Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK klubb verdier og rettningslinjer!!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 02 nov 09, 16:24

MTP all morroa som kommer frem om dagen, er det noen som klarer å finne ut av hva slags verdier/moralskeretningslinjer klubben har iforhold til hvordan klubben vil fremstå?

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 02 nov 09, 16:53

Ingen selvfølgelig. Og det er et godt poeng du rører ved. FFK har ingen profil, mangler definerte mål (både kortsiktige og langsiktige) og er veldig lite bevisst egen fremtoning. Her må ikke bare rengjøring til, det trengs å legge opp en skikkelig markant profil. Se til den andre klubben i byen vår Stjernen, her har man tatt konsekvensen av dette og prøver hvertfall å legge opp en ny definert profil.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 02 nov 09, 17:43

Jepp, man kommer ingen vei om man ikke har noen definerte verdier å jobbe med, det gjør at alle i klubben må trekke i den retningen, inretter man seg ikke så bør man kanskje finne noe annet å gjøre??

Har ment det lenge nå, men FFK er fortsatt ekstremt uprofesjonelt drevet..

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 02 nov 09, 18:47

Finnes det ikke hjelp fra konsulentbyråer for slikt? Jeg tror nok at det kunne vært velinvesterte penger å la noen proffer gå klubben etter sømmene.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 02 nov 09, 19:00

Tror nok ikke det hadde hjulpet. Det som hadde hjulpet hadde vært om man hadde fått inn en lederkapasitet som er samlende, som folk har tiltro til og som alle ser på som en som har de rette verdiene. Jeg har mine favoritter men i frykt av å bli gjort til latter av andre debatanter så holder jeg det for meg selv intil videre.

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07

Lagt til: 02 nov 09, 19:07

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Tror nok ikke det hadde hjulpet. Det som hadde hjulpet hadde vært om man hadde fått inn en lederkapasitet som er samlende, som folk har tiltro til og som alle ser på som en som har de rette verdiene. Jeg har mine favoritter men i frykt av å bli gjort til latter av andre debatanter så holder jeg det for meg selv intil videre.

Siste artikkelen som ligger på FB nå, så sier Berg Jr at de har en ny kandidat i tankene...

Imponerende at en supporterklubb opptrer som Donald Trump, valgkomite og styre på en gang. Etter det som har skjedd de siste månedene må det opplagte svaret være at Berg jr og sr engasjerer seg formelt i de styrende organer og lar plankehaugen/supporterklubben gå tilbake til en mer tradisjonell variant med tur, fest og noe flagging osv..

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 02 nov 09, 19:12

Vel alle har lov til å komme med forslag. Ikke nødvendig å kappe hoder av de før de har talt, kanskje PH endelig kan få til noe som lukter av supportersjel.. FFK er ikke som andre klubber.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 02 nov 09, 19:21

Jeg liker samlende alternativer. Å engasjere grasrota litt mer kan jo virke engasjerende i seg slev Wink. Man skal jo allikevel ikke glemme at alt har sine fordeler og ulemper. Det gjelder derimot å være dem bevisst.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 03 nov 09, 13:04

Jeg har mine favoritter men i frykt av å bli gjort til latter av andre debatanter så holder jeg det for meg selv intil videre.

Kom igjen, gi oss et navn Laughing. Drit i hva andre mener Cool

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 03 nov 09, 13:25

Klubben styres etter følgende prinsipp:

Det årnær sæ.

Dessverre virker det som klubbledelsen ikke innser at det er dem som har ansvaret for at det skal ordne seg. Hadde de skjønt det, så hadde vi kanskje ikke hatt så mange snuoperasjoner, siste liten-løsninger og generell vingling.

Moralske retningslinjer? Fins ikke, de bestemmes tydeligvis av de til enhver tid ansatte i den sportslige og økonomiske ledelsen.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 03 nov 09, 13:47

For å få bredere oppslutning fra spillere, ansatte og suppotere burde jo klubben gi flere muligheten til å ha inntrykk av at de bidrar i prosesene om hva som er det rette å gjøre, ett lederskap som ikke har denne evnen har ingenting i en fotballklubb å gjøre! For at mitt firma skal gå bra kan ikke jeg trumfe igjennom mine meninger og holdninger, jeg må ha med kunder og kolleger i dskusjonen for å være inkluderende. Dette gjør at flere individer har inntrykk av å bli lyttet til.

Dette igjen genererer mer engasjement og mere positiv giv.

I klubbens nåværende situasjon virker det som man har gått inn altopslukende i en paralysert situasjon der eneste fokus har vært økonomi.

Man har lagt ett enormt press på spillerne der man har sagt.

Dere har ansvaret for at klubben overlever!! Altså klubben representert ved styre og administrasjon har frasagt seg etthvert ansvar i forhold til sportselig suksess. På tross av at de faktisk har vært ute og sagt at spillere vil ikke få kontrakt og bidratt til en stor usikkerhet og missnøye blant de spillerne og ansatte som faktisk har jobbet hardt for å få noe til. de har og skviset ut ledere som har vært positive bidragsytere som har trekt seg fordi klimaet innenfor veggene på klubbhuset er for negativt. De har oppnåd å sørge for at folk ikke engang snakker til hverandre. I tillegg henter de inn dyre spillere for høye overgangsummer, samt ender i situasjoner som er meget uheldig for den utviklende delen av det sportselig apparatet i FFK. For å si det enkelt, det nytter ikke å bruke store ressurser på enkeltpersoner og enkeltspiller for at FFK skal bli den klubben Fredrikstad som by trenger.

Og samtidig så klarer de å lire av seg at FFK er i en situasjon der alle må dra i same rettning.

Det er intet mindre en latterlig.

Styret i FFK burde ved neste korsvei nedfelle 4 viktige verdier i klubben som alle må følge.

Verdigrunnlaget burde være basert på hvordan vi ønsker at samfunnet vårt skal være

- Ansvar

- Åpenhet

- Folkelighet

- Engasjement

Dette skal være verdier som alle må ta med seg ut i samfunnet og som man viser hverandre.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 03 nov 09, 14:05

Jepp, helt rett, de er fraværende. Og hva skjer da?? FFK er en stolt gammel Aristokrat i Norsk fotball, som en av Norges mestvinnede klubber har FFK en unik posisjon i byen, som rett og lett er i ferd med å rives i filler av mennesker som mener de har de rette egenskapene til å rydde opp. Vi vet at klubbe betyr mye hvorfor lar vi det som skjer nå da skje?

Og det engasjementet som vises blir jo rått angrepet anonymt på ett diskusjonsforum. PH representert ved styret har tatt ett standunkt, noe som er positivt. Om standpunktet blir tatt vel imot, niks.. Ikke så rart, mtp situasjonen klubben er i, men noen må gjøre det. Og jeg hadde ikke gått i avsia og gjort det. Så skryt for å ha en utatlt og offentlig mening. Om man er så utrolig for eller imot så oppfodrer jeg flere til å gjøre som jeg har gjort idag og melde seg inn i klubben og kanskje prøve å få frem meningene sine den veien istede.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 03 nov 09, 14:26

Jeg er enig i mye av det du skriver i disse to innleggene Eben. Det høres veldig fornuftig ut å inkludere folk flest til en viss grad i viktige avgjørelser om klubbens kurs. Dette gir positive effekter som at folk blir engasjert og får nærhet til klubben etc. Det kan allikevel være vanskelig å vite hvor man skal sette grensen; hvor mye skal PH få være med å bestemme, hvor mye skal man styre etter hva folk flest mener er best? Satt på spissen så tror jeg, hvis folk hadde fått bestemme, at laget hadde bestått av nesten bare lokale juniorer pluss en ny dyrekjøpt "målgarantist" av en spiss hver uke. Det er mange idioter her i byen så det greit at det er noen proffer som kan gjøre jobben de fleste av oss ikke har kometanse til. Det er derfor det er viktig, som du sier, å la folk så føle at de bidrar [mer enn de kanskje gjør]. Til det trenger man ledere som er flinke med grasrota.

På meg virker det som om din glede for at prosessen er i gang overskygger spørsmålet om dette ble gjort på riktig måte. Med andre ord; "målet helliggjør middelet". Men uansett riktig så flotte og viktige verdier som vedtas så mener jeg det er viktig å være klar over sin rolle. Alle systemer trenger noen grenser å forholde seg til, hvis ikke så flyter det bare ut.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 03 nov 09, 14:42

Helt enig med deg shadar, her kommer dyktige lederegenskap inn. Det finnes nok av de i byen. Man må bare vite hvor. En meget god forklaring, målet er viktigere en middelet. Målet må være nå en stabil og velfungerende klubb der alle er velkommen med ideer og innspill, ikke en lukket herreklubb der få bestemmer og alt er basert på deres egen ignoranse, samt at de med penger på utsiden får kjøpet en plass til sin mening. For å sette igang denne prossesen trengs det press fra utsiden, det kreves reaksjoner. Dermed er lederne tvunget til å vise sine egenskaper som ledere. Det er når det blåser mest de får visst hva de er gode for.

Det er jo egentlig ikke noen overaskelse at Vestvik som fremtredende FRP mann totalt aviser PH, det ligger i hans natur å være motstander av slik "reaksjonær" fremferd, men det som er positivt er at han må ta stilling til det over tid, fordi han vil virke svak om han ikke gjør det. Henriksen reagere som han har gjort i hele år og er overasket over alt som skjer, og sier, nei dette vet jeg ingenting om.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 03 nov 09, 15:32
Endret: 03 nov 09, 15:33
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Shadar

Jeg er enig i mye av det du skriver i disse to innleggene Eben. Det høres veldig fornuftig ut å inkludere folk flest til en viss grad i viktige avgjørelser om klubbens kurs. Dette gir positive effekter som at folk blir engasjert og får nærhet til klubben etc. Det kan allikevel være vanskelig å vite hvor man skal sette grensen; hvor mye skal PH få være med å bestemme, hvor mye skal man styre etter hva folk flest mener er best? Satt på spissen så tror jeg, hvis folk hadde fått bestemme, at laget hadde bestått av nesten bare lokale juniorer pluss en ny dyrekjøpt "målgarantist" av en spiss hver uke. Det er mange idioter her i byen så det greit at det er noen proffer som kan gjøre jobben de fleste av oss ikke har kometanse til. Det er derfor det er viktig, som du sier, å la folk så føle at de bidrar (mer enn de kanskje gjør). Til det trenger man ledere som er flinke med grasrota.

På meg virker det som om din glede for at prosessen er i gang overskygger spørsmålet om dette ble gjort på riktig måte. Med andre ord; "målet helliggjør middelet". Men uansett riktig så flotte og viktige verdier som vedtas så mener jeg det er viktig å være klar over sin rolle. Alle systemer trenger noen grenser å forholde seg til, hvis ikke så flyter det bare ut.

Det er klart profesjonalitet er viktig, men nøkkelordet her er "åpenhet". Det handler ikke om at man skal la "folket" bestemme, det handler om å være åpne om klubbens anliggende og valg man tar. FFK fremstår som en veldig lukket klubb hvor det foregår enormt mye i kulissene. Sånn kan vi ikke ha det. Selvfølgelig skal de som har peiling også ta beslutningene, det handler om hvilke verdier klubben kommuniserer og hvilken profil klubben skaper.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 03 nov 09, 17:26

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det er klart profesjonalitet er viktig, men nøkkelordet her er "åpenhet". Det handler ikke om at man skal la "folket" bestemme, det handler om å være åpne om klubbens anliggende og valg man tar.

Jeg brukte det å "la folket få bestemme" som et ytterpunkt på skalaen. Jeg er ikke en svart/hvitt-tilhenger. Ut i fra det du skriver så er vi enige.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 07 nov 09, 18:08

Tor-Kristian Karlsen har nok en gang skrevet en god blogg.

En forkledd velsignelse?

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 07 nov 09, 18:21

Opprinnelig postet av Plankekæll

En forkledd velsignelse?

Få denne mannen tilbake? Umulig??

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 07 nov 09, 18:25

Kloke ord fra en klok mann!

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 07 nov 09, 18:45

Nok en gang godt blogget fra Karlsen.

Man får aldri vite om dette stemmer, men jeg føler meg helt sikker på at FFK ikke ville rykket ned med Karlsen som sportsdirektør. Utrolig synd at det gikk som det gikk.

Syns spesielt avsnittet om hans forhold til teater var bra. Kanskje folk må gå i seg selv og se om de har den rette kompetansen til å være ansatt i Fredrikstad Fotballklubb?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 nov 09, 19:40

En forkledd velsignelse?

Godt skrevet!

Mange lignende tanker som jeg har forsøkt å fronte i dag - bare ikke like velpolert og langt mer emosjonelt påvirket. Wink

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 07 nov 09, 21:57

Opprinnelig postet av Holters

En forkledd velsignelse?

Godt skrevet!

Helt enig. Veldig godt skrevet!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 07 nov 09, 22:12

Fantastisk blogg og et fantastisk innlegg. Desverre forblir han bare en arrogant bedreviter hos de som allerede har bestemt seg for å ikke like ham.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 07 nov 09, 22:49

Få denne mannen tilbake til FFK.

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 07 nov 09, 22:56

En forkledd velsignelse?

Syns den mannen bør hentes tilbake, lenkes til direktørstolen i mange år fremover og i samme slengen sette Nordlie og en viss Henriksen på første fly ut av landet... Er fortsatt irritert over at TKK ble "kjeppjaget" fra byen av forståsegpåere og hvermansen...

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 07 nov 09, 23:36

Opprinnelig postet av KeJ

Syns den mannen bør hentes tilbake, lenkes til direktørstolen i mange år fremover og i samme slengen sette Nordlie og en viss Henriksen på første fly ut av landet... Er fortsatt irritert over at TKK ble "kjeppjaget" fra byen av forståsegpåere og hvermansen...

100 % bak den og forslaget ditt om PAC inn i administrasjonen. Tror hele spillerstallen hadde hatt en helt annen innstilling til ledelsen, og "grep" som må til med disse to i denne. FFK har denne sesongen vært en klubb hvor ulike fraksjoner har dratt i hver sin retning, kaos fra ende til annen og da ender det som det faktisk fortjente å gjøre. Nå er det mulig jeg bare lager trøst for meg selv, men slik jeg ser det (forutsett at ikke klubben skulle gå konkurs) måtte vi rykke ned for at problemene skulle ha en sjanse for å bli løst.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 08 nov 09, 00:09

om det hadde latt seg gjennomføre i praksis, så burde begge styrene samt ledelsen i administrasjonen stilt sine plasser til disposisjon for å vise at de ikke setter seg selv foran klubben. Og for å vise at de er villige til å la andre med bedre kompetanse (hvis de finnes) kunne overta. Det kunne da utlyses en ekstraordinær generalforsamling med nyvalg. Ikke sikkert at alle burde gå, men da kommer iallefall viljen til å sette klubbens beste fram. Mulig at 80% av de valgte kunne fortsette, men styreleder og adm leder burde iallefall vurdere sine plasser. En bønn til Spillerinvest; bruk deres andel av Dominic-salget til å fristille Nordlie og Henriksen, og ta en telefon til TKK. Begynn med blanke ark. La lokale talenter og noen utenlandske investeringsobjekter (sagt litt brutalt) få spille i Adecco.  

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 09, 12:52

Geir Bakken i Fredriksstad Blad mener at Tor-Kristian Karlsen burde sende bloggen sin til gutta i ledelsen i FFK.

Den dagen TKK måtte forlate FFK startet for alvor nedturen for klubben vår. Nå er det bare suppe igjen...

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 08 nov 09, 12:55

Opprinnelig postet av aavdst

En bønn til Spillerinvest; bruk deres andel av Dominic-salget til å fristille Nordlie og Henriksen, og ta en telefon til TKK. Begynn med blanke ark. La lokale talenter og noen utenlandske investeringsobjekter (sagt litt brutalt) få spille i Adecco.  

Vær så snill......., jeg er med på bønnemøtet.

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 09, 12:56

Jeg melder meg også på!! Få mannen tilbake.

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 08 nov 09, 13:04

Samme her. Få TKK tilbake igjen.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 09, 13:15

Underskriftskampanje?Wink

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 09, 13:23

Gjerne det!

Men forutsetningene må være at minst Tom Nordlie forsvinner først. TKK og Nordlie passer ikke sammen. En slik trener passer ikke inn i tankegangen til TKK.

TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 08 nov 09, 14:56

Opprinnelig postet av MLarsen

Samme her. Få TKK tilbake igjen.

http://www.facebook.com/group.php?gid=170066472156

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 09, 15:27
Endret: 08 nov 09, 15:32
Endret av: Ebenfalk2

Akuratt hva jeg har ment hele tiden, men har blitt kritisert for det.. Ja til edrulighet og til langsiktig satsning!!

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 09, 16:29

Opprinnelig postet av TheJester

http://www.facebook.com/group.php?gid=170066472156

Jeg ser at Simen Rafn har joina gruppa. Moro!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 08 nov 09, 22:20

MTP all morroa som kommer frem om dagen, er det noen som klarer å finne ut av hva slags verdier/moralskeretningslinjer klubben har iforhold til hvordan klubben vil fremstå?

Jeg har veldig lenge ment at FFK klubb burde ha gjort et stort arbeide med å definere fotballverdier og identitet her inne, men har naturligvis blitt overdøvet av hylekoret som hater etter tap og elsker etter seier, og ikke tenker lenger enn til neste kamp.

Hvis det er noe enkeltorgan som har skylda for det som nå har skjedd, så er det faktisk klubb-styret! Hvorfor? Jo, fordi:

1) De har vært totalt usynlige i medier i samtlige sportslige saker,  og kjenner jeg deres like vil jeg tro at de har vært totalt usynlige for spillergruppa også

2) De har de facto all sportslig makt (gjennom samarbeidsavtale mellom klubb og ASA), og har overlatt nesten hele skuta til ASA, noe som er feigt, lite framtidsretta, dårlig for FFK og dårlig for publikum

3) Klubben burde ha vært pådriver i arbeidet for å definere opp FFK som fotballklubb. Her har styret vært tilsynelatende totalt fraværende. Dette arbeidet skulle ha blitt fundamentert i styret, gjennom forskjellige arb.grupper osv, og skulle vært en årsmøtesak som krevde 2/3 flertall. Så kunne definisjonen av FFK være naturlig forutsetninger for spillere, trener og  sportslig direktør osv osv

Nå vurderer jeg seriøst å melde meg inn i FFK og være skikkelig årsmøteplager med haugevis av benkeforslag, pinible spørsmål osv...

For dette styret må ryddes unna, og jo før jo heller! Vi må få inn skikkelige folk, som finner det naturlig å bruke masse ressurser på FFK uten å få igjen et øre. Et styre som står opp mot ASA-et og de overbetalte og under-kompetente ledere i samme organ. Det er ikke ASAs styres jobb å gjøre dette, det er klubbstyret!!! Hvis ASA skal drive seg sjøl konkurs, la dem gjøre det så lenge klubben består og fungerer sportslig fra A til Å!

Jeg er for et sylskarpt skille mellom ASA-økonomi og Klubb-økonomi. Ingen lånegarantier til klubb som på mirakuløst vis skal benyttes av ASA. Joda, klubben har vel aksjemajoritet, men vi må da for svarte bruke den makta til å få tinga som det er best for FFK! Stemmene som avgis i ASAs generalforsamling må være 100% samstemmig klubbens eget styre og klubbens verdigrunnlag.

Hmm, dette antok mer formen til valgkamp enn foruminlegg, jeg får ta det som et tegn...

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 09 nov 09, 09:08

f-b.no er enig i dette i dag og krever også evaluering av begge styrelederne og Henriksen. Det holder ikke at disse tre skal evaluere hele organisasjonen. Noen må også evaluere disse. Det er så mye "gruff" i klubben nå at det beste er egentlig å starte med blanke ark istedetfor å lete med lys og lykte under enhver stol for å finne steder å fordel skyld. Skal man rengjøre skikkelig, er det det beste at man bærer ut alt slik at man lettere kommer til. Så kan man sette på plass igjen etterpå. Kanskje finner man ut at noe av inventaret trenger man ikke å flytte inn igjen.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914