Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK kan bli fratatt tre poeng

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 15 sep 09, 12:30

UBC og Ullevål Stadion/NFF har jo sagt det er uaktuelt med ettergiving av gjeld, så de vil nok slås konkurs.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 15 sep 09, 13:21

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

UBC og Ullevål Stadion/NFF har jo sagt det er uaktuelt med ettergiving av gjeld, så de vil nok slås konkurs.

Forbundet er eier av både UBC og Ullevål Stadion. Tviler sterkt på at de slår Lyn konkurs før serien er avsluttet. Spørsmålet er om FC Lyn selv går til skifteretten før den tid. Kanskje kan de bruke det som et pressmiddel mot forbundet, som sikkert ikke ønsker noen konkurs før sesongen er over.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 15 sep 09, 15:08

Det er en todelt problemstilling, for konkurs er ikke den eneste måten Lyn kan ryke ut av serien på. De har frist til den 1. oktober med å skaffe en viss egenkapital for å få forlenget lisensen sin - uavhengig av om kreditorene slår dem konkurs. Dermed er det slik at den 1. oktober må NFF ta stilling til om de vil gi Lyn fornyet lisens (alternativt utsatt frist ut sesongen, noe jeg håper de gjør slik at sesongen kan spilles ferdig på skikkelig vis) eller ikke.

En konkurs tror jeg ikke vil skje før etter sesongslutt uansett med mindre Lyn ber om det selv.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 18:15
Endret: 15 sep 09, 18:17
Endret av: FFK pra sempre

Aftenposten: Rekdal foreslår 3 poeng og 3-0 i målforskjell for FFK

Et annet poeng som jeg ikke har sett blitt tattt opp er kort og karantener, skal man fjerne poengene må man vel også fjerne kortene man har pådratt seg mot Lynski?

freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 15 sep 09, 20:40

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det er en todelt problemstilling, for konkurs er ikke den eneste måten Lyn kan ryke ut av serien på. De har frist til den 1. oktober med å skaffe en viss egenkapital for å få forlenget lisensen sin - uavhengig av om kreditorene slår dem konkurs. Dermed er det slik at den 1. oktober må NFF ta stilling til om de vil gi Lyn fornyet lisens (alternativt utsatt frist ut sesongen, noe jeg håper de gjør slik at sesongen kan spilles ferdig på skikkelig vis) eller ikke.

En konkurs tror jeg ikke vil skje før etter sesongslutt uansett med mindre Lyn ber om det selv.

Gjelder den fristen lisensen for neste år/sesong da ?

Adecco 2010

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 21:52

Sitter å ser Bakrommet, og er ganske overbevist om at det er konk om 14 dager.
Og når man hører han tragiske Erik Loe fra NØF, som ikke tar noen selvkritikk, virker det ikke som det blir en håndsrekning fra dem.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 15 sep 09, 21:59

Og når man hører han tragiske Erik Loe fra NØF, som ikke tar noen selvkritikk, virker det ikke som det blir en håndsrekning fra dem.

Hva mener du NFF skal gjøre, da? Redde en klubb som har kjørt seg selv på ræva? Det er ikke akkurat sånn at Lyn plutselig har blitt rammet av "force majeure" som gjorde at de er i ferd med å gå konk...

Så... Helt konkret: Hva mener du NFF burde gjøre? Hva skal NFF gjøre for Ham-Kam? For Moss? For neste lag som er i ferd med å gå konkurs?

Hva skal NFF ta selvkritikk på? At de gav Lyn lisens før sesongstart?  

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 15 sep 09, 21:59
Endret: 15 sep 09, 22:00
Endret av: Costanza

Ja. Langerud virket totalt resignert på Lyns vegne. Han hadde jo store problemer bare med å snakke. Virket som han hadde mest lyst til å grine. Utrolig kjedelig situasjon dette, ikke minst for de i og rundt klubben (supporterne).

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 15 sep 09, 22:08

Dette er tull.

Skal NFF gjøre noe så må det kun være å forsøke å opprettholde Lyns sportslige drift ut sesongen slik at ingen kamper blir strøket. NFF kan ikke ta ansvar for klubbenes idiotiske drift. Hvis de skulle gjort noe så måtte det evt. vært å innføre maks.priser på spillere, lønninger etc., men jeg tror ikke vi ønsker et slikt regime heller.

Klubbene må som bedrifter ellers bære ansvaret selv.

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 15 sep 09, 23:21

Opprinnelig postet av Willy René

Skal NFF gjøre noe så må det kun være å forsøke å opprettholde Lyns sportslige drift ut sesongen slik at ingen kamper blir strøket.

Vel, sånn jeg forstod det, var det vel det FFK pra sempre mente

Adecco 2010

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 23:45
Endret: 16 sep 09, 00:05

Opprinnelig postet av denialsander

Hva mener du NFF skal gjøre, da? Redde en klubb som har kjørt seg selv på ræva? Det er ikke akkurat sånn at Lyn plutselig har blitt rammet av "force majeure" som gjorde at de er i ferd med å gå konk...

Så... Helt konkret: Hva mener du NFF burde gjøre? Hva skal NFF gjøre for Ham-Kam? For Moss? For neste lag som er i ferd med å gå konkurs?

Hva skal NFF ta selvkritikk på? At de gav Lyn lisens før sesongstart?  

Jeg mener ikke at forbundet som sådan skal redde klubber. Det jeg mener er at forbundets lisensgivning er for svak og at forbundet kunne handlet før det var enn håndfull kamper igjen. Da ville ikke konsekvensene gått utover andre en Lyn.
Men når han fikk spørsmål om fordbundet kunne gjort mer for å forhindret situasjonen svarte han bare svada.

Men en ting forbundet faktisk kunne ha gjort nå, fordi det nettopp er Lyn og Ullevål det er snakk om. Er å ettergive gjeld på linje med majoriteten av kreditorerene. Det hadde sendt ett signal til andre potensielle inverstorer, at de ikke bare kastet penger inn i ett synkende skip som uansett ikke ville kunne reddes.
Det kunne vært økonomisk smart av dem også, fordi uten Lyn har de bare seg selv og VIF som kunder neste år.
Uten at jeg skal arresteres på det, virker det faktisk som NFF via UBC er en av de større om ikke største kreditor.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 sep 09, 23:48

Opprinnelig postet av freddy g-paulsen

Opprinnelig postet av Willy René

Skal NFF gjøre noe så må det kun være å forsøke å opprettholde Lyns sportslige drift ut sesongen slik at ingen kamper blir strøket.

Vel, sånn jeg forstod det, var det vel det FFK pra sempre mente

Det kan kanskje være en mulighet, men det tør ikke jeg å si fordi jeg tror det er kompliserte saker som har med aksjeloven og andre forhold. Men om sagt, de er en stor kreditor i kraft av å leie ut Ullevål, og det til ganske stive priser.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 16 sep 09, 00:30
Endret: 16 sep 09, 00:32
Endret av: endre

Men en ting forbundet faktisk kunne ha gjort nå, fordi det nettopp er Lyn og Ullevål det er snakk om. Er å ettergive gjeld på linje med majoriteten av kreditorerene. Det hadde sendt ett signal til andre potensielle inverstorer, at de ikke bare kastet penger inn i ett synkende skip som uansett ikke ville kunne reddes.
Det kunne vært økonomisk smart av dem også, fordi uten Lyn har de bare seg selv og VIF som kunder neste år.
Uten at jeg skal arresteres på det, virker det faktisk som NFF via UBC er en av de større om ikke største kreditor.

Uansett hva som skjer neste år, så vil nok ikke Lyn spille på Ullevåll. Det er nok Bislett som er neste stopp hvis de fortsatt kan kalle seg en toppklubb. Og når det kommer til Lyn og Ullevåll nå, så betaler de faktisk forskuddsleie på Ullevåll pr gang, som et ledd av den nye avtalen de fikk i land sist.

Og det er vel ingen som vil at NFF skal gjøre noen spesiell avtale med Lyn, men det å la de fortsette ut sesongen, ved at de er arrangør og stiller en bane til disposisjon. De får da alle inntekter av de kampene som er igjen, og legger i sin lomme som et avdrag på allerede utestående gjeld, burde vært en reel mulighet. Dette også for å få en mye mer fair avslutning på sesongen, enn å gjøre et fratrekk av allerede inntjente poeng. Som de sa på Fotball Xtra, dette er poeng disse lagene har fortjent seg til.

Og ja, jeg mener forbundet bør ta ganske mye selvkritikk på å gi lisens til Lyn foregående år, de var allerede i sumpa og klarte akkurat å skrape sammen litt cash. Den millionsprekken som de har nå, må på en eller måte ha vært synlig, eller vært mulig å forutse at ville komme. Noe annet virker jo svært merkelig.

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 16 sep 09, 01:03
Endret: 16 sep 09, 01:12

Selv om Lyn nå betaler på forskudd, skylder de Forbundet 6 millioner fra før den avtalen.
Og jeg er vel enig i at de spiller på en annen stadion hvis de klarer seg, NFF synes vel det er smartere å kun ha en kunde. Slik at de ikke slites mer på det pottejordet de kaller en fotballbane

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 16 sep 09, 09:08

Kanskje Lyn klarer seg?  http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6777740

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 16 sep 09, 09:48

Men konklusjonene må vel bli at det beste for oss er hvis Lyn klarer seg siden både Strømsgodset og BodøGlimt har rotet bort poeng mot dem.

Vi har en kamp tilgode i siste serierunde mot et lag som da vil være klart for nedrykk og da BØR vi vinne hvis vi må det for å redde plassen. Dette betyr også at hvis det skulle bli konkurs bør vi støtte Rekdal og hans 3-0.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 16 sep 09, 09:53

selv om lyn for hjelp blir det ikke noe bedre.  Dårlig nytt for konkurstruede Lyn.

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 16 sep 09, 09:58

Dårlig nytt for spillerne også. Ser ut som NFF nekter de å spille for andre klubber i år om Lyn går konk. Trodde vi hadde samme praksis som i utlandet jeg, kontraktsløse spillere er ikke under kontrakt og kan dermed skrive under når de vil, men tydligvis ikke i Norge.

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 16 sep 09, 10:01

At det går an å ansette så arrogante folk som Erik Loe i NøFF.

NøFF er og blir en verna bedrift.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 16 sep 09, 10:52

Trodde ikke det en kunne kalle det overgang fra en annen klubb så lenge klubben går konkurs og spilleren er arbeidsledig.. Fy faen NØFF dere imponerer ikke

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914