Ramberg.
Lex
Ble medlem: 03 feb 05
Lagt til: 18 jul 09, 19:09
Endret: 18 jul 09, 19:10
Endret av: Lex
Jeg vil bare si sorry Ramberg jeg. Jeg er en av de som har disset Ramberg pga dårlig spill.
Det jeg har hørt nå er at han har gått på smertestillende medisiner nesten hele sesongen for og spille pga lysken.
Om han er blitt "truet " til og spille vet jeg ikke, men uansett bør trenere/støtteapp/fysio. se hvordan slike ting utvikler seg og sette ut spilleren noen uker for og bli frisk.
Derfor når Ramberg er fresk så er han hjertelig velkommen tilbake. Sorry igjen, du var fantastisk i de første kampene før skaden ødela...
God bedring.
PS. Dette skal ikke være noe disse Ramberg tråd!
---------------------------
Heia FFK
Er dette riktig, er det ikke rart Ramberg har vært ute av form utover i sesongen.
Dette må da være utrolig tøft for Ramberg!
Merkelig av støtteapparatet er det i hvertfall, vi har da ikke hatt en såpass mangel på midtbanespillere i år at dette skulle være nødvendig? Elvestad har sittet å ventet på sjansen i flere år nå...
Uansett, god bedring, Ramberg, hvis du er innom her iblant :)
FFK, Stjernen og Wolves ;)
Å Gud så lei jeg er rykter og teorier. Ja, Ramberg på over 30 har ingenting å si selv, og fysioer og leger i klubben skulle vel egentlig ha skrella reker på Fjordfisk...
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Å Gud så lei jeg er rykter og teorier. Ja, Ramberg på over 30 har ingenting å si selv, og fysioer og leger i klubben skulle vel egentlig ha skrella reker på Fjordfisk...
Seff har han noe å si selv, men hvis du får beskjed om at det ikke er så farlig eller så ille og blir presset litt stiller du opp for å ikke å stå frem som en som gir seg og dermed mister plassen i laget. Samme gjelder i det vanlige arbeidslivet det. Hvis du får beskjed om å jobbe litt overtid pga et prosjekt men du sier at du har litt vondt i hode så det går ikke. Det øker sjansen for at du ikke får være med på neste prosjekt.
Så i slike situasjoner har det ikke noe å si om du er 20 eller 60 år.
Selvfølgelig har det noe å si om du er 20 eller 60. Når du først blander inn arbeidslivet. Tror du virkelig en arbeidgiver peller en veteran på 60 på nesa like lett som en 20 årig nykommer? Dessuten, det har vært ganske hard kamp om plassene på midtbanen og ganske jevne uttak. Var vel kun dem 3-4 første kampene Ramberg var ett sikkert kort.
Her undervurderer dere Ramberg, fysio, lege og trenere hvis dere tror han har blitt presset til å spille..
Her undervurderer dere Ramberg, fysio, lege og trenere hvis dere tror han har blitt presset til å spille..
Kanskje det, men var det ikke slik at Kasey også påstod at han spillte deler av fjorårs-sesongen med skade? Ser vi en tendens her?
Jo, greit nok det. Men å tro at spillerene selv ikke har ett ord med i laget blir vel spekulativt. At det blir gjort feilvalg om halvskadde spillere skal spille eller ikke blir gjort hele tiden i alle lag det. Men å tro at Ramberg blir presset eller truet til å spille blir for dumt og spekulativt etter min mening.....
Jo, greit nok det. Men å tro at spillerene selv ikke har ett ord med i laget blir vel spekulativt. At det blir gjort feilvalg om halvskadde spillere skal spille eller ikke blir gjort hele tiden i alle lag det. Men å tro at Ramberg blir presset eller truet til å spille blir for dumt og spekulativt etter min mening.....
Jeg kan aldri tenke meg at en så reflektert og seriøs utøver som Ramberg lar seg presse, han virker meget ressurssterk og i tillegg er han en moden og erfaren spiller.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Nå vet ikke jeg noe som helst om Rambergs situasjon, men selvfølgelig skal spillere ha et ord med i laget. Likevel er det det medisinske apparatet som må ta den endelige avgjørelsen, ut i fra hvilken tilstand spilleren er i(skriver "spilleren og ikke "Ramberg" fordi dette er på et generelt grunnlag).
Som fotballspiller vil man alltid spille mest mulig, og det er ikke lett å ta en slik avgjørelse selv om man kun er småskadet.
Opprinnelig postet av Willy Renè
Jeg kan aldri tenke meg at en så reflektert og seriøs utøver som Ramberg lar seg presse, han virker meget ressurssterk og i tillegg er han en moden og erfaren spiller.
Nåja, så var det dette vinnerinstinktet og viljen til å bidra da vet du. Personlig villje gått over lik for å bidra, og da er det lett å tenke som så at man kan leges når sesongen er over. Hvorvidt det er sørlig lurt å la kroppen gå for lut og kaldt vann, se det er en annen sak
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
Opprinnelig postet av Lemmy
Nå vet ikke jeg noe som helst om Rambergs situasjon, men selvfølgelig skal spillere ha et ord med i laget. Likevel er det det medisinske apparatet som må ta den endelige avgjørelsen, ut i fra hvilken tilstand spilleren er i(skriver "spilleren og ikke "Ramberg" fordi dette er på et generelt grunnlag).
Som fotballspiller vil man alltid spille mest mulig, og det er ikke lett å ta en slik avgjørelse selv om man kun er småskadet.
Ja, det er sant, men jeg tror at enkelte spillere, personligheter, har litt lettere for å tenke fornuft enn andre, jeg tror Ramberg er av de. Litt subjektivitet vil det alltid være, de vil alltid bidra, de vil alltid spille, OK, men allikevel, jeg tror ikke Ramberg hadde entret banen når han burde ha forstått at skaden var for stor.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 19 jul 09, 17:59
Endret: 19 jul 09, 18:00
Endret av: Rey
Det er flere som har uttalt seg negativt om det medisinske apparatet tidligere, så det kan godt hende at de har stilt feil diagnose og gitt beskjed om at det ikke er noe skade å bry seg om. Uten at jeg vet hva som er sant i denne saken her.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Willy Renè
Ja, det er sant, men jeg tror at enkelte spillere, personligheter, har litt lettere for å tenke fornuft enn andre, jeg tror Ramberg er av de. Litt subjektivitet vil det alltid være, de vil alltid bidra, de vil alltid spille, OK, men allikevel, jeg tror ikke Ramberg hadde entret banen når han burde ha forstått at skaden var for stor.
Nå er det ikke sikkert at Ramberg har forstått at skaden var stor. Det er ikke engang sikkert at det har vært noen stor skade. Noen ganger kan man gå "halvskadet" med en lyskeskade. Det vil si at man kan spille, men at det da vil være smerter. Smertene er likevel ikke så vonde at det er helt umulig å spille, som det vil være ved f.eks. et brudd eller en ødelagt menisk.
Gilmores Groin er jo noe flere har spilt med over en stund. Martin Andresen hadde vel det i fjorårssesongen, men valgte å ta operasjon når sesongen var over. Daniel Fredheim Holm spilte vel med dette(om det ikke var noe annet) litt i år, men opererte for en stund siden. Reginiussen og Piiroja har også vært operert for dette tidligere, men jeg vet ikke om de spilte mens de var skadet.
Ofte kan man også bli veldig stiv i hofta og lysken uten at det er en strekk eller Gilmores Groin. De fleste hofteskader stammer faktisk fra problemer i ryggen.
Det er i slike tvilstilfeller at det medisinske apparatet må ta den endelige avgjørelsen. Det er ikke alltid like lett for en spiller å erkjenne at man faktisk ødelegger for laget ved å spille halvskadd. Tipper en del spiller fordet. Hvordan Rambergs situasjon er, aner jeg ikke. Så dette blir som tidligere nevnt på generelt grunnlag.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914