Husk meg
Brukernavn
Passord

Bagstevold varsler rettslig oppfølgning

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 21 nov 09, 11:33

http://f-b.no/article/20091121/FFK/472284381/1220

"I brevet skriver han at han har kontaktet advokat og fått det råd at FFK Sport AS bare kan frata ham hans arbeidsoppgaver gjennom en ordinær saklig begrunnet oppsigelse."

Nå har jeg ikke en enormt stor erfaring fra arbeidsrett, men jeg har vært i en god del bedrifter som har slitt økonomisk og vært truet av konkurs - og som til sist har endt med konkurs - og jeg er ganske sikker på at det er mulig å forsvare oppsigelser saklig basert på ekstrem forverring i bedriftens økonomi.

Selv den mest inngrodde forsvarer av arbeidstakeres rettigheter vil vel forstå at en klubb/bedrift som må redusere kostnadsnivået med inntil 50% nødvendigvis også må nedbemanne...

Så kommer selvsagt spørsmålet om ansenitet og kompetanse, noe jeg ikke skal kommentere i denne saken ettersom jeg ikke har grunnlag for å si noe om det, men jeg er iallefall ganske så sikker på at en omorgainsering basert på en ekstrem forverring av den økonomiske situasjonen vil være en god begrunnelse for å levere en oppsigelse.

Avtaler om sluttpakker, osv, vil da være en naturlig del av oppsigelsesprosessene og jeg håper FFK klarer å håndtere dette skikkelig.

Jeg har forøvrig svært lite til overs for den prosessen som Bagstevold synes å ha satt i gang den siste uken. Han har, slik jeg ser det, skrevet disse brevene fordi han har forstått at hans stilling er truet. Hvis det hadde vært slik at han hadde skrevet slike brev (klager på mobbing, dårlig arbeidsmiljø, etc) ved tidligere anledninger hadde jeg hatt stor respekt for å trykke på ekstra nå - men dersom det er slik at dette aldri har vært tatt opp tidligere, da synes jeg det blir litt patetisk med denne timingen...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 21 nov 09, 11:53

Opprinnelig postet av denialsander

men dersom det er slik at dette aldri har vært tatt opp tidligere, da synes jeg det blir litt patetisk med denne timingen...

Helt enig. Hvis så er tilfellet så beviser denne eventuelle krampetrekningen hvor riktig avgjørelsen om ikke å forlenge med ham faktisk er.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 21 nov 09, 12:02

Slik jeg ser det utenfra forsterker dette oppfatningen av at det var en korrekt avgjørelse at Bagstervold ikke blir blandt sjefene framover. Trusler med arbeidsrettsaker og lign mot arbeidsgiver som har store økonomiske problemer høres heller ikke ut som ord fra en som har "hjerte for klubben". Nedbenmanning er en saklig grunn for oppsigleser og det er heller ikke slik at ansenitetsprinsippet skal benyttes, men sosiale grunner skal vurderes når arbeidsgiver avgjør hvem som blir sagt opp i en slik prosess.

Hvis en gruppe skal lede et selskap blir det jo håpløst hvis noen av delatkerne er som hund og katt slik Bagsetvold og Henriksen framstår.

bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 21 nov 09, 13:20

Er ikke akuratt veldig inne i disse reglene, men har jobbet på Borregaard nå i 13 år, har vært med på (og overlevd) 2 nedbemanninger og er inne i den 3dde, og etter det jeg har erfart er at bedriften står fritt til å velge hvilke ansatte de vil ha med videre uavhenig av ansenitet. De setter faktisk kompetanse øverst på den lista.. Så Bagstevold kommer ingen vei etter min mening med en rettsak.. For meg viser det at Henriksen & Co har gjort rett når de ikke vil ha med Bagstevold videre.

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011
--
facebook.com/FreddyGPaulsen

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 21 nov 09, 13:28

Opprinnelig postet av bob page

Er ikke akuratt veldig inne i disse reglene, men har jobbet på Borregaard nå i 13 år, har vært med på (og overlevd) 2 nedbemanninger og er inne i den 3dde, og etter det jeg har erfart er at bedriften står fritt til å velge hvilke ansatte de vil ha med videre uavhenig av ansenitet. De setter faktisk kompetanse øverst på den lista.. Så Bagstevold kommer ingen vei etter min mening med en rettsak.. For meg viser det at Henriksen & Co har gjort rett når de ikke vil ha med Bagstevold videre.

Stemmer nok det at ansenitet ikke har så mye å si med mindre man har fått det eventuelt inn i tariff avtalen. Så siden de droppe anseniteten tviler jeg på at det foreligger. Bedriften er i sin fulle rett i en nedbemanning å ta med seg de som er best egnet for bedriften videre. Selv i staten som jeg jobber gjør de jo det hehe.

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05

Lagt til: 21 nov 09, 13:36

Kjenner mange av der BB personlig?

Visst ikke syns jeg ar dere skal ta dere en samtale med BB og høre litt på hva han har og si. Han er en meget seriøs og dyktig mann. Han har aldri vært en person som snakker i tide og utide. Når han nå velger å si ifra om en behandling han finner urettsmessig negativ, er jeg sikker på at dette er korrekt.

Når det gjelder BB sin kompetanse på drift og økonomi, vet jeg at han er veldig godt skikket. Om han er bedre enn vedkommende som er fortrukket vet jeg ikke. Om RH har gjort det rette valget eller ikke kan jeg ikke uttale meg om.

Det jeg også finner merkelig er at alle de kritiske røstene mot RH, nå tier og heller slår på en som ligger nede. Det er jaggu ikke rart at FFK som klubb sliter på alle områder, når selv de kritiske ikke lenger husker hvem de egentlig var kritiske til.

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til: 21 nov 09, 13:58

Jeg vet at BB ikke er skikket i fredrikstad systemet. La han jobbe i kiosken under kamper!

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 21 nov 09, 14:08

Er lett og se at folk har lett for å følge saueflokken. Har selv vært i fagforeningslivet, og BB har ingen dårlig kort å slå i bordet med. Nedbemanning eller ei.

bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 21 nov 09, 14:09

Opprinnelig postet av rødforalltid

Det jeg også finner merkelig er at alle de kritiske røstene mot RH, nå tier og heller slår på en som ligger nede. Det er jaggu ikke rart at FFK som klubb sliter på alle områder, når selv de kritiske ikke lenger husker hvem de egentlig var kritiske til.

Enten fordi de ser på Bagstevold som en større trussel enn RH eller at de faktisk innser at RH må gjøre de grep som han gjør for å nå det overordnede målet, nemlig å redde klubbens økonomi. Det kan også hende at utspillet til far og sønn Berg har skapt mer sympati for RH når de ser hva slags spill som har fåregått i kulissene.

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011
--
facebook.com/FreddyGPaulsen

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 21 nov 09, 14:10

Opprinnelig postet av bob page

Enten fordi de ser på Bagstevold som en større trussel enn RH eller at de faktisk innser at RH må gjøre de grep som han gjør for å nå det overordnede målet, nemlig å redde klubbens økonomi. Det kan også hende at utspillet til far og sønn Berg har skapt mer sympati for RH når de ser hva slags spill som har fåregått i kulissene.

bare spekulasjoner bob page

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 17:10

Så jeg får ikke lov til å kritisere noen i systemet i/rundt FFFK uten å samtidig klage på Henriksen, er det det du sier? For et ufattelig dårlig argument.

Det å kjenne BB personlig eller ikke har for meg ingen sammenheng i det hele tatt. Jeg tar opp det jeg synes er en forferdelig kiip sak sikkert for både BB og klubb og sier at BBs handlingsmønster bærer preg av "hjelpe seg selv" og ikke noe annet.

Basert på det jeg har fått av informasjon om arbeidsmiljøpet i FFK-systemet har det sugd lyserosa elefantballer lenge og er overhodet ikke overrasket over kritikken fra BB. Det jeg kritiserer er altså TIMINGEN på kritikken - IKKE kritikken i seg selv. Den burde kommet kanskje for 1-1 1/2 år siden...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 21 nov 09, 18:47
Endret: 21 nov 09, 19:28
Endret av: Bedreviteren

Etter min mening er folk som lekker i FFK systemet ett like stort  problem for FFK som Henriksen og Nordlie. Og jeg er ikke noe stor fan av RH eller TH egentlig, særlig ikke RH. Men vi kan ikke ha folk som undergraver klubben fra innsiden(tror det kostet oss plassen). Hvor store er egentlig dem som tar over da? Og da mener jeg dem som lekker til mediene, også til supporter.net. Selvom supporter.net gjør det helt riktig å publisere det dem vet og stort sett har rett...

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 21 nov 09, 19:34

Hadde du tatt dette oppgjøret for 1 år siden,ville FFK forsatt vært tippeligalag. Hvorfor så sent Bjørn ?

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 21 nov 09, 22:22

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Etter min mening er folk som lekker i FFK systemet ett like stort  problem for FFK som Henriksen og Nordlie. Og jeg er ikke noe stor fan av RH eller TH egentlig, særlig ikke RH. Men vi kan ikke ha folk som undergraver klubben fra innsiden(tror det kostet oss plassen). Hvor store er egentlig dem som tar over da? Og da mener jeg dem som lekker til mediene, også til supporter.net. Selvom supporter.net gjør det helt riktig å publisere det dem vet og stort sett har rett...

Fullstendig enig. Det at det har funnets muldvarper er jo noe som bare understreker inntrykket av at klubben har holdt på å råtne på rot.

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 23:21

Det verste med lekkasjer fra en organisasjon er det faktum at man blir småparanoid etterhvert. Når du i tillegg har (minst) to grupperinger som tilsynelatende "eies" av ytre påvirkning og interesser er det ikke så rart at du får lekkasjer. Noen plantes og plantes bevisst. Andre plantes uten tanke på konsekvens (noen er veldig glade i å prate, spesielt når praten dreier seg om deres egen viktige rolle - uansett hvilken).

Nå er ikke nødvendigvis det jeg skriver over hentet fra FFK, men det kunne sannsynligvis like gjerne vært det...

Men ja, FFKsupporter.net har kilder og av og til tilgang på informasjon som kanskje burde vært holdt på bakrommet. Det er en del av gamet med å ha et supporternettsted, der man som deltager gjør det fordi man er genuint interessert i klubben og det som skjer med den.

Det er heller ikke slik at alle kildene er direkte på person ansatt i FFK-systemet, men via omveier. Og man kan jo selvsagt si at slike annenhåndskilder ikke er så mye verdt, men etterhvert lærer man å skille snørr og barter - selv om barten noen ganger kanskje blir litt sur på grunn av en melkeskvett...

But, I digress.

En av de tingene jeg håper vil skje med FFK er ikke at FFKsupporter.net, FB, Demokraten eller andre mister kildene sine - snarere tvert i mot. Det jeg håper er at FFK ser nytten av å ha en åpen og inkluderende dialog med medier og supportere for å unngå behovet for å jage lekkasjer i organisasjona. For å ha en åpen og inkluderende dialog betyr det vel først og fremst at klubben må rydde og fjerne behovet for å ha noe skjult...

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 22 nov 09, 01:43

Er B.B. en idealist eller er han kun ute og meler sin egen kake  (som visse spillere)?

R.H. har av styret fått en del oppgaver som skal løses, disse blir man ikke nødvendigvis populær av å utføre blant de ansatte. Makt og innflytelse hos enkelte reduseres, oppgavene endres og nye mål defineres.

Noen spør, kjenner dere BB (sympati-erklæring)? Jeg gjør det ikke, men jeg synes det er mer interesant om spørsmålet hadde vært :Kjenner dere R.H. ( i disse dager) ? Det spørsmålet har ikke blitt godt nok besvart til nå de siste ukene. Man har kun fått servert et bilde av R.H. som et slags troll. Er han det, eller gjør han faktisk det han har blitt bedt om av styret? Krevde han også sportsdirektør stillingen, eller var han lojal og tok på seg et midlertidig ansvar. Dette er helt avgjørende å finne ut av, dette har journalistene i FB og Demo ennå ikke belyst, det synes jeg er på tide. Men det er vel ikke Roy Freddy i FB (filialsjef for Se & Hør) interessert i, for her skal det pumpes dritt kalt til Adeccoen starter i april.

Bagstevold, Ulf Berg, Ramberg, bussmannen har alle gått hardt ut mot R.H. Har de rett eller har de blitt brukt som nyttige idioter, i et spill, regissert fra visse personer med svært stor egeninteresse i å ikke miste makt? Og som bruker maktfaktorene rundt klubben?

Uansett: Såvidt jeg husker sykemeldte BB seg når Arve Mokkelbost fikk direktørjobben for en del år tilbake. Skuffelsen var stor over å ikke ha blitt funnet verdig. Ser vi konturene av noe tilsvarende på nytt? At interne dokumenter også havner på desken til FB er ILLE, og dette bør du forklare FB-leserne BB! Klarer ikke helt å se at R.H. eller noen andre i FFK-styret ønsket å videresende dette til noen. Lekkasje har jo som de fleste vet også skjedd tidligere i år.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914