Umotiverte spillere
Tenker på profilene våre. Gardar, Kasey, Kvsivik, Barsom som skal dra lasse og være bærebjelken i laget, er så godt som historie klubben om noen måender.Synes det er dumt av FFK å avklare dette nå, når det er igjen åtte viktige kamper for klubbens eksistens i Tippeligaen. Hadde vært bedre om de ventet med dette og latt spillerne vært motiverte for å kjempe om ny kontrakt. Nå kan jo konsekvensene bli at de gir faen og prestasjonene blir deretter, siden stallen våres er så liten, så må de spille samme hvor dårlige de er.
Disse spillerne kan sende oss ned i Addecoligaen.
Eneste måten de nevnte spillere kan bli dårligere, er vel å unnlate å møte til kamp.
Bærebjelkene er kav råtne. Gardar er vel den eneste av de fire som skal ha for hederlig innsats.
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Bærebjelkene er kav råtne. Gardar er vel den eneste av de fire som skal ha for hederlig innsats.
Hovedgrunnen til at jeg mener vi må ha inn en trenertype ala Nordlie. Ellers så synes jeg faktisk at Kvisvik leverte på vårsesongen og han har veldig aldri løpt så mye hjemover noengang som han gjorde da, samtidig som han var kreativ fremover. Det synes jeg faktisk han skal ha. Dessverre har formen hans falt drastisk etter ferien noe jeg tror kan ha noe med Grønhagens sykdom å gjøre...
Virkelig en motivert Ramberg på tv2 idag gitt, fy faen er han ikke mere proff enn dette så pell deg vekk. Han får betalt for å trene og spille under den trener som enhver tid leder laget. Uproff så det holder, er dette mentaliteten i laget så skjønner vi jo hvor problemet er.
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Virkelig en motivert Ramberg på tv2 idag gitt, fy faen er han ikke mere proff enn dette så pell deg vekk. Han får betalt for å trene og spille under den trener som enhver tid leder laget. Uproff så det holder, er dette mentaliteten i laget så skjønner vi jo hvor problemet er.
Dette er jeg ikke enig i. Ja, spillerne er profesjonelle, og blir betalt for å spille fotball. Men de blir som alle andre påvirket av ytre faktorer. I slike situasjoner er det viktig at spillerne blir tatt med på råd. Du er har vel også opplevd å ha mistillit eller vaere sur på sjefen din? Du har vel ikke alltid vaert 100 % skjerpa på jobb? Tror nok at alle blir påvirket av ytre faktorer så vel som indre.
Ja de gangene jeg har hatt sjef (er nå min egen sjef) så har jeg måttet takle dette og gjøre mitt beste selv om jeg ikke liker han. At en kan være med og påvirke er jo mulig men ikke motarbeide, dette er noe helt annet. Dette skinte lang vei av Ramberg idag.
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Ja de gangene jeg har hatt sjef (er nå min egen sjef) så har jeg måttet takle dette og gjøre mitt beste selv om jeg ikke liker han. At en kan være med og påvirke er jo mulig men ikke motarbeide, dette er noe helt annet. Dette skinte lang vei av Ramberg idag.
Tror ikke at de bevisst vil gå inn for å motarbeide klubben, men fotball er en prestasjonsindrett hvor det å ha hode på rett plass er avgjørende. Derfor er det en uheldig situasjon at spillerne tydeligvis er uenige i dette(gitt at Ramberg sitt syn er representativt for resten av troppen). Det virket jo ikke som om Ramberg bare var litt uenig heller.
Opprinnelig postet av Jens Henrik
Dette er jeg ikke enig i. Ja, spillerne er profesjonelle, og blir betalt for å spille fotball. Men de blir som alle andre påvirket av ytre faktorer. I slike situasjoner er det viktig at spillerne blir tatt med på råd. Du er har vel også opplevd å ha mistillit eller vaere sur på sjefen din? Du har vel ikke alltid vaert 100 % skjerpa på jobb? Tror nok at alle blir påvirket av ytre faktorer så vel som indre.
Du må gjerne mene som du gjør, men det faller i grunn litt på egen urimelighet.
Alle kan ikke tas med på råd. Og når det kommer til et spm om hvem klubben vurderer som ny trener er ikke dette et tema som kan tas opp med spillerutvalget. Blir jo som om jeg skal spørre mine barn før jeg tar en viktig avgjørelse. Ville garantert blitt kaos og alt for mange meninger...
Når det gjelder foholdet til sine overordnede, så handler det om lojalitet overfor den som lønner deg. Du må gjerne være uenig, du må gjerne synes at jeg tar en dårlig avgjørelse, men i det øyeblikk avgjørelsen er fattet har du pokker meg med å stå bak den sammen med meg, ellers viser du deg illojal og kan finne deg en ny arbeidsgiver... DET er det lojalitet handler om. Uenighet er lov, man har lov til å krangle så busta fyker, men man skal være lojal til siste ånededrag...
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
Så hva skal man gjøre? la spillerne ha vetorett på trener?
Spillerne er ikke i posisjon til å velge sin egen trener, det må være ledelsens fulle og hele beslutning.
Og reaksjonen til Ramberg kan ha like godt være fordi spørsmålet om Grønhagen ikke er avklart, som motforestilling mot Nordlie.
http://twitter.com/FFKprasempre
Nei, selvsagt skal ikke spillerne ha vetorett til å avgjøre hvilken trener som skal ansettes. Jeg sa at de burde bli tatt med på råd. Det er vitterlig noe helt annet. Det er lov å bruke sunn fornuft i forhold til de som skal ha daglig kontakt med treneren. Det er ikke slik at Runar Henriksen nødvendigvis er den personen som er best egnet til å ta en slik avgjørelse.
Tror du at FFK blir noe bedre ved at spillerne er umotiverte, eller enda mer frustrerte? I den situasjonen vi har kommet inn i, er det siste vi trenger enda mer intriger og leven. Derfor er det i hvertfall i denne situasjonen viktig at man lytter til hva spillergruppen mener. Det er de som skal skåre nok i kampene fremover slik at vi holder oss i Tippeligaen. Ofte byttes trenere midt i sesongen som en direkte årsak av at spillerne ikke har tillit til trenerteamet. Og slik jeg forstår det, er det ikke der problemet til spillerne ligger. Skal vi derfor også påføre dem enda mer frustrasjon?
Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Så hva skal man gjøre? la spillerne ha vetorett på trener?
Spillerne er ikke i posisjon til å velge sin egen trener, det må være ledelsens fulle og hele beslutning.Og reaksjonen til Ramberg kan ha like godt være fordi spørsmålet om Grønhagen ikke er avklart, som motforestilling mot Nordlie.
Nei, men det skader vel ikke å informere om hvilke planer man har med hensyn til treneransettelse og å la dem si sin mening? I går sa jo Henriksen at Aune hadde full tillit som trener idag får spillergruppa slengt Nordlie i trynet av hvem? Jo, VG!!..
Den ledelsen som sitter i FFK idag har jo virkelig vist at de stadig tar rette beslutninger. Eller...?
Nei det er åpenbart at ikke Henriksen nødvendigvis er kompetente til å avgjøre trenerspørsmålet. Derfor har de fleste profesjonelle lag ett sportslig utvalg som sammen med styret, og eventuell annen ledelse tar slike avgjørelser.
I sportslig utvalg sitter gjerne representanter fra spillergruppa også.
At Henriksen til pressen sier at Aune har full tillit er helt forstålig, treneren må ha full tillit offentlig så lenge han sitter i stillingen.
Selvfølgelig er det uheldig at det er VG som offentligjør det hele, og jeg også synes det er best at spillerne tas med på råd, men da som sagt i ett sportsligutvalg.
I den situasjonen vi har kommet i, tror jeg alle, inkludert spillerne, forstår at noe drastisk måtte skje, og det hurtig.
http://twitter.com/FFKprasempre
Gardarson
Ble medlem: 03 nov 08
Lagt til: 25 aug 09, 23:38
Endret: 25 aug 09, 23:38
Endret av: Gardarson
Jeg blir skikkelig provosert når jeg ser trynet til Ramberg med det tomme dumme utrykket hans! Han å mange av dem andre skal faen meg være glad til at dem i det hele tatt får være med i klubben! Har dem ikke fått med seg hvor ræva dem opptrer om dagen? Betyr dette at de har full tillit til Aune og heller vil bli trent av ham? Det ser hvertfal ikke sånn ut!
Det her var bare ræva uansett. Kommer Keiko, så er de tydeligvis misfornøyd med det. Fortsetter vi sånn som nå, så kommer det til å å være misnøye blant en del andre!
Nei, det her kunne du faen meg spart deg for Ramberg! Profesjonell fotballspiller up my ass! Da burde du vite bedre enn å gjøre tidenes verste intervju når klubben sliter som mest! Om du ikke vil ha den treneren du får, så får du faen meg pelle deg til Moss eller en annen møkkaklubb
Som enkelte andre har sagt, så har selvfølgelig spillerne svært lite å gjøre med hvem som skal trene dem. De skal være profesjonelle uansett. Har faktisk aldri sett noen uttrykke misnøye med en mulig trener før han i det hele tatt er ansatt!
Det bare beviser at den udugelige gjengen trenger en autoritær leder som kan stille krav og få litt sårt tiltrengt disiplin inn i laget!
Helt enig.....De trenger å få kjørt seg litt. Tydelige tegn på uprofesjonalitet, buhu...vil ikke ha den treneren...buhu..vil heller ha Aune som ikke er så streng...
Nå får de jaggu brette opp ermene litt og gi 100% de siste 8 finalekampene, uavhengig om det er stående Tom eller sittende Tom som står på sidelinjen.
Tippeliga eller Adecco....jeg vil ha bort mange av de sutretrynene neste år...!!!!!!!
You`ll never walk alone...
Opprinnelig postet av Ziggy Stardust
Helt enig.....
Du har "You´ll never walk alone" på profilen din, men med den sveisen du har på profilbildet ditt, så tipper jeg du walker ganske mye alone Ziggy!
Rød.... hvit... og patriot!
Opprinnelig postet av Gardarson
Jeg blir skikkelig provosert når jeg ser trynet til Ramberg med det tomme dumme utrykket hans! Han å mange av dem andre skal faen meg være glad til at dem i det hele tatt får være med i klubben! Har dem ikke fått med seg hvor ræva dem opptrer om dagen? Betyr dette at de har full tillit til Aune og heller vil bli trent av ham? Det ser hvertfal ikke sånn ut!
Det her var bare ræva uansett. Kommer Keiko, så er de tydeligvis misfornøyd med det. Fortsetter vi sånn som nå, så kommer det til å å være misnøye blant en del andre!
Nei, det her kunne du faen meg spart deg for Ramberg! Profesjonell fotballspiller up my ass! Da burde du vite bedre enn å gjøre tidenes verste intervju når klubben sliter som mest! Om du ikke vil ha den treneren du får, så får du faen meg pelle deg til Moss eller en annen møkkaklubb
Som enkelte andre har sagt, så har selvfølgelig spillerne svært lite å gjøre med hvem som skal trene dem. De skal være profesjonelle uansett. Har faktisk aldri sett noen uttrykke misnøye med en mulig trener før han i det hele tatt er ansatt!
Det bare beviser at den udugelige gjengen trenger en autoritær leder som kan stille krav og få litt sårt tiltrengt disiplin inn i laget!
Store ord, og ikke særlig gjennomtenkt virker det som....?
P.S. Kan du legge ut et bilde av deg selv, helst med en mikrofon dyttet opp i trynet, slik at jeg kan se om du ser mer oppvakt ut enn Ramberg?
Spillerne bør hel sette seg ned og tenke på at de er heldig.Deres hobby er faktisk jobben dems.de får betalt for sin hobby.De bør slutte og klage og hel bløfor den drakta si og hel være glad for at det faktisk finnes en som er inntressert i å trene en gjeng bortkjemte spillere!!! Hadde de spilt bedre så hadde de slippi ny trener nå
Opprinnelig postet av Ymer
P.S. Kan du legge ut et bilde av deg selv, helst med en mikrofon dyttet opp i trynet, slik at jeg kan se om du ser mer oppvakt ut enn Ramberg?
Var veldig gjennomtenkt, og rett fra levra! Greit nok, han hadde en mirkofon opp i trynet. Gir det ham da retten til å se ut som noen har dødd, på spørsmål om hva han syntes om en ny trener? Nei! Han er en "profesjonell" fotballspiller som skal takle media!
Da kunne han veldig fint ha PRØVD å se litt mer interessert ut og komme med bedre svar, samme hva han måtte mene personlig! Fantastisk start for Keiko dersom han kommer dette? Regner med han selv har sett intervjuet, kan ikke være veldig motiverende å se et slikt intervju!
Opprinnelig postet av Gardarson
Opprinnelig postet av Ymer
Gir det ham da retten til å se ut som noen har dødd, på spørsmål om hva han syntes om en ny trener? Nei! Han er en "profesjonell" fotballspiller som skal takle media!
Da kunne han veldig fint ha PRØVD å se litt mer interessert ut og komme med bedre svar, samme hva han måtte mene personlig! Fantastisk start for Keiko dersom han kommer dette? Regner med han selv har sett intervjuet, kan ikke være veldig motiverende å se et slikt intervju!
Så profesjonelle fotballspillere skal i tillegg til å spille fotball være flinke med media? Og hvorfor skal Ramberg prøve å se interessant ut? Vil du ha en til i klubben som juger i media hver gang han får en mikrofon opp i trynet?
Og hvem faen bryr seg om hva Nordlie tenker? Klare han ikke å takle at ikke alle i FFK er like begeistret for at han kommer, ja da får han fortsette i KIL. Hadde passet meg perfekt
Alle hammrer løs på Ramberg fordi han var ganske så tom og sløv i blikket. Noen som har tenk på at det kan komme av at han er trøtt og sliten etter en lang natt opp med sin unge?? han er jo tross alt en nybakt pappa og kan jo ha vært en lang natt på han og når da media trøkker en mikrofon opp i tryne ditt og spør ofte dumme spørsmål. ja tenk sjæl.
Bare en tanke for hvorfor han var sånn
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914