Husk meg
Brukernavn
Passord

Dette nedrykket trengte vi virkelig.... - og 12'ern stafett

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 11 nov 09, 23:56

Det ser ut til at klubb, spillere, med -og motgangs supportere virkelig trengte dette nedrykket for så forhåpentligvis starte veien oppover igjen  om en 3-4 år. Det er ting å rydde opp i innenfor stadion veggene. Styrer og ledere, spillere og bøttebærere. Vi utenfor som kaller oss supportere trengte også dette. Oppførselen til Fredrikstad-folket er ofte på et lavmål. Nå gjør vi alt det som har gått galt til å bli 100 ganger værre og større enn det som det er. Vi har mobbet vekk Hoås (han fikk sin hevn), vi skjeller ut våre yngste keepere, vi piper ut vår kaptein. Hvem i Fredrikstad vil ha sin sønn til å spille foran slike supportere? Vi henretter direktøren og folk hiver seg på uten innsikt. Hvem vil være direktør i en klubb med så mye rart der ute i tiden fremover

Gleder meg virkelig til noen gode år i Adecco'en. Men jeg frykter at løpet som alle nå hiver seg med på kan gjøre oss til et "Ham-Kam".  Roy Freddy i FB og Knut i Demo ønsker ikke FFK i høyere divisjoner, de har makt og kan få med seg en stor del av de faste tilskuerne ut av stadionmurene.

Nå er det opp til oss som virkelig er glad i FFK om vi kan hjelpe FFK videre istedenfor å lage et helvete for de som nå skal rydde opp, Den jobben er stor, de som mener noe med sitt forhold til klubben bør la folk der nå få arbeidsro.

Jeg for min del betaler nå kr. 1.200,- til 12'ern, FFK sin ungdomssatsning som nå MÅ bli ferden videre.Hvem blir med på dette? Klubben trenger din og min støtte nå, og FFK klarer ikke i disse dager å selge ut dette budskapet, til tross for en flott presentasjon i pausen mot ODD.

MORO OM VI HADDE BLITT IHVERTFALL 50 SOM FRA FFKSUPPORTERNET BLE MED PÅ DETTE. Sender stafettpinnen videre til deg "Bedreviteren" og anmoder at du også blir med. Tar du imot, betaler kr. 1200 til 12'ern prosjektet,  og sender stafettpinnen videre?

Logg deg inn på http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2337/589/

OG før den kommer; jeg jobber ikke i FFK, dette er kun et slag for min kjære klubb som jeg vil verne om og som jeg vil skal stå der for deg og meg i mange år fremover. Vi skal minnes Ringberg, Risholt, Biffen og de andre som startet hele oppturen for oss, nå er det nedtur og vår støtte trengs mer enn noengang. Vi kan ikke la det gå fra oss dere?

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 12 nov 09, 08:32

12'ern  bør vel ikke få første prioritet nå,  Med stor sannsynlighet vil det bli store endringer i juniorlaget, ffk college og bysamarbeid. Til sammen i de delene av av klubben , bruker vi vel mere midler til lønn på adm og trenere enn de fleste adecco lagene gjør på hele klubben.  En opprydding der med mer riktig bruk av midlene bør gi nok resultater på juniorsiden. 

Ønsker personlig å være med på en aksjon og bruke noen tusen, men den vil gå til en emisjon, om dagens aksjer "0" stilles, slik at eksisterende aksjonærer må inn med nye midler om de fortsatt skal ha makt. De bør få 1. pri i en emisjon til 20 mill.  Hensikten med FFK sport i sin tid var å sikre tilstrekkelig med midler til Fotball satsing, mot at aksjonærene skulle få mulighet til å tjene noe på spiller salg.

Om ikke FFK sport klarer og reise midler og drive etter sunne prinsipper, bør en slik konstellasjon opphøre og man bør gå tilbake til en klubb drift med muligens et driftselskap eid 100 av klubben for å slippe en konkursi selve klubben ved en spesiell hendelse.. Forpliktelsene overfor værste bør overtas av klubben.

becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05

Lagt til: 12 nov 09, 10:22

En av de få løsningene jeg ser sånn situasjonen er nå (økonomisk), vil en konkurs være det beste for hele organisasjonen.

Slik FFK Sport AS (som det nå heter) er bygd opp gjør at en konkurs ikke går direkte utover Fredrikstad Fotballklubb. Spillere og trenere er ansatt i FFK, mens administrasjonen er ansatt i FFK Sport AS.

Men det som må gjøres før en eventuell konkurs, er at et knippe pengesterke personer står klare til å starte opp et nytt AS/ASA for å kunne betale lønninger o.l. iforhold til spillerne, hvis ikke det skjer, vil FFK som klubb også gå konkurs - rykker da lengre ned i divisjonene.

FFKs halvårsregnskap viser et underskudd på drøye 10 millioner, det er ingen grunn til å tro at regnskapet for det andre halvåret vil komme noe bedre ut. Hvis man da tenker seg at underskuddet i år er på kr 20mill totalt. Det er ille nok i seg selv, men det er også slik at leien til FSAS ikke er betalt iår, dvs nye 20-22 millioner. Det er langt fra umulig at underskuddet i år havner til slutt på et sted mellom 40 og 50 millioner. Skremmende!

Hvordan skal vi få lisens til å spille Adeccoligaen neste år...?

madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09

Lagt til: 12 nov 09, 21:23

Akkurat det spørsmålet der er jeg og opptatt av becks.

Jeg har ikke peiling, men synes det lukter grovt underskudd lang vei, og lurer litt på hvordan de har tenkt å møte lisenskravene med de sinnsyke utgiftene klubben har kontraktfestet.

De sier at budsjettet må reduseres, men hvor skal kuttene komme?

Etter hva jeg har lest her inne, er det mange som har lanken godt nede i lønningssekken til ffk, som ikke er tiknyttet klubben lenger, og slik vil det vel fortsette? Får Grønis lønn ut 2010 og? Får MA lønn lenger? Etterbetales det noe til TKK, og eventuelle andre som har hatt ansatteforhold i klubben?

Skulle ikke forundre meg om vi detter videre nedover i systemet grunnet bankerott.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914