Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny trener ??

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til: 23 aug 09, 23:14
Endret: 23 aug 09, 23:15
Endret av: hasse33

http://www.f-b.no/article/20090823/FFK/45345198/1220/NYHET

Er dette rette mannen? TFA er det desverre ikke !!!!!

Til mod: Mulig feil tråd????

Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08

Lagt til: 23 aug 09, 23:23

Nei, synes ikke det. Gammel suksess er ikke ensbetydende med ny suksess.

La den mannen bli husket for det positive han gjorde.

---------------------------

You`ll never walk alone...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 23 aug 09, 23:45

vil først rette på linken

så vil jeg si at jeg er skeptisk til om eggen er den vi bør ta inn  for og redde oss... det finne mye sterkere navn som er ledig, men velger klubben eggen så støtter jeg opp der

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08

Lagt til: 23 aug 09, 23:47

Ja takk til Eggen! Da spilte vi fotball jeg ble glad av å se på! Det har vi ikke gjort siden, ikke engang ifjol.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 23 aug 09, 23:51

Grep må hvertfall gjøres nå, før det er for sent! Er ikke sikker på om Eggen er rett mann, men det kan tenkes, han utrettet jo fantastiske ting her og han kjenner klubben godt. Han har vel aldri rykket ned med noe lag heller? Nesten grunn nok i seg selv! Laughing

Lenge leve "hjørnet"!

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 24 aug 09, 00:31
Endret: 24 aug 09, 00:36
Endret av: FFK pra sempre

Må innrømme at jeg likte Eggen veldig godt, og de kunne vært spennende å se hva han kunne få til med de ressursene vi rår over i dag. Men jeg er også skeptisk, og tror vi kan finne sikkere kort. Tenker på forsvarspillet vi hadde den gang, og alle de svake innkjøpene.

http://twitter.com/FFKprasempre

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 24 aug 09, 00:40

Eleiv Fagermo, tror han kunne v'ært noe, og han er jo ikke helt avvisende til å forsvinne fra Odd heller.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 24 aug 09, 00:56

Det var vel akkurat det han var.... Så lenge klubben var villig til å tenke offansivt

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 00:57

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Eleiv Fagermo, tror han kunne v'ært noe, og han er jo ikke helt avvisende til å forsvinne fra Odd heller.

Ja absolutt, men han er ikke kjent for å være mindre slitsom for omgivelsene enn Nordlie feks.
Men kan håpe det kun handler om ambisjoner.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 24 aug 09, 00:59

Det er vel ikke å avvise akkurat.

Han gir seg selv en "way-out" med den kommentaren. Ellers hadde han sagt at det er helt uaktuelt tror nå jeg, men jeg er ikke inni hodet hans så helt sikker er jeg ikke.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 01:02

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Det er vel ikke å avvise akkurat.

Han gir seg selv en "way-out" med den kommentaren. Ellers hadde han sagt at det er helt uaktuelt tror nå jeg, men jeg er ikke inni hodet hans så helt sikker er jeg ikke.

Den kommentaren var jo ikke veldig lojal da, synes trenere skal holde seg for god til å så slik tvil om klubbens ambisjoner offentlig.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 24 aug 09, 01:45

Har FFK mulighet til å ansette en ekstra trener når vi har Grønhagen på lønningsliten? Lett å glemme at han kun er sykemeldt. Jeg synes at det typiske FFK-spillet med fine flikker, klikk-klakk og alle mann i angrep har dalt jevnt og trutt siden KTE dro sin vei. Vi ligner mer og mer på andre lag. Om KTE er den rette for FFK nå er jeg usikker på, men det hadde vært hyggelig.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 24 aug 09, 06:48

Jeg har tenkt på det en stund nå og kommet frem til at å ansette Knut Torbjørn Eggen på korttidskontrakt ut sesongen er det eneste rette klubben kan gjøre sånn situasjonen er nå. Det aller viktigste nå er å få inn en ny hovedtrener utenfra, som kan komme inn og se ting med nye øyne og gi åpenlyst motivasjonsløse spillere et spark i ryggen. Så får vi heller leve med at Raymond Kvisvik antakelig vil få klippekort. Det viktigste nå er å berge plassen, og da må vi hente inn den mannen som aldri har mislykkes i et slikt oppdrag. Og han heter Knut Torbjørn Eggen. Sportslig, praktisk og økonomisk fremstår det som et åpenbart valg og det mest realistisk gjennomførbare grepet FFK nå kan gjøre for å redde plassen. Jeg er redd vi går rett ned om et slikt grep ikke gjøres nå. Der vi tidligere år i hvert fall har hatt kjempende spillere med innsats i lignende situasjon, fremstår vi i dag som et lag bestående av individer som hver for seg gjør alt annet enn å kjempe heroisk for laget. I motsetning til for eksempel Bodø/Glimt som jeg tror har den rette innstillingen, og personlighetene i klubben, til å berge plassen. I FFK råder imidlertid kaos, noe som mildt sagt er en begredelig forutsetning for å prestere sportslig. Nå må alle konflikter legges til side, og det må jobbes mot et felles mål. Og beste måten å gjøre det på er å hente inn en ny midlertidig hovedtrener ansvarlig for kortsiktig sportslig suksess. For nå snur ikke ting av seg selv.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 24 aug 09, 07:35

Runar føler ikke presset. Hallo!!!

Noe er på vei til og skje!!!

Heia FFK

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 24 aug 09, 07:47

Ja så absolutt. Overvar BG-Viking igår. Selv Kåre I stiller foran TFA i kamp vedr fotball IQ. BG hadde ett våpen , og det var en herlig innsats. De jobbet for hverandre som guder. Kåre vare tydelig fra sidelijen med klare og høylydte ordrer. Satt en stund og fulgte med benken og sammenliknet den med de "døde" på vår benk,natt og dag. Stadig innhentet spillerne beskjed fra Kåre. Ja, det var liv der. De vant jo med 2 med de spillerne de har, vi taper og taper med de vi har. BYTT TRENER !!!!!! Det er der feilen ligger! FFK rykker ned iår. TIL er neste stoppested før Adecco stasjon. Hører det jobbes med vikartrener ut året (danske).

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 24 aug 09, 09:58

Hareide fortsetter vel ikke i Sverige når dem røkker ned? Ta kontakt i dag!

...også Eggen ut sesongen, ikke meg i mot iallefall!

sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07

Lagt til: 24 aug 09, 10:47

Hareide kunne virkelig vært noe, spesielt på lang sikt!

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 24 aug 09, 11:15

Opprinnelig postet av Shadar

Har FFK mulighet til å ansette en ekstra trener når vi har Grønhagen på lønningsliten? Lett å glemme at han kun er sykemeldt. Jeg synes at det typiske FFK-spillet med fine flikker, klikk-klakk og alle mann i angrep har dalt jevnt og trutt siden KTE dro sin vei. Vi ligner mer og mer på andre lag. Om KTE er den rette for FFK nå er jeg usikker på, men det hadde vært hyggelig.

FFK kan vel ansette hvor mange de vil i hvilke stillinger de måtte ønske tror jeg? Det er om man vil si opp Grønnhagen jussen og problemene melder seg tror jeg.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 24 aug 09, 12:17

Opprinnelig postet av thorsen

Hareide fortsetter vel ikke i Sverige når dem røkker ned? Ta kontakt i dag!

...også Eggen ut sesongen, ikke meg i mot iallefall!

Man ser vel han løpe rundt i hallene på Valle neste sesong tenker jeg

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09

Lagt til: 24 aug 09, 12:55

Tror absolutt Eggen er det beste, og mest realistiske, alternativet vi har.

Jeg vil ikke legge skylden for årets problemer på TFA - overhodet ikke. Men det spørs om han på nåværende tidspunkt har det som skal til for å lede spillergruppa ut av sumpa.

Jeg tror Eggen vil kunne gi spillerne trygghet, klare retningslinjer og tro på at dette er mulig. Så mye mer er det ikke som skal til for at vi klarer dette.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 13:50

Opprinnelig postet av Lex

Jeg synes for en gang skyld at Davy Vatne og co hadde ett poeng i går, når de sier FFK vil slite mer enn de andre i sumpa, fordi vi ikke er forberedet på dette. Og slik at ledelsen og laget har reagert så langt er det mye som tyder på det. Glimt osv visste at dette ville bli en kamp for å overleve, og det så du godt når de med litt flaks kjempet Viking i hjel.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 14:18
Endret: 24 aug 09, 14:22
Endret av: Snæbbuss-aristokrat #78

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg har tenkt på det en stund nå og kommet frem til at å ansette Knut Torbjørn Eggen på korttidskontrakt ut sesongen er det eneste rette klubben kan gjøre sånn situasjonen er nå. Det aller viktigste nå er å få inn en ny hovedtrener utenfra, som kan komme inn og se ting med nye øyne og gi åpenlyst motivasjonsløse spillere et spark i ryggen. Så får vi heller leve med at Raymond Kvisvik antakelig vil få klippekort. Det viktigste nå er å berge plassen, og da må vi hente inn den mannen som aldri har mislykkes i et slikt oppdrag. Og han heter Knut Torbjørn Eggen. Sportslig, praktisk og økonomisk fremstår det som et åpenbart valg og det mest realistisk gjennomførbare grepet FFK nå kan gjøre for å redde plassen. Jeg er redd vi går rett ned om et slikt grep ikke gjøres nå. Der vi tidligere år i hvert fall har hatt kjempende spillere med innsats i lignende situasjon, fremstår vi i dag som et lag bestående av individer som hver for seg gjør alt annet enn å kjempe heroisk for laget. I motsetning til for eksempel Bodø/Glimt som jeg tror har den rette innstillingen, og personlighetene i klubben, til å berge plassen. I FFK råder imidlertid kaos, noe som mildt sagt er en begredelig forutsetning for å prestere sportslig. Nå må alle konflikter legges til side, og det må jobbes mot et felles mål. Og beste måten å gjøre det på er å hente inn en ny midlertidig hovedtrener ansvarlig for kortsiktig sportslig suksess. For nå snur ikke ting av seg selv.

Kunne ikke vært mer enig, meget godt skrevet, selvom jeg gjerne ville fortrukket et avsnitt eller to! Tongue out

Edit: Men vil gjerne at TFA og JJ forsetter som assistenter. Tjernås må selvsagt også fortsette, har sans for han som person, så gjenstår det å se om han kan utrette gode ting for klubben og talentutviklinga.

Lenge leve "hjørnet"!

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 14:27

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Lex

Jeg synes for en gang skyld at Davy Vatne og co hadde ett poeng i går, når de sier FFK vil slite mer enn de andre i sumpa, fordi vi ikke er forberedet på dette. Og slik at ledelsen og laget har reagert så langt er det mye som tyder på det. Glimt osv visste at dette ville bli en kamp for å overleve, og det så du godt når de med litt flaks kjempet Viking i hjel.

De har et poeng der ja, men jeg tror vi er i stand til å omstille oss nå, vi har tross alt en del erfaring med nedrykksstrider fra tidligere. Et viktig ledd i den omstillinga er å få inn en trener som vet hva som kreves og som har lykkes før, som jeg ser det er KTE mannen det bør satses på. Han kjenner klubben godt, vi vet hva han står for og mannen har aldri rykket ned før! Gjør grep noe, om ikke Eggen er aktuell så må vi hvertfall hente inn en erfaren trener med guts.

Lenge leve "hjørnet"!

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 14:33

Jeg tror spillerne er i stand til å omstille seg, men jeg er meget usikker på om styret og Henriksen er det samme.
De kan selvølgelig ikke snakke om dette offentlig før de har bestemt seg for en løsning,  men hvis ikke noe skjer nærmeste 1-2 ukene er jeg redd vi rykker rett ned.
Dette snur neppe uten nye grep, og da tenker jeg ikke på en ny spiller eller to. (noe de har ventet alt for lenge med å jobbe med)
Overgangsvinduet har vært åpent i 24 dager, kun 7 er igjen.

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 24 aug 09, 18:09

Jørn Andersen takket nei til å trene FFK ut sesongen:

http://msn.tv2sporten.no/fotball/jorn-andersen-avviste-ffktilbud-2872948.html

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 24 aug 09, 18:12

Opprinnelig postet av solano2

Like greit kanskje...?

Får håpe på Eggen nå..

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 24 aug 09, 18:24

Opprinnelig postet av solano2

I følge f-b.no har FFK tillit til Tom Freddy.

Vikar-trener Tom Freddy Aunes prestasjon ble også snakket om søndag. Aune har klubbens tillit, sier Henriksen.
- Tom Freddy har gjort en god jobb, og fotballfaglig er han utmerket. Men det er klart at vi ligger på kvalifiseringsplass og det gjør at alt må vurderes kontinuerlig. Og det gjør vi.

- Tidligere har vi sett at klubber henter inn ny trener i serieinnspurten for å berge plassen. Har FFK vurdert en slik løsning?
- Det har ikke vært diskutert foreløpig. Men vi forsøker hele tiden å forbedre oss, sier Henriksen.

Henriksen juger jo fortere enn elva renner, både i forhold til at TF har tillitt og at de ikke har vurdert noen ny trener.

TF kan umulig har tillitt, når de har kontaktet Jørn og med det har de også bestemt seg for en ny trener, eller vikartrener.

Så vi får håpe at han juger ang stjernespilleren også, at det ser vanskelig ut, noe det kanskje ikke er.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 18:38
Endret: 24 aug 09, 19:12
Endret av: FFK pra sempre

Selv de fleste bruktbilselgere eller politikere har jo større kredibilitet enn Henriksen.
Hvis ikke klubben jobber med å i det minste kartlegge alternativ trenere nå, gjør de rett og slett ikke jobben sin.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 24 aug 09, 18:45

Jeg tror ikke vi får et eneste poeng til med Aunde som hovedtrener selv om Gudjonhson eller Ronaldo skulle komme. Laget har desverre kjørt seg helt fast og vi trenger en som kan gi laget entusiasme, tro og insats. At Henriksen ikke forstår er det er overaskende.

rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07

Lagt til: 24 aug 09, 19:08

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tror ikke vi får et eneste poeng til med Aunde som hovedtrener selv om Gudjonhson eller Ronaldo skulle komme. Laget har desverre kjørt seg helt fast og vi trenger en som kan gi laget entusiasme, tro og insats. At Henriksen ikke forstår er det er overaskende.

Et par innlegg over står det en link som sier at Jørn Andersen har takket nei til å trene FFK ut sesongen. Kanskje de jobber likevel - kan hende at de ikke har gitt lista med navcn på mulige spillere - trenere til f-b og hvermansen.

Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 24 aug 09, 19:24

Er det ikke uproft å tilby en trener (her Jørn Andersen) jobb, mens de samtidig sier at nåværende trener (TFA) har tillit?

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08

Lagt til: 24 aug 09, 19:42

Eggen og Aune.   Hvertfall til Grönis kommer tilbake. Han Har gjort seg fortjent til å forsøke et år til

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 19:46

Opprinnelig postet av Matiashs

Er det ikke uproft å tilby en trener (her Jørn Andersen) jobb, mens de samtidig sier at nåværende trener (TFA) har tillit?

Sånn er det jo alltid, klubben sier alltid at treneren har full tillit, helt inntil man har en ny trener på plass. Hvis ikke man får en ny trener på plass så ville det være veldig uheldig å ha sagt at man ikke har full tillit til den nåværende treneren, for ikke å snakke om hvilke arbeidskår treneren ville fått inntil en ny trener er på plass om det er alment kjent at han ikke har tillit.

Lenge leve "hjørnet"!

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 24 aug 09, 20:48

Opprinnelig postet av Matiashs

Nei det motsatte ville være veldig uproft, man kan ikke si noe annet enn full tillit offentlig.
Alle forstår at det ikke er helt slik internt.

JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09

Lagt til: 24 aug 09, 21:23

Hørte nettopp på Matchball Mandag at Jørn Andersen kanskje blir ny FFK trener..

Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 24 aug 09, 21:36

Opprinnelig postet av JanF.

Så du ikke innlegget litt lenger opp ?

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...

JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09

Lagt til: 24 aug 09, 21:40

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Opprinnelig postet av JanF.

Så du ikke innlegget litt lenger opp ?

Nei..

Semb: "Det tyder på at FFK er ganske desperatte"

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914