FFK klubb verdier og rettningslinjer!!
Opprinnelig postet av Plankekæll
Tor-Kristian Karlsen har nok en gang skrevet en god blogg.
Godt skrevet!
Mange lignende tanker som jeg har forsøkt å fronte i dag - bare ikke like velpolert og langt mer emosjonelt påvirket.
---------------------------
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Opprinnelig postet av Holters
Godt skrevet!
Helt enig. Veldig godt skrevet!
Fantastisk blogg og et fantastisk innlegg. Desverre forblir han bare en arrogant bedreviter hos de som allerede har bestemt seg for å ikke like ham.
Få denne mannen tilbake til FFK.
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Syns den mannen bør hentes tilbake, lenkes til direktørstolen i mange år fremover og i samme slengen sette Nordlie og en viss Henriksen på første fly ut av landet... Er fortsatt irritert over at TKK ble "kjeppjaget" fra byen av forståsegpåere og hvermansen...
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
Opprinnelig postet av KeJ
Syns den mannen bør hentes tilbake, lenkes til direktørstolen i mange år fremover og i samme slengen sette Nordlie og en viss Henriksen på første fly ut av landet... Er fortsatt irritert over at TKK ble "kjeppjaget" fra byen av forståsegpåere og hvermansen...
100 % bak den og forslaget ditt om PAC inn i administrasjonen. Tror hele spillerstallen hadde hatt en helt annen innstilling til ledelsen, og "grep" som må til med disse to i denne. FFK har denne sesongen vært en klubb hvor ulike fraksjoner har dratt i hver sin retning, kaos fra ende til annen og da ender det som det faktisk fortjente å gjøre. Nå er det mulig jeg bare lager trøst for meg selv, men slik jeg ser det (forutsett at ikke klubben skulle gå konkurs) måtte vi rykke ned for at problemene skulle ha en sjanse for å bli løst.
om det hadde latt seg gjennomføre i praksis, så burde begge styrene samt ledelsen i administrasjonen stilt sine plasser til disposisjon for å vise at de ikke setter seg selv foran klubben. Og for å vise at de er villige til å la andre med bedre kompetanse (hvis de finnes) kunne overta. Det kunne da utlyses en ekstraordinær generalforsamling med nyvalg. Ikke sikkert at alle burde gå, men da kommer iallefall viljen til å sette klubbens beste fram. Mulig at 80% av de valgte kunne fortsette, men styreleder og adm leder burde iallefall vurdere sine plasser. En bønn til Spillerinvest; bruk deres andel av Dominic-salget til å fristille Nordlie og Henriksen, og ta en telefon til TKK. Begynn med blanke ark. La lokale talenter og noen utenlandske investeringsobjekter (sagt litt brutalt) få spille i Adecco.
Geir Bakken i Fredriksstad Blad mener at Tor-Kristian Karlsen burde sende bloggen sin til gutta i ledelsen i FFK.
Den dagen TKK måtte forlate FFK startet for alvor nedturen for klubben vår. Nå er det bare suppe igjen...
Opprinnelig postet av aavdst
En bønn til Spillerinvest; bruk deres andel av Dominic-salget til å fristille Nordlie og Henriksen, og ta en telefon til TKK. Begynn med blanke ark. La lokale talenter og noen utenlandske investeringsobjekter (sagt litt brutalt) få spille i Adecco.
Vær så snill......., jeg er med på bønnemøtet.
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Jeg melder meg også på!! Få mannen tilbake.
Samme her. Få TKK tilbake igjen.
Gjerne det!
Men forutsetningene må være at minst Tom Nordlie forsvinner først. TKK og Nordlie passer ikke sammen. En slik trener passer ikke inn i tankegangen til TKK.
Opprinnelig postet av MLarsen
Samme her. Få TKK tilbake igjen.
http://www.facebook.com/group.php?gid=170066472156
"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"
@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no
Ebenfalk2
Ble medlem: 24 feb 04
Lagt til: 08 nov 09, 15:27
Endret: 08 nov 09, 15:32
Endret av: Ebenfalk2
Akuratt hva jeg har ment hele tiden, men har blitt kritisert for det.. Ja til edrulighet og til langsiktig satsning!!
Opprinnelig postet av TheJester
Jeg ser at Simen Rafn har joina gruppa. Moro!
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
MTP all morroa som kommer frem om dagen, er det noen som klarer å finne ut av hva slags verdier/moralskeretningslinjer klubben har iforhold til hvordan klubben vil fremstå?
Jeg har veldig lenge ment at FFK klubb burde ha gjort et stort arbeide med å definere fotballverdier og identitet her inne, men har naturligvis blitt overdøvet av hylekoret som hater etter tap og elsker etter seier, og ikke tenker lenger enn til neste kamp.
Hvis det er noe enkeltorgan som har skylda for det som nå har skjedd, så er det faktisk klubb-styret! Hvorfor? Jo, fordi:
1) De har vært totalt usynlige i medier i samtlige sportslige saker, og kjenner jeg deres like vil jeg tro at de har vært totalt usynlige for spillergruppa også
2) De har de facto all sportslig makt (gjennom samarbeidsavtale mellom klubb og ASA), og har overlatt nesten hele skuta til ASA, noe som er feigt, lite framtidsretta, dårlig for FFK og dårlig for publikum
3) Klubben burde ha vært pådriver i arbeidet for å definere opp FFK som fotballklubb. Her har styret vært tilsynelatende totalt fraværende. Dette arbeidet skulle ha blitt fundamentert i styret, gjennom forskjellige arb.grupper osv, og skulle vært en årsmøtesak som krevde 2/3 flertall. Så kunne definisjonen av FFK være naturlig forutsetninger for spillere, trener og sportslig direktør osv osv
Nå vurderer jeg seriøst å melde meg inn i FFK og være skikkelig årsmøteplager med haugevis av benkeforslag, pinible spørsmål osv...
For dette styret må ryddes unna, og jo før jo heller! Vi må få inn skikkelige folk, som finner det naturlig å bruke masse ressurser på FFK uten å få igjen et øre. Et styre som står opp mot ASA-et og de overbetalte og under-kompetente ledere i samme organ. Det er ikke ASAs styres jobb å gjøre dette, det er klubbstyret!!! Hvis ASA skal drive seg sjøl konkurs, la dem gjøre det så lenge klubben består og fungerer sportslig fra A til Å!
Jeg er for et sylskarpt skille mellom ASA-økonomi og Klubb-økonomi. Ingen lånegarantier til klubb som på mirakuløst vis skal benyttes av ASA. Joda, klubben har vel aksjemajoritet, men vi må da for svarte bruke den makta til å få tinga som det er best for FFK! Stemmene som avgis i ASAs generalforsamling må være 100% samstemmig klubbens eget styre og klubbens verdigrunnlag.
Hmm, dette antok mer formen til valgkamp enn foruminlegg, jeg får ta det som et tegn...
f-b.no er enig i dette i dag og krever også evaluering av begge styrelederne og Henriksen. Det holder ikke at disse tre skal evaluere hele organisasjonen. Noen må også evaluere disse. Det er så mye "gruff" i klubben nå at det beste er egentlig å starte med blanke ark istedetfor å lete med lys og lykte under enhver stol for å finne steder å fordel skyld. Skal man rengjøre skikkelig, er det det beste at man bærer ut alt slik at man lettere kommer til. Så kan man sette på plass igjen etterpå. Kanskje finner man ut at noe av inventaret trenger man ikke å flytte inn igjen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914