Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK kan bli fratatt tre poeng

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 11 sep 09, 23:54
Endret: 11 sep 09, 23:54
Endret av: Plankekæll

Hvilket lag i 5.divisjon tar HamSkam over plassen til da?

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 12 sep 09, 00:01

Aner ikke. Kanskje det ikke er flere divisjoner i Hedemark?

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 12 sep 09, 00:03

Opprinnelig postet av Per Egil

Hvis et lag går konkurs skal det i utgangspunktet flyttes til bunnen av ligasystemet.

Jeg er usikker på hva som skjer i forhodt til opp/nedrykk, men Sarpsborg, som i utgangspunktet rykket ned fra Adecco i 2007 fikk jo beholde plassen etter at Raufoss ikke fikk fornyet lisens.

Det er vel forskjell på å ikke få fornyet lisens og å gå konkurs. Får man ikke lisens, kan man ikke spille i de to øverste divisjoner, dvs nedrykk til 2. div. Går man konk, er det vel andre regler som gjelder..

Adecco 2010

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 12 sep 09, 00:21

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Han er utleid. Men når utleiekontrakten går ut er også kontrakten i FFK over. Altså Wehrman ser vi ikke noe mer pån FFK trening eller kamp.

Her henger jeg ikke med. Hvis Lyn går konk og Wehrman derfor må returnere til klubben han i øyeblikket er utleid fra, så er vel ikke det det samme som at utleiekontrakten går ut? Den går vel ut først ved sesongslutt, eller?

Werhman skal vel ikke ende opp uten klubb (og lønn) nå, pga Lyns konkurs? Eller har han sagt ja til en så dårlig deal? Det var da ingen hemmelighet at Lyn var truet av konkurs?

I så fall kan det vel være vi ser Werhman tilbake i FFK for resten av sesongen da vel, hvis klubben uansett er pliktig å betale ham lønn? Det er vel dessuten ikke helt utenkelig fra et sportslig synspunkt heller, da det ikke akkurat svermer med defensive midtbanespillere i FFK...

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 12 sep 09, 08:29

Nå har jeg selfølgelig tatt utgangspunkt i at Lyn ikke går konk. Hvordan reglene er hvis dem skulle vet jeg ikke. Men uansett bør ikke Wehrman bli å se verken på kamp eller A trening i FFK igjen. Da han har gått ganske klart ut og sagt han ikke hadde den rette motivasjon i FFK lenger....

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 12 sep 09, 09:51

Wehrmanns lønn er garantert i fob. med overgangen. Han ser vi ikke mer hos FFK

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 12 sep 09, 11:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er det noe som heter 8.divisjon forresten? Innocent

Vi har 8 divisjon i Oslo ja.. er jo noen av oss brukere som tilhører den divisjonen :)
Noen av oss har også vært så heldige å være desidert sist der :)

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 12 sep 09, 22:51

Tabellsimulator

Jeg tror FFK ender som nr 9

Rykker ned: LYn og Aalsesund og lsk på kvalik (om lyn ikke går konkurs da)

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til: 13 sep 09, 00:32

Oj? er det flere av oss? =p

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 13 sep 09, 12:56

Synd for oss hvis Lyn rykker ned...Vi mister en av veldig få seire, samt at Lyn på Ullevaal i siste kamp blir som hjemmebane å regne hvis FFK trenger poeng for å overleve.

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 13 sep 09, 18:02

Synes Sandefjord-treneren virket å ikke ha skjønt ting helt, hørtes ut som han var mot at poengene mot Lyn skulle trekkes fra om Lyn ikke får fullføre sesongen. Well, Mr. Walker, blir ikke det urettferdig overfor de lagene som bare har fått møte Lyn én gang?

Jeg vil forøvrig komme med litt pepper til forbundets lisenskrav til Lyn. Kravene er tydeligvis satt opp slik at Lyn kan bli fratatt lisensen nå i månedsskiftet september/oktober om ikke visse krav til egenkapital er oppfylt. Hvordan i all verden kan man finne på noe sånt? Kanskje det kunne hatt noe for seg med en frist etter halvspilt sesong, men når det bare gjenstår fem-seks kamper burde da Lyn få fullføre sesongen, om ikke kreditorene faktisk kommer med konkursbegjæring (noe jeg ikke ser for meg at de gjør før sesongen er slutt).

Situasjonen med at Lyn nå faktisk kan fratas lisensen med kun en måned igjen av sesongen har forbundet lagt opp til - men selvsagt er det amatørene i Lyn-ledelsen som skal ha buksevannet, det er de som har kjørt klubben bankerott.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 14 sep 09, 14:54

tv2.no Kjetil Rekdal foreslår å gi Lyns motstandere poengene i de resterende kampene om Oslo-klubben blir slått konkurs. Jeg foreslår at motstanderne til Lyn må få poengene. Selv om både Godset og FFK da vil få gratispoeng!

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 14 sep 09, 14:57

Kan en ikke bare gjøre som i bedriftsfotball da? det vil si walk-over og 3 poeng om motstanderlaget ikke kan stille lag.

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 14 sep 09, 15:01

Det interessante er jo hva NFF gjør. FFK har Lyn i siste kamp. Tenk hvis situasjonen er slik at andre lag kan spille på FFK tabellplassering (poeng og målforskjell) uten at FFK kan bidra selv i siste serierunde. Er det rettferdig? Dette hvis Lyn's kamper blir trukket da.....

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 14 sep 09, 15:07

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Det interessante er jo hva NFF gjør. FFK har Lyn i siste kamp. Tenk hvis situasjonen er slik at andre lag kan spille på FFK tabellplassering (poeng og målforskjell) uten at FFK kan bidra selv i siste serierunde. Er det rettferdig? Dette hvis Lyn's kamper blir trukket da.....

Hmmmmmmm........

forklar dette nærmere er du snill......

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 14 sep 09, 15:13
Endret: 14 sep 09, 15:13
Endret av: Nugattistjerna

I den 30. serierunde møter FFK Lyn. Hvis Lyn ikke får fullføre sesongen, da spilles jo ikke den kampen. Altså FFK spiller sin siste kamp i serierunde 29, mens resten av lagene spiller sin siste kamp i runde 30.

Da kan i teorien Godset spille på FFK's tabellplassering. Tenk deg hvis Godset må vinne 3-0 og gjør det. Da vil jeg si det er jævla surt å rykke ned uten at FFK kan gjøre noe med det den dagen.

La oss for all del håpe at kontrakten er sikret før det........

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 14 sep 09, 15:21

I den 30. serierunde møter FFK Lyn. Hvis Lyn ikke får fullføre sesongen, da spilles jo ikke den kampen. Altså FFK spiller sin siste kamp i serierunde 29, mens resten av lagene spiller sin siste kamp i runde 30.

Da kan i teorien Godset spille på FFK's tabellplassering. Tenk deg hvis Godset må vinne 3-0 og gjør det. Da vil jeg si det er jævla surt å rykke ned uten at FFK kan gjøre noe med det den dagen.

Det ble litt for hypotetisk for meg.

Hvis Lyns kamper blir strøket av tabellen så skjer vel det når det er en del kamper igjen? og da har man vel noen kamper å gjøre det på ?, da blir disse serierundene avgjørende for FFK`s del.

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 14 sep 09, 15:25

Opprinnelig postet av Willy René

Hvis Lyns kamper blir strøket av tabellen så skjer vel det når det er en del kamper igjen? og da har man vel noen kamper å gjøre det på ?, da blir disse serierundene avgjørende for FFK`s del.

De andre lagene kan da fremdeles spille på at FFK spiller sin siste serierunde i runde 29? FFKs kamper er jo ferdigspilt når de begynner på sin siste kamp, og da vet de hva de trenger. For eksempel kan et lag behøve kun ett poeng og spiller da veldig defensivt og uten å satse offensivt for å kapre det ene poenget de trenger.

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 14 sep 09, 15:26

Hvis Lyn ikke får fullføre sesongen og poengene i de resterende kampene blir gitt motstanderne slik det blir foreslått av Rekdal hvilken målforskjell blir disse poengene gitt med?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 sep 09, 15:31

Opprinnelig postet av Willy René

Hva hvis Godset klarer seg med ett poeng?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914