Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Sandefjord - FFK (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 29 mar 09, 21:01

Kvisvik er god i de kampene hvor folk løper riktig fordi Kvisvik rett og slett er en god lagspiller. Han er eksepsjonelt god (i forhold til norsk standard) til å slippe ballen på rett tidspunkt, time pasningene slik at det hverken blir offside eller at medspiller må stoppe opp for å få den med seg. Etter min mening er man ikke nødt til å ha bakromsspisser for å dra nytte av slike, etter min mening, universelt gode egenskapene.

Når det er sagt så mener jeg at det allikevel kan være kjekt å ha en bakromsspiss. Everton har mye fart og bør kunne bruke denne i bakrommet. Han har vel noe utviklingspotensialet igjen hva gjelder å lukte bakrom og posisjonere seg deretter (hvis rollen i spillestilen tillater det). Everton er raskere en Adiya, mulig sistnevnte er raskere de første få meterene.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 29 mar 09, 21:36

Det bør være en bakromsspiller på banen for at Kvisvik skal få brukt sin spisskompetanse. Kvisvik har ingen spesielt god pasningsfot langs bakken. Han har bare et ekstremt klokt fotballhode og er god på sine "chipp-pasninger" i bakrom. Han er ikke noe særlig god på å spille opp en feilvendt spiss i mellomrommet.. Så etter min mening er det tull å bruke Kvisvik uten en bakromsspiss.

Som du sier har Evertòn bra med fart. Men han har også en ekstrem teknikk! Han er utrolig sterk til å holde på ballen når han er feilvendt, og ofte er han bra på å rettvende seg også. Det virker derimot ikke som om han er så god til/glad i å gå på løp i bakrommet.. Dessuten er han ingen god avslutter, noe en bakromsspiss bør være.

Har trua på konstellasjonen Adiyiah/Evertòn! Men tipper det ikke blir noe av den..

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 29 mar 09, 21:41

Der fikk Shadar svart før jeg leste videre i tråden selv. Kvisvik er unik mtp ferdighetsnivå, herunder teknikk-blikk-pasninger, i TL og en slik spiller vil det i mine øyne aldri være en grunn til å sette ut av laget, i hver fall ikke nå som Raymond tåler opp mot 90minutter på et bra nivå, kombinert med at vi mangler offensive kvaliteter i laget med ham på benken. Kvisvik vil spille de andre gode. Så derfor velger jeg ham fremfor Ramberg i en 4-4-2 formasjon.

Når det gjelder Tegan og Everton er ikke begge to utpreget imøtekommende spisser, det er i mine øyne Gardar som har den rollen i FFK. Spesielt Everton med hurtigheten og teknikken burde utfordre bakrommet langt oftere, men da må han få laaaangt mer støtte enn tilfelle til nå.

Videre er jeg en av særdeles få som har sansen for Tegstrøm, den eneste spilleren i dagens tropp som har potensial til å score over 15mål i løpet av en 30runders serie. Han er det nærmeste vi kommer en måltjuv, men spiller så uregelmessig at han ikke kommer ideelt inn i laget, og ikke minst opparbeider seg den nødvendige selvtilliten. Minner meg litt om bruken av Keane i Lpool hvor han aldri egentlig fikk sjansen. Selvsagt er jeg klar over sjansesløseriet til Tegan sist sesong, men det er detaljer som skiller han fra en notorisk målscorer og heltestatus her inne. Samtidig er jeg klar over at Tegan ikke har vist nok vilje til å tilrive seg en førstelagsplass etter elendig innsats på rekruttlaget(som samtlige andre fra A-laget sist sesong-holdningsproblem?). Han behøver å øke innsatsen på trening og i kamp, blø mer for klubben. Tegan kan score mål helt på egenhånd, noe han faktisk ofte gjør, og den typen fotballspillere er det ikke mange av i Norge.

Jeg mener det er svært synd hvis vi selger Tegan nå med en langtidsskadd Gardar, en Trulsen som ikke er i nærheten av ønsket kvalitet og Adiyiah som tydeligvis ennå ikke er klar for regelmessig fotball på dette nivået. Gardar, Everton og Tegan er de desidert beste spissene i klubben.

Et annet argument er Tegans evne til å komme inn på tampen å score mål, eller generelt bidra positivt. En lysende skarp fotballhjerne kommer bra med mot trøtte bein........

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 29 mar 09, 21:45

Opprinnelig postet av Lemmy

Har trua på konstellasjonen Adiyiah/Evertòn! Men tipper det ikke blir noe av den..

Du ønsker overnevnte duo, jeg ønsker Everton og Tegan. Faktum er at ingen får viljen sin ettersom FFK etter all sansynlighet fortsetter i 4-5-1 med Ramberg lurkende bak Everton.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 29 mar 09, 21:45
Endret: 29 mar 09, 21:46
Endret av: Lemmy

Opprinnelig postet av bateman

Du ønsker overnevnte duo, jeg ønsker Everton og Tegan. Faktum er at ingen får viljen sin ettersom FFK etter all sansynlighet fortsetter i 4-5-1 med Ramberg lurkende bak Everton.

Hehe. Der er vi hvertfall enige! Laughing

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 30 mar 09, 02:33

Det bør være en bakromsspiller på banen for at Kvisvik skal få brukt sin spisskompetanse. Kvisvik har ingen spesielt god pasningsfot langs bakken. Han har bare et ekstremt klokt fotballhode og er god på sine "chipp-pasninger" i bakrom. Han er ikke noe særlig god på å spille opp en feilvendt spiss i mellomrommet.. Så etter min mening er det tull å bruke Kvisvik uten en bakromsspiss.

Jeg er både enig og uenig med deg her, men gitt at du har fullstendig rett så er det ganske ironisk at Kvisvik spilte en nærmest prikkfri kamp mot strømsgodset. Det er dessuten ingen ting å bemerke på pasningene til Kvisvik langs bakken. At Kvisvik ikke ofte spiller på møtende spiss har vel å gjøre med at det som regel er en midtstoppers oppgave å gjøre på den typisk "svensk-norske" måten FFK spiller sin fotball på.

Når det gjelder Everton så bemerket Grønhagen at han begynner å bli flinkere til å gå rett på mål. Han er ikke ferdigutviklet ennå og derfor bør vi ikke slå fast at han ikke er en bakromsspiss ennå. Everton er helt psycho til tider og mangler noe her og der fra å gjøre det helt geniale. Med de ferdighetene han besitter så tror jeg det går på den taktisk utviklende biten om han spiller møtende eller truende.

Goffa

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06

Lagt til: 30 mar 09, 13:00

Tror at disse starter:

Staw

Czwartek/Shabani/Askar Gerrbrandt  Piiroja  Wallace

Wehrman     Gashi

Borges                  Ramberg           Thomassen/Kvisvik

Everton

Lala er nok ikke hentet for å forsterke FFK denne sesongen!

Norgesmestere 2006!!

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 30 mar 09, 14:52

Er det lov å trippelgardere på én og samme posisjon? :p

Og kommer ikke godeste Borges til fredrikstad tidligst fredagen? Det vil si han rekker knapt å gjennomføre 1 trening med laget, noe som for meg ikke kvalifiserer til spill førstkommende kamp. Ser på Borges som aktuell til Stabæk kampen.

Sånn forøvrig virker Stabæk å vinne kampen om Askar så da er hbacken din nede i 2 alternativer(-:

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 30 mar 09, 16:52

Sånn forøvrig virker Stabæk å vinne kampen om Askar så da er hbacken din nede i 2 alternativer(-:

Hva er det du mener med dette???

Blir ikke han presentert i morgen kl 10???

Heia FFK

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 30 mar 09, 16:54

Mulig han refererer til en post Tiger skrev i posten om Askar, der han hevdet at Asker hadde takket nei til FFK for å gå til gymsalen (stabæk).. Men det var tydeligvis feil,eller så har han snudd..

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 30 mar 09, 17:14

Opprinnelig postet av Lex

Hva er det du mener med dette???

Blir ikke han presentert i morgen kl 10???

Husgutt har helt rett, ble lurt av en artikkel fra f-b.no...Alt tyder nå på at Askar går til FFK, men for egen del feirer ikke jeg nye spillere før de 100% er i boks, les Todi Jónson...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 30 mar 09, 18:25

Teller ned mot Sandefjordkampen

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 31 mar 09, 07:38

Husgutt har helt rett, ble lurt av en artikkel fra f-b.no...Alt tyder nå på at Askar går til FFK, men for egen del feirer ikke jeg nye spillere før de 100% er i boks, les Todi Jónson...

Han fikk som fortjent nå, iallefall. 

:) 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 31 mar 09, 13:00

Opprinnelig postet av denialsander

Han fikk som fortjent nå, iallefall. 

:) 

Karma...Laughing

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 01 apr 09, 21:06
Endret: 01 apr 09, 21:09
Endret av: keiko99

Gerrbrand klar mot Sandefjord

Dommer       Per Ivar Staberg, HARSTAD
Assistentdommer 1     Erik Ræstad, MIDSUND
Assistentdommer 2     Odd Arne Vangen, SYLLING
4. dommer     Kristoffer Helgerud, TRANBY
Dommerveileder     Tore Aaland, BØ I TELEMARK

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 02 apr 09, 17:38

I følge SFB starter Tegstrøm mot Sandefjord.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 02 apr 09, 17:43

helt greit for meg... dette er hans kjangse til og bevise at han er en goalgetter...

La oss håpe han greier det...

Heia FFK

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 02 apr 09, 17:49
Endret: 02 apr 09, 17:50
Endret av: Patrioten

Neste uke er Gardar tilbake, så det blir nok enten eller for Tegstrøm

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 03 apr 09, 14:19

siden pål er skadet i 3 til 4 uker. kan vi jo ha vidar eller amin...

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 03 apr 09, 15:06

Flott at Tegan starter! Dog viser statistikken at spillere underpresterer i første bortekamp mot sin forrige arbeidsgiver...Et opplagt eksempel er Ringbergs første kampen på stadion som kamma spiller hvor han var horribel og helt ute av fokus. Satser på 4-4-2 med Everton og Tegan i tospann da. Hvem spiller høyrekant? Ramberg er i form, lalawele imonerer  stort på trening, levon er innleid for å spille regelmessig, Askar er først og fremst høyrekant...Jeg håper på en rask ving...Cool

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914