FFK klubb verdier og rettningslinjer!!
MTP all morroa som kommer frem om dagen, er det noen som klarer å finne ut av hva slags verdier/moralskeretningslinjer klubben har iforhold til hvordan klubben vil fremstå?
Ingen selvfølgelig. Og det er et godt poeng du rører ved. FFK har ingen profil, mangler definerte mål (både kortsiktige og langsiktige) og er veldig lite bevisst egen fremtoning. Her må ikke bare rengjøring til, det trengs å legge opp en skikkelig markant profil. Se til den andre klubben i byen vår Stjernen, her har man tatt konsekvensen av dette og prøver hvertfall å legge opp en ny definert profil.
---------------------------
Jepp, man kommer ingen vei om man ikke har noen definerte verdier å jobbe med, det gjør at alle i klubben må trekke i den retningen, inretter man seg ikke så bør man kanskje finne noe annet å gjøre??
Har ment det lenge nå, men FFK er fortsatt ekstremt uprofesjonelt drevet..
Finnes det ikke hjelp fra konsulentbyråer for slikt? Jeg tror nok at det kunne vært velinvesterte penger å la noen proffer gå klubben etter sømmene.
Tror nok ikke det hadde hjulpet. Det som hadde hjulpet hadde vært om man hadde fått inn en lederkapasitet som er samlende, som folk har tiltro til og som alle ser på som en som har de rette verdiene. Jeg har mine favoritter men i frykt av å bli gjort til latter av andre debatanter så holder jeg det for meg selv intil videre.
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Tror nok ikke det hadde hjulpet. Det som hadde hjulpet hadde vært om man hadde fått inn en lederkapasitet som er samlende, som folk har tiltro til og som alle ser på som en som har de rette verdiene. Jeg har mine favoritter men i frykt av å bli gjort til latter av andre debatanter så holder jeg det for meg selv intil videre.
Siste artikkelen som ligger på FB nå, så sier Berg Jr at de har en ny kandidat i tankene...
Imponerende at en supporterklubb opptrer som Donald Trump, valgkomite og styre på en gang. Etter det som har skjedd de siste månedene må det opplagte svaret være at Berg jr og sr engasjerer seg formelt i de styrende organer og lar plankehaugen/supporterklubben gå tilbake til en mer tradisjonell variant med tur, fest og noe flagging osv..
Vel alle har lov til å komme med forslag. Ikke nødvendig å kappe hoder av de før de har talt, kanskje PH endelig kan få til noe som lukter av supportersjel.. FFK er ikke som andre klubber.
Jeg liker samlende alternativer. Å engasjere grasrota litt mer kan jo virke engasjerende i seg slev . Man skal jo allikevel ikke glemme at alt har sine fordeler og ulemper. Det gjelder derimot å være dem bevisst.
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Jeg har mine favoritter men i frykt av å bli gjort til latter av andre debatanter så holder jeg det for meg selv intil videre.
Kom igjen, gi oss et navn . Drit i hva andre mener
Klubben styres etter følgende prinsipp:
Det årnær sæ.
Dessverre virker det som klubbledelsen ikke innser at det er dem som har ansvaret for at det skal ordne seg. Hadde de skjønt det, så hadde vi kanskje ikke hatt så mange snuoperasjoner, siste liten-løsninger og generell vingling.
Moralske retningslinjer? Fins ikke, de bestemmes tydeligvis av de til enhver tid ansatte i den sportslige og økonomiske ledelsen.
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
For å få bredere oppslutning fra spillere, ansatte og suppotere burde jo klubben gi flere muligheten til å ha inntrykk av at de bidrar i prosesene om hva som er det rette å gjøre, ett lederskap som ikke har denne evnen har ingenting i en fotballklubb å gjøre! For at mitt firma skal gå bra kan ikke jeg trumfe igjennom mine meninger og holdninger, jeg må ha med kunder og kolleger i dskusjonen for å være inkluderende. Dette gjør at flere individer har inntrykk av å bli lyttet til.
Dette igjen genererer mer engasjement og mere positiv giv.
I klubbens nåværende situasjon virker det som man har gått inn altopslukende i en paralysert situasjon der eneste fokus har vært økonomi.
Man har lagt ett enormt press på spillerne der man har sagt.
Dere har ansvaret for at klubben overlever!! Altså klubben representert ved styre og administrasjon har frasagt seg etthvert ansvar i forhold til sportselig suksess. På tross av at de faktisk har vært ute og sagt at spillere vil ikke få kontrakt og bidratt til en stor usikkerhet og missnøye blant de spillerne og ansatte som faktisk har jobbet hardt for å få noe til. de har og skviset ut ledere som har vært positive bidragsytere som har trekt seg fordi klimaet innenfor veggene på klubbhuset er for negativt. De har oppnåd å sørge for at folk ikke engang snakker til hverandre. I tillegg henter de inn dyre spillere for høye overgangsummer, samt ender i situasjoner som er meget uheldig for den utviklende delen av det sportselig apparatet i FFK. For å si det enkelt, det nytter ikke å bruke store ressurser på enkeltpersoner og enkeltspiller for at FFK skal bli den klubben Fredrikstad som by trenger.
Og samtidig så klarer de å lire av seg at FFK er i en situasjon der alle må dra i same rettning.
Det er intet mindre en latterlig.
Styret i FFK burde ved neste korsvei nedfelle 4 viktige verdier i klubben som alle må følge.
Verdigrunnlaget burde være basert på hvordan vi ønsker at samfunnet vårt skal være
- Ansvar
- Åpenhet
- Folkelighet
- Engasjement
Dette skal være verdier som alle må ta med seg ut i samfunnet og som man viser hverandre.
Jepp, helt rett, de er fraværende. Og hva skjer da?? FFK er en stolt gammel Aristokrat i Norsk fotball, som en av Norges mestvinnede klubber har FFK en unik posisjon i byen, som rett og lett er i ferd med å rives i filler av mennesker som mener de har de rette egenskapene til å rydde opp. Vi vet at klubbe betyr mye hvorfor lar vi det som skjer nå da skje?
Og det engasjementet som vises blir jo rått angrepet anonymt på ett diskusjonsforum. PH representert ved styret har tatt ett standunkt, noe som er positivt. Om standpunktet blir tatt vel imot, niks.. Ikke så rart, mtp situasjonen klubben er i, men noen må gjøre det. Og jeg hadde ikke gått i avsia og gjort det. Så skryt for å ha en utatlt og offentlig mening. Om man er så utrolig for eller imot så oppfodrer jeg flere til å gjøre som jeg har gjort idag og melde seg inn i klubben og kanskje prøve å få frem meningene sine den veien istede.
Jeg er enig i mye av det du skriver i disse to innleggene Eben. Det høres veldig fornuftig ut å inkludere folk flest til en viss grad i viktige avgjørelser om klubbens kurs. Dette gir positive effekter som at folk blir engasjert og får nærhet til klubben etc. Det kan allikevel være vanskelig å vite hvor man skal sette grensen; hvor mye skal PH få være med å bestemme, hvor mye skal man styre etter hva folk flest mener er best? Satt på spissen så tror jeg, hvis folk hadde fått bestemme, at laget hadde bestått av nesten bare lokale juniorer pluss en ny dyrekjøpt "målgarantist" av en spiss hver uke. Det er mange idioter her i byen så det greit at det er noen proffer som kan gjøre jobben de fleste av oss ikke har kometanse til. Det er derfor det er viktig, som du sier, å la folk så føle at de bidrar [mer enn de kanskje gjør]. Til det trenger man ledere som er flinke med grasrota.
På meg virker det som om din glede for at prosessen er i gang overskygger spørsmålet om dette ble gjort på riktig måte. Med andre ord; "målet helliggjør middelet". Men uansett riktig så flotte og viktige verdier som vedtas så mener jeg det er viktig å være klar over sin rolle. Alle systemer trenger noen grenser å forholde seg til, hvis ikke så flyter det bare ut.
Helt enig med deg shadar, her kommer dyktige lederegenskap inn. Det finnes nok av de i byen. Man må bare vite hvor. En meget god forklaring, målet er viktigere en middelet. Målet må være nå en stabil og velfungerende klubb der alle er velkommen med ideer og innspill, ikke en lukket herreklubb der få bestemmer og alt er basert på deres egen ignoranse, samt at de med penger på utsiden får kjøpet en plass til sin mening. For å sette igang denne prossesen trengs det press fra utsiden, det kreves reaksjoner. Dermed er lederne tvunget til å vise sine egenskaper som ledere. Det er når det blåser mest de får visst hva de er gode for.
Det er jo egentlig ikke noen overaskelse at Vestvik som fremtredende FRP mann totalt aviser PH, det ligger i hans natur å være motstander av slik "reaksjonær" fremferd, men det som er positivt er at han må ta stilling til det over tid, fordi han vil virke svak om han ikke gjør det. Henriksen reagere som han har gjort i hele år og er overasket over alt som skjer, og sier, nei dette vet jeg ingenting om.
Supreme NTM
Ble medlem: 05 okt 06
Lagt til: 03 nov 09, 15:32
Endret: 03 nov 09, 15:33
Endret av: Supreme NTM
Opprinnelig postet av Shadar
Det er klart profesjonalitet er viktig, men nøkkelordet her er "åpenhet". Det handler ikke om at man skal la "folket" bestemme, det handler om å være åpne om klubbens anliggende og valg man tar. FFK fremstår som en veldig lukket klubb hvor det foregår enormt mye i kulissene. Sånn kan vi ikke ha det. Selvfølgelig skal de som har peiling også ta beslutningene, det handler om hvilke verdier klubben kommuniserer og hvilken profil klubben skaper.Jeg er enig i mye av det du skriver i disse to innleggene Eben. Det høres veldig fornuftig ut å inkludere folk flest til en viss grad i viktige avgjørelser om klubbens kurs. Dette gir positive effekter som at folk blir engasjert og får nærhet til klubben etc. Det kan allikevel være vanskelig å vite hvor man skal sette grensen; hvor mye skal PH få være med å bestemme, hvor mye skal man styre etter hva folk flest mener er best? Satt på spissen så tror jeg, hvis folk hadde fått bestemme, at laget hadde bestått av nesten bare lokale juniorer pluss en ny dyrekjøpt "målgarantist" av en spiss hver uke. Det er mange idioter her i byen så det greit at det er noen proffer som kan gjøre jobben de fleste av oss ikke har kometanse til. Det er derfor det er viktig, som du sier, å la folk så føle at de bidrar (mer enn de kanskje gjør). Til det trenger man ledere som er flinke med grasrota.
På meg virker det som om din glede for at prosessen er i gang overskygger spørsmålet om dette ble gjort på riktig måte. Med andre ord; "målet helliggjør middelet". Men uansett riktig så flotte og viktige verdier som vedtas så mener jeg det er viktig å være klar over sin rolle. Alle systemer trenger noen grenser å forholde seg til, hvis ikke så flyter det bare ut.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det er klart profesjonalitet er viktig, men nøkkelordet her er "åpenhet". Det handler ikke om at man skal la "folket" bestemme, det handler om å være åpne om klubbens anliggende og valg man tar.
Jeg brukte det å "la folket få bestemme" som et ytterpunkt på skalaen. Jeg er ikke en svart/hvitt-tilhenger. Ut i fra det du skriver så er vi enige.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Tor-Kristian Karlsen har nok en gang skrevet en god blogg.
Få denne mannen tilbake? Umulig??
«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)
AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!
Nok en gang godt blogget fra Karlsen.
Man får aldri vite om dette stemmer, men jeg føler meg helt sikker på at FFK ikke ville rykket ned med Karlsen som sportsdirektør. Utrolig synd at det gikk som det gikk.
Syns spesielt avsnittet om hans forhold til teater var bra. Kanskje folk må gå i seg selv og se om de har den rette kompetansen til å være ansatt i Fredrikstad Fotballklubb?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914