Ardian Gashi
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Er jo enig i at Gashi er veldig langt fra en komplett spiller, men er også langt fra enig i at han kun er en veps og ikke har noen kvaliteter utover det, selvom han ikke strør rundt seg med krempasninger, det er ikke hans styrker, men er jo derfor vi har forskjellige typer i et lag, slik at de kan komplimentere hverandre...........har ikke tid til å skrive mer nå og får ikke svart på det hagl av motargumenter som sikkert kommer før onsdag kveld.
Er i alle fall enig i dette. Synes denne debatten om Gashis ferdigheter blir litt tåpelig. Gashi hart sine styrker på banen, men i år har han kommet velidg lite til sin rett. Det gjelder i grunnen de fleste FFK-spillerne i år. Grønhagen/Aune har ikke klart å få det beste ut av spillerne sine i år, selv om de tidvis har fått mye ut av et skadeskutt lag.
Men altså, komplette spillere? Det finnes ikke en eneste spiller i TL som er noe i nærheten av å kunne kalles komplett:
- Seriens beste spiss de siste årene kan jo kun score med venstrebenet og kun når han får ballen spilt fram på en bestemt måte i en bestemt vinkel etc, dvs slik en viss Pall Gunnarson hadde en tendens til å servere ham. Uten de skreddersydde pasningene er det knapt om seriens beste spiss klarer å svcore overhodet. Komplett? Ikke på langt nær! Forstår at Mr Nannskog ikke er på det svenske landslaget. Han har INGENTING der å gjøre.
Mens seriens kanske beste spiller i fjor, Alanzihno, var jo knapt i stand til å slå en pasning whatsoever, om han var aldri så god til å drible og gjøre alt på egenhånd. Sånn er det hele veien. Kvisvik har en fantastisk pasningsfot og overblikk, alt hva Gashi manlger, og omvendt. Piiroja er vanvittig på hodet, mens man får hjertet i halsen hver gang han skal sparke ballen. TLs beste midtbanedirigent er 39 år (tenker på Runar Berg).
Det er tippeligaen det folkens. Ingen komplette spillere her. Her handler det om å ha spillere med noen kvaliteter overhodet, og som Drillo påpeker, gjøre det beste man man med laget med hjelp av strategi og taktiske disponeringer.
Disse stadige og tåpelige debattene om hvor lite komplette våre egne spillere er kjeder meg stadig mer.
Alt gikk galt for FFK på søndag.Greit nok, sånn er det i blant. Nå er det Aunes sak å snakke med Gashi. Det er vår sak å støtte laget vårt, ikke kreve unnskyldninger av spillerne.
Opprinnelig postet av dracula
erfor Gashi er faktisk etter min mening den han alltid har vært, trenger en trener til å holde seg i øra.
Har han det er han en positiv Duracell-kanin eller bare en kanin uten mål opg mening.
Gashi spiller med høyt tenningsnivå og mye energi. Derfor ligger han nok hele tiden på grensen til å bikke over, og dermed også pådrar seg noen unødvendige kort. Dette er nok både Gashi og Aune klar over
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Enda et eksempel på mange FFK-supporteres korttidsminne.
Det var flust av folk her inne i fjor som mente at Adrian Gashi burde være med i Åge Hareide sine planer.
... men, er det de samme som kritiserer nå som mente at Gashi burde vært på landslaget? Ettersom du mener andre har korttidshukommelse, regner jeg med at din er meget fungerende og kan gi svaret på dette.
Jeg tror ikke jeg har nevnt han i en landslagsdiskusjonen i hvert fall, men min korttidshukommelse er faktisk dårlig!
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det er tippeligaen det folkens. Ingen komplette spillere her. Her handler det om å ha spillere med noen kvaliteter overhodet, og som Drillo påpeker, gjøre det beste man man med laget med hjelp av strategi og taktiske disponeringer.
Er enig i innlegget ditt, det er ingen som er komplette. Du understreket vel også poenget mitt, med at Gashi er en god allrounder uten ekstremferdigheter, da du ramser opp ekstremferdighetene til de andre i spillergruppa. Pasningsfoten til Kvisvik, hodestyrken til Piiroja, frisparkene til Pereira osv. Der mangler Gashi noe - med mindre å være terrier er en slik egenskap.
Han burde etter min mening dyrkes som grovjobber og få Borges ved siden av seg til å ta playmakerrollen og de offensive oppgavene. Så kan Gashi flyr rundt, gjenvinne baller, få motstanderens midtbane ut av spill og med sin løpsstyrke skaffe Borges rom. Nå blir det verken fugl eller fisk i det han er litt defensiv og litt offensiv i spillestilen, mest det siste hvor han ikke har kvalitetene som skal til.
Jeg holder en knapp på at Gashis terrieregenskaper bør regnes som en ekstremferdighet .
her har dere det bildet alle snakker om fra vg:
er det vikrlig FFK supportere han klapper til ?
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
er det vikrlig FFK supportere han klapper til ?
Hva faen ere du snakker om??? Han klapper vel enten til plankehaugen eller så er det gratulerer til dommeren.
Her er gratulerer til deg fra meg
Heia FFK
Ro ned litt da. Går an å svare på en litt snillere måte.
For meg ser det ut til at Gashi har blikket høyere og forbi assistentdommeren, ergo takker han for kampen til Plankehaugen. At du Lex ikke synes det er så viktig trenger vel ikke gå ut over keiko99 som faktisk har tatt seg tid til å legge ut bildet.
dracula
Ble medlem: 11 nov 04
Lagt til: 23 jun 09, 10:32
Endret: 23 jun 09, 10:36
Endret av: dracula
Hei 1903.
Sjekk endel innlegg ang. her inne ang landslagsuttak i fjor.
Synes bare det nesten er en samstemt nedslakting av Gashi her inne nå, dersom du eller andre også påpekte både Gashi sine sterke og svake sider i fjor, ber jeg deg/dere om undskyldning.
Enig han har ikke vært inne i Åge H sine paner, men det har jeg vel heller ikke påstått!!.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Enig han har ikke vært inne i Åge H sine paner, men det har jeg vel heller ikke påstått!!.
Jeg har ikke påstått at du har påstått dette heller ;)
Opprinnelig postet av Plankekæll
Takk for ett kjempe fint svar, men se på armen til linje mannen.. er det slik at han står sånn da p.g.a. spilleren som skal inn ?Ro ned litt da. Går an å svare på en litt snillere måte.
For meg ser det ut til at Gashi har blikket høyere og forbi assistentdommeren, ergo takker han for kampen til Plankehaugen. At du Lex ikke synes det er så viktig trenger vel ikke gå ut over keiko99 som faktisk har tatt seg tid til å legge ut bildet.
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Etter hva jeg kan huske fra tv-bildene jeg så, mener jeg at jeg oppfattet det slik at han signaliserte til spilleren som skulle inn, ikke Gashi. Jeg er også temmelig sikker på at Gashi applauderte til publikum(Plankehaugen eller fansen generelt, ettersom han spilte i Molde tidligere?), ikke til linjemannen.
På TV-bildene så vi Gashi forfra idet han gikk av banen. Han så helt tydelig opp mot publikum og applauderte.
Jeg fatter ikke åssen noen engang kan klare å spekulere i noe annet, bare fordi det finnes et bilde tatt fra en litt misvisende vinkel...
Hater hat!
Hei 1903 hva med fredspipe eller kanskje en lakrispipe.
Vi er vel enige i at Gashi ikke er noe toppspiller.
Skjønner ikke hvorfor du tok tenning.
De eneste som kan tenne må jo være de som nesegrus hyllet han i fjor.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
FFK1903
Ble medlem: 27 nov 03
Lagt til: 24 jun 09, 18:09
Endret: 24 jun 09, 18:10
Endret av: FFK1903
Jeg har vel ikke fyret meg opp. Det første innlegget var et spørsmål, og det siste innlegget avsluttet jeg med en smiley. Hvordan kan en smiliey komme fra oppfyrt fyr?
Men ja, at Gashi ikke er noen toppspiller kan jeg meget vel slå meg til ro med!
Har vel egentlig ikke så mye mer å tilføye i den debatten her jeg heller, har sagt det jeg ønsket å si, men vil påpeke at selvom jeg tok Gashi i forsvar i det jeg oppfattet som overdreven kritikk av han så er jeg langt fra sikker på at han ville hatt fast plass om jeg var FFK trener. Mitt poeng var bare at jeg ikke syns han er så dårlig og innehar så få kvaliteter som jeg fikk inntrykk av at noen har inne mente. På mitt FFK ville Borges spilt i den mest offensive rollen på midten i 4-4-2, den andre plassen sentralt hadde stått mellom Ramberg, Gashi og Elvestad, føler de er ganske jevngode med en liten knapp på Gashi, på en annen side er Elvestad framtida og Ramberg er veldig god på sitt beste. Men en ting kan jeg si 100% sikkert, jeg hadde aldri hatt Barsom som kaptein og fast i laget, føler han bidrar med veldig lite positivt desverre.
Lenge leve "hjørnet"!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914