Husk meg
Brukernavn
Passord

Fremmedlegionen - FFKs utenlandske spillere

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 26 mar 09, 10:30

Fra Sverige til Sør-Afrika, USA til Australia, en lang rekke utenlandske spillere har ikledd seg den vakre FFK-drakta. Prestasjonene har variert like mye som kulturene de har kommet fra, og der noen har blitt omfavnet av stadionpublikummet, har andre gått rett i glemmeboken.

På linken under presenterer vi samtlige av FFKs fremmedlegionærer. Vi forutsetter at spilleren har spilt minst én obligatorisk kamp for FFK.

Fremmedlegionen

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07

Lagt til: 26 mar 09, 10:53

Fin og morsom oversikt ;)

-FFK
-Manchester United
-Stjernen

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 26 mar 09, 11:19

Hvorfor så få dansker?

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 26 mar 09, 15:47

Vakkert!

Who is General Failure and why is he reading my disc??

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 26 mar 09, 15:52

Et aldeles imponerende arbeid!

Jeg syns at den listen der - i antall - ikke var så ille, hadde egentlig regnet med at det hadde vært større utlufting av utlendinger på laget i årene som har vært. Som Husgutt, syns jeg det var merkelig få dansker som har funnet veien til FFK. En på femtitallet, to på åttitallet og så Bora etter opprykket.

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til: 26 mar 09, 16:11

Et fantastisk tiltak! Laughing Veldig artig å lese om de små og store profiler som har vært innom klubben, eller som er her forsatt.

Godt jobba!

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)

Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05

Lagt til: 26 mar 09, 16:54

Men hva med André Nieuwlaat?

Han står nevnt i teksten om Andrej Komarov. Fant dette på wikipedia, men der er ikke FFK nevnt en gang.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 26 mar 09, 16:58

Nå tror jeg du blander korta. André Nieuwlaat er norsk. Han har til og med 16 landskamper for Norges aldersbestemte lag.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 26 mar 09, 18:12

Fantastisk oversikt,  veldig morro å se hva våre spillere gjør etter FFK.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 26 mar 09, 18:37

Her må jeg bare henge meg på og nok en gang berømme ffksupporter.net for glimreden arbeid! Man trenger ikke gå noen andre steder enn hit når man vil vite alt som er verdt å vite om den fantastiske klubben vår!!

Bjørn Jervell Hansen

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 26 mar 09, 20:13

Dette er tidskrevende arbeid, bøyer meg i støvet for alle involverte!

Det slår meg at kun 29 av 57stk var i ffk i mer enn én sesong, videre var majoriteten av disse i klubben i2år, eller er inne i sitt andre år med ffk. (f.eks: wallace,adiyiah,everton). Mao svært ofte svak research?

Artig var det å registrere det flotte navnet til vår svenske helt nm1!: Leif Thomas Markus Ringberg(!)

Hva om alle her inne rangerer sin topp 10liste? Basert på sportslig suksess, betydning for klubben og miljøet rundt, økonomisk suksess(innkjøpspris,salgsum etc.)

Min topp 10 etter grunding gjennomgang: Ender faktisk opp med en liste hvor hele 5stk er aktive for ffk per dags dato! FFK som klubb har nok tatt et kvantesteg på research og kvalitetssikring gett!

1. Markus Ringberg. For meg den viktigste enkeltsigneringen ved siden av valget om å hente KTE til klubben. Kostet knapt noe, var en gigant i ffk, en av de mest notoriske målgjørerne vi har sett i klubben vår, uvirkelig sterk scoringsrate i forhold til antall kamper. Skøyt oss oppover i divisjonene. Solgt upopulært til Kamma for en OK sum.

2. Raio Piiroja. En bauta i FFK forsvaret, Raio representerer det vi kaller "å blø for drakta". Lojal er stikkordet, gikk inn på kontoret til Morgan Andersen og ba om ny kontrakt! Kjøpt rimelig og har vært en stor suksess samtlige sesonger. Fantastisk viktig de sesongene vi kjempet i bunnen av TL hele året.

3. Patrik Gerrbrand. Signert for en mindre sum fra Leicester. En av de bedre tekniske stopperne i TL, i mine øyne FFKs lim i de bakre rekker.

4. Kasey Wehrman. Flott signering av ffk, tidenes verste salg av lsk? Stabiliserer FFK midtbanen perfekt, oser klasse. En særdeles viktig kriger og pasningsspiller sentralt.

5. Wallace Fernando Pereira. Ukjent hva han kom for men dette er en spiller vi vil tjene på både sportslig og økonomisk. Vbacker av denne klassen er det ikke flust av, samt få med lignende tilslag på frispark/cornere.

6. Brian West. Signert for en mindre sum, var fantastisk med sin hurtighet, han og ringberg utgjorde en fryktet spissduo! Ble sågar kåret til TLs tredje beste spiller en sesong av VG.

7. Bora Zivkovic. En skikkelig robust klassestopper fra Danmark. Hadde 3 flotte sesonger for oss.

8. Gardar Johansson. Kom for en sum tidoblede av hva han var verdt ifølge flere medier og agenter, slet tungt i starten. Men slo etterhvert igjennom og er nå et soleklart førstevalg på topp. Utgjorde sammen med tarik vår mest dynamiske spissduo siden Ringberg/West. Scorer bra med mål, samt et flott oppspillspunkt.

9. Rami Shaaban. Et scoop, signert på bosman. Fikk en solid sign on fee, men ble uansett både en sportslig suksess og økonomisk suksess da vi solgte ham videre med solid fortjeneste til Hammarby.

10. Rikardur Dadason. Tas med på listen grunnet hans viktige betydning høstsesongen da vi sikret opprykket til TL. Bidro med klasse på topp iform av teknikk, ro og scoringsevne. Tungen på vektskålen vil jeg si det året.

Noen synspunkter? Enig eller uenig?Wink

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08

Lagt til: 27 mar 09, 22:02

Ser bra ut den der

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914