Husk meg
Brukernavn
Passord

Ardian Gashi

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 21 jun 09, 20:52

Jeg starter en tråd om Gashi. jeg spørr. om han går ut og ber fansen om unnskyld + laget kan vi da legge dette bak oss  ?

er dere da enig om han ber om unnskyld at han viser formen som han hadde i 2008 ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 21 jun 09, 20:57

Jeg personlig syns jo det er merkelig at dette ikke er noe han har blitt fortalt før. Han går jo rundt og griner til dommeren hver kamp, hvorfor har ingen bedt ham skjerpe seg?

Men det aksepterer på ingen måte hans oppførsel. Det er uholdbart, og Gashi skylder hele laget og alle supportere en unnskyldning.

Gashi hadde ingen god sesong i år heller, etter min mening. Var et bomkjøp, når man ser på prisen.. Jeg syns han må være en av de mest "opp-hypede" spillerne i Tippeligaen. Har han egentlig andre styrker enn at han er aggressiv og god til å presse?

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04

Lagt til: 21 jun 09, 20:59

Det er flere enn bare Gashi som burde be om unnskyldning i år, synes jeg.

FFK for alltid!
Cupgull 2006
TL-sølv 2008

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 21 jun 09, 21:00

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg personlig syns jo det er merkelig at dette ikke er noe han har blitt fortalt før. Han går jo rundt og griner til dommeren hver kamp, hvorfor har ingen bedt ham skjerpe seg?

Men det aksepterer på ingen måte hans oppførsel. Det er uholdbart, og Gashi skylder hele laget og alle supportere en unnskyldning.

Gashi hadde ingen god sesong i år heller, etter min mening. Var et bomkjøp, når man ser på prisen.. Jeg syns han må være en av de mest "opp-hypede" spillerne i Tippeligaen. Har han egentlig andre styrker enn at han er aggressiv og god til å presse?

Han er god til å lage overganger for motstanderne Wink

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 jun 09, 21:13

Han kan vel sammenlignes med Doffen. Også det en spiller som har blitt hypet opp vanvittig i forhold til prestasjoner. Begge lever på navnet sitt, er flinke terrierer og klegger, men stort sett katastrofale offensivt. Han har vel hatt en god sesong i karrieren, og det var første hele sesongen med Enga?

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 21 jun 09, 21:34

Opprinnelig postet av FFK1903

Han kan vel sammenlignes med Doffen. Også det en spiller som har blitt hypet opp vanvittig i forhold til prestasjoner. Begge lever på navnet sitt, er flinke terrierer og klegger, men stort sett katastrofale offensivt. Han har vel hatt en god sesong i karrieren, og det var første hele sesongen med Enga?

Nå har Doffen klart å komme tilbake på et meget høyt nivå igjen da, så alt er vel mulig.

Akkurat nå er jeg dritt lei hele Ardian Gashi, uten tvil vår mest barnslige spiller! Hvor gammel var han? Fire år?

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 21 jun 09, 21:54

Opprinnelig postet av Plankekæll

Nå har Doffen klart å komme tilbake på et meget høyt nivå igjen da, så alt er vel mulig.

Akkurat nå er jeg dritt lei hele Ardian Gashi, uten tvil vår mest barnslige spiller! Hvor gammel var han? Fire år?

Trur han er eldre enn fire år....

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Gashi gir krisen i FFK skylden for utvisningen, følg med på TV2.

keiko99

Landslagsspiller

Endret: 21 jun 09, 21:55
Endret av: keiko99

ja klart det....legge skylden på andre er jo sporti vett du

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 21 jun 09, 21:58

Opprinnelig postet av Patrioten

Hvor har du sett det?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:00

Opprinnelig postet av keiko99

Jeg starter en tråd om Gashi. jeg spørr. om han går ut og ber fansen om unnskyld + laget kan vi da legge dette bak oss  ?

er dere da enig om han ber om unnskyld at han viser formen som han hadde i 2008 ?

Godt forsøk, men jeg mener dette er bare tull. Om det er slik at Gashi bevisst spiller svakt, eller har forberedt seg dårligere, så kunne det vært ett poeng. Det er vel ingen grunn til å tro dette.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:08

er noe om gashi her

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:16

Opprinnelig postet av Patrioten

Det var ikke det som ble sagt.

-Gashi gir krisen i Fredrikstad et ansikt. (Noe slikt, husker ikke ordrett.)

Det er noe annet. Wink

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:34

helt rett plankekæll. ergo trekker jeg det jeg sa når du skriver det som er rett

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 21 jun 09, 22:39

Gashi har alltid vært hissig og veldig engasjert, slike spillere tåler gjerne motgang veldig dårlig.
Sikker på at han hever seg sammen med laget, hvis vi klarer det uten nedrykk.

Men synes det er litt vel rart å kreve en unnskylding fordi han gjør noe dumt, vi hadde uansett allerede tapt kampen.
Hva våre forsvarsspillere og keeper har prestert i det siste er faktisk langt mer sentralt når vi skal snakke om tapte poeng.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 21 jun 09, 22:42

Feilaktig utvist. Så dere reaksjonen til Hoset når han fikk det gule. Nesten så Hoset proteserte han også.. Andre kortet skulle gått til Barsom. Ergo, Gashi skulle ikke hatt noen av korta.. Og var gashi ille idag? Irriterer meg mer at han har tunellsyn..

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:43

Gashi skal ha ros for èn ting, og det er at han går av banen uten videre protester( nå strakk jeg meg langt for å se noe positivt herCool)

Vidar Martinsen skal også ha ros for det samme.

keiko99

Landslagsspiller

syns dette bør ankes

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

helt rett plankekæll. ergo trekker jeg det jeg sa når du skriver det som er rett

Hva sa du? Noe matnyttig?

FFK1903

Moderator

Lagt til: 21 jun 09, 22:44

En annen ting. Kunne/burde dommeren avventet situasjonen der Martinsen fikk rødt kort? Ballen spratt tilbake til en moldespiller, men dommeren blåste da straffe med en gang. Har han mulighet til å avvente situasjonen, se om moldespilleren scorer og så godkjenne målet? Blir jo noe a la Hauge i CL-finalen dette. Det hadde ikke reddet oss fra et tap, men en utvisning. Regner i hvert fall ikke med at Martinsen hadde fått rødt, hvis spillet hadde gått videre og Molde scoret på returen.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:45
Endret: 21 jun 09, 22:46

for ett spørsmål.... gratulerer Bedreviteren

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:46

Nja, det kan vel diskuteres. Du kan lese posten min over keiko99 sin. Om det er matnyttig eller ikke får andre svare på. Undecided

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 21 jun 09, 22:47

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

En annen ting. Kunne/burde dommeren avventet situasjonen der Martinsen fikk rødt kort? Ballen spratt tilbake til en moldespiller, men dommeren blåste da straffe med en gang. Har han mulighet til å avvente situasjonen, se om moldespilleren scorer og så godkjenne målet? Blir jo noe a la Hauge i CL-finalen dette. Det hadde ikke reddet oss fra et tap, men en utvisning. Regner i hvert fall ikke med at Martinsen hadde fått rødt, hvis spillet hadde gått videre og Molde scoret på returen.

Dommer skal ikke se an fordel innenfor 16-meteren, så Helgerud kunne nok ikke gjort det.

Bedreviteren

Landslagsspiller

for ett spørsmål.... gratulerer Bedreviteren

Prøver igjen. Hva sa du egenlig Keiko, noe matnyttig?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:48
Endret: 21 jun 09, 22:49

les over tråden da Bedreviteren..så prøv og glem meg...

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:49

Alt det du skriver her er riktig. Vidar hadde IKKE blitt utvist hvis Molde hadde banket returen i mål.

Det er frytelig enkelt for en dommer å blåse med en gang i en slik situasjon, og jeg kan vel egentlig ikke klage på han på noen måte i den situasjonen.

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:51

Som Costanza nevner over her, så skal ikke dommeren gi fordel inne i 16-meteren. Det er regler fra UEFA.

Dommeren gjorde altså helt rett.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:53

Det er fullt mulig å få gult kort i ettertid, regner med at det gjelder rødt også. Kortet var udiskutabet...

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 22:57

Opprinnelig postet av Costanza

Dommer skal ikke se an fordel innenfor 16-meteren, så Helgerud kunne nok ikke gjort det.

Står det i regelverket?

Bedreviteren

Landslagsspiller

Endret: 21 jun 09, 22:59
Endret av: Bedreviteren

så prøv og glem meg...

ok, men våte drømmer er greit?

Sorry er jævlig skuffa..

Plankekæll

Landslagsspiller

Som Costanza nevner over her, så skal ikke dommeren gi fordel inne i 16-meteren. Det er regler fra UEFA.

Dommeren gjorde altså helt rett.

Jeg har også hørt dette en gang. Men hvor finner man denne regelen?

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 23:08

Debattant-Lemmy: Aner ikke! Er vel en nettside for regelverket et eller annet sted, men orker ikke finne det nå..

Mod-Lemmy: Hold dere til trådens emne(gjelder ikke diskusjonen om regelverk). Skjerp dere, Keiko og Bedreviteren!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 23:31

ett spørsmål ang gashi. jeg så han vifta med armen om det var for å si til en molde spiller: kom igjen ta det frisparket da. Jeg så ikke noe galt med at barsom skulle være den som skulle hatt gult

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04

Lagt til: 21 jun 09, 23:36

Forbannet historieløst! Hukommelsen må være veldig kort her. Håper at dette er noe som blir skrevet på bakgrunn av den umiddelbare skuffelsen etter kampen. Tror aldri det hadde blitt sølvmedalje til ffk ifjor uten Gashi på laget. Selvfølgelig blir han for engasjert til tider og er dårlig til å styre tempramentet sitt, men han er jo en av de få som ihvertfall ser ut til å bry seg i det hele tatt. Sesongen i år har han ikke vært kjempebra, men hvem på ffk har det? Å kalle ham et bomkjøp er ihvertfall helt på trynet!

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 23:39

Gashi hadde en super andre halvdel av 2007-sesongen, da han scoret 6-7 mål. Folk maset om landslaget osv.

Fjorårssesongen var faktisk ikke på 2007-nivå, men den var fremdeles bra. Høstsesongen hans i fjor var middels.

Denne sesongen har vært svak, direkte svak har den vært.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jun 09, 23:41
Endret: 21 jun 09, 23:41
Endret av: Bedreviteren

Helt korrekt the dude. Ikke være nær ballen, ikke kjefte på dommeren, ikke åpne kjeften. I det hele tatt ikke bry seg i det hele tatt. Ja, da går du fri her inne..

FFK1903

Moderator

Lagt til: 21 jun 09, 23:44

Han presterte greit på FFK i fjor, men var langt fra den viktigste brikken i laget, slik jeg ser det. Hadde vel en skuffende sesonginnledning blant annet og som midtbanespiller - offensiv sådann da han spilte sammen med Wehrman - så syns jeg at tre mål og null assist ikke er veldig spennende tall. Han gjorde en god grovjobb i en del kamper, men utmerket seg ikke noe mer utover det.

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 21 jun 09, 23:46
Endret: 21 jun 09, 23:48
Endret av: TheDude

Ja det har den, og det samme gjelder for stort sett alle andre i røde (kort)bukser også... Det dreier seg ikke først og fremst om enkeltspillere som ikke innfrir, det er snarere snakk om en kollektiv kollaps. (svar til plankekæll)

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 21 jun 09, 23:55

Han presterte greit på FFK i fjor, men var langt fra den viktigste brikken i laget, slik jeg ser det. Hadde vel en skuffende sesonginnledning blant annet og som midtbanespiller - offensiv sådann da han spilte sammen med Wehrman - så syns jeg at tre mål og null assist ikke er veldig spennende tall. Han gjorde en god grovjobb i en del kamper, men utmerket seg ikke noe mer utover det.

Jeg er helt enig i at man kan forvente mer av ham når vi har sett hva han kan gjøre på sitt beste. Det jeg savner mest er mål, skuddfoten hans er blitt mye mindre treffsikker enn da han kom hit. Men han gir alltid jernet og om ikke annet så gjør han mye for å ødelegge for motstanderen. Han er sånn sett en spiller som normalt sett burde vært elsket av hardcore fans og ikke blitt så godt likt av de som bare "holder med laget".

FFK1903

Moderator

Lagt til: 22 jun 09, 00:05
Endret: 22 jun 09, 00:06
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av TheDude
Men han gir alltid jernet og om ikke annet så gjør han mye for å ødelegge for motstanderen. Han er sånn sett en spiller som normalt sett burde vært elsket av hardcore fans og ikke blitt så godt likt av de som bare "holder med laget".

Føler Gashi faller litt mellom to stoler. Han fungerer meget vel som en veps som forstyrrer motstanderne og gjør det vanskelig for dem å bygge opp spillet. Jeg skulle ønske han hadde kvaliteter også utover dette. Han er ingen playmaker i tillegg som kan strø seg om med pasninger - som delvis Wehrman klarer. Får Gashi ballen ender det ofte med synet rettet mot ballen og gå til man blir taklet eller får en skuddmulighet. Skuddene hans har jeg aldri vært imponert av - noen stjerneskudd har det blitt, men på bekostning av hvor mange forsøk? Prøver ofte på skudd, selv om muligheten er liten.

Dermed blir han egentlig ingen komplett offensiv midtbanespiller eller en defensiv midtbanespiller. Det hjelper ikke å vinne baller, når man ikke får formidlet disse videre til riktig adresse. Om noe, så minner det litt om NHL-klubber som kan hente polske murere som knapt kan annet enn å stå på skøyter og sloss - hentet inn for å beskytte stjernespillerne i klubben. Spillere med begrenset talent, men som likevel har en funksjon i laget. En noe vag sammenligning, men Gashi mener jeg har sine begrensninger som fotballspiller, spesielt offensivt.

Et alternativt kunne vært å gjøre Borges til den offensive playmakeren, han har vist frem pasningsfoten sin mer enn en gang i løpet av sesongen. Oppgaven til Gashi blir da liten og enkel: Ødelegge for motstandernes oppbygning av angrepsspillet, ta midtbanen ut av spillet og gi ballen til Borges når han vinner ballen.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 22 jun 09, 00:31

Opprinnelig postet av TheDude
Men han gir alltid jernet og om ikke annet så gjør han mye for å ødelegge for motstanderen. Han er sånn sett en spiller som normalt sett burde vært elsket av hardcore fans og ikke blitt så godt likt av de som bare "holder med laget".

Føler Gashi faller litt mellom to stoler. Han fungerer meget vel som en veps som forstyrrer motstanderne og gjør det vanskelig for dem å bygge opp spillet. Jeg skulle ønske han hadde kvaliteter også utover dette. Han er ingen playmaker i tillegg som kan strø seg om med pasninger - som delvis Wehrman klarer. Får Gashi ballen ender det ofte med synet rettet mot ballen og gå til man blir taklet eller får en skuddmulighet. Skuddene hans har jeg aldri vært imponert av - noen stjerneskudd har det blitt, men på bekostning av hvor mange forsøk? Prøver ofte på skudd, selv om muligheten er liten.

Dermed blir han egentlig ingen komplett offensiv midtbanespiller eller en defensiv midtbanespiller. Det hjelper ikke å vinne baller, når man ikke får formidlet disse videre til riktig adresse. Om noe, så minner det litt om NHL-klubber som kan hente polske murere som knapt kan annet enn å stå på skøyter og sloss - hentet inn for å beskytte stjernespillerne i klubben. Spillere med begrenset talent, men som likevel har en funksjon i laget. En noe vag sammenligning, men Gashi mener jeg har sine begrensninger som fotballspiller, spesielt offensivt.

Et alternativt kunne vært å gjøre Borges til den offensive playmakeren, han har vist frem pasningsfoten sin mer enn en gang i løpet av sesongen. Oppgaven til Gashi blir da liten og enkel: Ødelegge for motstandernes oppbygning av angrepsspillet, ta midtbanen ut av spillet og gi ballen til Borges når han vinner ballen.

Jeg føler du undervurderer Gashis ferdigheter, mannen er mer enn en veps, det syns jeg da han har bevist tidligere i hans karriere. Selvom jeg til dels er enig i at han løper for mye med ball og ender ofte opp med å prøve et skudd når alle pasningsalternativene har forsvunnet. Slik som Gashi har fremstått i år så er han langt under pari, en Gashi langt under pari blir ganske endimensjonell som du indikerer, men som mange andre i FFK om dagen så har han mange gode egenskaper og ferdigheter som han desverre ikke får ut i kamp. Er skuffet over Gashi i dag, han har alt for ofte fokus på dommerne og går han først sur på dem så er det nesten like greit å ta han av banen, dette må han jobbe med. Spillet hans lider som spillet til FFK generelt av mangel på spillerglede, tempo i hodet og ben og mangel på selvtillit til å la ting komme naturlig.

Når det gjelder sammenligningen din til NHL så skjønner jeg hva du mener og det er vel poenget, men bortsett fra det så er den ganske håreisende og tyder vel på at du ikke følger alt for godt med på NHL. Laughing

Lenge leve "hjørnet"!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 22 jun 09, 00:35

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Når det gjelder sammenligningen din til NHL så skjønner jeg hva du mener og det er vel poenget, men bortsett fra det så er den ganske håreisende og tyder vel på at du ikke følger alt for godt med på NHL. Laughing

Du har usannsynlig veldig rett i det siste der. Men det er vel tilfelle at en del klubber har muskelbunter som skal beskytte sine stjernespillere i en viss grad? Og jeg tør vedde på at det har vært en polakk uten altfor mye ishockeykunnskap som ble hentet inn for å skjerme andre på laget. Tør nesten vedde på at han faktisk var murer også :p

Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 22 jun 09, 00:44
Endret: 22 jun 09, 00:47

Står det i regelverket?

Var interju med en dommer (husker ikke hvem) på fotballextra, og han sa det var kommet nye retningslinjer fra FIFA i år...

Mod: Fjernet to siteringer

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jun 09, 01:05

Du har usannsynlig veldig rett i det siste der. Men det er vel tilfelle at en del klubber har muskelbunter som skal beskytte sine stjernespillere i en viss grad? Og jeg tør vedde på at det har vært en polakk uten altfor mye ishockeykunnskap som ble hentet inn for å skjerme andre på laget. Tør nesten vedde på at han faktisk var murer også :p

hehe, Polen er vel ikke akkurat noen stor ishockey nasjon, men det fins sikkert en eller annen murer som har søkt lykken i en eller annen nordamerikansk hockey liga ja. I dagens NHL nytter det ikke med spillere som bare kan slåss, spillet har utviklet seg mye de siste 10 åra, blitt mer spillende, høyere tempo og dessuten slår dommerne mye mer ned på destruktivt spill. Likevel er det ikke uvanlig med en eller to spillere som har i oppgave å ofre seg når laget trenger en boost eller når en av stjernespillerne blir tatt, men det er jo ikke sånn lengre at man har spillere som KUN er hentet inn for den oppgaven, men nok om det, er jo tross alt et fotballforum dette og det var vel Gashi vi egentlig diskuterte. Tongue out

Lenge leve "hjørnet"!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 22 jun 09, 07:15
Endret: 22 jun 09, 07:16
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Det er fullt mulig å få gult kort i ettertid, regner med at det gjelder rødt også. Kortet var udiskutabet...

Nei, man skal stoppe spillet umiddelbart ved rødt kort, og som Costanza sier (var en sak om det på TV 2 forleden) skal det ikke gis fordel innenfor 16-meteren. Retningslinjer fra UEFA.

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 22 jun 09, 07:18
Endret: 22 jun 09, 07:18
Endret av: Holters

Jeg føler du undervurderer Gashis ferdigheter, mannen er mer enn en veps, det syns jeg da han har bevist tidligere i hans karriere.

Vi nevner i fleng? Wink Hvilke ferdigheter har han utover å være en midtbaneterrier?

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."

Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 22 jun 09, 09:17

Opprinnelig postet av Holters

Jeg føler du undervurderer Gashis ferdigheter, mannen er mer enn en veps, det syns jeg da han har bevist tidligere i hans karriere.

Vi nevner i fleng? Wink Hvilke ferdigheter har han utover å være en midtbaneterrier?

Han hadde en ganske bra skuddfot, selv om den har viste seg fram sjeldnere...  Syns igrunn kurven for Gashi har pekt nedover etter han scora 5 mål på en halv sesong i 2007...

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?

FFK1903

Moderator

Lagt til: 22 jun 09, 09:46
Endret: 22 jun 09, 09:48

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen
Han hadde en ganske bra skuddfot, selv om den har viste seg fram sjeldnere...  Syns igrunn kurven for Gashi har pekt nedover etter han scora 5 mål på en halv sesong i 2007...

Han hadde ja... Eller, det er det vel delte meninger om?

2007:

FFK - Aalesund: Klinker til på halvspretten og opp i nettaket - pent mål.

Viking - FFK: Setter ballen enkelt, men elegant, forbi keeper fra skrått, men kort hold. Mer en avslutning enn et skudd.

Fredrikstad - Tromsø: Skyter fra utenfor sekstenmeteren. Halvslapp skudd som nærmest triller mellom beina (?) på keeperen. Keepertabbe mer enn godt skudd.

Fredrikstad - Rosenborg: Keeper gir retur på en avslutning fra Johannsson. Gashi setter ballen i mål fra kort hold forbi en utspilt keeper. Det andre målet er det klasse over. Tar med seg ballen fra egen banehalvdel. Skuddet er derimot ikke av det beste, men får et greit treff og skuddet er bra plassert.

2008:

Fredrikstad - Hamkam: Skyter fra utenfor seksmeteren. Skuddet får en touch i bakken før mål, som keeper ikke klarer å redde. Det andre målet et godt treff, da han skyter på halvvolley i bue over Kamma-målvakten fra bra distanse. Det tredje målet den sesongen var headingen mot Tromsø.

2009:

Viking - Fredrikstad: Skyter utenfor sekstenmeteren. Skuddet endrer retning og går i mål bak en utspilt Viking-keeper.

Jeg syns ærlig talt ikke dette minner om en god skuddfot, man er nødt til å få et par gode treff når man har så mange forsøk. Ramberg, heller ikke han med noen utpreget skuddfot, har også scoret et par flotte mål på skudd/avslutninger vil jeg tro, men prøver desto mindre.

Gashi mangler en del på overblikk, pasningsfot, teknikk (han krangler ballen mer med seg enn å drible av folk), er ikke akkurat noen utpreget hodespiller og er litt humørspiller a la det Roger Risholt var. Hvilke bra egenskaper har han egentlig utover det å være denne berømte vepsen, terrieren og kleggen? Innsats og vinnerkultur de gangene han har dagen?

Skuddfoten hans fikk ikke noe bedre rykte hos meg da jeg så han og en til prøvde seg på en trening. Halvparten av skuddene traff vel bakken før målet, og ingen av dem var noe særlig til skudd. Pereira kom like etterpå og prikket de første knallhardt opp i krysset. Han har skuddfot han!

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 22 jun 09, 10:05

Men Wallace har jo igjen andre svakheter da... Det er vel ingen som forventer at Gashi skal være en komplett spiller, for det er han langt ifra å være, men jeg er ikke enig i at han er så endimensjonal som du hevder. Hvis han skal kritiseres for at han kun løser noen få oppgaver på banen, så kan man jo feks begynne å ønske seg en annen stopper enn Raio fordi han kun vinner dueller og hindrer motstander i å score, han har en elendig pasningsfot og blikk, han scorer alt for få mål på dødball med tanke på sin luftstyrke osv. Slik kan hver eneste spiller på i FFK i 2009 plukkes fra hverandre

FFK1903

Moderator

Lagt til: 22 jun 09, 10:20

... og jeg venter fremdeles på hvilke andre kvaliteter Gashi faktisk har. Det eneste jeg har hørt hittil er at han har andre kvaliteter. Å begynne å dra frem andre spilleres svakheter gjør ikke Gashi noe bedre.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 22 jun 09, 10:41

Mja, han er veldig god til å få ballen litt for langt fremfor seg slik at han mister den, basert på perspektiver kan det kansje kalles en kvalitet?

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 22 jun 09, 10:49

... og jeg venter fremdeles på hvilke andre kvaliteter Gashi faktisk har. Det eneste jeg har hørt hittil er at han har andre kvaliteter. Å begynne å dra frem andre spilleres svakheter gjør ikke Gashi noe bedre.

nå var det vel strengt talt du som begynnte å dra frem andre spillere her? Ok, det jeg mener er han styrker utover å krige: Er ofte delaktig i angrepsspillet, har kanskje ikke så ofte den siste avgjørende pasningen, men er ofte innvolvert i trekkene forut for det. Slår sjelden helt håpløse feilpasninger ala Askar, er aldri banens dårligste. Han er rask til å se muligheter for kontringer og bringer ballen hurtig i lengderetningen, og han klarer å drible av en mann eller to.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jun 09, 11:16

Har ikke mye tid til å skrive nå for er på vei ut døra til en etterlengtet ferietur, men er tilbake til Lyn-kampen selvfølgelig! Smile

Uansett, dette burde jo være enkelt.Wink Gashi sine ferdigheter slik jeg ser det er først og fremst bra driv med ballen, en terrier og klegg som alltid er aggesiv i presset på ballfører. Har vist tidligere at han kan være målfarlig, kommer seg i scoringsposisjoner, brukbart skudd, husker blant annet han dunket inn et langskudd på halvspretten fra rundt 30 meter i fjor som gikk i bue over keeper, husker ikke mot hvem. Flink til å verne om ballen i trengte situasjoner, sjelden han mister ballen da, eventuelt ordner han ofte frispark. God løpskapasitet, noe som gir verdifull støtte til spissene. Bra passningsfot i typisk five a side situasjoner, prøver seg sjelden på lange pasninger og er antagligvis en grunn til det. Gashi er god når det spilles direkte langs bakken i lengderetningen, flink til å ta med seg ballen i medløp og utfordre motstanderen, her har han riktignok en del å hente på å få opp blikket litt og slippe ballen tidligere. Er ikke god når det blir spilt mye på kryss og tverrs uten framdrift, da er det akkurat som han ikke helt finner sin plass, Gashi blomstrer når vi får mer fart i overgangene våre.

Dette er slik jeg vurderer hans ferdigheter, i år har ikke de kommet til sin rett og jeg tror en del av forklaringen på det er at vi har mye mindre tempo i spillet vårt i år, vi setter for lite fart når vi vinner ballen og det er spesielt i overgangsspillet Gashi er god. Syns ikke vi får til overgangene våre i år, det er jo det vi var virkelig gode på i fjor, vinne ballen og sette umiddelbar fart fremover med flere spillere, nå blir det mer Kvisvik som slår direkte opp i bakrom fra litt inn på egen banehalvdel. Noen ganger er det bra det og vi får muligheter, men jeg mener vi er mye farligere når vi trer igjennom på medløp, enten gjennom midtbanene eller på backer som dobler på kant, dette ser vi lite av nå. Er jo enig i at Gashi er veldig langt fra en komplett spiller, men er også langt fra enig i at han kun er en veps og ikke har noen kvaliteter utover det, selvom han ikke strør rundt seg med krempasninger, det er ikke hans styrker, men er jo derfor vi har forskjellige typer i et lag, slik at de kan komplimentere hverandre...........har ikke tid til å skrive mer nå og får ikke svart på det hagl av motargumenter som sikkert kommer før onsdag kveld. Laughing

Lenge leve "hjørnet"!

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 22 jun 09, 11:23
Endret: 22 jun 09, 14:15

Innlegget over.

Meget god analyse.

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !

FFK1903

Moderator

Lagt til: 22 jun 09, 13:19

Gashi sine ferdigheter slik jeg ser det er først og fremst bra driv med ballen, en terrier og klegg som alltid er aggesiv i presset på ballfører. Har vist tidligere at han kan være målfarlig, kommer seg i scoringsposisjoner, brukbart skudd, husker blant annet han dunket inn et langskudd på halvspretten fra rundt 30 meter i fjor som gikk i bue over keeper, husker ikke mot hvem. Flink til å verne om ballen i trengte situasjoner, sjelden han mister ballen da, eventuelt ordner han ofte frispark. God løpskapasitet, noe som gir verdifull støtte til spissene. Bra passningsfot i typisk five a side situasjoner, prøver seg sjelden på lange pasninger og er antagligvis en grunn til det. Gashi er god når det spilles direkte langs bakken i lengderetningen, flink til å ta med seg ballen i medløp og utfordre motstanderen, her har han riktignok en del å hente på å få opp blikket litt og slippe ballen tidligere. Er ikke god når det blir spilt mye på kryss og tverrs uten framdrift, da er det akkurat som han ikke helt finner sin plass, Gashi blomstrer når vi får mer fart i overgangene våre.

Mulig han har et greit driv med ballen, men hva fører det til? Han kan krangle seg forbi en spiller eller to, men det blir sjeldent noe annet enn tballtap - av og til frispark. Målfarlig er han ikke, han hadde en god høstsesong der han hadde noen skudd som gikk i mål. I fjor hadde han tre mål og i år ett. Da vil jeg påstå at høstsesongen 2007 var unntaket som bekrefter regel om at han ikke er målfarlig. Han skal ha for god løpskapasitet og skjerming av ball, men jeg ikke bitt meg merke i at han har noen god pasningsfot utenom det vanlige, verken korte eller lange. Det skulle vel bare mangle at en spiller i Tippeligaen treffer på de korte pasningene, selv om tempoet er høyt.

Han er i mine øyne en grei allrounder. Foruten terrierferdighetene så mangler han ekstremferdigheter til å ta det ekstra steget. Han har ingen utpreget pasningsfot, skudd, hodestyrke, dribleferdigheter, teknikk, hurtighet etc som gir han det lille ekstra.

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jun 09, 13:35

Når man ser på hvor mye Gashi kostet, mener jeg han var et feilkjøp. Vi hadde John Anders Bjørkøy i form på laget fra før av, som etter min mening er en langt bedre spiller enn Gashi når han er i form.

Gashi er egentlig hverken en defensiv eller offensiv midtbanespiller.. Offensivt syns jeg han er ræva. Den skuddfoten mange påstår han har, syns jeg er dårlig. Han har feil skuddteknikk, selvom han har scoret noen pene mål. Hvis man ser på skuddteknikken til feks. Wehrman, vil jeg tørre å påstå at den faktisk er bedre.

Han har et elendig overblikk, og ingen spesielt god pasningsfot. I tillegg syns jeg han spiller ballen for seint(når løpa har gått), og mister ofte ballen. Gjør mange taktiske feilvalg med ballen.

Han er heller ingen utpreget defensiv midtbanespiller. Om vi skal kjøre Borges som offensiv midtbanespiller, vil jeg heller se Wehrman som defensiv. Ikke Gashi. Han er god til å sette inn press(spesielt høyt i banen), men ellers kan jeg ikke se så mange kvaliteter..

Som det har blitt nevnt før her har også Ramberg hatt noen perler, hører ingen skryte av skuddfoten hans?

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 22 jun 09, 13:51

Når man ser på hvor mye Gashi kostet, mener jeg han var et feilkjøp. Vi hadde John Anders Bjørkøy i form på laget fra før av, som etter min mening er en langt bedre spiller enn Gashi når han er i form.

Gashi er egentlig hverken en defensiv eller offensiv midtbanespiller.. Offensivt syns jeg han er ræva. Den skuddfoten mange påstår han har, syns jeg er dårlig. Han har feil skuddteknikk, selvom han har scoret noen pene mål. Hvis man ser på skuddteknikken til feks. Wehrman, vil jeg tørre å påstå at den faktisk er bedre.

Han har et elendig overblikk, og ingen spesielt god pasningsfot. I tillegg syns jeg han spiller ballen for seint(når løpa har gått), og mister ofte ballen. Gjør mange taktiske feilvalg med ballen.

Han er heller ingen utpreget defensiv midtbanespiller. Om vi skal kjøre Borges som offensiv midtbanespiller, vil jeg heller se Wehrman som defensiv. Ikke Gashi. Han er god til å sette inn press(spesielt høyt i banen), men ellers kan jeg ikke se så mange kvaliteter..

Som det har blitt nevnt før her har også Ramberg hatt noen perler, hører ingen skryte av skuddfoten hans?

Orker ikke¨å fortsette denne diskusjonen så mye lenger nå, men jeg fatter ikke hvordan du kan betrakte ham som et bomkjøp og hvordan du kan mene at han er så dårlig. Hvis det er snakk om et beste nivå kan jeg forstå at du vil foretrekke kasey, men hvis det er ut ifra årets sesong så skjønner jeg det ikke. Kasey har jo uten tvil vært den dårligste spilleren i årets sesong. Men jeg ser jo begrunnelsene for dine meninger så jeg tror vi bare får la det ligge og konkludere med at det er mange og veldig forskjellige meninger om Gashis evner/prestasjoner.

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jun 09, 13:54

Jeg personlig syns to assister på nesten 50 kamper for en "offensiv midtbanespiller" sier sitt...

Som defensiv midtbanespiller ser jeg mye heller Kasey enn Gashi. Ettersom Kasey ikke har noen fremtid i klubben, håper jeg imidlertid å se Elvestad..

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 22 jun 09, 13:55

Enda et eksempel på mange FFK-supporteres korttidsminne.

Det var flust av folk her inne i fjor som mente at Adrian Gashi burde være med i Åge Hareide sine planer.

Det var ikke mange som var enig med meg da jeg hevda at han kom til FFK fordi han ikke var god nok for VIF eller Brann, blei vel nesten lynsja for de tankene.

Derfor Gashi er faktisk etter min mening den han alltid har vært, trenger en trener til å holde seg i øra.

Har han det er han en positiv Duracell-kanin eller bare en kanin uten mål opg mening.

( Kanskje Wehrman sine stjernenykker har smitta)Wink

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 22 jun 09, 14:07

Er jo enig i at Gashi er veldig langt fra en komplett spiller, men er også langt fra enig i at han kun er en veps og ikke har noen kvaliteter utover det, selvom han ikke strør rundt seg med krempasninger, det er ikke hans styrker, men er jo derfor vi har forskjellige typer i et lag, slik at de kan komplimentere hverandre...........har ikke tid til å skrive mer nå og får ikke svart på det hagl av motargumenter som sikkert kommer før onsdag kveld. Laughing

Er i alle fall enig i dette. Synes denne debatten om Gashis ferdigheter blir litt tåpelig. Gashi hart sine styrker på banen, men i år har han kommet velidg lite til sin rett. Det gjelder i grunnen de fleste FFK-spillerne i år. Grønhagen/Aune har ikke klart å få det beste ut av spillerne sine i år, selv om de tidvis har fått mye ut av et skadeskutt lag.

Men altså, komplette spillere? Det finnes ikke en eneste spiller i TL som er noe i nærheten av å kunne kalles komplett:

- Seriens beste spiss de siste årene kan jo kun score med venstrebenet og kun når han får ballen spilt fram på en bestemt måte i en bestemt vinkel etc, dvs slik en viss Pall Gunnarson hadde en tendens til å servere ham. Uten de skreddersydde pasningene er det knapt om seriens beste spiss klarer å svcore overhodet. Komplett? Ikke på langt nær! Forstår at Mr Nannskog ikke er på det svenske landslaget. Han har INGENTING der å gjøre.

Mens seriens kanske beste spiller i fjor, Alanzihno, var jo knapt i stand til å slå en pasning whatsoever, om han var aldri så god til å drible og gjøre alt på egenhånd. Sånn er det hele veien. Kvisvik har en fantastisk pasningsfot og overblikk, alt hva Gashi manlger, og omvendt. Piiroja er vanvittig på hodet, mens man får hjertet i halsen hver gang han skal sparke ballen. TLs beste midtbanedirigent er 39 år (tenker på Runar Berg).

Det er tippeligaen det folkens. Ingen komplette spillere her. Her handler det om å ha spillere med noen kvaliteter overhodet, og som Drillo påpeker, gjøre det beste man man med laget med hjelp av strategi og taktiske disponeringer.

Disse stadige og tåpelige debattene om hvor lite komplette våre egne spillere er kjeder meg stadig mer.

Alt gikk galt for FFK på søndag.Greit nok, sånn er det i blant. Nå er det Aunes sak å snakke med Gashi. Det er vår sak å støtte laget vårt, ikke kreve unnskyldninger av spillerne.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jun 09, 14:09

Opprinnelig postet av dracula

erfor Gashi er faktisk etter min mening den han alltid har vært, trenger en trener til å holde seg i øra.

Har han det er han en positiv Duracell-kanin eller bare en kanin uten mål opg mening.

Gashi spiller med høyt tenningsnivå og mye energi. Derfor ligger han nok hele tiden på grensen til å bikke over, og dermed også pådrar seg noen unødvendige kort. Dette er nok både Gashi og Aune klar over

FFK1903

Moderator

Lagt til: 22 jun 09, 14:17

Enda et eksempel på mange FFK-supporteres korttidsminne.

Det var flust av folk her inne i fjor som mente at Adrian Gashi burde være med i Åge Hareide sine planer.

... men, er det de samme som kritiserer nå som mente at Gashi burde vært på landslaget? Ettersom du mener andre har korttidshukommelse, regner jeg med at din er meget fungerende og kan gi svaret på dette. Smile

Jeg tror ikke jeg har nevnt han i en landslagsdiskusjonen i hvert fall, men min korttidshukommelse er faktisk dårlig!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 22 jun 09, 14:23

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det er tippeligaen det folkens. Ingen komplette spillere her. Her handler det om å ha spillere med noen kvaliteter overhodet, og som Drillo påpeker, gjøre det beste man man med laget med hjelp av strategi og taktiske disponeringer.

Er enig i innlegget ditt, det er ingen som er komplette. Du understreket vel også poenget mitt, med at Gashi er en god allrounder uten ekstremferdigheter, da du ramser opp ekstremferdighetene til de andre i spillergruppa. Pasningsfoten til Kvisvik, hodestyrken til Piiroja, frisparkene til Pereira osv. Der mangler Gashi noe - med mindre å være terrier er en slik egenskap.

Han burde etter min mening dyrkes som grovjobber og få Borges ved siden av seg til å ta playmakerrollen og de offensive oppgavene. Så kan Gashi flyr rundt, gjenvinne baller, få motstanderens midtbane ut av spill og med sin løpsstyrke skaffe Borges rom. Nå blir det verken fugl eller fisk i det han er litt defensiv og litt offensiv i spillestilen, mest det siste hvor han ikke har kvalitetene som skal til.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 23 jun 09, 04:06

Jeg holder en knapp på at Gashis terrieregenskaper bør regnes som en ekstremferdighet . Smile

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jun 09, 07:00

her har dere det bildet alle snakker om fra vg:

er det vikrlig FFK supportere han klapper til ?

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 23 jun 09, 08:40

er det vikrlig FFK supportere han klapper til ?

Hva faen ere du snakker om??? Han klapper vel enten til plankehaugen eller så er det gratulerer til dommeren.

Her er gratulerer til deg fra megSurprised

Heia FFK

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jun 09, 09:51

Ro ned litt da. Går an å svare på en litt snillere måte.

For meg ser det ut til at Gashi har blikket høyere og forbi assistentdommeren, ergo takker han for kampen til Plankehaugen. At du Lex ikke synes det er så viktig trenger vel ikke gå ut over keiko99 som faktisk har tatt seg tid til å legge ut bildet.

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jun 09, 10:32
Endret: 23 jun 09, 10:36
Endret av: dracula

Hei 1903.

Sjekk endel innlegg ang. her inne ang landslagsuttak i fjor.

Synes bare det nesten er en samstemt nedslakting av Gashi her inne nå, dersom du eller andre også påpekte både Gashi sine sterke og svake sider i fjor, ber jeg deg/dere om undskyldning.

Enig han har ikke vært inne i Åge H sine paner, men det har jeg vel heller ikke påstått!!.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 23 jun 09, 10:59

Enig han har ikke vært inne i Åge H sine paner, men det har jeg vel heller ikke påstått!!.

Jeg har ikke påstått at du har påstått dette heller ;)

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jun 09, 15:51

Ro ned litt da. Går an å svare på en litt snillere måte.

For meg ser det ut til at Gashi har blikket høyere og forbi assistentdommeren, ergo takker han for kampen til Plankehaugen. At du Lex ikke synes det er så viktig trenger vel ikke gå ut over keiko99 som faktisk har tatt seg tid til å legge ut bildet.

Takk for ett kjempe fint svar, men se på armen til linje mannen.. er det slik at han står sånn da p.g.a. spilleren som skal inn ?

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jun 09, 16:08

Etter hva jeg kan huske fra tv-bildene jeg så, mener jeg at jeg oppfattet det slik at han signaliserte til spilleren som skulle inn, ikke Gashi. Jeg er også temmelig sikker på at Gashi applauderte til publikum(Plankehaugen eller fansen generelt, ettersom han spilte i Molde tidligere?), ikke til linjemannen.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 24 jun 09, 15:47

På TV-bildene så vi Gashi forfra idet han gikk av banen. Han så helt tydelig opp mot publikum og applauderte.

Jeg fatter ikke åssen noen engang kan klare å spekulere i noe annet, bare fordi det finnes et bilde tatt fra en litt misvisende vinkel...

Hater hat!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jun 09, 16:31

Hei 1903 hva med fredspipe eller kanskje en lakrispipe.

Vi er vel enige i at Gashi ikke er noe toppspiller.

Skjønner ikke hvorfor du tok tenning.

De eneste som kan tenne må jo være de som nesegrus hyllet han i fjor.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 24 jun 09, 18:09
Endret: 24 jun 09, 18:10

Jeg har vel ikke fyret meg opp. Det første innlegget var et spørsmål, og det siste innlegget avsluttet jeg med en smiley. Hvordan kan en smiliey komme fra oppfyrt fyr? Tongue out

Men ja, at Gashi ikke er noen toppspiller kan jeg meget vel slå meg til ro med!

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jun 09, 23:07

Har vel egentlig ikke så mye mer å tilføye i den debatten her jeg heller, har sagt det jeg ønsket å si, men vil påpeke at selvom jeg tok Gashi i forsvar i det jeg oppfattet som overdreven kritikk av han så er jeg langt fra sikker på at han ville hatt fast plass om jeg var FFK trener. Mitt poeng var bare at jeg ikke syns han er så dårlig og innehar så få kvaliteter som jeg fikk inntrykk av at noen har inne mente. På mitt FFK ville Borges spilt i den mest offensive rollen på midten i 4-4-2, den andre plassen sentralt hadde stått mellom Ramberg, Gashi og Elvestad, føler de er ganske jevngode med en liten knapp på Gashi, på en annen side er Elvestad framtida og Ramberg er veldig god på sitt beste. Men en ting kan jeg si 100% sikkert, jeg hadde aldri hatt Barsom som kaptein og fast i laget, føler han bidrar med veldig lite positivt desverre.

Lenge leve "hjørnet"!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914