Husk meg
Brukernavn
Passord

Dyr Plankehaugen feiring

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 12 sep 09, 09:12
Endret: 12 sep 09, 09:12
Endret av: Patrioten

Fikk denne mailen fra Plankehaugen, hvor de skal feire sitt 10 års jubileum.

Plankehaugen feirer i år sitt 10 års jubileum og ønsker i den anledning å invitere Plankehaugens medlemmer til jubileums fest på City Scene (Hotel City) fredag 9 oktober.
Det vil bli servert 3 retters middag og drikke til maten er inkludert. Etter middagen blir det underholdning.
For påmelding eller spørsmål ta kontakt med Monica på 971 59 844 eller jubileum(a)plankehaugen.no

Prisen for dette er kr 450,-

Påmelding må skje innen fredag 18.september

Synes dette burde vært gratis, eller i hvertfall billigere.

P.s. De gir jo bort penger til den ene og den andre, mens vi som er medlemer, må pent finne i oss betale.

Hva er deres tanker om dette?

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 12 sep 09, 09:24

Opprinnelig postet av Patrioten

P.s. De gir jo bort penger til den ene og den andre, mens vi som er medlemer, må pent finne i oss betale.

Gratis!? Ja, det skulle tatt seg ut om Plankehaugen ga en helaften på City innkludert underholdning til alle medlemmer. Er du klar over hvor stor den potensielle regningen kan bli? Nei, litt fornuft i galskapen bør det vel være? Man skal da ikke kjøre PH sin økonomi i dass p.g.a. en fest. De som ønsker å gå på fest bør jammen betale det det koster, eller alternativ 2: Bli hjemme.
Er rimelig sikker på at prisen per deltager for festen er satt så lavt som mulig...

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 12 sep 09, 09:31

Opprinnelig postet av Ymer

Er rimelig sikker på at prisen per deltager for festen er satt så lavt som mulig...

Da kan jeg fortelle deg det at du tar feil.

Ta en tur innom City og sjekk prisene på diverse alternativer og du vil se at det ikke er gitt mange ørene i rabatt... Vil jo påstå at vedkommende som har forhandlet frem dette ikke har vært spesielt dyktig...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 12 sep 09, 09:51
Endret: 12 sep 09, 09:51
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av KeJ

Ta en tur innom City og sjekk prisene på diverse alternativer og du vil se at det ikke er gitt mange ørene i rabatt... Vil jo påstå at vedkommende som har forhandlet frem dette ikke har vært spesielt dyktig...

Så 450 kroner for en 3 retters middag, inkludert drikke og underholdning er normale priser på City?   Det har jeg litt vanskelig for å tro på, ettersom julebordsprisene (2-3 retter) deres, inkludert show, er på 695 kroner....

Surpomp er et uttrykk jeg av og til bruker på 4-åringen her hjemme. Den betegnelsen kan vel passe på en del her inne på forumet også...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 12 sep 09, 10:04

Første en gjør om en har skrall økonomi er vel og legge inn ett innlegg som dette.. jeg syns ikke det var noe stiv pris

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 12 sep 09, 10:48

Opprinnelig postet av keiko99

Første en gjør om en har skrall økonomi er vel og legge inn ett innlegg som dette.. jeg syns ikke det var noe stiv pris

Enig med denialsander og keiko99

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 12 sep 09, 11:54

Opprinnelig postet av Patrioten

Fikk denne mailen fra Plankehaugen, hvor de skal feire sitt 10 års jubileum.

Plankehaugen feirer i år sitt 10 års jubileum og ønsker i den anledning å invitere Plankehaugens medlemmer til jubileums fest på City Scene (Hotel City) fredag 9 oktober.
Det vil bli servert 3 retters middag og drikke til maten er inkludert. Etter middagen blir det underholdning.
For påmelding eller spørsmål ta kontakt med Monica på 971 59 844 eller jubileum(a)plankehaugen.no

Prisen for dette er kr 450,-

Påmelding må skje innen fredag 18.september

Jeg kan si det sånn at jeg selger slike julebordspakker akkurat nå jeg, de starter på 695,- hos oss. Og da er ikke drikke inkludert. Da må du ut med ca 300,- til. Så jeg vil vel si at halv pris er ganske bra ja. Vil nok tenke meg at MAKS! inntjening på hver kuvert der er ca 100,-, mest mulig mindre. Kommer jo veldig ann på hvor mange som kommer. Så det er langt fra god butikk på Citys vegne ihvertfall

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 12 sep 09, 11:59
Endret: 12 sep 09, 12:08
Endret av: Holters

Nå har vel patrioten et poeng? Man trenger ikke å latterliggjøre poenget "bare" for det er Patrioten som kommer med det.

Plankehaugen kunne fint ha sponset arrangementet, og fått prisen lavere, men det blir jo et spørsmål om prioriteringer. Skal man bruke penger på en fest i forbindelse med tiårsjubileumet, eller skal midlene gå til borteturer, tifo eller hest? Hadde man slaktet hesten, så hadde man hatt 17,50 til hvert medlem i Plankehaugen man kunne brukt på denne middagen (70.000/4.000). Eller 350,- om det f.eks. kommer 200 gjester (70.000/4.000).

Jeg tviler på at 4.000 medlemmer hadde tatt turen uansett. Slike arrangementer som dette har vel stort sett vært besøkt av "den indre kjernen", og det er forsåvidt helt greit, men da er det kanskje også greit at det ikke sponses for mye?

Lurer også på hva de mener med at drikke til maten er inkludert. Er det 1 glass vin? 2 glass? En øl? En øl og ett glass vin? Fri bar? :) Det har en del å si for sluttregninga...

Synes folk beskytter prisen litt vel mye basert på særdeles begrenset informasjon.

Endre: Du kan jo ikke akkurat sette likhetstegn mellom ordinært salg av julebordspakker til markedspris (for bedrifter, som oftest blommer over at midler til dette?), og et arrangement i regi av en supporterklubb for ens egne supportere. Jeg har vært ansvarlig for å arrangere noen studentmiddager (siv.øk-helg ved NHH etc) etter hvert, og det går fint an å få prisen langt under 1000 kroner per hode for tre retters middag med drikke til maten. Tviler på at man verken trenger den dyreste maten, den dyreste alkoholen eller de flotteste lokalene til et slikt arrangement som dette.

Moro at Plankehaugen av blitt ti år da!

Skal si tida flyr! Smile

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 12 sep 09, 12:07
Endret: 12 sep 09, 12:10
Endret av: endre

Er faktisk ikke enig i deg der. Ja, jeg ser poenget til Patrioten, men du kan jo være ganske sikker på at HVIS de hadde sponset det, hadde regninga blitt fjelldyr!

Og det er ikke til å komme vekk fra uansett hvor du spiser en 3 retters med drikke (uansett hvor mye det er) og underholdning vil komme på minst denne prisen. Og hvis man reklamerer med drikke til maten, når man har en 3 retters, så bør man ligge på mer enn 1 glass, all logikk tilsier jo dette.

"Og til endre: Du kan jo ikke akkurat sette likhetstegn mellom julebordspakker for bedrifter, som oftest blommer over at midler til dette, og et arrangement i regi av en supporterklubb for ens egne supportere."
Hvorfor kan jeg ikke det? Vil nok tro at PH har større muligheter økonomisk til å dra på seg buksene enn andre bedrifter i følgende av den såkalte finanskrisen. Er ikke akkurat den første organisasjonen som vil gi litt tilbake til sine medlemmer.

Og så kommer du her å redigerer da :D
Nei selvfølgelig trenger man ikke det, jeg og har gjort det samme som deg, men nå er det jo ikke det som er casen. Nå er det i et lokale hvor man har fått en pakke, og da må man ta utgangspunkt i dette, og ikke løsninger som ikke er der.

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 12 sep 09, 12:12
Endret: 12 sep 09, 12:16
Endret av: Holters

Nei, det er lov å være uenig. Wink

Jeg mener uansett at dette er snakk om prioriteringer, og det er fullt legitimt av Patrioten å mene prisen er for høy uten at alle skal kjeppjage ham av den grunn. Kanskje prisen på 450,- ekskluderer en del medlemmer som føler det samme som Patrioten? Ikke vet jeg.

Topp at det arrangeres en fest for å gjøre litt stas på en selv. Det er viktig! Ti år er en milestone. :)

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 12 sep 09, 12:19

Jada, men det er vel egentlig ingen som kjeppjager han egentlig. Man kommer jo bare med såkalte bevis på at den prisen som er satt er langt fra stiv til et slikt opplegg som ble skissert. Med et slikt opplegg så får man en mye enklere og smidigere kveld for alle. Det var ingen som skrek kjempehøyt når vi måtte svi av 400 eller hva det var for å være på Rockefeller før Cupfinalen, DET var overpris det.. Spesielt med tanke på at vi måtte gå når kl var 24 eller no, og istedenfor å ha Rockefeller resten av natta sponsa vi hele Karl Johan med drikkepenger.

Det er alltid rimeligere løsninger på ting, men du sitter ikke i en gymsal og feirer 10 års jubileum.

pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09

Lagt til: 12 sep 09, 13:17
Endret: 12 sep 09, 13:20
Endret av: pawl

Prisen er ikke høy i forhold til hva man får. Men for all del - pris er relativt - og for mange (meg selv inkludert) er 450,- mye penger! 

Uansett: Gratulerer med 10-års jubileum. Det er ganske sykt å tenke på at det er ti år siden jeg fikk en lapp i ranselen på Gressvik ungdomsskole om at noen ville starte en supporterklubb ved navn "red army":) Det hender faktisk jeg (med skam må vite) savner den tiden vi ropte "Kristian Østli" på Halden Stadion, da tifoen besto av en 24-pakk med dassruller fra Fina på Gressvik, eller en busstur ble avlyst fordi alle de påmeldte plutselig spilte beach-volley på foten. 

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 13 sep 09, 22:13

Kanskje PH skulle valgt en noe billigere løsning?

Noe litt mer folkelig enn 3-retters middag og show.

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 13 sep 09, 23:51

Hvorfor det? 10 års jubileum er jo faktisk noe å feire. Hva skulle man gjort da? Åpen fyllefest i et eller annet lokale, hvor folk stod å prata? Ergo det samme som skjer foran hver eneste kamp, eller faktisk legge opp til en ordentlig feiring, som faktisk er langt ifra dyr. Og uansett løsning, så hadde den ikke blitt billigere totalt. Selvfølgelig kunne de valgt en litt rimeligere løsning og tatt regninga selv, og det kunne blitt en koslig kveld, men når man har noe å feire er det vel gøy å gjøre det rett.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914