Etter kampen: Brann - FFK 2-1
GurrBass
Ble medlem: 03 jul 05
Lagt til: 06 jul 09, 20:57
Endret: 08 jul 09, 20:57
Endret av: FFK1903
Tapet er surt,men laget har jo hevet seg betraktlig!! Fortsetter det slikt,så kan det bli morsomt..
---------------------------
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Surt som faen, men bra innsats over hele linja (nesten da)
Opprinnelig postet av FFK pra sempre
faen faen faen, 3 avgjørende feilen til martinsen
Dette er pga av vi har mister Gerrbrand, er ikke tvil om at han er savnet.
Jævlig surt med tap og ikke nok med tap, men meget ufortjent !!!
Askar var stor idag
Opprinnelig postet av Patrioten
Har Martinsen blitt dårligere fordi Gerrbrand har forsvunnet?? Du har så ufattelig mye rart for deg.
Men at Martinsen ikke er god nok er en annen sak...
uff veldig u-fortjent, men vi reiser oss mot sandefjord
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Med en slik innsats femover, Celso tilbake, Ophaug på plass..dette kommer til å bli bra !!!!
Teiteste TV-bildet på oppsummeringen etter kampen var kødden Bakkes hevede pekefinger mot Thomassen etter uhellet med Karadas...komikveld fra en sopp som ikke bør kaste stein når han sitter i glasshus sjæl!
If I want your opinion I'll remove the duct tape!
Bråthen veldig god. Askar veldig god(BB?). Piiroja veldig god. Martinsen veldig dårlig. Thomassen veldig god. Barsom god. Gashi veldig, veldig god. Wehrman veldig god. Kvisvik veldig god. Gardar dårlig. Éverton god.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Opprinnelig postet av Patrioten
Har Martinsen blitt dårligere fordi Gerrbrand har forsvunnet?? Du har så ufattelig mye rart for deg.
Men at Martinsen ikke er god nok er en annen sak...
Ikke dårligere, men at Gerrbrand er bedre og kunne sikkert unngått flere av hans tabber.
Ganske enig med Lemmy, men Martinsen var kun dårlig..ikke veldig dårlig
Ufortjent, men 2 årsaker til tapet.
1: Tom H. Haugen hjelpeløs hjemmedommer som ødelegger mye av kampen da han unnlater å gi Vågan-Moen og deretter Bakke gule kort helt i begynnelsen av kampen. Videre var det vel iallefall 3 situasjoner foran Barnn målet som luktet like mye straffe som den Brann fikk. 70-30 hjemmedommer.
2: Påny forstår jeg ikke FFK sin lagledelse. Enig med at Gardar blei skifta ut, enten med Tegan eller Dominic, men hvorfor Kviskvik som iallefall kunne holde på og gjøre noe med ballen. Skulle TFA absolutt skifte ut Kvisvik burde han da satt inn Ophaug på backen og skjøvet Askar opp.
Deretter tok han ut den eneste av de som var igjen,som klarte å holde på ballen og gjøre noe med den i angrepsfasen, og satte inn en ekstra midtstopper. Feigt, og noe som straffet seg. FFK hadde etter Everton blei tatt ut, ingen framme som klarte å å fatt i ballen. Det finnes ikke noen annen forklaring på det bytte enn feighet, TFA burde vel se det vi andre så at det var bare Everton som klarte å få tak i ballen framme. Hverken Tegan eller Dominic var det en kan kalle "ballvinnere".
Mao surt tap pga dårlige bytter.
Når dette er sagt full ros til spillerne som virkelig kjempet, spesielt morsomt at Erik M. Bråthen fikk en skikkelig oppreisning.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Vidar Martinsen er ikke god nok i dag, misser i markeringa på begge målene og utrolig dårlig inngrepen når han kaster seg ut i Karadas på den det blir straffe på! Føler det er naturlig å stille spørsmål ved om Vidar holder TL nivå?
Når det er sagt, føler dommeren blåser i vår disfavør i avgjørende situasjoner. Han gjør en grei kamp i de fleste situasjoner, men i matchavgjørende situasjoner som straffesituasjoner og den hvor Asker er på vei igjennom på kanten og blir stemplet i skuldra så går alt Brann sin vei! Har også vært noen trenere for de "mindre" laga, tenker da på Ingebrigtsen, Deila og Bergersen, som har vært ute etter kamper og kritisert dommere for å favorisere de "store" lagene! Er de inne på noe her eller er de bare bittre?
Lenge leve "hjørnet"!
Dette er var oppløftende spill av FFK, som de kjempet og skapte sjanser, dette var en FFKs beste bortekamper på flere år. Tenk om vi bare hadde en goalgetter, som hadde vi ligget fire beste i Tippeligaen.
Get over it. Gerrbrand er ikke her lenger.
Men ja, jeg er enig i at Gerrbrand i form og i harmoni er bedre enn Vidar. Men det var fullstendig riktig å la han gå når han hadde personlige problemer og savnet familien i Stockholm. Vi må konsentrere oss om de vi har, ikke skrike etter Tarik, Gerrbrand, Örlund, Shaaban osv.
Disse gutta boys som vi har i klubben snur garantert dette utover høsten, dette var et STORT steg i riktig retning. Denne kampen kunne bikket alle veier. Men vi er fremdeles for dårlig foran begge kassene.
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Vidar Martinsen er ikke god nok i dag, misser i markeringa på begge målene og utrolig dårlig inngrepen når han kaster seg ut i Karadas på den det blir straffe på! Føler det er naturlig å stille spørsmål ved om Vidar holder TL nivå?
Når det er sagt, føler dommeren blåser i vår disfavør i avgjørende situasjoner. Han gjør en grei kamp i de fleste situasjoner, men i matchavgjørende situasjoner som straffesituasjoner og den hvor Asker er på vei igjennom på kanten og blir stemplet i skuldra så går alt Brann sin vei! Har også vært noen trenere for de "mindre" laga, tenker da på Ingebrigtsen, Deila og Bergersen, som har vært ute etter kamper og kritisert dommere for å favorisere de "store" lagene! Er de inne på noe her eller er de bare bittre?
Kanskje vi burde sette Kasey tilbake som midtstopper igjen og la Vidar få noen kamper på benken.
Det er tryggere med Kasey , han oser det trygghet og beslutsomhet ut av, noe Vidar mangler fortiden.
Opprinnelig postet av hasse33
Dårlig arbeid fra benken for f.........,hogg huet av meg,men det tapet er kun og alene TFA sitt verk.. Han HOLDER ikke tipeligamål. Ellers en fantastisk kamp av guttene.Surt som faen, men bra innsats over hele linja (nesten da)
Opprinnelig postet av dracula
Tror du Tom Freddy hadde foretatt disse byttene hvis han hadde forutsett resultatet av dem? Visste du på forhånd at dette ville gå gæærnt? Tenk om det hadde gått bra da? Hva hadde du sagt da?
Jeg liker dårlig ordene "dårlige bytter". Jeg er mer for at de som kommer inn ikke gjør noen stor kamp. Men åssen i h.....e skal Tom Freddy vite dette på forhånd da?
Etterpåklokskap er ingen klokskap.
Utrolig surt tap! Bra innsats av alle i dag, med et ekstra pluss til Askar og Bråthen!
Pepper til dommeren... Han la tydligvis lista da han ikke engang blåste frispark da Mjøsas Beckham prøver å tatovere inn knottene sine i armen til Askar tidlig i første. Den lista holdt han kampen ut - overså to soleklare straffer til FFK og lot stort sett 50-50-situasjoner gå til Brann. Det at han lot seg oppildne av publikum til å gi gult til Thommassen på noe som tross alt var et uhell oppsummerer vel mannens innsats.
Også pepper til benken som med å sette inn Ophaug signaliserer alle-mann-til-pumpene-og-forsvare-oss-til-ett-poeng. FFKs forsvarsspill er ikke godt nok til det! Det må jo snart gå opp for de ansvarlige!!
Pokker...
Bjørn Jervell Hansen
stampede
Ble medlem: 06 jun 04
Lagt til: 06 jul 09, 21:34
Endret: 06 jul 09, 21:36
Endret av: stampede
Opprinnelig postet av 1947modell
Dårlig arbeid fra benken for f.........,hogg huet av meg,men det tapet er kun og alene TFA sitt verk.. Han HOLDER ikke tipeligamål. Ellers en fantastisk kamp av guttene.Surt som faen, men bra innsats over hele linja (nesten da)
Kanskje litt i overkant eller??
Greit at byttene kanskje ikke var av de mest taktiske, men å legge all skyld på TFA blir litt overfladisk!
Det er jo ikke TFA sin feil at Tegan og Dominic er griseslappe og uvillige til å jobbe når de kommer inn!!
Dusteuttalelse!!!
If I want your opinion I'll remove the duct tape!
Ufortjent, men 2 årsaker til tapet.
1: Tom H. Haugen hjelpeløs hjemmedommer som ødelegger mye av kampen da han unnlater å gi Vågan-Moen og deretter Bakke gule kort helt i begynnelsen av kampen. Videre var det vel iallefall 3 situasjoner foran Barnn målet som luktet like mye straffe som den Brann fikk. 70-30 hjemmedommer.
2: Påny forstår jeg ikke FFK sin lagledelse. Enig med at Gardar blei skifta ut, enten med Tegan eller Dominic, men hvorfor Kviskvik som iallefall kunne holde på og gjøre noe med ballen. Skulle TFA absolutt skifte ut Kvisvik burde han da satt inn Ophaug på backen og skjøvet Askar opp.
Deretter tok han ut den eneste av de som var igjen,som klarte å holde på ballen og gjøre noe med den i angrepsfasen, og satte inn en ekstra midtstopper. Feigt, og noe som straffet seg. FFK hadde etter Everton blei tatt ut, ingen framme som klarte å å fatt i ballen. Det finnes ikke noen annen forklaring på det bytte enn feighet, TFA burde vel se det vi andre så at det var bare Everton som klarte å få tak i ballen framme. Hverken Tegan eller Dominic var det en kan kalle "ballvinnere".
Når dette er sagt full ros til spillerne som virkelig kjempet, spesielt morsomt at Erik M. Bråthen fikk en skikkelig oppreisning.
Enig i alt du skriver, men føler vel at Vidar må ta størstedelen av skylda når han glepper totalt i markeringa på 2-1 der, glapp også markeringa på 1-1. Hverken Everton eller Kvisvik burde vært tatt ut, Tegan burde ikke fått spille, Dominic burde spilt spiss når han først skulle få sjansen og Ophaug burde ikke blitt kastet inn på i en så viktig fase av kampen etter over 1 år skadefravær! Skjønner ikke hva TFA tenkte på her. Enig i at dommeren dømmer i favør av hjemmelaget på alle de avgjørende situasjonene, at han blåser et og annet frispark til oss midt ute på banen har jo ingen betydning, det er de avgjørende straffesituasjonene og den hvor Asker er på vei igjennom som er med og avgjør kampen!
Lenge leve "hjørnet"!
Nå har vi endelig fått tilbake en midtstopper fra skade Patrioten, da er det vel bedre å bruke han?
Wehrman er strålende på midtbanen om dagen, jeg vil gjerne at FFK fortsetter å bruke han der han er best.
Nå var også Gashi meget god, Barsom var også bra. Faen, det betyr fort spiss på Celso. Uansett ille bra med gode prestasjoner.
Tror du Tom Freddy hadde foretatt disse byttene hvis han hadde forutsett resultatet av dem? Visste du på forhånd at dette ville gå gæærnt? Tenk om det hadde gått bra da? Hva hadde du sagt da?
Jeg liker dårlig ordene "dårlige bytter". Jeg er mer for at de som kommer inn ikke gjør noen stor kamp. Men åssen i h.....e skal Tom Freddy vite dette på forhånd da?
Men ærlig talt - å sette inn Ophaug og dermed invitere Brann nesten helt inn til 16-meteren!?! Ikke det at jeg mener det er ene og alene Ophaugs skyld, men det signaliserer en defensiv innstilling som vi ikke behersker!
Uforståelig også å sette Adiah på vingen, men det kunne jo fungert dersom noen på laget hadde fått den ville ideen å slå en ball i bakrom til ham...
Bjørn Jervell Hansen
hasse33
Ble medlem: 18 jul 07
Lagt til: 06 jul 09, 21:42
Endret: 06 jul 09, 21:43
Endret av: hasse33
Etterpåklokskap er noe av det vi behersker best Er også usikker på c momentet i de å å ta ut Everton og Kvisvik, men vurderingen ble gjort der og da.
Vi får være fornøyd med den beste kollektive innsatsen jeg har sett i noen kamp i år
HAR DERE GLEMT DETTE HER ??? VI SCORER IKKE MÅL !!!!!!!!!!!
Nå har vi endelig fått tilbake en midtstopper fra skade Patrioten, da er det vel bedre å bruke han?
Wehrman er strålende på midtbanen om dagen, jeg vil gjerne at FFK fortsetter å bruke han der han er best.
Nå var også Gashi meget god, Barsom var også bra. Faen, det betyr fort spiss på Celso. Uansett ille bra med gode prestasjoner.
Enig, vi får heller prøve å få Ophaug i form så fort som mulig, Vidar blir for uryddig og er ikke god nok i duelspillet inne i boksen syns jeg. Vidar er veldig god høyt på egen banehaldel, flinke til å komme kjapt oppe i spissene og er rask nok til å redde seg inn om han bommer, men inne i egen sekstenmeter er han livsfarlig, er ikke god nok på hodet og prøver å kompensere ved å gå i kroppen på motstanderne. Ophaug i normal form er mye tryggere og bedre valg, eventuelt kan Vidar prøves på back slik at vi får flyttet Askar opp på vinga, selvom han var meget god som back i dag da.
Lenge leve "hjørnet"!
Opprinnelig postet av bjervell
Men ærlig talt - å sette inn Ophaug og dermed invitere Brann nesten helt inn til 16-meteren!?! Ikke det at jeg mener det er ene og alene Ophaugs skyld, men det signaliserer en defensiv innstilling som vi ikke behersker!
Uforståelig også å sette Adiah på vingen, men det kunne jo fungert dersom noen på laget hadde fått den ville ideen å slå en ball i bakrom til ham...
Denne kampen var det Aune, med dårlige bytter, og dommeren som gjorde at vi tapte.
FFK som lag var store. Ta dette med videre. God innsats av samtlige i start 11èren. Thomassen sammen med Gardar slet litt utover dessverre.
Heia FFK
Hva er poenget med å skrike?
[quote=1947modell]
[/quo Vi tapte nok kampen, når han byttet ut Everton og Kvisvik, på bekostning av Dominick og Tegstrøm, huff de var dårlige, fikk de igjemmom noen pasninger i det hele tatt?
Det løsner for Everton sammen med Ceslo...Everton hadde nok en gang et par meget bra forsøk, men er uheldig.
Jeg er forbannet og frustrert over arbeide fra benken. Ikke snakk om hvis dett og hvis datt !!!!!! Hadde tanta mi hatt PIKK så måtte jeg sagt ONKEL. Dette er et åpent forum hvor det er lovlig med EGNE meninger. Jeg var der!!!!HAR DERE GLEMT DETTE HER ??? VI SCORER IKKE MÅL !!!!!!!!!!!
Opprinnelig postet av Tiger
fremmed pc, BEKLAGER !!!!!!! unge mann.Opprinnelig postet av 1947modell
Hva er poenget med å skrike?
Neida Plankekæll TFA visste ikke alt på forhånd, men skjønner ikke tanken bak utenom feighet.
Men han burde lukte lunta før han bytta Everton med Ophaug.
Faktiskt så var det FFK som kjørte kampen før han foretok sine bytter, skjønner da ikke vitsen med byttene av Kvisvik og enda mindre av Everton byttet, Mao byttene var sterkt medvirkende til Brann sitt press de siste minuttene, synes da virkelig at denne feigheten må påpekes.
Brann satser offensivt de siste minuttene, TFA svarer med å gjøre det motsatte. Mao lar Brann og S.Nilsen diktere kampbilde.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Enig i at det er helt på trynet å bytte ut Kvisvik på slutten av kampen, han har ro og rutine til å holde på ballen og ta smarte avgjørelser.
Jeg ser også gjerne Wehrmann tilbake som stopper frem til Ophaug og Celso er i klare.
Og Staw fortsetter på benken.
Litt lengre oppsummering nå, etter å ha roet meg ned.
Dette var en veldig god kamp fra vår del. Så igjen mye av suksessoppskriften fra i fjor. Det viktigste av alt var etter min mening at midtbanen virkelig jobbet for hverandre igjen. Joachim Jonsson har snakket om nettopp det, og i dag responderte de fire på midten.
Barsom leverer soleklart årsbeste, men har mer igjen før han er tilbake der han var i fjor. Gashi leverer også soleklart årsbeste, han hadde hvertfall bestemt seg for å vise seg fra en annen side! Løper mest av alle utpå der i dag. Noen som fikk med seg det sugende løpet hjem da Jaiteh brant på slutten? Uten det løpet hadde Jaiteh scora, for da kunne han brukt enda et touch. Han burde uansett scoret, men Gashi jobber godt! Wehrman er tilbake i godt, gammelt slag. Gir alt for laget igjen, og har en bra pasningsfot. God kamp! Kvisvik imponerte meg også i dag. Fra å ha hatt en forferdelig attitude og innsats mot B/G, løper han masse i dag. Glimrende kamp!
Liker også backspillet vårt, hvor begge backene har bra med fart og er aggressive. Årsbeste defensivt av Askar! Thomassen fortsetter å spille jevnt og godt, og fortsetter han progresjonen tipper jeg faktisk Wallace må kjempe hardt for å få tilbake plassen.. Piiroja spiller bra som vanlig. Martinsen viser klare mangler. Han er oppofrende og rask og alt det der(jeg liker raske stoppere), men har 1Fkvaliteter som suger balle og problemer med å ta ut mann på innlegg/ballwatching til de grader.
Pasningsspillet var i dag meget presist. Faktisk noe av det bedre jeg har sett i TL i år hva presisjon angår. Godt!
Om dette spillet fortsetter mot Sandefjord, så er jeg 100% sikker på seier. Om vi kan bygge videre på dette, vil vi ikke rykke ned i år. Nå kommer Jan Tore tilbake, Ramberg, Czwartek, Shabani og Wallace etterhvert og Borges kommer hjem fra Gold Cup. Da får vi større bredde, og kan virkelig bli farlige.
Med færre skader hadde vi vunnet i Bergen i dag. Vi hadde bare to spisser, mange urutinerte ungguter og en forsvarsspiller som har vært skadet i over et halvt år på benken. Hadde feks. Ramberg sittet på benken og kunne kommet inn, kunne det sett annerledes ut.
Vil ikke kritisere TFA for sine bytter. Han bytter innpå to spisser, det er offensivt. Han bytter også inn Ophaug for å la ham få noen minutter. Hva skulle han ellers gjort? Hadde han satt inn Elvestad, Lala eller Trulsen og tapt ville det også blitt bråk.
Kaktusen går til Hagen som nok en gang legger seg på feil linje i en FFK-kamp. Bare flaks at det ikke ble alvorlige skader til begge lags spillere i dag. Vil ikke hudflette Brann-spillerne, for jeg liker tøffe kamper, men dommeren må ordne opp i det tidlig. FFK skulle vel også hatt 1-2 straffer..
vg.no Innbytternes aften i Bergen.
Her er litt "facts" fra teksten;
"Brann satte inn Azar Karadas for David Nielsen etter 54 minutter, og han trengte kun drøye ti minutter på å markere seg. Etter et perfekt innlegg fra Hassan El Fakiri knuste han Raio Piiroja i hodeduell, og skallet inn utligningen."
- Tror vi sier Vidar Martinsen jeg VG...
"Minutter etter kom Karadas nok en gang i fokus. Da ble han holdt i feltet av Piiroja, og dommer Hagen dømte straffe som Erik Huseklepp brente."
- Eeeeh, han blir vel "voldtatt" evt løpt i senk av Vidar Martinsen. Piiroja hadde heller ikke her noe med situasjonen å gjøre.
Jeg skjønner så absolutt byttene til TFA! Unnskyld meg, men nå må dere slutte å rose Raymond opp i skyene etter hver jævla kamp!
Han var da i beste fall middels idag?!! Jobber dårlig og sliter med mange av pasningene! Jeg rev meg i håret flere ganger pga slappheten til Raymond! Særlig den gangen han prøver å runde keeper, men slår ballen over sidelinja. Se på bevegelsen til Raymond før sjansen: Han jogger fram mens vi har ballen i angrep, så brått stopper han på 25 meter mens vi har ballen på 20. Først 5 sekunder for sent begynner han å løpe, da er det for sent og ballen kommer for langt foran. Hadde han spurta etter som han BURDE GJORT HADDE VI LEDA 2-0. Slike eksempler er det desverre for mange av fra Raymond!
Gardar var jo direkte svak og burde vært tatt ut tidligere. At Tegstrøm ikke skulle kommet inn er en annen sak, men det er da nok av dere her inne som konstant maser om Teganfaen, så nå kan dere bare klappe igjen og ikke klage på TFA fordi han setter inn den udugelig slappfisken!
Everton jobber mer enn resten til sammen og var veldig sliten på slutten. I tillegg satte Brann inn han høye islendingen og vi visste de kom til å pumpe, hva er da dumt med å sette inn en hodesterk spiller for å hjelpe forsvaret med hodesterke brannspillere?
Personlig hadde jeg sett Dominic, som var flink til å holde bredden men aldri ble sett, inn for Gardar og Lalawele på kanten. Kanskje kunne en annen enn Everton blitt tatt ut på slutten, menhelt greit så sliten som han var!
Hvordan hadde det sett ut her inne hadde vi IKKE gjort bytter og særlig det siste og fortsatt tapt kampen? Da hadde det vært ramaskrik og grunnlag for sparken fordi ikke vi hadde gjort grep mot Branns offensive bytter...
Dagens hjertesukk! Dommeren skal jeg ikke kommentere, da blir det lite søvn i natt!
Synes forsåvidt byttene til TFA egentlig var som de skulle idag. Brann får 1-1 han bytter inn to offensive spillere i håp om 3 poeng, noe jeg aldri kan huske grønhagen har gjort ved ett uavgjort resultat på bortebane. Når han ser dette ikke fungerer, brann tar mer over. Bytter han inn en forsvarsspiller. Egentlig helt logisk, dessverre slo ikke innbytterne helt til idag. Men sånn er det nå engang.
Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!
Mener at det var klønete å bytte ut Gardar og Everton. Gardar er en av de beste duell/hodespillerne i laget, og hadde vært god å ha når Brann trykket på i slutten. Everton binder opp forsvarsspillere og når han gikk ut kunne Brann sende frem alt og alle.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Var helt ufattelig forbanna igår over dommeren, dårlig karma og det irriterende laget fra skarrehovedstaden, men man må vel si at vi gjorde en veldig god kamp uavhengig av resultatet. Med Borges tilbake blir FFK farlige utover, det mener jeg ikke bare er en magefølelse. Veldig deilig å se Wehrman tilbake i form óg.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Mener at det var klønete å bytte ut Gardar og Everton. Gardar er en av de beste duell/hodespillerne i laget, og hadde vært god å ha når Brann trykket på i slutten. Everton binder opp forsvarsspillere og når han gikk ut kunne Brann sende frem alt og alle.
Så vidt jeg har kunnet se, blir Gardar nesten alltid byttet ut når han spiller fra start. Innbiller meg at det har noe å gjøre med at mannen går tom. Han kriger og løper jo ustanselig med den digre skrotten sin, selv om det ikke alltid er like effektivt. Når det er sagt, han kunne gjort god nytte bak der i de fæle sluttminuttene.
Ophaug? Definitivt ja til hans snarlige come-back, men akkurat der og da?
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På nest øverste rad, rett ovenfor 16-meter'n.
Deretter tok han ut den eneste av de som var igjen,som klarte å holde på ballen og gjøre noe med den i angrepsfasen, og satte inn en ekstra midtstopper. Feigt ........ Det finnes ikke noen annen forklaring på det bytte enn feighet, TFA burde vel se det vi andre så at det var bare Everton som klarte å få tak i ballen framme.
Mao surt tap pga dårlige bytter..
Dårlig arbeid fra benken for f.........,hogg huet av meg,men det tapet er kun og alene TFA sitt verk.. Han HOLDER ikke tipeligamål. Ellers en fantastisk kamp av guttene.
Opprinnelig postet av bjervell
Også pepper til benken som med å sette inn Ophaug signaliserer alle-mann-til-pumpene-og-forsvare-oss-til-ett-poeng. FFKs forsvarsspill er ikke godt nok til det! Det må jo snart gå opp for de ansvarlige!!
Opprinnelig postet av Lex
Denne kampen var det Aune, med dårlige bytter, og dommeren som gjorde at vi tapte
Det var da ille sinna vi var på treneren da? Er vi like sinna noen dager etterpå også eller?
Nei folkens, det er noen her inne som omtrent aldri skjønner laguttaket eller byttene. Og retten til å mene det skal dere jaggu ha. Men det kan også være noe av forklaringen til at det faktisk er TFA og ikke vi forumbrukerne som leder benken. for noen uker siden ble TFA kritisert for å ikke å tørre å bytte, og nå når han prøver å gjøre noen grep så skal det jaggu klages da også. Virker nesten som om enkelte er ute etter ham? Hvorfor er han ikke god nok egentlig? Er det fordi han er lokal? Ung? er det at han spilte toppfotball i Songdal for dårlig for FFK? Mangler erfaring? Ja, når skal man få det da?
Nå er heller ikke jeg noen topptrener, men hva om det går an å skjønne byttene, hva om det ikke nødvendigvis var en feig tankegang?
Dobbeltbyttet:
- Med et kvarter igjen har en svak Gardar ikke hatt en eneste skikkelig målsjanse. Han har vært svak idag, men er en viktig duellspiller. På benken sitter Tegan som har gjort noen av sine beste opptredener i FFK-trøya da han har kommet inn og avgjort noen viktige kamper. Skal man være feig og beholde en svak Gardar på banen pga duellspillet eller satse offensivt med å sette inn Tegan? Her ble det tatt et offensivt valg i mine øyne!
- Dominic har gjort en rekke gode kamper for 2.laget nå. Der har han stort sett spilt midtbane. Friske ben på dette tidspunktet i en bortekamp kan være lurt, men hvem? Raymond virker ikke like pigg nå, til tross for at han kan avgjøre kamper. (Videre ser jeg at det er en som omtrent skylder på TFA for at de andre spillerne omtrent var vaksinert mot å spille ballen ut på en ledig Dominic.)
- Hva er det som er så fryktelig dårlig med disse valgene folkens? (Svar utbedes uten etterpåklokskap.)
Siste byttet:
- Tenke seg til å sette inn en midtstopper på overtid da dere? Det er jo feigt til tusen! Eller? De fotballkampene som blir avgjort på overtid blir sjeldent avgjort etter finspill. Som regel er det fordi et lag trykker på eller får en dødball. Å sette i Ophaug pga hodestyrke kan like gjerne være et offensivt som defensivt bytte når det gjøres i det 90.minutt. Jeg ser det som mye mer sannsynlig at Ophaug blir matchvinner på corner enn Everton. I tillegg kan Opphaug også gjøre en jobb defensivt. Altså, ikke nødvendigvis et feigt bytte.
Å skylde på treneren for at Martinsen gjør et par håpløse valg, at Piiroja står feilplassert på siste målet, at Barsom m.fl. nekter å spille ballen ut på kanten til Dominic, eller at Tegström var svak da han kom inn på... Nei, ærlig talt!
God bedring, Dagfinn!
Frode Olsen i http://frodeolsen.tv2blogg.no/article937273.eceskryter av FFKFredrikstads keepertrøbbel ble visket bort av Mellevold Bråtens stjernekamp mot Brann i Bergen. Flere kanonredninger gjorde opp for missen mot Bodø-Glimt. Vi så en ung målvakt med kroppsspråk og teknikk som en 30 åring. Mellevold Bråten imponerte og vil garantert være ti kilo lettere neste gang han går inn mellom stengene. Det pleier å hjelpe. Det kunne virke som om både Brann og FFK hadde skjønt alvoret. Knallharde taklinger krydret med fint spill og dramatikk
Opprinnelig postet av A.Scheie
Det var da ille sinna vi var på treneren da? Er vi like sinna noen dager etterpå også eller?
Hehe. Har nok roa seg litt nå, i alle fall :-)
Jeg kan bare snakke for meg selv, og for meg var det siste byttet feil - noe jeg mente med en gang jeg så det. FFK har vist forsvarsspill i hele sesongen som ikke tilsier at vi skal trekke oss tilbake og overlate alt presset til motstanderen. Derfor mente jeg da, som nå, at det hadde vært veldig viktig å ha Everton på banen på slutten. Både fordi han er en god førsteforsvarer som forstyrrer motstanderens oppspill og fordi han kan holde på ballen høyt oppe på banen. Og når ballen er der blir det som kjent ikke mål imot.
Isteden får Brann nærmest upressa komme helt inn i til 16-meteren og får slenge inn baller å krige på. Å for alle sine begrensninger: Karadas KAN krige. Islendingen som kom inn var heller ingen smågutt - de to tilsammen mer enn oppveide en kamprusten Ophaug...
Dobbeltbyttet synes jeg egentlig var greit. Som du sier, Arne: At Adiah ikke ble brukt der ute på kanten er ikke hans eller Aunes feil.
Bjørn Jervell Hansen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914