!

Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09

Lagt til: 02 des 09, 19:34

Nei!!!

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 02 des 09, 19:42

Nei!!!!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 02 des 09, 19:55

Nei.

Det er bare å se på hvordan Plankehaugen, spillerne og vaktene er blit behandlet på.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 02 des 09, 20:09

Ungdoms satsningen  til FFK som har hatt gde resulater siden sin oppstart, har kanskje hatt sin beste sesong, ved å gjøre en god sesong med FFK 2, og med Junior laget, på tross av deres unge alder. Trener og oppmenn får skryt for jobben de gjør. Siste tilskudd på ryktebørsen er at Even Juliussen er på vei bort fra klubben pga det som kan se ut som en nedskjæring av denne satsningen.

Eneste jeg har å utsette på er denne. Hatt gode resultater ? Hvem i tusan har di fått fram. Tarik ? Han hadde kommet videre uansett. Byprosjektetet mener jeg har spilt fallitt. En helt unødbendig utgift. Jeg har poengert det tidligere. Har hørt av folk at dette koster 3 mill. pr. år. Om det er riktig vet jeg ikke. Hvis så er tilfelle så er Byprojektet helt unødvendig. Start heller som i tidligere år med lilleputt, smågutt, gutt og jr. lag. Hvis ikke så greier vi ikke få inn lokale gutter. Men jeg tror at den tiden er forbi.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 02 des 09, 20:11

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Eneste jeg har å utsette på er denne. Hatt gode resultater ? Hvem i tusan har di fått fram. Tarik ? Han hadde kommet videre uansett. Byprosjektetet mener jeg har spilt fallitt. En helt unødbendig utgift. Jeg har poengert det tidligere. Har hørt av folk at dette koster 3 mill. pr. år. Om det er riktig vet jeg ikke. Hvis så er tilfelle så er Byprojektet helt unødvendig. Start heller som i tidligere år med lilleputt, smågutt, gutt og jr. lag. Hvis ikke så greier vi ikke få inn lokale gutter. Men jeg tror at den tiden er forbi.

Word.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 02 des 09, 20:16

Byprosjektetet mener jeg har spilt fallitt. En helt unødbendig utgift. Jeg har poengert det tidligere. Har hørt av folk at dette koster 3 mill. pr. år. Om det er riktig vet jeg ikke. Hvis så er tilfelle så er Byprojektet helt unødvendig. Start heller som i tidligere år med lilleputt, smågutt, gutt og jr. lag. Hvis ikke så greier vi ikke få inn lokale gutter. Men jeg tror at den tiden er forbi.

Helt enig. FFK burde absolutt hatt både gutte- og småguttelag. Kanskje også ennå yngre lag. At de ikke har det skjønner jeg ingenting av. De beste spillerne burde spilt i FFK allerede ved 12-13 års alderen, ikke først ved 15-16 års alderen.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 09, 20:18
Endret: 02 des 09, 20:22
Endret av: Rune Haugen

Jeg hørte i fjor høst at di hadde tenkt til å begynne med guttelag, etter det har jeg ikke hørt det knyst. Lurer egentlig på hvorfor ?

Derfor jeg nevner å starte med yngre årsklasser, er fordi jeg husker at di dominerte gruppene sine, og dermed greide di beste å komme frem til A-lag. Ikke alle, men dog. Di beste kom fram. Og den gang hadde vi lokale gutter.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 09, 20:19

Rune for at enerne skal komme må man ha mange toere, grunnen til at det ikke har kommet noen ny Tarik er fordi ingen av de er der enda. Men om ungdomssatsningen blir lagt ned kommer den ihvertfall ikke. Ja til flere yngre lag. Men intill vidre er byprosjektet helt ok.

Men som digresjon, jeg baserte utalelsen min på sporselig suksess og ikke på mulig nye stjernespillere.

Diskusjonen rundt utvikling av idrettskompetanse tar vi ett helt annet sted. Send meg gjerne en PM

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 09, 20:25

Men hvis Byprosjektet koster 3 mill. pr. år som jeg har hørt lønner det seg ikke. Da er det etter min mening feil vei å gå.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 02 des 09, 20:46

Men hvis Byprosjektet koster 3 mill. pr. år som jeg har hørt lønner det seg ikke. Da er det etter min mening feil vei å gå.

Skal ikke sette hode mitt i pant, men har vi ikke fått spillere som Tarik og Staw gjennom dette prosjektet? I såfall vil jeg si at det har lønt seg. Fikk jo en god slump for Tarik og potensialet til Staw er jo enormt

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 02 des 09, 21:08

Tarik kom igjennom Byprosjektet. Staw har ikke noe med Byprosjektet å gjøre. De eneste vi har fått fra Byprosjektet som har spilt for A-laget i tillegg til Tarik, er Trulsen og Shabani

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 09, 21:30

Men det var ikke dette tråden skulle handle om, diskuter dette ett annet sted!!!

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 09, 21:32

Å starte med guttelag har vært oppe til diskusjon i klubben, men også der som i alle andre saker er det uenighet og ingenting skjer...

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 09, 21:05

Kan ikke akuratt regne utvikling av talent og kompetanse i penger, men man kan se på andre modeller, det er sant. 

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 02 des 09, 23:09

Synes Ebenfalk her gir en glimrende oppsummering, setter fingeren på verkebyllene, og konkluderer med gode betraktninger. Som jeg har sagt her inne tidligere, har jeg alltid prøvd å ikke la ledelsesbråk, rykter og maktkamp ødelegge gleden ved å se FFK spille, om det har vært i 2. div, Adecco eller tippeligaen. Men trioen Vestvik, Henriksen og Gjeldnes har opptrådd og ledet klubben på en måte som har drept all tilllit til klubben. Jeg tror vi fremdeles hadde spilt i TL med en ledelse med kompetanse på å lede en toppklubb i fotball. Jeg blir faktisk fysisk kvalm når Vestvik står fram og proklamerer full tillit Henriksen, skryter av fremdragende ledelse, uten å røpe et et fnugg av skam eller selvkritikk. Like arrogant og offensiv, selv om han MÅ ha fått med seg at "ikke en kjeft"  har tillit til dem. Jeg mener disse folkene har påført klubben langvarig skade, og har ingen tro på at de skal gjenreise entusiasmen og stoltheten for klubben.

Nei, det er ikke slik vi vil FFK skal være.

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 02 des 09, 23:38

Opprinnelig postet av kjo

Synes Ebenfalk her gir en glimrende oppsummering, setter fingeren på verkebyllene, og konkluderer med gode betraktninger. Som jeg har sagt her inne tidligere, har jeg alltid prøvd å ikke la ledelsesbråk, rykter og maktkamp ødelegge gleden ved å se FFK spille, om det har vært i 2. div, Adecco eller tippeligaen. Men trioen Vestvik, Henriksen og Gjeldnes har opptrådd og ledet klubben på en måte som har drept all tilllit til klubben. Jeg tror vi fremdeles hadde spilt i TL med en ledelse med kompetanse på å lede en toppklubb i fotball. Jeg blir faktisk fysisk kvalm når Vestvik står fram og proklamerer full tillit Henriksen, skryter av fremdragende ledelse, uten å røpe et et fnugg av skam eller selvkritikk. Like arrogant og offensiv, selv om han MÅ ha fått med seg at "ikke en kjeft"  har tillit til dem. Jeg mener disse folkene har påført klubben langvarig skade, og har ingen tro på at de skal gjenreise entusiasmen og stoltheten for klubben.

Nei, det er ikke slik vi vil FFK skal være.

Og de har jaggu gjort det kunststykket å ansette Tom Nordlie som trener. Kan det bli verre nå tro?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914