Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK kan bli fratatt tre poeng

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 10 sep 09, 00:38

Hvis Lyn går konkurs, melder fotball.adressa.no

Blir ikke lettere for FFK av den grunn..

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 10 sep 09, 00:42
Endret: 10 sep 09, 01:14
Endret av: keiko99

gjelder jo alle andre også..FFK ligger sist godset nest sist og bodø på kvalikk da... jeg ser ikke dette som noe vanskligere en i dag

vi bør hente spillere fra lyn Laughing

vi for tilbake Kasey Wehrman da

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07

Lagt til: 10 sep 09, 06:16

Opprinnelig postet av Shadar

Hvis Lyn går konkurs, melder fotball.adressa.no

Blir ikke lettere for FFK av den grunn..

Hvis Lyn går konkurs så er det vel kun et lag i tillegg som rykker ned? )+ kvalik.

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !

jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09

Lagt til: 10 sep 09, 07:35

Opprinnelig postet av keiko99

gjelder jo alle andre også..FFK ligger sist godset nest sist og bodø på kvalikk da... jeg ser ikke dette som noe vanskligere en i dag

vi bør hente spillere fra lyn Laughing

vi for tilbake Kasey Wehrman da

Og hvorfor vil vi ha tilbake wehrman?

Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06

Lagt til: 10 sep 09, 08:37
Endret: 10 sep 09, 08:43
Endret av: Jens Henrik

Dersom dette blir et faktum, kan det jo væer interessant å se hvor mange poeng våre bunnrivaler har tatt mot Lyn.  Dersom jeg husker korrekt har i Lyn igjen alle lagene i bunn, slik at de fleste av våre rivaler maks kan miste 3 poeng.

Edit:  Da leste jeg også artikkelen, og fikk bekreftet at vi ved Lyn-konkurs ligger på siste plass og to poeng opp til trygg plass.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 10 sep 09, 08:42

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Dersom dette blir et faktum, kan det jo væer interessant å se hvor mange poeng våre bunnrivaler har tatt mot Lyn.  Dersom jeg husker korrekt har i Lyn igjen alle lagene i bunn, slik at de fleste av våre rivaler maks kan miste 3 poeng.

Les linken så ser du det Laughing

Jens Henrik

A-lagspiller

Lagt til: 10 sep 09, 08:44

Gjorde det nå, tidlig på morran merker jegWink

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 10 sep 09, 08:49

Godset mister bare ett poeng, så de stikker 2 poeng ifra oss...

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 10 sep 09, 08:54

Opprinnelig postet av jag

Og hvorfor vil vi ha tilbake wehrman?

han er leid ut og må retunere til den klubben. vindu for overganger er stengt, men jeg tror han må retunere til FFK

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 10 sep 09, 09:08

han er leid ut og må retunere til den klubben. vindu for overganger er stengt, men jeg tror han må retunere til FFK

Leid ut eller solgt?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 10 sep 09, 09:28

Han er utleid. Men når utleiekontrakten går ut er også kontrakten i FFK over. Altså Wehrman ser vi ikke noe mer pån FFK trening eller kamp.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 10 sep 09, 09:30

Nå burde Terje Høili gå inn å kjøpe Mads Dahm og Erling Knudtzon. Da er han med på å redde Lyn og poeng for oss, og så kan han gi dem bort til FFK når neste overgangsvidu åpner. Cool

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 10 sep 09, 11:11

For guds skyld, FFK må holde seg unna Mads Dahm. Norges dårligste midtstopper på tippeliganivå.

Jeg synes det er fryktelig merkelige priser på spillerne også, 4 millioner for Dahm?????!!!! WTF!?!?!? Er det rart det norske markedet er uinteressant for utenlandske klubber? Han er verdt maks 600.000,-. Erling Knudtzon og Magne Simonsen burde vært verdsatt til rundt 3 millioner hver, Gjermundstad har vel heller ikke bevist en dritt i Tippeligaen.

Jaja, jeg vil ikke ha tilbake Wehrman, og jeg vil ikke at Lyn skal gå konkurs nå. Jeg tror heller ikke det skjer.

Prisene:

Davy Claude Angan,        21 år,    angrep,         pris: 6 mill.
Mads Dahm,                     21 år,    forsvar,          pris: 4 mill.
Magne Simonsen,           21 år,    høyre back,   pris: 4 mill.
Arnar Darri Petursson,   18 år,     keeper,          pris: 2 mill.
Erling Knudtzon,               21 år,    midtbane,     pris: 2 mill.
Vegard Gjermundstad,   19 år,    forsvar,          pris: 2 mill.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 10 sep 09, 12:51

Hvis Lyn går konk, så går de vel lenger ned i ligasystemet enn til Adecco? Hva skjer med opprykk/nedrykk mellom TL og Adecco? Noen som vet?

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 10 sep 09, 13:07
Endret: 10 sep 09, 13:08
Endret av: Per Egil

Hvis et lag går konkurs skal det i utgangspunktet flyttes til bunnen av ligasystemet.

Jeg er usikker på hva som skjer i forhodt til opp/nedrykk, men Sarpsborg, som i utgangspunktet rykket ned fra Adecco i 2007 fikk jo beholde plassen etter at Raufoss ikke fikk fornyet lisens.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 10 sep 09, 13:15

Det har vel kun den konsekvens at alle lags poengen mot laget mistes, og at kun ett lag rykker direkte ned?

http://twitter.com/FFKprasempre

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 10 sep 09, 15:09

vg.no Dersom ikke Lyn klarer å skrape sammen 17 millioner kroner på tre uker, betyr det kroken på døra for Oslo-klubben.

Det tror jeg dem ikke klarer..

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 11 sep 09, 23:40

Opprinnelig postet av Per Egil

Hvis et lag går konkurs skal det i utgangspunktet flyttes til bunnen av ligasystemet.

Er det bare meg, eller er systemet veldig spesielt. Man kunne jo Lyn fått spille de siste kampene, istedenfor å bare bli borte?! For så ved sesongslutt bli degradert til 2 divisjon. Det vil ha en mindre innvirkning på tabellen, et mer rettferdig resultat helt til slutt.

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 09, 23:48

Jeg leste på tekst-tv at HamSkam kan bli flyttet ned til 5.divisjon hvis de ikke klarer å skaffe tilveie to millioner innen mandag. Så da blir det hvertfall ikke 7.divisjon eller 8.divisjon. Er det noe som heter 8.divisjon forresten? Innocent

Per Egil

Moderator

Lagt til: 11 sep 09, 23:50
Endret: 11 sep 09, 23:51
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av Plankekæll
Er det noe som heter 8.divisjon forresten? Innocent

Det kommer vel an på hvilken krets man "sokner" til. I Østfold tror jeg det bare er syv divisjoner (correct me if I'm wrong).

For Lyn sin del har jeg forstått det slik at Lyn Fotball har et lag i 6. divisjon, og at FC Lyn Oslo ved en eventuell konkurs tar over denne plassen.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 09, 23:54
Endret: 11 sep 09, 23:54
Endret av: Plankekæll

Hvilket lag i 5.divisjon tar HamSkam over plassen til da?

Per Egil

Moderator

Lagt til: 12 sep 09, 00:01

Aner ikke. Kanskje det ikke er flere divisjoner i Hedemark?

freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 12 sep 09, 00:03

Jeg er usikker på hva som skjer i forhodt til opp/nedrykk, men Sarpsborg, som i utgangspunktet rykket ned fra Adecco i 2007 fikk jo beholde plassen etter at Raufoss ikke fikk fornyet lisens.

Det er vel forskjell på å ikke få fornyet lisens og å gå konkurs. Får man ikke lisens, kan man ikke spille i de to øverste divisjoner, dvs nedrykk til 2. div. Går man konk, er det vel andre regler som gjelder..

Adecco 2010

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 12 sep 09, 00:21

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Han er utleid. Men når utleiekontrakten går ut er også kontrakten i FFK over. Altså Wehrman ser vi ikke noe mer pån FFK trening eller kamp.

Her henger jeg ikke med. Hvis Lyn går konk og Wehrman derfor må returnere til klubben han i øyeblikket er utleid fra, så er vel ikke det det samme som at utleiekontrakten går ut? Den går vel ut først ved sesongslutt, eller?

Werhman skal vel ikke ende opp uten klubb (og lønn) nå, pga Lyns konkurs? Eller har han sagt ja til en så dårlig deal? Det var da ingen hemmelighet at Lyn var truet av konkurs?

I så fall kan det vel være vi ser Werhman tilbake i FFK for resten av sesongen da vel, hvis klubben uansett er pliktig å betale ham lønn? Det er vel dessuten ikke helt utenkelig fra et sportslig synspunkt heller, da det ikke akkurat svermer med defensive midtbanespillere i FFK...

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 12 sep 09, 08:29

Nå har jeg selfølgelig tatt utgangspunkt i at Lyn ikke går konk. Hvordan reglene er hvis dem skulle vet jeg ikke. Men uansett bør ikke Wehrman bli å se verken på kamp eller A trening i FFK igjen. Da han har gått ganske klart ut og sagt han ikke hadde den rette motivasjon i FFK lenger....

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 12 sep 09, 09:51

Wehrmanns lønn er garantert i fob. med overgangen. Han ser vi ikke mer hos FFK

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 12 sep 09, 11:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er det noe som heter 8.divisjon forresten? Innocent

Vi har 8 divisjon i Oslo ja.. er jo noen av oss brukere som tilhører den divisjonen :)
Noen av oss har også vært så heldige å være desidert sist der :)

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 12 sep 09, 22:51

Tabellsimulator

Jeg tror FFK ender som nr 9

Rykker ned: LYn og Aalsesund og lsk på kvalik (om lyn ikke går konkurs da)

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til: 13 sep 09, 00:32

Oj? er det flere av oss? =p

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 13 sep 09, 12:56

Synd for oss hvis Lyn rykker ned...Vi mister en av veldig få seire, samt at Lyn på Ullevaal i siste kamp blir som hjemmebane å regne hvis FFK trenger poeng for å overleve.

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 13 sep 09, 18:02

Synes Sandefjord-treneren virket å ikke ha skjønt ting helt, hørtes ut som han var mot at poengene mot Lyn skulle trekkes fra om Lyn ikke får fullføre sesongen. Well, Mr. Walker, blir ikke det urettferdig overfor de lagene som bare har fått møte Lyn én gang?

Jeg vil forøvrig komme med litt pepper til forbundets lisenskrav til Lyn. Kravene er tydeligvis satt opp slik at Lyn kan bli fratatt lisensen nå i månedsskiftet september/oktober om ikke visse krav til egenkapital er oppfylt. Hvordan i all verden kan man finne på noe sånt? Kanskje det kunne hatt noe for seg med en frist etter halvspilt sesong, men når det bare gjenstår fem-seks kamper burde da Lyn få fullføre sesongen, om ikke kreditorene faktisk kommer med konkursbegjæring (noe jeg ikke ser for meg at de gjør før sesongen er slutt).

Situasjonen med at Lyn nå faktisk kan fratas lisensen med kun en måned igjen av sesongen har forbundet lagt opp til - men selvsagt er det amatørene i Lyn-ledelsen som skal ha buksevannet, det er de som har kjørt klubben bankerott.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 14:54

tv2.no Kjetil Rekdal foreslår å gi Lyns motstandere poengene i de resterende kampene om Oslo-klubben blir slått konkurs. Jeg foreslår at motstanderne til Lyn må få poengene. Selv om både Godset og FFK da vil få gratispoeng!

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 14 sep 09, 14:57

Kan en ikke bare gjøre som i bedriftsfotball da? det vil si walk-over og 3 poeng om motstanderlaget ikke kan stille lag.

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 14 sep 09, 15:01

Det interessante er jo hva NFF gjør. FFK har Lyn i siste kamp. Tenk hvis situasjonen er slik at andre lag kan spille på FFK tabellplassering (poeng og målforskjell) uten at FFK kan bidra selv i siste serierunde. Er det rettferdig? Dette hvis Lyn's kamper blir trukket da.....

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 14 sep 09, 15:07

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Det interessante er jo hva NFF gjør. FFK har Lyn i siste kamp. Tenk hvis situasjonen er slik at andre lag kan spille på FFK tabellplassering (poeng og målforskjell) uten at FFK kan bidra selv i siste serierunde. Er det rettferdig? Dette hvis Lyn's kamper blir trukket da.....

Hmmmmmmm........

forklar dette nærmere er du snill......

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 14 sep 09, 15:13
Endret: 14 sep 09, 15:13
Endret av: Nugattistjerna

I den 30. serierunde møter FFK Lyn. Hvis Lyn ikke får fullføre sesongen, da spilles jo ikke den kampen. Altså FFK spiller sin siste kamp i serierunde 29, mens resten av lagene spiller sin siste kamp i runde 30.

Da kan i teorien Godset spille på FFK's tabellplassering. Tenk deg hvis Godset må vinne 3-0 og gjør det. Da vil jeg si det er jævla surt å rykke ned uten at FFK kan gjøre noe med det den dagen.

La oss for all del håpe at kontrakten er sikret før det........

Willy René

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:21

I den 30. serierunde møter FFK Lyn. Hvis Lyn ikke får fullføre sesongen, da spilles jo ikke den kampen. Altså FFK spiller sin siste kamp i serierunde 29, mens resten av lagene spiller sin siste kamp i runde 30.

Da kan i teorien Godset spille på FFK's tabellplassering. Tenk deg hvis Godset må vinne 3-0 og gjør det. Da vil jeg si det er jævla surt å rykke ned uten at FFK kan gjøre noe med det den dagen.

Det ble litt for hypotetisk for meg.

Hvis Lyns kamper blir strøket av tabellen så skjer vel det når det er en del kamper igjen? og da har man vel noen kamper å gjøre det på ?, da blir disse serierundene avgjørende for FFK`s del.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 14 sep 09, 15:25

Opprinnelig postet av Willy René

Hvis Lyns kamper blir strøket av tabellen så skjer vel det når det er en del kamper igjen? og da har man vel noen kamper å gjøre det på ?, da blir disse serierundene avgjørende for FFK`s del.

De andre lagene kan da fremdeles spille på at FFK spiller sin siste serierunde i runde 29? FFKs kamper er jo ferdigspilt når de begynner på sin siste kamp, og da vet de hva de trenger. For eksempel kan et lag behøve kun ett poeng og spiller da veldig defensivt og uten å satse offensivt for å kapre det ene poenget de trenger.

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 14 sep 09, 15:26

Hvis Lyn ikke får fullføre sesongen og poengene i de resterende kampene blir gitt motstanderne slik det blir foreslått av Rekdal hvilken målforskjell blir disse poengene gitt med?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:31

Hva hvis Godset klarer seg med ett poeng?

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:31
Endret: 14 sep 09, 15:33
Endret av: FFK pra sempre

Det gjenstår 4 serierunder når september som er Lyns deadline er unnagjort.

Alt taler for at alle poeng mot Lyn slettes, tror det er vanlig i resten av fotball europa også.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:32

Og forresten Willy Rene... Det er på ingen måte hypotetisk. Går Lyn konkurs så spiller vi vår siste kamp før alle andre. Det kan egentlig ikke skje ifølge regelboka som sier at begge de to siste rundene skal spilles på samme tidspunkt sånn at lag ikke kan spille på resultat.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:35

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Og forresten Willy Rene... Det er på ingen måte hypotetisk. Går Lyn konkurs så spiller vi vår siste kamp før alle andre. Det kan egentlig ikke skje ifølge regelboka som sier at begge de to siste rundene skal spilles på samme tidspunkt sånn at lag ikke kan spille på resultat.

Derfor er den beste løsningen at de ordnes slik at Lyn får avviklet alle sine kamper, men så mye for den strenge håndteringen av Tippeligalisensen.

Det ironiske er jo at det er NFF selv som er den vanskeligste kreditoren til Lyn.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 sep 09, 15:37

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det kan egentlig ikke skje ifølge regelboka som sier at begge de to siste rundene skal spilles på samme tidspunkt sånn at lag ikke kan spille på resultat.

Haha, det blir en fantastisk kinkig situasjon for NFF "to figure out". :)

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:40

Opprinnelig postet av Holters

Haha, det blir en fantastisk kinkig situasjon for NFF "to figure out". :)

For ikke å si umulig. Tror egentlig NFF helt enkelt må la Lyn spille de resterende kampene.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 14 sep 09, 15:41
Endret: 14 sep 09, 15:42
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Derfor er den beste løsningen at de ordnes slik at Lyn får avviklet alle sine kamper

Hvorfor er egentlig det den beste løsningen? Altså at de resterende lagene skal møte et totalt umotivert Lynlag som vet at laget ikke spiller i TL til året og vil bli slått konkurs så fort sesongen er iver? Ikke akkurat retferdige konkurransevilkår det heller?

Blir klubben slått konkurs, så er det bare å kjippe de ut av systemet med en gang. Dog håpløst at avgjørelsen faller midt i en sesong.

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:50

Hvis de skal spille de resterende kampene etter de er slått konkurs, hvem ville betalt kostadnene dette medfører?

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:53

Hvorfor er egentlig det den beste løsningen? Altså at de resterende lagene skal møte et totalt umotivert Lynlag som vet at laget ikke spiller i TL til året og vil bli slått konkurs så fort sesongen er iver? Ikke akkurat retferdige konkurransevilkår det heller?

Blir klubben slått konkurs, så er det bare å kjippe de ut av systemet med en gang. Dog håpløst at avgjørelsen faller midt i en sesong.

Nja... Det er vel det samme som for et lag som ligger så langt bak at det er håpløst å holde plassen. Nå er jo faktisk Lyn omtrent i denne situasjonen fra før av; det er urettferdig, men det har skjedd flere ganger tidligere uten noen konkurs.

Willy René

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:57

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva hvis Godset klarer seg med ett poeng?

Da bør fankenimæ` NFF forhindre at en slik situasjon oppstår. Da får heller NFF med sin gigantiske pengekasse garantere for Lyns drift i den korte måneden fra konkursåpning og til serieslutt.

Det hører ikke noe sted hjemme at nedrykk eller ikke skal avgjøres på slike usportslige kriterier.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 15:58

Derfor er den beste løsningen at de ordnes slik at Lyn får avviklet alle sine kamper

Det kan du si, men jeg vil vel tro at spillerne vil spille for sin egne fremtidge karrieres skyld, og at det finnes noe som heter stolthet og ære. Lønn må de jo få uansett, enten av konkursboet eller lønnsgarantifondet.
Jeg trodde egentlig at NFF's klubblisensregime skulle hindre slike ting?
Det er jo helt håpløst at det skjer på dette tidspunkt. Hadde de mistet lisensen etter halvspilt serie hadde det vært null problem. Jo flere kamper det går uten at det blir ferdigspilt, jo mer urettferdig blir det jo.

Jens Henrik

A-lagspiller

Lagt til: 14 sep 09, 16:08
Endret: 14 sep 09, 16:09
Endret av: Jens Henrik

Nå skal vel Strømsgodset møte Bodø-Glimt eller noe slikt i siste serierunde tror jeg, og da kan det faktisk være sånn at begge de to lagene klarer seg med uavgjort dersom Lyn allerede har gått konk, og FFK da blir stående med poengsummen vi har etter 29 kamper.

Liker ikke den utviklingen dersom det blir resultatet.

Edit:  Strømsgodset møter Aalesund i siste serierunde.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 16:17

Men hvorfor har ikke NFF allerede trukket lisensen deres? Kåfjord som har vært tøff i trynet å vært ute å sagt at i Norge skal ikke klubber kunne kjøpe spillere uten at det er dekning for det. Men Lyn som selger halve stallen går alikvel konkurs uten at det har fått konsekvenser.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 18:26

Hva skjer?

- Det er vanskelig å gi svar på dette så lenge det ikke foreligger en situasjon, sier NFFs informasjonssjef Roger Solheim til Dagbladet.

- Finnes det regler for en slik situasjon?

- Det kommer litt an på.

NØF  er som vanlig klare når ting er vanskelig, men i korte trekk betyr det vel at hvis bostyret finner grunnlag for drift kan de spillere videre etter konkursen.  Men det spørs hvor realistisk det er når underskuddet er såpass stort.

Willy René

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 18:38

Det kan du si, men jeg vil vel tro at spillerne vil spille for sin egne fremtidge karrieres skyld, og at det finnes noe som heter stolthet og ære. Lønn må de jo få uansett, enten av konkursboet eller lønnsgarantifondet.

Lønnsgarantifondet står nok ikke for lønn opptjent etter konkursåpning, det er vel lønn opptjent før konkurs samt opptjente feriepenger.

Per Egil

Moderator

Lagt til: 14 sep 09, 19:34

Alle mister poengene ved Lyn-konkurs

Ved en konkurs vil Lyn ende sist på tabellen, og forsvinne helt ut av seriesystemet.

Det betyr at det bare vil være ett lag som rykker direkte ned fra Tippeligaen. Kvalifiseringen spilles på vanlig måte mellom lag nummer 14 i Tippeligaen og lag tre til fem i Adeccoligaen.

Adeccoligaen vil spilles med kun 15 lag neste år dersom Lyns skjebne ender i skifteretten.

Willy René

Landslagsspiller

Lagt til: 14 sep 09, 21:44

Alle mister poengene ved Lyn-konkurs

Ved en konkurs vil Lyn ende sist på tabellen, og forsvinne helt ut av seriesystemet.

Det betyr at det bare vil være ett lag som rykker direkte ned fra Tippeligaen. Kvalifiseringen spilles på vanlig måte mellom lag nummer 14 i Tippeligaen og lag tre til fem i Adeccoligaen.

Adeccoligaen vil spilles med kun 15 lag neste år dersom Lyns skjebne ender i skifteretten.

Dette kan bli salig skummelt;

Hvis Lyns kamper blir annulert, så vil FFK med den oppdaterte tabellen ligge ett poeng foran Ålesund og likt antall poeng med Glimt, men FFK har da 1 kamp mer spilt enn de 2 nevnte laga! Vi kan vel bare krysse fingre og tær og håpe at Lyn får spille sesongen ut.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 14 sep 09, 21:47

Rimelig klart hva som vil skje nå:

I dag kom Norges Fotballforbund med tydelig redegjørelse.

- Hvis en klubb skulle bli slått konkurs av domstolen så anses denne klubben som oppløst. Dermed mister klubben automatisk sitt medlemskap i NIF (Norges Idrettsforbund) og som følge av dette også i NFF (Norges Fotballforbund). En fotballklubb uten medlemskap i NFF vil ikke kunne spille kamper, og ifølge kampreglementet vil alle lagets kamper i inneværende sesong da bli annullert, opplyste generalsekretær Erik Loe i en pressemelding.

NFF lister opp konsekvensene:

• Alle klubbens kamper annulleres og klubben regnes som siste lag på tabellen.
  • Kun ett lag (nr. 15) vil rykke direkte ned i 1. divisjon.
  • Lag nr. 1 og 2 i 1. divisjon vil rykke opp til eliteserien (som i dag).
  • Kvalifisering spilles på vanlig måte mellom lag nr. 14 i eliteserien og lagene 3-5 i 1. divisjon.
  • Lagene 13-16 skal i utgangspunktet rykke ned fra 1. divisjon.
  • De fire avdelingsvinnerne rykker opp fra 2. divisjon.
  • 1. divisjon vil imidlertid da bestå av kun 15 lag, hvilket er ett for lite. Det betyr at lag nummer 13 i 1. divisjon får tilbud om å beholde plassen.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article150278.ece

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 10:07

Vi lyser fred over Lyn, sier Einar Gelius i en radioreklame. 

Dette er en frisk prest Laughing

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 10:42

• Alle klubbens kamper annulleres og klubben regnes som siste lag på tabellen.
  • Kun ett lag (nr. 15) vil rykke direkte ned i 1. divisjon.
  • Lag nr. 1 og 2 i 1. divisjon vil rykke opp til eliteserien (som i dag).
  • Kvalifisering spilles på vanlig måte mellom lag nr. 14 i eliteserien og lagene 3-5 i 1. divisjon.
  • Lagene 13-16 skal i utgangspunktet rykke ned fra 1. divisjon.
  • De fire avdelingsvinnerne rykker opp fra 2. divisjon.
  • 1. divisjon vil imidlertid da bestå av kun 15 lag, hvilket er ett for lite. Det betyr at lag nummer 13 i 1. divisjon får tilbud om å beholde plassen.

Med andre ord, om Lyn unngår konk men ikke klarer lisenskravet så overtar de den plassen i 2. divisjon som nummer 13 i Adecco normalt skulle fått. Men dersom de går konk (og dermed i utgangspunktet er ute av divisjonssystemet inntil de får startet opp på nytt); hvem får tilbud om å beholde sin plass i 2. divisjon? Det laget med flest poeng av de som i utgangspunktet har havnet på nedrykksplass?

- Benjamin Franklin

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 11:47
Endret: 15 sep 09, 11:49
Endret av: kanogvetalt

Men hva skjer med Lyn? så vidt jeg kan se har de ikke delt klubb og driftselskap, slik at en konkurs vil ramme klubben. Ettersom nedrykket er mer eller mindre klart så tviler på at noen vil spytte inn de pengen de trenger. Det er nok mer interessant å invistere etter en konkurs. Det er heller ikke sikkert at noen vil slå de konkurs hvis det ikke er noe å hente, med mindre staten er kreditor.

Må Lyn starte helt i bunnen av ligasystemet om de konker?

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 12:30

UBC og Ullevål Stadion/NFF har jo sagt det er uaktuelt med ettergiving av gjeld, så de vil nok slås konkurs.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 13:21

UBC og Ullevål Stadion/NFF har jo sagt det er uaktuelt med ettergiving av gjeld, så de vil nok slås konkurs.

Forbundet er eier av både UBC og Ullevål Stadion. Tviler sterkt på at de slår Lyn konkurs før serien er avsluttet. Spørsmålet er om FC Lyn selv går til skifteretten før den tid. Kanskje kan de bruke det som et pressmiddel mot forbundet, som sikkert ikke ønsker noen konkurs før sesongen er over.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 15:08

Det er en todelt problemstilling, for konkurs er ikke den eneste måten Lyn kan ryke ut av serien på. De har frist til den 1. oktober med å skaffe en viss egenkapital for å få forlenget lisensen sin - uavhengig av om kreditorene slår dem konkurs. Dermed er det slik at den 1. oktober må NFF ta stilling til om de vil gi Lyn fornyet lisens (alternativt utsatt frist ut sesongen, noe jeg håper de gjør slik at sesongen kan spilles ferdig på skikkelig vis) eller ikke.

En konkurs tror jeg ikke vil skje før etter sesongslutt uansett med mindre Lyn ber om det selv.

- Benjamin Franklin

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 18:15
Endret: 15 sep 09, 18:17

Aftenposten: Rekdal foreslår 3 poeng og 3-0 i målforskjell for FFK

Et annet poeng som jeg ikke har sett blitt tattt opp er kort og karantener, skal man fjerne poengene må man vel også fjerne kortene man har pådratt seg mot Lynski?

freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 20:40

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det er en todelt problemstilling, for konkurs er ikke den eneste måten Lyn kan ryke ut av serien på. De har frist til den 1. oktober med å skaffe en viss egenkapital for å få forlenget lisensen sin - uavhengig av om kreditorene slår dem konkurs. Dermed er det slik at den 1. oktober må NFF ta stilling til om de vil gi Lyn fornyet lisens (alternativt utsatt frist ut sesongen, noe jeg håper de gjør slik at sesongen kan spilles ferdig på skikkelig vis) eller ikke.

En konkurs tror jeg ikke vil skje før etter sesongslutt uansett med mindre Lyn ber om det selv.

Gjelder den fristen lisensen for neste år/sesong da ?

Adecco 2010

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 21:52

Sitter å ser Bakrommet, og er ganske overbevist om at det er konk om 14 dager.
Og når man hører han tragiske Erik Loe fra NØF, som ikke tar noen selvkritikk, virker det ikke som det blir en håndsrekning fra dem.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 15 sep 09, 21:59

Og når man hører han tragiske Erik Loe fra NØF, som ikke tar noen selvkritikk, virker det ikke som det blir en håndsrekning fra dem.

Hva mener du NFF skal gjøre, da? Redde en klubb som har kjørt seg selv på ræva? Det er ikke akkurat sånn at Lyn plutselig har blitt rammet av "force majeure" som gjorde at de er i ferd med å gå konk...

Så... Helt konkret: Hva mener du NFF burde gjøre? Hva skal NFF gjøre for Ham-Kam? For Moss? For neste lag som er i ferd med å gå konkurs?

Hva skal NFF ta selvkritikk på? At de gav Lyn lisens før sesongstart?  

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 21:59
Endret: 15 sep 09, 22:00
Endret av: Costanza

Ja. Langerud virket totalt resignert på Lyns vegne. Han hadde jo store problemer bare med å snakke. Virket som han hadde mest lyst til å grine. Utrolig kjedelig situasjon dette, ikke minst for de i og rundt klubben (supporterne).

Willy René

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 22:08

Dette er tull.

Skal NFF gjøre noe så må det kun være å forsøke å opprettholde Lyns sportslige drift ut sesongen slik at ingen kamper blir strøket. NFF kan ikke ta ansvar for klubbenes idiotiske drift. Hvis de skulle gjort noe så måtte det evt. vært å innføre maks.priser på spillere, lønninger etc., men jeg tror ikke vi ønsker et slikt regime heller.

Klubbene må som bedrifter ellers bære ansvaret selv.

freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 23:21

Skal NFF gjøre noe så må det kun være å forsøke å opprettholde Lyns sportslige drift ut sesongen slik at ingen kamper blir strøket.

Vel, sånn jeg forstod det, var det vel det FFK pra sempre mente

Adecco 2010

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 23:45
Endret: 16 sep 09, 00:05

Opprinnelig postet av denialsander

Hva mener du NFF skal gjøre, da? Redde en klubb som har kjørt seg selv på ræva? Det er ikke akkurat sånn at Lyn plutselig har blitt rammet av "force majeure" som gjorde at de er i ferd med å gå konk...

Så... Helt konkret: Hva mener du NFF burde gjøre? Hva skal NFF gjøre for Ham-Kam? For Moss? For neste lag som er i ferd med å gå konkurs?

Hva skal NFF ta selvkritikk på? At de gav Lyn lisens før sesongstart?  

Jeg mener ikke at forbundet som sådan skal redde klubber. Det jeg mener er at forbundets lisensgivning er for svak og at forbundet kunne handlet før det var enn håndfull kamper igjen. Da ville ikke konsekvensene gått utover andre en Lyn.
Men når han fikk spørsmål om fordbundet kunne gjort mer for å forhindret situasjonen svarte han bare svada.

Men en ting forbundet faktisk kunne ha gjort nå, fordi det nettopp er Lyn og Ullevål det er snakk om. Er å ettergive gjeld på linje med majoriteten av kreditorerene. Det hadde sendt ett signal til andre potensielle inverstorer, at de ikke bare kastet penger inn i ett synkende skip som uansett ikke ville kunne reddes.
Det kunne vært økonomisk smart av dem også, fordi uten Lyn har de bare seg selv og VIF som kunder neste år.
Uten at jeg skal arresteres på det, virker det faktisk som NFF via UBC er en av de større om ikke største kreditor.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 23:48

Opprinnelig postet av freddy g-paulsen

Skal NFF gjøre noe så må det kun være å forsøke å opprettholde Lyns sportslige drift ut sesongen slik at ingen kamper blir strøket.

Vel, sånn jeg forstod det, var det vel det FFK pra sempre mente

Det kan kanskje være en mulighet, men det tør ikke jeg å si fordi jeg tror det er kompliserte saker som har med aksjeloven og andre forhold. Men om sagt, de er en stor kreditor i kraft av å leie ut Ullevål, og det til ganske stive priser.

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 00:30
Endret: 16 sep 09, 00:32
Endret av: endre

Men en ting forbundet faktisk kunne ha gjort nå, fordi det nettopp er Lyn og Ullevål det er snakk om. Er å ettergive gjeld på linje med majoriteten av kreditorerene. Det hadde sendt ett signal til andre potensielle inverstorer, at de ikke bare kastet penger inn i ett synkende skip som uansett ikke ville kunne reddes.
Det kunne vært økonomisk smart av dem også, fordi uten Lyn har de bare seg selv og VIF som kunder neste år.
Uten at jeg skal arresteres på det, virker det faktisk som NFF via UBC er en av de større om ikke største kreditor.

Uansett hva som skjer neste år, så vil nok ikke Lyn spille på Ullevåll. Det er nok Bislett som er neste stopp hvis de fortsatt kan kalle seg en toppklubb. Og når det kommer til Lyn og Ullevåll nå, så betaler de faktisk forskuddsleie på Ullevåll pr gang, som et ledd av den nye avtalen de fikk i land sist.

Og det er vel ingen som vil at NFF skal gjøre noen spesiell avtale med Lyn, men det å la de fortsette ut sesongen, ved at de er arrangør og stiller en bane til disposisjon. De får da alle inntekter av de kampene som er igjen, og legger i sin lomme som et avdrag på allerede utestående gjeld, burde vært en reel mulighet. Dette også for å få en mye mer fair avslutning på sesongen, enn å gjøre et fratrekk av allerede inntjente poeng. Som de sa på Fotball Xtra, dette er poeng disse lagene har fortjent seg til.

Og ja, jeg mener forbundet bør ta ganske mye selvkritikk på å gi lisens til Lyn foregående år, de var allerede i sumpa og klarte akkurat å skrape sammen litt cash. Den millionsprekken som de har nå, må på en eller måte ha vært synlig, eller vært mulig å forutse at ville komme. Noe annet virker jo svært merkelig.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 01:03
Endret: 16 sep 09, 01:12

Selv om Lyn nå betaler på forskudd, skylder de Forbundet 6 millioner fra før den avtalen.
Og jeg er vel enig i at de spiller på en annen stadion hvis de klarer seg, NFF synes vel det er smartere å kun ha en kunde. Slik at de ikke slites mer på det pottejordet de kaller en fotballbane

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 16 sep 09, 09:08

Kanskje Lyn klarer seg?  http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6777740

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 09:48

Men konklusjonene må vel bli at det beste for oss er hvis Lyn klarer seg siden både Strømsgodset og BodøGlimt har rotet bort poeng mot dem.

Vi har en kamp tilgode i siste serierunde mot et lag som da vil være klart for nedrykk og da BØR vi vinne hvis vi må det for å redde plassen. Dette betyr også at hvis det skulle bli konkurs bør vi støtte Rekdal og hans 3-0.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 09:53

selv om lyn for hjelp blir det ikke noe bedre.  Dårlig nytt for konkurstruede Lyn.

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 16 sep 09, 09:58

Dårlig nytt for spillerne også. Ser ut som NFF nekter de å spille for andre klubber i år om Lyn går konk. Trodde vi hadde samme praksis som i utlandet jeg, kontraktsløse spillere er ikke under kontrakt og kan dermed skrive under når de vil, men tydligvis ikke i Norge.

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 10:01

At det går an å ansette så arrogante folk som Erik Loe i NøFF.

NøFF er og blir en verna bedrift.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 10:52

Trodde ikke det en kunne kalle det overgang fra en annen klubb så lenge klubben går konkurs og spilleren er arbeidsledig.. Fy faen NØFF dere imponerer ikke

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 13:21

Det var vel snarere slik at lisensen for årets sesong forutsatte at de måtte oppfylle et visst økonomisk krav (et eller annet minimum av egenkapital) innen den 1. oktober. Om det da ikke er oppfylt så ryker lisensen for i år om jeg ikke tar feil. Og fornyet lisens for neste år kan de jo i så fall bare glemme.

- Benjamin Franklin

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 13:22

"- Vi må dessverre sitte og se på, sier konstituert generalsekretær i NFF, Erik Loe.

Han understreker at forbundet ikke kan gå inn og hjelpe klubber økonomisk, men har dette svaret på kritikken fra Henrik Hoff i Aalesund:

- Hvis vi blir invitert inn, så kan vi bidra med kompetanse og det vi har der. Det motsatte ville ha vært å gå inn i en klubb, og det ville man vel også ha reagert negativt på, sier han."

det er bare ekte Bærumsfolk som kan være så sutrete og arrogante, hvor har disse menneskene i NFF fått spesial kompetanse fra klubbdrift? Har Loe lært det i veldrevne Stabæk som måtte bygge kjøpesenter med fotballbinge, og bli reddet gjentatte ganger av investor.

Han unnlater som vanlig å fortelle at NFF komersielle sellskap er kreditor med gjeld på 6 mill som de nekter å inngå noen som helst avtale på. Det er noe ganske annet enn å "hjelpe klubber økonomisk" som Loe sier.

Det værste er at hvis dette hadde skjedd en klubb fra nordnorge hadde kulturministeren vært på banen Laughing

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 13:24

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det var vel snarere slik at lisensen for årets sesong forutsatte at de måtte oppfylle et visst økonomisk krav (et eller annet minimum av egenkapital) innen den 1. oktober. Om det da ikke er oppfylt så ryker lisensen for i år om jeg ikke tar feil. Og fornyet lisens for neste år kan de jo i så fall bare glemme.

Da er jo hele formålet for lisens på bærtur. Hvis lisensen skal sikkre egenkaptial til at serien er nesten ferdigspilt.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 13:25

Trodde ikke det en kunne kalle det overgang fra en annen klubb så lenge klubben går konkurs og spilleren er arbeidsledig.. Fy faen NØFF dere imponerer ikke

Skulle tro at det var ulovlig å holde arbeid/inntektsløse ansatte utenfor ett arbeidsmarked?

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 16 sep 09, 14:28

Hvis kampene først blir strøket forsvinner også målscorere og kort etc. fra kampene. Typisk nok spilte FFK hele kampen mot Liiin uten å få kort...Så hjelper oss ingenting mtp suspensjonsfaren til de 8 spillerne i klubben. Forøvrig vil Borges miste sitt mål, samt vil stakkars Everton miste en av svært få scoringer....

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 30 sep 09, 15:44

Da er jo hele formålet for lisens på bærtur. Hvis lisensen skal sikkre egenkaptial til at serien er nesten ferdigspilt.

Ser ut som jeg selv har rotet her. Dagen i dag var en selvpålagt frist fra Lyns side - hvor de måtte ha på plass en viss mengde gryn for å kunne fortsette sesongen.

Det har jo ligget i kortene at 17 millioner var en overdrivelse i forhold til å kunne fullføre sesongen, det viser seg at snaut 5 millioner var tilstrekkelig for det, ogdet er nå i boks. Men de må ha på plass mer penger for å unngå konkurs på litt lengre sikt, og lisensen for neste sesong henger antagelig i en tynn tråd uansett.

Jeg tipper at de får på bena noe mer gryn, unngår konk, men tvangsflyttes ned i segunda division.

- Benjamin Franklin

Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09

Lagt til: 01 okt 09, 00:03

Lissens søknaden for neste år er i morgen. (idag) Derav også fristen i dag og selvfølgelig da også kanskje den beste løsningen at Olja Lyn hadde gått konkurs og Lyn derfor bare starter i 2. divisjon istedet.

Problemet for Lyn er at de også har gjeld i det sportslige selskapet. Men man skal ikke se bort i fra at tilfellet over faktisk blir det reelle nå som de har får avsluttet serien.

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914