Er økonomien i FFK i ferd med å briste?
Tiger
Ble medlem: 08 jan 06
Lagt til: 27 mar 09, 19:37
Endret: 27 mar 09, 21:18
Endret av: Per Egil
Er det dette året som FFK skal få alvorlige Økonomiske problemer, som kan føre til at vi snart må spille i adecco-serien?
Dette er vel første steget mot en liten krise http://www.f-b.no/article/20090327/FFK/941751659/1220/NYHET
Kan ikke si annet at dette ikke ser bra ut.
Ser ikke helt hva som er det store problemet her....De fleste klubber budsjetterer vel med spillersalg?
Opprinnelig postet av solano2
Ser ikke helt hva som er det store problemet her....De fleste klubber budsjetterer vel med spillersalg?
Å budsjettere med salg er helt klart et problem, synes jeg, og sier sitt om en klubb som sliter økonomisk. Men om det er så alvorlig som førstemann her i tråden skriver er jeg usikker på.
Regner uansett med at klubben ser på hvordan man kan få ned utgiftene slik at man snart kan gå i pluss. Uten spillersalg.
---------------------------
Bjørn Jervell Hansen
Det her blir bare sånn grunnløs krisemaksimering...
You`ll never walk alone...
Trur nok dette er bare toppen av isfjellet.
Noen trur vist at pengene kommer på sølvfat, men slik er det ikke:)
Er vel ikke så vanskelig å legge sammen 2+2.
Hvis ikke noen ikke skulle ha fått det med seg...så er det en finanskrise på gang. Hvor skal pengene komme fra, fortell meg det. FFK har jo samme utgifter som i 2008 men med mindre middler inn.
Opprinnelig postet av Ziggy Stardust
Vi får se da vettu!!
En ting er sikkert, FFK MÅ få ned kostnadene.
håper å trur de har kontroll. de er vel ikke su håpløse at de kjøper askar fra moss hvis økonomien er så dårlig som folk skal ha det til. 1 mill er jo ikke all verden. hvis dette er kjøpesummen. men når du tar med lønns kostnader så blir det litt allikevel.
ligger kanskje litt i korta at wehrmann går ut portene snart. ihvertfall hvis borges beviser at han er den klassespilleren vi håper han er. nå syns jeg vi skal satse på den troppen vi har. ikke få inn noen flere nye før noen eventuelt blir solgt.
håper ihvertfall ikke at økonomien er såpass dårlig at vi må godta for dårlige bud på spillere som wallace.
Opprinnelig postet av Tiger
Opprinnelig postet av Ziggy Stardust
Vi får se da vettu!!
En ting er sikkert, FFK MÅ få ned kostnadene.
Er det noe alle klubber må, er det nettopp å kutte kostnader. Det er ikke akkurat noe FFK-fenomen. Men jeg deler nok bekymringen noe, men tror uansett ikke at FFK er den dårligst stilte klubben heller.
Den letteste måten vi supportere kan bidra er jo å möte opp på stadion og betale inngangpengene.
Tiger
Lagt til: 28 mar 09, 12:24
Endret: 28 mar 09, 12:24
Endret av: Tiger
Ja, det er viktig med bra oppmøte på hjemmekampene. Jeg ble egentlig litt skuffet at det bare var litt over 10000 på første hjemmekamp. Får håpe at dette ikke signaliserer hvordan den kommer til å bli utover.
Første hjemmekamp i fjor var også den dårligst besøkte hjemmekampen den sesongen med 10347 tilskuere, kun snaue 200 mer enn i år. Tilskuertallet var derfor egentlig akkurat som forventet for min del. Jeg ser ihvertfall ikke mørkt på tilskuertallene enda. Regner med en liten nedgang i snittet, men tror ikke det blir noe dramatisk.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
I følge Demokraten har FFK en negatiiv arbeidskapital på 18,8 millioner kroner, så det er tydelig at de har en tøff hverdag
I den forbindelse ønsker de å starte en folke emisjon, hvor man kan tegne aksjer på 6000, 3000 og 1500 kroner
Denne emisjonen er for mannen i gate
Er det noen her inne som kunne tenke seg å støtte klubben med dette?
Nei. Jeg har nok med min egen negative arbeidskapital etter diverse hus- og bilkjøp, så det blir nok ikke noen julegave til FFK fra meg.
Men jeg skal se stort sett det som er av hjemmekamper og kommer til å legge igjen noen kroner i supporterutstyr. Det blir nok ikke noen Ole Brumm-greie med ja takk, begge deler på meg.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Absolutt!
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 10 apr 09, 20:17
Endret: 10 apr 09, 20:20
Endret av: Patrioten
Lars Tjernås og Dagbladets journalist mener at de klubbene som baser seg på spillersal vil få store problemer og kanskje gå konk. Tjernæs mener at det ikke nytter å få solgt spillere. Dette er jo hva FFK skal gjøre. Lover ikke bra dette.
Akkurat hva disse såkalte "ekspertene" mener driter jeg lang masj i for å være helt ærlig...Selv om det er tøffe tider i økonomien kommer jo ikke alle fotballovergang til å stoppe opp.
Opprinnelig postet av solano2
Akkurat hva disse såkalte "ekspertene" mener driter jeg lang masj i for å være helt ærlig...Selv om det er tøffe tider i økonomien kommer jo ikke alle fotballovergang til å stoppe opp.
Noe navlebeskuende min gode mann. Du har et poeng, ingen tror vel at overgangene stopper, men sett i en litt større sammenheng så kan klubbene, FFK inkl, bli nødt til å selge for mindre enn de hadde håpet grunnet trang økonomi. Så joda, klubbene kan fortsatt selge spillere, men dersom økonomien i norske klubber bedres, så kan man nok i større grad oppleve kjøpers marked og ikke selgers...
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...
Tiger
Lagt til: 13 apr 09, 15:58
Endret: 13 apr 09, 19:08
Endret av: Tiger
Nei, men den kommer til å bli lett.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914