Det blir vel utpekt ny kaptein og visekaptein denne uken
makan til slett innsats fra de to i går skal man lete lenger etter. Det er ikke første gangen i år, men heller det normale. Regner derfor medt at det utnevnes nye, så slipper trenerapparatet å ta med en av de pga sympati.
Med de t spillet de har vist i hittil i sesongen , så blir det kun sporadiske innhopp retsen av sesongen.
FFK1903
Ble medlem: 27 nov 03
Lagt til: 29 jun 09, 09:55
Endret: 29 jun 09, 10:00
Endret av: FFK1903
Tja, hvilke alternativer har vi? En kaptein skal gjerne være litt drittsekk ute på banen for å piske spillerne. Samtidig skal ha være en foregangsfigur for innsats og profesjonalitet. På sistnevnte punkt skiller Celso Borges seg ut, men det blir vel muligens helt feil å gi kapteinsbindet til en 21-åring som har vært et halvt år i klubben. Kvisvik har jo vist profesjonalitet denne sesongen, men ser heller ikke han som noe kapteinsemne.
Ny kontrakt til Wehrman vil kanskje utløse et kapteinsbytte, men ellers tror jeg ting forblir slik de er. Kapteinsbytter bør ikke skje for ofte heller.
Klarer ikke se noen andre kapteinsemner jeg heller. Kvisvik har prøvd seg tidligere uten hell så han har jeg ikke noe spesielt tro på.
Den som er mest drittsekk ute på banen er vel Gashi. Kan hende han ville vokst med kapteinsbindet, men har ikke veldig lyst på han som kaptein heller. Tror nok vi må nøye oss med de to vi har.
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
det er jo på tide at de to som er utnevnt, tørkes godt opp på benken, da må det utnevnes ihvertfall en.
Ramberg haqr hatt 3-4 bra kamper og resten til omtrent stryk
Barsom ingen gode kamper, kun et par vellykkete innhopp
Når Barsom ble utnevnt så var jeg enig, fordi han har en bra personlighet.
Men det hjelper lite nå, da jeg mener han bør benkes pga slett spill over lang tid.
Ramberg kan etter min mening holde han med selskap.
Da synes jeg Piiroja er det klare valget. Der har du en som alltid går i striden og aldri gir opp, det er kanskje like bra egenskaper det for å bli valgt som kaptein. For det er det vi trenger resten av sesongen, 100% innsats og blodsmak i munnen.....!!!!
You`ll never walk alone...
Enig med Ziggy, Raio er ett helt klart første valg!
Skjønner heller ikke at det går an å komme utenom Raio.
Ellers har jeg litt sans for det med Gashi. Ikke det mest opplagte valget, for å si det pent. Men kanskje det kunne virke litt oppdragende. Andre visekaptein?
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På nest øverste rad, rett ovenfor 16-meter'n.
Raio er vel mannen, nå som gjelder å ofre "blod, svette og tårer", visekaptein tja hvorfor ikke Vidar M?
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Enig med Ziggy, Raio er ett helt klart første valg!
Raio scorer høyt på innsatsvilje, men det er vel også det. Jeg ser ikke helt for meg Raio skriker ut for å få lagkameratene til å prestere. Raio er vel mer enn lavmælt spiller som lar hodestyrken og innsats tale. Tror han rett og slett er for snill til å være kaptein. Vi trenger en til å piske opp stemningen, kjefte og gi ros, være drittsekk, og som tør å heve stemmen.
Om Gashi hadde styrt unna kjeftingen på dommeren, og heller konsentrert seg om egen spill og vært motiverende for spillerne, så kunne også han vært det. Men i likhet med Raio så mener jeg han mangler en del. En blanding av de to hadde nok vært det beste, men hvor finner man en liten terrier med bolleklipp i disse dager?
Mulig vi ikke har den perfekte kapteinen, men det bør i alle fall være en som spiller fast. En som gir alt og som nyter en viss respekt.
Heller Raio enn den parodien vi så igår.
Men er det noen som vet om dette faktisk er ett aktuelt spørsmål i klubben?
Raio fyller 30 11. juli. La ham få kapteinsbindet i presang.
OK, så er dette dagens dårligste argument.
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På nest øverste rad, rett ovenfor 16-meter'n.
Hvis Kasey blir værende ut sesongen og fortsetter sitt gode spill, så bør han få bindet tilbake. Kvisvik kunne også vært et alternativ, men da må han vel oppheve sin mediaboikott først. Kapteinen skal vel være tilgjengelig for media.
Å få kapteinsbindet er en ære, den som bærer det skal ha gjort seg fortjent til oppgaven. Det utelukker Kasey. Kapteinen skal også være tilgjengelig for media, og en som er god til å fronte klubben. Det utelukker Kvisa og Gashi. De skal også ha erfaring og litt rot i den kulturen FFK representerer. PAC er den optimale kaptein, rent bortsett fra at han ikke spiller.. Ramberg er også et kvalifisert alternativ, bortsett fra at han er så dårlig.. Aune brukte ordet "luksusproblem" i omtalen av situasjonen på midtbanen før kampen mot glimt. Det samme kan ikke sies om kapteinsrollen, der ser jeg kun et godt alternativ; Raijo Piroja!
En konge; Tore Pedersen!
Vil egentlig overraske meg om Raio Piiroja ikke mottar det kapteinsbindet snart.
Regner med Ramberg og Barsom for alvor begynner å tøye tålmodigheten til Aune (håper det, i det minste), og jeg er også enig med deg, Plaskesak.
Raio er kanskje ikke mannen med de ekstreme lederegenskapene, men at han er en pusekatt, som noen her inne virker til å tro, er vel helt feil. Har dere ikke sett hvor forbanna han er på forsvarskollegene og keeper etter nesten ethvert baklengsmål?
Det er på tide å gi denne herlige fyren bindet. Må forresten legge til en ting: Barsom ga bindet til Wehrman da han gikk av mot B/G, som sendte det videre til Raio. Skulle han gjøre det, eller bare nektet han å være kaptein?
FFK, Stjernen og Wolves ;)
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 30 jun 09, 18:29
Endret: 30 jun 09, 18:29
Endret av: FlightOfTheRat
Hvis Wehrman har blitt fratatt kapteinsbindet så forstår jeg godt at han ikke uten videre vil ta i mot det igjen. I alle fall midt i en kamp. Hva er det for et tidspunkt å endre mening? "Jo du passer sikkert til å være kaptein likevel" ? Eller "Nei du passer ikke til å være kaptein men akkurat nå har vi ingen andre..." Nei dette må Aune rydde opp i.
Det blir vel muligens Piiroja fordi han kan tenkes å være den eneste i laget som ikke sier "nei det vil jeg ikke" hvis noen hiver kapteinsbindet etter ham, som på søndag. Om det er fordi ham passer til det er en helt annen sak.
Hva med Vidar Martinsen? Kan han være et kapteinsemne for fremtiden?
Gode kapteiner for fremtiden er Celso Borges og Jan Tore Ophaug.
Jeg klarer ikke å se så veldig mange andre gode alternativer.
Opprinnelig postet av Rey
Den som er mest drittsekk ute på banen er vel Gashi. Kan hende han ville vokst med kapteinsbindet
Å glade jul... Tror vel neppe at det er et sannsynelig scenario, men på den annen side, kanskje han ville blitt "vernet" som Andresen???
Men for all del ikke la den mannen få noen annet bind på armen enn Libresse
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...
Jeg vil enten ha Kvisvik eller Gashi. Raio er også et godt alternativ
Rød hvit til jeg dør:)
Syns det eneste alternativet nå er Borges.
Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?
Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen
Syns det eneste alternativet nå er Borges.
Hvorfor det? Synes han alt for ung og han virker ikke som en ledertype
Rød hvit til jeg dør:)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914