FFK, klubben som hadde røtter., allikevel.
Javisst er det spennende med nye erværvelser fra Togo og Costa Rica, men jeg har også været en god del skepsis på forumet. Kanskje enda mer for en og to sesonger siden, da vi henta svenske på svenske på svenske.. "Selger vi sjela vår?" "Blir FFK en gjeng med solbleka rødbukser som ikke har hjerte i byen?". Jeg må innrømme at jeg har delt noe av skepsisen underveis, men klarer ikke å la være å la meg begeistre av at en lovende 17 åring fra et fotballakademi i Togo finner veien hit. Til oss!! Det er stort.. Samtidig var det overraskende å se at vi i sist serierunde mønstret et mannskap bestående av blant andre Staw, Martinsen, Shabani, Kvisvik, Ramberg og Thomassen. Vi hadde altså 5 spillere som er født i Østfold i vår startoppstilling, pluss Shabani med røttene godt planta i byen! Er ikke det bemerkelsesverdig i Tippeligaen 2009? Kan noen av våre motstandere vise til noe lignende? Syns det er et poeng å ta med seg mens vi venter på Borges..
---------------------------
En konge; Tore Pedersen!
Opprinnelig postet av Plaskesak
Javisst er det spennende med nye erværvelser fra Togo og Costa Rica, men jeg har også været en god del skepsis på forumet. Kanskje enda mer for en og to sesonger siden, da vi henta svenske på svenske på svenske.. "Selger vi sjela vår?" "Blir FFK en gjeng med solbleka rødbukser som ikke har hjerte i byen?". Jeg må innrømme at jeg har delt noe av skepsisen underveis, men klarer ikke å la være å la meg begeistre av at en lovende 17 åring fra et fotballakademi i Togo finner veien hit. Til oss!! Det er stort.. Samtidig var det overraskende å se at vi i sist serierunde mønstret et mannskap bestående av blant andre Staw, Martinsen, Shabani, Kvisvik, Ramberg og Thomassen. Vi hadde altså 5 spillere som er født i Østfold i vår startoppstilling, pluss Shabani med røttene godt planta i byen! Er ikke det bemerkelsesverdig i Tippeligaen 2009? Kan noen av våre motstandere vise til noe lignende? Syns det er et poeng å ta med seg mens vi venter på Borges..
Enig, Plasken, FFK er i ferd med å bli et Østfoldlag, slik RBK har vært i Trøndelag. Amin Askar ER Østfolding, FFK har en herlig sits av lokale spillere (Østfoldinger), andre nordmenn samt utlendinger. Man kan ikke lenger nå toppen ved å kun ha spillere fra Frydenberg og Trosvik.
Slik spillergruppa framstår nå så bevarer klubben en ekte Fredrikstad-sjel.
Men hvem tror dere kommer til å bli solgt ?
Og har noen av dere en opplisting over den nåværende A-troppen i FFK nå ?
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Wallace er nok et naturlig salgsobjekt. Kanskje Gerrbrand eller Pirroja.
Ellers begynner det å bli en del tidligere mossespillere som er her nå Kasey Werman, Amin Askar Jan Tore Ophaug, Hans Erik Ramberg, Raymond Kvisvik, Vidar Martinsen og Pål Andre Czwartek.
Opprinnelig postet av Patrioten
Ellers begynner det å bli en del tidligere mossespillere som er her nå Kasey Werman, Amin Askar Jan Tore Ophaug, Hans Erik Ramberg, Raymond Kvisvik, Vidar Martinsen og Pål Andre Czwartek.
Rettere sagt: Spillere som har vært innom Moss FK. Det er vel kun Amin Askar som kommer fra mossedistriktet av disse.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Så noen spurte etter troppen her kommer den
Lokalt med tykk skrift.
Den var ikke helt oppdatert så da kommer de nye her
Celso Borges
Amin Askar
Lalawele
Lasse Staw | 01.01.1988 (21) | ||||||||||
Erik Mellevold Bråthen | 16.09.1987 (21) | ||||||||||
Forsvar | |||||||||||
Pål Andre Czwartek | 25.04.1975 (33) | ||||||||||
Patrik Gerrbrand | 27.04.1981 (27) | ||||||||||
Vidar Martinsen | 11.03.1982 (27) | ||||||||||
Agim Shabani | 14.02.1988 (21) | ||||||||||
Raio Piiroja | 11.12.1978 (30) | ||||||||||
Wallace Fernando Pereira | 29.10.1986 (22) | ||||||||||
Jan Tore Ophaug | 25.03.1977 (32) | ||||||||||
Midtbane | |||||||||||
Hans Erik Ramberg | 08.08.1976 (32) | ||||||||||
Kasey Wehrman | 16.08.1977 (31) | ||||||||||
Raymond Kvisvik | 08.11.1974 (34) | ||||||||||
Joachim Thomassen | 04.05.1988 (20) | ||||||||||
Martin Elvestad | 26.07.1989 (19) | ||||||||||
Levon Pachajyan | 20.09.1983 (25) | ||||||||||
Ardian Gashi | 20.06.1981 (27) | ||||||||||
Abgar Barsom | 04.07.1977 (31) | ||||||||||
Angrep | |||||||||||
Dominic Adiyiah | 10.07.1989 (19) | ||||||||||
Éverton Santos da Costa | 06.01.1986 (23) | ||||||||||
Andreas Tegström | 18.01.1979 (30) | ||||||||||
Garðar Jóhannsson | 01.04.1980 (28) | ||||||||||
Michael Trulsen | 28.12.1989 (19) |
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Troppen finner dere ved å trykke "A-lag" i menyen til venstre. Denne er oppdatert til enhver tid.
http://www.ffksupporter.net/spillere/a-lag/
Askar er ikke med, da han fortsatt ikke er offisielt klar for klubben.
Har du lest forumets retningslinjer?
tgtgtgtg
Ble medlem: 28 des 08
Lagt til: 28 mar 09, 23:20
Endret: 28 mar 09, 23:21
Endret av: tgtgtgtg
Et annet poeng er at det er 5 lokale på U- landslag. Staw, Shabani, Thommasen, Elyounussi, Rafn
Jeremy Clarkson
Men ER det noen motstandere i Tippeligaen 09 som kan måle seg? De fleste lag har en håndfull unge spillere fra sitt distrikt, men har Start 6 mann fra Agder som aspirerer til startoppstillingen, hva med Oslofolk i VIF og trøndere i RBK.. Noen med bedre geografikunnskap enn meg?
En konge; Tore Pedersen!
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 29 mar 09, 08:23
Endret: 29 mar 09, 12:05
Endret av: denialsander
Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Et annet poeng er at det er 5 lokale på U- landslag. Staw, Shabani, Thommasen, Elyounussi, Rafn
Kan vel ikke akkurat si at noen av de imponerte mot England, forsetter de sånn, så blir det ikke mange igjen av de på landslaget.]
tgtgtgtg
Ble medlem: 28 des 08
Lagt til: 29 mar 09, 14:29
Endret: 29 mar 09, 14:37
Endret av: tgtgtgtg
Nei, Får bare si bedre lykke neste gang ( eller så blir det fort bare Rafn)
Til Plaskesak: Det er noen lag som har en del lokale spillere men det er sjeldent mange.
Med risiko for å bevege seg over i Fotball Generelt Her kommer en liten oversikt over de to jeg tror ligger best an.
Vif :
Singh
Abdelaue x 2
Den nye kantspilleren i fra skeid
Fredeim Holm. ?? (er ikke sikker)
Rosenborg :
Tettey
Demidov
Skjelbred
Iversen
Strand
Jeg har garentert glemt noen så det er bare å komme med dem
Det virker som vi er ganske bra på dette
Jeremy Clarkson
solano2
Ble medlem: 30 mar 07
Lagt til: 29 mar 09, 14:33
Endret: 29 mar 09, 14:33
Endret av: solano2
Opprinnelig postet av Patrioten]
Kan vel ikke akkurat si at noen av de imponerte mot England, forsetter de sånn, så blir det ikke mange igjen av de på landslaget.
Det var vel strengt tatt ikke så mange som imponerte mot England...Kanskje vi bare skal legge ned landslagene!
Sannsynligheten for at det er bare to stk fra Fredrikstad ved neste uttak er vel ganske stor. Rafn var vel bare innom ved en samling, og har ikke vært med siden. Og Shabani ble kalt inn i etterkant, og er nok også på vippen.
Men juniorlaget har imponert meg så langt i sesongen, hadde fryktet det skulle gå litt tyngre i år, da så mange sisteårs juniorer forsvant etter forrige sesong. Men de unge har gjort sakene sine veldig bra så langt, så da er det lov å håpe at noen av disse vil bli kalt inn på fremtidige landslagsuttak. Liker bedre satsningen på juniorene i år enn tidligere, både hospiteringen med a-laget, hvor Rafn får trene med a-laget nå, og senere et par andre. Men også det at spillerne er yngre i år mener jeg er positivt. Ser ikke helt poenget med å ha 10-12 spillere som er sisteårs, når det er helt klart at mange av disse aldri vil være aktuelle for a-laget.
Rosenborg :
Tettey
Demidov
Skjelbred
Iversen
Strand
Demidov er vel ikke trønder akkurat. Hvis det var en lokal liste du lagde...
Pluss, Molde har jo også en del lokale i stallen.
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Sorry her må jeg ha blanda han med en annen.
Tenkte han hadde bodd der så lenge han hadde vært i norge
Jeremy Clarkson
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914