Husk meg
Brukernavn
Passord

Ikke ny kontrakt på Kvisvik?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 20 aug 09, 08:36
Endret: 20 aug 09, 11:18
Endret av: Rey

Raymond på vei bort? Da er jo en venstreback/kant brått aktuelt/nødvendig igjen.

Mod: Splittet ut diskusjonen om Kvisvik til en ny tråd

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 20 aug 09, 08:45

Opprinnelig postet av thorsen
Raymond på vei bort? Da er jo en venstreback/kant brått aktuelt/nødvendig igjen.

Er det ikke en Erlend Thorvaldsen på juniorlaget? Hvor langt unna er han en back-up-plass på A-laget? Ble jo mer enn habil på FM blant annet. Få inn et skikkelig medisinsk apparat, så holder vi Pereira skadefri hele neste sesong og rendyrker han som venstrekant, men Thommasen på venstrebacken og da kanskje Thorvaldsen som back-up.

Kvisvik imponerte stort i en håndfull kamper der han faktisk virket i god form, men har jo dalt mer og mer syns jeg. Det går også lengre mellom hver lille geniale øyeblikk, selv om skuddet mot Start var ei perle. 35 år, han vil da altså fylle 37 siste året av en toårskontrakt. Jeg mener FFK gjør det riktig å kun gi han ett år. Hvis han skal få to, så må det bli en veldig lav grunnlønn og bonuser på moderat nivå.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 20 aug 09, 09:15
Endret: 20 aug 09, 09:22
Endret av: kanogvetalt

Jeg har vel, som mange, delte meninger om Kvisvik. På den ene siden er han en humørspreder på og utenfor banen, med en meget god fotballforståelse og god tekninkk/pasningsfot. På den annen side er han godt voksen og ingen treningsnarkoman. Jeg synes det er respektløst når han tillater seg å legge på seg så mye som han gjorde(i mine øyne) i sommerpausen. Noen spillere, med profesjonelle holdninger og treningsmotivasjon, kan holde godt TL nivå til de er 37 og vel så det(f.eks Roar Strand). Stiller meg tvilende til at Kvisvik har den rette innstillingen. Han er god med ball, men ikke all verden uten ball.

Med Thomassen på venstre kant for man løpstyrke og langt bedre defensive kvaliteter.

Liten tvil om at Lillejord benytter seg av uro blant supporterne til å skape en oponion mot klubbledelsen, og for Kvisvik.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08

Lagt til: 20 aug 09, 09:51

Raymond må for all del ikke få mer enn ettårskontrakt, dersom vi i det hele tatt skal forlenge kontrakten hans!

Andre året på rad med det pisset hans i media, men ingen som klager på det? Hadde det vært en annen spiller som kasey, Gardar eller andre, så blir det oppstyr! Nei, vil han ha 3 årskontrakt med en 1 div klubb, så la ham gå!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 20 aug 09, 10:04

Opprinnelig postet av Gardarson

Andre året på rad med det pisset hans i media, men ingen som klager på det?

Dette er ett spill fra Stig Lillejord, og han gjør faktisk bare jobben sin selv om han bruker de billigste triksene i boka.

obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 20 aug 09, 10:05

jeg tror vi er mere tjent med å signere kasey på 2 år og la raymond gå over i en annen stilling i FFK.

for jeg tror faktisk raymond har mye å bidra med for utvikling av nye talenter etc

Stå på guttæne

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 20 aug 09, 10:11

Helt enig. Aner ikke grunnen til den dalende kurva hans, men kan jo ha noe med Grønhagen og gjøre. Da ser ikke fremtiden lys ut for Kvisvik. Hold han på korte prestasjonskontrakter med mulighet for en annen plass til han i klubben, pressetalsmann for Henriksen kanskje? Laughing Han har uten tvil noen holdninger som enhver bedrift vil ha godt av.

Men må si jeg skønner at klubben ikke vil gi han lenger kontrakt og skjønner jo også Kvisvik som vil ha en litt sikrere fremtid. Hadde vært flott om de kom frem til en avtale begge parter kunne vært fornøyde med.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 20 aug 09, 10:25

Opprinnelig postet av obbink

jeg tror vi er mere tjent med å signere kasey på 2 år

Det er jeg i alle fall helt uenig i!

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 20 aug 09, 10:27

Er ikke lett valg med Kvisvik. Ja han er gammel og på vei ned sportslig, men han er viktig for klubben utenfor banen. Både i garderoben og rent PR messig. Så er spørsmålet om en slik humørspreder som han er retferdiggjør da en legere kontrakt. For sportslig så er det ikke noe som rettferdiggjør en to års kontrakt.

Personlig så mener jeg at man bør gi Kvisvik en 2 årskontrakt for det å ha godt humør i troppen er viktig, men han kan jo også brukes i markesavdelingen etter endt kariere. Han har nok mye å tilføre der.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 20 aug 09, 10:43

Opprinnelig postet av obbink

jeg tror vi er mere tjent med å signere kasey på 2 år og la raymond gå over i en annen stilling i FFK.

for jeg tror faktisk raymond har mye å bidra med for utvikling av nye talenter etc

Mener du at fu vil signere Crazy Pass to the other team Wehrman for 2 år?? 

Nei, gi han kun 1 år hvis i hele tatt noe, for han MÅ vi klare å erstatte på litt sikt i alle fall.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 20 aug 09, 11:03

FB.no   Raymond Kvisvik har brutt FFK-forhandlinger

Moss FK kan være en av klubbene som er interesser i Kvisvik. hvordan er det mulig at moss har dem penga kvisvik vil ha ?

tror dere han forlater FFK ?

hør på hva Stig Lillejord sier.

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 20 aug 09, 11:57

Ikke for å spre negativ søppel eller rykter, men kan dette ha noe med "Huskjøpet" for Kvisvik å gjøre?????

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 20 aug 09, 12:09
Endret: 20 aug 09, 12:11
Endret av: Freddy G-Paulsen

Helt enig. Aner ikke grunnen til den dalende kurva hans, men kan jo ha noe med Grønhagen og gjøre. Da ser ikke fremtiden lys ut for Kvisvik. Hold han på korte prestasjonskontrakter med mulighet for en annen plass til han i klubben, pressetalsmann for Henriksen kanskje? Laughing Han har uten tvil noen holdninger som enhver bedrift vil ha godt av.

Men må si jeg skønner at klubben ikke vil gi han lenger kontrakt og skjønner jo også Kvisvik som vil ha en litt sikrere fremtid. Hadde vært flott om de kom frem til en avtale begge parter kunne vært fornøyde med.

Det er vel bare å se på kvisvik før Grønnhagen og kvisvik etter at Grønnhagen kom. Som jeg skrev i kamptråden til Start-kampen, så tror jeg Kvisvik er en type som trenger å bli holdt litt i øra, både treningsmessig og kostholdsmessig... Er ikke så sikker på at det står klubber i kø for Raymond slik det påståes. Det ble det påstått i fjor også. Håper klubben er like standhaftig som i fjor.

Kvisvik spiller på populariteten sin og treffer godt skal man tro ut i fra innlegga på f-b.no...

PS :  Hvis andre klubber virkelig hadde stått i kø med lengre kontrakter, hadde vel Kvisvik allerede vært klar for en annen klubb....

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 20 aug 09, 13:07

Det virker som Henriksen ikke har klart å konkretisere hva Rayomnd skal gjøre til hvilken lønn, etter karrieren.  At Raymond bare skal ta klubben på ordet å håpe det årnær sæ lissom. Kjent sak det, at Henriksen ikke har dårlig tid.

Jeg tror som andre at Raymond er veldig viktig for alle unge, og nye spillere. Og hjemme på stadion er han fortsatt en konge på kanten.

http://twitter.com/FFKprasempre

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 20 aug 09, 13:21

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jeg tror som andre at Raymond er veldig viktig for alle unge, og nye spillere.

Som forbilde da eller?

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 20 aug 09, 13:23

Raymond er pase, vi trenger ikke han lengere, nå må FFK begynne å tenke nytt istede for å kaste bort penger på altfor gamle spillere...

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 20 aug 09, 13:30

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jeg tror som andre at Raymond er veldig viktig for alle unge, og nye spillere.

Som forbilde da eller?

Hvis du noen gang har vært i en prestasjonsgruppe med høyt press?
Vet du at det er viktig med personer i gruppa som kan lette det presset. Raymond er utvilsomt en slik mann.
Tror ingen unge spillere lar seg lure til å tro at grillfest er veien til suksess.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 20 aug 09, 13:30

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Raymond er pase, vi trenger ikke han lengere, nå må FFK begynne å tenke nytt istede for å kaste bort penger på altfor gamle spillere...

Kjøper det argumentet at han er gammel og ikke noe eksepsjonel. Men har du tenk på verdien han har i troppen som den han er. Han er jo en typisk humørspreder. Jobben han også kan gjøre i klubben etterpå som forbilde for talenter og ikke minst på markedssiden er nok stort.

Kvisvik er nok ikke noe stort forbilde med trening men heller for de ferdighetene og ikke minst statusen han har. Han ville nok klart å dra inn noen sponsorkroner tipper jeg.

Så FFK står ovenfor et vanskelig valg. Rent sportslig er det ikke forsvarlig å gi han 2 års kontrakt, men av utenom sportlige ting er det nok forsvarlig. Spørsmålet er da hva veier tyngst? Det sportslige eller det utenom sportslige. Personlig heller jeg mot at det utenom sportslige rettferdigjør en lengre kontrakt

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 20 aug 09, 13:38

Kvisvik på ny ettårskontakt er selvsagt ideelt. Vil gjerne rose klubben som ikke kaster bort langtidskontrakter til karer over 30år, sånn må fotballen være, kynisme vil noen si, men ingen spillere er større enn klubben. En Raymond i form er vår eneste "superstjerne", som godeste Henriksen uttalte på den famøse pressekonferansen.

Må bare si at jeg blir sjokkert over forslag om å gi Kasey 2års kontrakt!! Han burde blitt løst fra kontrakten umiddelbart, tapt seg fullstendig som fotballspiller...Vi har jo "bare" Ramberg, Gashi, Borges og Elvestad som kan spille sentralt...

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 20 aug 09, 13:51

Hvis Wehrmann tilbys 2 årskontrakt og ikke Kvisvik er i alle fall vurderingsevnen utenfor min fatteevne.
Jeg er ikke i tvil om at Kvisvik har prestert vesentlig bedre enn Wehrmann i år. Hvis man i tilegg vurderer andre kvaliteter blir det helt uforstålig for meg.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914