Husk meg
Brukernavn
Passord

Gislason nei til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 26 aug 09, 18:07
Endret: 26 aug 09, 18:48
Endret av: Patrioten

Dagbladet. http://www.dagbladet.no/2009/08/26/sport/tippeligaen/fotball/fredrikstad/7829910/

FFK har også prøvd seg på en dansk midtbanespiller fra Lyngby som det heller ikke ble noe av.

Er ikke tvil om at vi trenger en som kan klare å lokke spillere til klubben, Jocke er kanskje ikke den rette?

Siden han har hentet spillere som Everton, Domi og dansken, de har jo ikke akkurat forsterket laget?

For noen år siden lå vi også i bunnen av Tippeligaen, men da klarte klubben å lokke gode spillere til seg.

Tenker på blant Bora og Raio, som reddet oss fra nedrykk, så unnskyldningen om at det er vanskelig å skaffe spillere pga tabellsituasjoen stemmer ikke alltid.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 26 aug 09, 18:20

Like greit. Gislason er god, men ingen spiller man bør glemme alle prinsipper om edruelig lønnspolitikk for å sikre seg. Selv om han altså heller ikke ville til Fredrikstad av sportslige årsaker, naturlig nok. Han er jo en sentral spiller for Brøndby som er på full fart inn i Europaligaen og kan kjempe om edelt metall i danske ligaen. Tjener sikkert bra gjør han også. De kjøpte han jo for over 10 mill for bare to år siden, og Gislason fikk en fet femårskontrakt. Dette har i det hele tatt virket som en ønskedrøm fra FFKs side.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 26 aug 09, 18:27

Spennende spiller, som selvsagt hadde vært en soleklar forsterkning.

Men, ikke rart det ikke ble aktuelt i dagens situasjon. Jeg hadde heller ikke gått fra en god sesong i Danmark til en meget uviss framtid her i Fredrikstad.

Han hadde vel fått høyeste lønn i klubben også, med god margin?

Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 26 aug 09, 18:29

Ja, viktig med edruelighet i forhold til lønns- og utgiftspolitikk. Mannskapet vi har nå er mer enn bra nok til å overleve i tippeligaen.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 26 aug 09, 18:54

Hadde håpet på denne spilleren helt siden jeg hørte hvem det var, men så lenge det ikke er forsvarlig økonomisk, så er det helt greit at han ikke kommer.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 26 aug 09, 19:01

Det eneste vi kan lokke gode spillere med som skal forsterke laget, er mye penger, ellers kommer de ikke.

Så da har vi valget selv, enkelt og greit.

Han tjener 1,5 millioner danske kroner i Danmark, det er vel rundt 2 millioner norske kroner.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 26 aug 09, 19:07

Opprinnelig postet av Patrioten
Han tjener 1,5 millioner danske kroner i Danmark, det er vel rundt 2 millioner norske kroner.

Kunstnerskatten er vel gjeldene i Danmark ennå? I så fall tjener han en god del netto av dette. Gislason ville da i så fall ha gått ned i lønna om han fikk 2 millioner også i Norge, og noe som vil være over en halv million mer enn nestemann på lønnsandelen i FFK.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 26 aug 09, 19:16

Ønsker man seg en MB, så koster det. Satser man på en Opel, så blir starks billigere.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 26 aug 09, 19:30

Ønsker man seg en MB, så koster det. Satser man på en Opel, så blir starks billigere.

Men det er jo rimelig idiotisk å bla opp 2 mill i årslønn i panikk til en ny spiller, og kort tid etter høre åtte misfornøye medspillere banke på døren for å få lønnsøkning. Nå som FFK, i likhet med andre norske klubber, endelig er i ferd med å holde igjen på spillerlønninger så galskapen ikke tar av på nytt, er jo det dummeste FFK kan gjøre nå å gi etter for slike sinnsyke lønnskrav som vil føre oss i enda større og dypere problemer. Gislason er god, men håper virkelig jeg slipper å se FFK signe en spiller på nesten 30 år og gi ham 2 mill i året. Da er vi på ville veier.

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04

Lagt til: 26 aug 09, 19:37

Få inn en veteran, nesten gratis forsikring og årsavgift....Wink

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 26 aug 09, 19:48

Hva med å få in Lasse "gapatrosten" Trulsen? Samme lyd og visuelt lik Nordlie.. Kan funke som midlertidig fugleskremsel på stadion.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 26 aug 09, 19:53

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Hva med å få in Lasse "gapatrosten" Trulsen? Samme lyd og visuelt lik Nordlie.. Kan funke som midlertidig fugleskremsel på stadion.

VÆR SÅ SNILL Å BYTT AVATAR EBENFALK2!!!

Orker ikke å se mannen som har alt under kontroll nede på stadion hver gang jeg skal inn her og spionere Foot in mouth

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 26 aug 09, 19:58

AAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLDDDDDDDDDDRRRRRIIIIIIIIIIIIII... Ikke før han er ute av stadionkooridorene sier jeg!!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 26 aug 09, 20:04

Gislason er sikkert en god spiller det, men det er jo overhodet ikke en slik spiller vi trenger. Vi trenger ikke flere spilleoppleggere eller playmakere om en vil. Vi trenger dem som kan gå på løp utfordre bakrom osv. Vi har nok av spillere som kan slå den ballen, men ingen som tar løpet...... Skremmende..

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 26 aug 09, 20:14

aaaaaaahhhhhhh!!!!YellYellYellYellYellFoot in mouthFoot in mouthFoot in mouthFoot in mouth

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07

Lagt til: 26 aug 09, 20:15

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Gislason er sikkert en god spiller det, men det er jo overhodet ikke en slik spiller vi trenger. Vi trenger ikke flere spilleoppleggere eller playmakere om en vil. Vi trenger dem som kan gå på løp utfordre bakrom osv. Vi har nok av spillere som kan slå den ballen, men ingen som tar løpet...... Skremmende..

Enig med deg at vi har spilleopplegger, han heter Celso Borges og (mis)brukes som spiss. Han skulle vært brukt som playmaker og pasningslegger. Han er en som kan slå stikkere og geniale pasninger som løser opp spillet. Nå har vi en midtbane som holder på ballen (eks Gashi) som ikke er noen typisk pasningsspiller. Og ballen blir spilt opp til Everton som dribler på tvers mens resten tar hoftefeste, den ballen kommer jo ikke likevel. Mot RBK så hadde Everton 3-4 muligheter til å flikke ballen videre til Askar som var helt fri. Men neida, vende innover i banen, han så det vel ikke engang!

Ellers har Kvisvik en glimrende pasningsfot. I vår var han i ferd med å gjenopprette inntrykket som en toppidrettsutøver. Det har dabbet kraftig av i det siste dessverre. Og da blir det færre anledninger til å vise frem pasningsfoten.

Ellers er det tynt med playmakere, men enig vi trenger ikke flere pr i dag.

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 26 aug 09, 20:35

Enig, skjønner ikke at vi en gang har vurdert Gislason, vi trenger en solid forsvarsspiller helst midtstopper og en spiss.
Så gå vi å henter en middels god back og forsøker oss på en eldre midtbanespiller.
Det sier vel ganske mye om hvor mange amatørkokker som styrer på stadion nå.

http://twitter.com/FFKprasempre

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 26 aug 09, 20:55

Hallo?! Har du sett hvor en bra offensiv eller defensiv midtbane på FFK i det siste? Og det var da feff til folk her som klager over at FFK faktisk forsøker hente en GOD midtbanespiller?  "Eldre" midtbanespiller?  Ramberg, Wehrman, Kvisvik og Barsom er alle eldre. Gashi ett år yngre. Elvestad er yngre. Borges er yngre, men han spiller spiss inntil vi får en ny... Men Gislason ville gått utenpå samtlige av de vi har i kvalitet og ville høyst sannsynligvis være en potensiell kaptein og motivator for å trekke spillerne våre opp av gjørma og ut av pastillskapet.

Takk (kanskje) Demokraten for at en av spissene de jobbet med ikke kom. LSK var på gli med Sundgot  helt til Demokraten smørte det utover.

Personlig ville jeg blitt ganske så fornøyd - for å si det forsiktig - om FFK hadde hentet inn Gislason og Sundgot.. Synes det faktum at vi jobber med spillere på Gislasons nivå er utrolig bra.

Spiss forstår jeg. Offensiv sideback forstår jeg (vi har ikke vært i nærheten av overlappende sidebacker på en liten evighet). Midtbanespiller forstår jeg. Jeg ville mye heller hatt en solid midtbanespiller fremfor en ny stopper...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 26 aug 09, 21:05

Det handler om å redde plassen nå. Da må vi bruke pengene på det vi trenger nå. Gislason vil bli ganske rimelig dyr. Da tror jeg vi kan få en rimelig god kraftfull spiss for disse pengene som kan skape målsjanser både på egenhånd, men han vil også gjøre Borges, Kvisvik, Wehrman kanskje Barsom og Gashi bedre. Sånn som det er nå spiller dem bare seg imellom uten å komme videre, jeg tviler på om Gislason kan gjøre noe med det...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914